Newey tvrdí, že legálnosť dvojitých difúzorov bola Mosleyho pomsta
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Piatok, 1. január 2016, 19:56

Adrian Newey vyslovil zaujímavú myšlienku v súvislosti so sezónou 2009. Dominancia Brawnu GP a schodnosť ich riešenia týkajúceho sa dvojitých difúzorov boli vraj hlavne o tom, že prezident FIA Max Mosley chcel dať Ferrari a McLarenu lekciu. Zástupcovia týchto tímov proti riešeniu konkurenta protestovali, ale neuspeli. No a Brawn vyťažil zo svojej novinky takú výhodu, že v úvode ročníka nemal nikto žiadnu šancu a Jenson Button sa nakoniec aj tešil z titulu.

"Autá pre rok 2009 boli postavené po veľkých zmenách pravidiel," povedal Newey v rozhovore pre Motorsport.com. "O dvojitých difúzoroch sa pochopiteľne diskutovalo a to, či boli legálne alebo nie, napokon nebolo technickým rozhodnutím. Bolo to len o tom, že Max Mosley chcel dať v tom čase Ferrari a McLarenu lekciu. Oni tento dvojitý difúzor nemali, a tak povedal, že je legálny."

Newey priznal, že po odobrení tohto riešenia si aj jeho tím musel premyslieť koncept svojho auta. "Bohužiaľ sme to nemali a uvažovali sme, či je to legálne alebo nie. Vedenie športu napokon usúdilo, že je to legálne a preto sme okamžite zaostávali. Ale Red Bullu to napokon pomohlo napredovať, pretože na základoch vtedajšieho RB5 sme postavili naše majstrovské autá."

Brit je smutný zo skutočnosti, že v súčasnosti sú pravidlá mimoriadne prísne a takmer nič nové neumožňujú. Nemôžu sa teda objaviť ani nápady ako dvojitý difúzor. "Ja osobne som si zmeny vždy užíval. Keď sa zamyslíme nad 70. rokmi, tak prioritou bol rozhodne ground effect a v závere 70. rokov boli autá výrazne odlišné. Každý túžil vyskúšať rôzne myšlienky, ale nikto nemal nástroje na to, aby pochopil, čo tieto nápady vlastne spôsobia. Niekedy preto fungovali a niekedy nie."

"Bolo skvelé mať takúto slobodu, no na druhej strane hnevalo, že veciam nerozumeli. Momentálne je to presne naopak a máme obrovské množstvo zdrojov z hľadiska inžinierov, simulácií, veterných tunelov. Všetkému v podstate dobre rozumieme, ale máme veľmi obmedzené pravidlá, takže je ťažké spraviť niečo výrazne odlišné," dodal Adrian Newey.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Andrej Kmeč: "Bolo vidieť na chalanoch, že mali chuť. Chceli pred domácimi divákmi vybojovať prvé víťazstvo v Lige majstrov"
"Toto je môj, dá sa povedať, že odrazový mostík do sveta. Je veľmi pekné a milé od vedenia a trénerov, že mi ponúkajú nejakú zmluvu. Ja by som veľmi rád pomohol hráčom Popradu, ale vidím to tak, že pôjdem niekam na sever,“ povedal
„Mal som ponuky aj z Čiech, kde som mohol ostať. Množstvo ponúk som mal aj zo Slovenska,“ povedal v rozhovore pre HOKEJ.sk krídelník Tomáš Sýkora
"U Hudáčkovcov je svadba každý rok a do Harichoviec tak jazdím pravidelne," rozosmial sa sympatický český obranca Petr Zámorský. "Už som tam skoro ako doma. Dokonca už rozumiem aj východniarskemu nárečiu."
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
V najväčšom slovenskom derby gól nepadol, zápas ozdobili trnavskí fanúšikovia (video)
Miroslav Karhan: "Súperovi sme darovali prvý polčas. V druhom dejstve sme mali viac z hry, duelu chýbali góly, lebo šance boli na oboch stranách"
foto
Podbrezová v závere zachraňovala zápas, ViOn si vezie domov bod (video)
Marek Fabuľa: "Hráči išli na maximum, predviedli poctivú robotu, ale súper dokázal využívať každú chybu. Hráčom nič nemôžem vyčítať"
foto
Ružomberok nedal Michalovciam žiadnu šancu (video)
Norbert Hrnčár: "Druhý polčas sme to rozbehali, okrem pekných gólov mužstvo malo ešte veľa dobrých šancí. Z víťazstva máme radosť"
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Najlepšie vyjadrenia Enza Ferrariho (ANKETA)
    "Pretekárske autá nie sú krásne ani škaredé. Krásnymi sa stanú vtedy, keď vyhrajú," povedal kedysi Ferrari.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hľadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš ľuďom prezradiť, že šéfuješ bordelu. Musíš predstierať, že je to hotel a bordel prevádzkovať v pivnici."
    Lauda a jeho lekár spomínajú na osudný rok 1976
    "Raz som bol taký slabý, že som sa videl padať dozadu do hlbokej diery. Cítil som teplo a pomyslel som si: Teraz zomieraš! Ja som však nechcel zomrieť, chcel som žiť. A preto som bojoval," hovorí Niki Lauda.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City