Newey tvrdí, že legálnosť dvojitých difúzorov bola Mosleyho pomsta
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Piatok, 1. január 2016, 19:56

Adrian Newey vyslovil zaujímavú myšlienku v súvislosti so sezónou 2009. Dominancia Brawnu GP a schodnosť ich riešenia týkajúceho sa dvojitých difúzorov boli vraj hlavne o tom, že prezident FIA Max Mosley chcel dať Ferrari a McLarenu lekciu. Zástupcovia týchto tímov proti riešeniu konkurenta protestovali, ale neuspeli. No a Brawn vyťažil zo svojej novinky takú výhodu, že v úvode ročníka nemal nikto žiadnu šancu a Jenson Button sa nakoniec aj tešil z titulu.

"Autá pre rok 2009 boli postavené po veľkých zmenách pravidiel," povedal Newey v rozhovore pre Motorsport.com. "O dvojitých difúzoroch sa pochopiteľne diskutovalo a to, či boli legálne alebo nie, napokon nebolo technickým rozhodnutím. Bolo to len o tom, že Max Mosley chcel dať v tom čase Ferrari a McLarenu lekciu. Oni tento dvojitý difúzor nemali, a tak povedal, že je legálny."

Newey priznal, že po odobrení tohto riešenia si aj jeho tím musel premyslieť koncept svojho auta. "Bohužiaľ sme to nemali a uvažovali sme, či je to legálne alebo nie. Vedenie športu napokon usúdilo, že je to legálne a preto sme okamžite zaostávali. Ale Red Bullu to napokon pomohlo napredovať, pretože na základoch vtedajšieho RB5 sme postavili naše majstrovské autá."

Brit je smutný zo skutočnosti, že v súčasnosti sú pravidlá mimoriadne prísne a takmer nič nové neumožňujú. Nemôžu sa teda objaviť ani nápady ako dvojitý difúzor. "Ja osobne som si zmeny vždy užíval. Keď sa zamyslíme nad 70. rokmi, tak prioritou bol rozhodne ground effect a v závere 70. rokov boli autá výrazne odlišné. Každý túžil vyskúšať rôzne myšlienky, ale nikto nemal nástroje na to, aby pochopil, čo tieto nápady vlastne spôsobia. Niekedy preto fungovali a niekedy nie."

"Bolo skvelé mať takúto slobodu, no na druhej strane hnevalo, že veciam nerozumeli. Momentálne je to presne naopak a máme obrovské množstvo zdrojov z hľadiska inžinierov, simulácií, veterných tunelov. Všetkému v podstate dobre rozumieme, ale máme veľmi obmedzené pravidlá, takže je ťažké spraviť niečo výrazne odlišné," dodal Adrian Newey.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Som nadšený, že môžem byť ďalší rok súčasťou organizácie NY Rangers," uviedol Hrivík
"V mojom veku môžem povedať len toľko, že táto sezóna je posledná. Avšak všetko sa uvidí na jej konci. Ja chcem hrať hokej čo najdlhšie," uviedol Kroták
HC Slovan Bratislava - Torpedo Nižnij Novgorod 3:2 (0:0, 1:1, 2:1)
Jeden z najlepších strelcov slovenskej hokejovej histórie Peter Bondra obliekal počas výlukovej sezóny 2004-05 popradský dres. O dekádu neskôr ho na seba navliekli aj jeho synovia David a Nicholas.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Chaotická druhá liga štartuje, kiežby radšej končila...
Nedá nám to, no musíme to zopakovať – Kocúrkovo ako vyšité! Nech už je tu sezóna 2017/2018, aby sa tento výsmech, pretože súčasnú druhú ligu inak nazvať nemôžeme, definitívne skončí
foto
Preview: Senica a ViOn o prvý bod, Prešov sa pokúsi streliť gól
Tretie kolo Fortuna ligy sa odohrá v troch hracích dňoch, Dunajská Streda si s Myjavou zmeria sily netradične až v utorok
foto
Trnava dvíha slovenskú vlajku, Karhan: Mal som chuť vybehnúť na trávnik
"Pred zápasom som povedal hráčom, že na takom veľkom štadióne nebudú tú podporu až tak cítiť. Mýlil som sa. Toto víťazstvo patrí aj im, veľmi nám pomohli. Verím, že o týždeň doma to bude pravé trnavské peklo," hovorí Karhan
foto
Trenčanov zradila efektivita, dokázali však, že na Legiu majú
Lekcia z efektivity. Tak by mohol znieť názov prvého stretnutia tretieho predkola Ligy majstrov medzi AS Trenčín a Legiou Varšava
 

    Magazín F1.sk

    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.
    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City