Marchionne uznal, že Red Bull by bol s jeho motormi príliš silný
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Streda, 30. december 2015, 14:32

Internetová stránka magazínu Autosport priniesla vyjadrenia prezidenta Ferrari Sergia Marchionneho, ktorý vysvetlil, prečo jeho továreň odmietla dodať motory Red Bullu Racing. Celkom otvorene povedal, že pre jeho zoskupenie by to bolo nebezpečné. Red Bull by bol predsa len veľmi silným súperom a Ferrari by tak za určitý obnos peňazí prijalo do hry ďalšieho vážneho konkurenta.

Mercedes postupoval rovnako a Red Bull nakoniec odmietla aj Honda, takže sa musel vrátiť k pohonu značky Renault, ktorý však bude mať označený ako TAG Heuer. Marchionne skonštatoval, že jeho prioritou je úspech továrenského tímu a nič iné.

"Museli sme sa vyrovnať s určitými neistotami týkajúcimi sa našej vlastnej architektúry a museli sme premostiť technologickú stratu," povedal Marchionne. "Takže zaviazať sa dodať ekvivalentnú pohonnú jednotku tímu s takými technickými schopnosťami týkajúcimi sa dizajnu šasi, ktoré mu umožňujú bojovať o najvyššie priečky, mohlo byť z pohľadu konkurencieschopnosti Ferrari nebezpečné."

"Mojou hlavnou úlohou je podporovať a chrániť Ferrari. Nemám záujem o to, aby som Mercedes porazil s Red Bullom. Ak niekto povie, že chce využiť motory Ferrari na porážku Mercedesu, tak tento argument ma nezaujíma. Chcem, aby vyhralo Ferrari. Pritom vieme, že Red Bull má dobré schopnosti, veď so Sebastianom Vettelom nás zničili a vyhrávali majstrovstvá," pripomenul Talian.

Ferrari v tomto roku dodávalo motory pre Sauber a Manor, ale Manor sa už pre budúci rok dohodol s Mercedesom. Do portfólia Ferrari pribudne Scuderia Toro Rosso, ktorá však bude dostávať len rok staré agregáty, takže tie, s ktorými stajňa so sídlom v Maranelle ukončila sezónu 2015.

"Keď sa pozrieme na to, aké dôležité sumy investuje Red Bull do vývoja šasi a potom by sme ich za určitú cenu vybavili pohonnou jednotkou, pričom sami sme do nej investovali omnoho viac, ako by oni zaplatili, tak by sa to na trati postaralo o nerovnosť. Nie, o toto nemáme záujem," dodal Sergio Marchionne, ktorý však bol spočiatku tejto myšlienke naklonený. Z ekonomického hľadiska sa mu pozdávala.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Nejaké rezervy tam ešte určite budú, ale dovolím si povedať, že po korčuliarskej stránke som sa vo Fínsku zlepšil. Dokonca som tam mal aj individuálne tréningy s krasokorčuliarskou trénerkou," hovorí D. Boldižár pre hokej.sk
"Musíte si veriť. Musíte sa k zápasu správne nastaviť. Hrá sa na dva víťazné duely, takže sa musíme zajtra plne skoncentrovať a vydať zo seba všetko," vyzval slovenský obor Zdeno Chára
"Teraz sa nám lúčil Jurko Kuric, tak nás na rozlúčku potešil kurčiatkami. Milan Jurčina nám pred svojim odchodom nechal v šatni po rumbe a lízatku. Vždy si tam niečo nájdeme. Sme tam jedna partia a spoločne ťaháme za jeden povraz," hovorí pre hokej.sk Martin Kriška.
Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "tešiť" na otcovské výčitky.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Fenerbahce i Zenit vyhrali, Ibrahimovič vykúpil Manchester United (video)
Výsledky štvrtkových zápasov druhého kola skupinovej fázy Európskej ligy 2016/2017
foto
Boris Bališ: Výborne funguje zmes mladých a skúsených hráčov
„Síce sme sa ťažšie rozbiehali, ale dostali sme sa na víťaznú vlnu a nálada je naozaj skvelá. Najbližšie nás čakajú štyri náročné zápasy, ak ich zvládneme, môžeme byť pokojne aj prví,“ verí Bališ
foto
Nitra sa vyrovnala španielskemu majstrovi, Kuruc: Môžeme hrať lepšie (video)
„Keby sme nadviazali na ligové výkony, zápas by bol pre divákov ešte zaujímavejší. Neboli sme slabším mužstvom, no musím povedať, že sme sa neprezentovali úplne takou hrou, akou sme chceli," konštatoval tréner Nitranov Kuruc
foto
Neapol skvelou hodinkou zmietol Benficu, Hamšík: Nádherný večer (video)
"Duel sme mali fantasticky rozohraný, po necelej hodinke sme viedli štvorgólovým rozdielom. Akurát škoda, že sme v závere dvakrát inkasovali. Bol to nádherný večer na San Paolo, kde bola fantastická atmosféra," vyznal sa Hamšík
 

    Magazín F1.sk

    Chcete byť mechanikom v F1? Pripravte sa aj na 22-hodinové šichty
    "Je to poriadne stresujúca práca, no keď všetko vychádza, je to naozaj neuveriteľné. Keď prídu do boxov dve autá naraz a vy tých druhých porazíte práve vďaka zastávke v boxoch, celý tím má byť na čo hrdý," hovorí v otvorenom rozhovore Kenny Handkammer, bývalý šéfmechanik Red Bullu.
    Zvieratá na pretekárskej trati: Čo všetko už navštívilo súťažné okruhy? (VIDEO)
    Počas víkendu v Singapure sa na súťažnej trati objavil varan. História Formuly 1 pamätá veľké množstvo podobných prípadov.
    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    "Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý."
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City