Newey tvrdí, že legálnosť dvojitých difúzorov bola Mosleyho pomsta
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Piatok, 1. január 2016, 19:56

Adrian Newey vyslovil zaujímavú myšlienku v súvislosti so sezónou 2009. Dominancia Brawnu GP a schodnosť ich riešenia týkajúceho sa dvojitých difúzorov boli vraj hlavne o tom, že prezident FIA Max Mosley chcel dať Ferrari a McLarenu lekciu. Zástupcovia týchto tímov proti riešeniu konkurenta protestovali, ale neuspeli. No a Brawn vyťažil zo svojej novinky takú výhodu, že v úvode ročníka nemal nikto žiadnu šancu a Jenson Button sa nakoniec aj tešil z titulu.

"Autá pre rok 2009 boli postavené po veľkých zmenách pravidiel," povedal Newey v rozhovore pre Motorsport.com. "O dvojitých difúzoroch sa pochopiteľne diskutovalo a to, či boli legálne alebo nie, napokon nebolo technickým rozhodnutím. Bolo to len o tom, že Max Mosley chcel dať v tom čase Ferrari a McLarenu lekciu. Oni tento dvojitý difúzor nemali, a tak povedal, že je legálny."

Newey priznal, že po odobrení tohto riešenia si aj jeho tím musel premyslieť koncept svojho auta. "Bohužiaľ sme to nemali a uvažovali sme, či je to legálne alebo nie. Vedenie športu napokon usúdilo, že je to legálne a preto sme okamžite zaostávali. Ale Red Bullu to napokon pomohlo napredovať, pretože na základoch vtedajšieho RB5 sme postavili naše majstrovské autá."

Brit je smutný zo skutočnosti, že v súčasnosti sú pravidlá mimoriadne prísne a takmer nič nové neumožňujú. Nemôžu sa teda objaviť ani nápady ako dvojitý difúzor. "Ja osobne som si zmeny vždy užíval. Keď sa zamyslíme nad 70. rokmi, tak prioritou bol rozhodne ground effect a v závere 70. rokov boli autá výrazne odlišné. Každý túžil vyskúšať rôzne myšlienky, ale nikto nemal nástroje na to, aby pochopil, čo tieto nápady vlastne spôsobia. Niekedy preto fungovali a niekedy nie."

"Bolo skvelé mať takúto slobodu, no na druhej strane hnevalo, že veciam nerozumeli. Momentálne je to presne naopak a máme obrovské množstvo zdrojov z hľadiska inžinierov, simulácií, veterných tunelov. Všetkému v podstate dobre rozumieme, ale máme veľmi obmedzené pravidlá, takže je ťažké spraviť niečo výrazne odlišné," dodal Adrian Newey.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Výsledky zápasov ôsmeho kola prvej ligy
"Momentálne sme veľmi nahnevaní, čo je dobrá vec. Zároveň sme sebavedomí z toho, čo sme dnes videli, čo však ešte zvyšuje našu frustráciu. Som presvedčený, že v druhom finálovom dueli zabojujeme viac," odkázal tréner Krueger
Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "tešiť" na otcovské výčitky.
"Vzhľadom na nepresvedčivé výkony sa vedenie klubu okamžite rozhodlo prerušiť spoluprácu s pánom Chudým," potvrdil generálny manažér Michal Tóth
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Bayern nestačil na taktiku Atletica, Hamšík skóroval pri výhre SSC (video)
Sumáre stredajších zápasov druhého kola skupinovej fázy Ligy majstrov 2016/17
foto
VIDEO: Poprad povedie František Šturma: Máme vysoké ciele
Niekdajší kouč MFK Zemplín Michalovce nahradil na lavičke odvolaného Pavla Mlynára, ktorý vo funkcii skončil po remíze s Lokomotívou Košice v Družstevnej pri Hornáde
 

    Magazín F1.sk

    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City