Newey tvrdí, že legálnosť dvojitých difúzorov bola Mosleyho pomsta
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Piatok, 1. január 2016, 19:56

Adrian Newey vyslovil zaujímavú myšlienku v súvislosti so sezónou 2009. Dominancia Brawnu GP a schodnosť ich riešenia týkajúceho sa dvojitých difúzorov boli vraj hlavne o tom, že prezident FIA Max Mosley chcel dať Ferrari a McLarenu lekciu. Zástupcovia týchto tímov proti riešeniu konkurenta protestovali, ale neuspeli. No a Brawn vyťažil zo svojej novinky takú výhodu, že v úvode ročníka nemal nikto žiadnu šancu a Jenson Button sa nakoniec aj tešil z titulu.

"Autá pre rok 2009 boli postavené po veľkých zmenách pravidiel," povedal Newey v rozhovore pre Motorsport.com. "O dvojitých difúzoroch sa pochopiteľne diskutovalo a to, či boli legálne alebo nie, napokon nebolo technickým rozhodnutím. Bolo to len o tom, že Max Mosley chcel dať v tom čase Ferrari a McLarenu lekciu. Oni tento dvojitý difúzor nemali, a tak povedal, že je legálny."

Newey priznal, že po odobrení tohto riešenia si aj jeho tím musel premyslieť koncept svojho auta. "Bohužiaľ sme to nemali a uvažovali sme, či je to legálne alebo nie. Vedenie športu napokon usúdilo, že je to legálne a preto sme okamžite zaostávali. Ale Red Bullu to napokon pomohlo napredovať, pretože na základoch vtedajšieho RB5 sme postavili naše majstrovské autá."

Brit je smutný zo skutočnosti, že v súčasnosti sú pravidlá mimoriadne prísne a takmer nič nové neumožňujú. Nemôžu sa teda objaviť ani nápady ako dvojitý difúzor. "Ja osobne som si zmeny vždy užíval. Keď sa zamyslíme nad 70. rokmi, tak prioritou bol rozhodne ground effect a v závere 70. rokov boli autá výrazne odlišné. Každý túžil vyskúšať rôzne myšlienky, ale nikto nemal nástroje na to, aby pochopil, čo tieto nápady vlastne spôsobia. Niekedy preto fungovali a niekedy nie."

"Bolo skvelé mať takúto slobodu, no na druhej strane hnevalo, že veciam nerozumeli. Momentálne je to presne naopak a máme obrovské množstvo zdrojov z hľadiska inžinierov, simulácií, veterných tunelov. Všetkému v podstate dobre rozumieme, ale máme veľmi obmedzené pravidlá, takže je ťažké spraviť niečo výrazne odlišné," dodal Adrian Newey.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Milan Staš: "Zápas sme prehrali už v prvej tretine, keď to, čo sme si povedali, zostalo iba v šatni. Pohodlné vedenie domácich 3:0 bolo ťažké otočiť"
"Životná úroveň je tu vysoká, no ľudia sú zároveň veľmi priateľskí. Ak niečo potrebujete, tak vám to darujú," hovorí zo svojej osobnej skúsenosti Roman Karaffa
"Po dvoch tretinách za bezgólového stavu sme si v šatni povedali, že od začiatku záverečného dejstva do toho naplno vletíme s cieľom získať dva body. Myslím, že sme odviedli skvelú prácu," povedal Halák po 40. shutoute v kariére
Výsledky zápasov 28. kola Budiš prvej hokejovej ligy
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Aguero vs. Costa: súboj najlepších strelcov
Celá futbalová verejnosť, nielen v Anglicku, je plná očakávaní pred blížiacim sa šlágrom. Proti sebe sa postavia dva tímy z čela tabuľky
foto
VIDEO: Najbizarnejšie "vylúčenie" v histórii
Ťažko polemizovať, či to bola náhoda, alebo nie. Pravdou je, že sa už zdalo, že lopta vyjde za bránkovú čiarku, no nestalo sa tak. A faktom je, že mladý podávač lôpt je fanúšikom domáceho celku
foto
Tréner Švédov: Slováci veľkou neznámou, teším sa na žltú stenu
"Víťaz otváracieho stretnutia získa veľkú šancu na postup do semifinále. Mám rád slovenský futbal, žije sa tam týmto športom," prezradil o Slovensku legendárny Zbigniew Boniek
foto
VIDEO: Trnavčania sa vyjadrili k stavu trávnika
"Dlhodobo nespĺňa kritéria kvality hracej plochy so štyrmi hviezdičkami. Trávnik má nízku hodnotu šmykovej pevnosti a hĺbku zakorenenia celého koreňového profilu," konštatoval športovo - technický riaditeľ City Areny Branislav Kriška
 

    Magazín F1.sk

    Šéfovia tímov zvolili za najlepšieho jazdca Hamiltona, druhý skončil Verstappen!
    Šéfovia jednotlivých tímov Formuly 1 zvolili vo výročnej ankete Autosportu za najlepšieho jazdca Lewisa Hamiltona. Na druhom mieste sa objavilo meno rastúcej hviezdy Maxa Verstappena, nový majster sveta Nico Rosberg skončil až tretí.
    Fotogaléria: Ferrari, Mercedes a Red Bull naposledy preverili vyvíjané pneumatiky
    Ferrari v utorok nasadilo Kimiho Räikkönena, Mercedes do auta posadil Lewisa Hamiltona a neskôr Pascala Wehrleina, v Red Bulle by mali alternovať Daniel Ricciardo a Max Verstappen.
    FIA potvrdila finálny kalendár pre rok 2017
    Formula 1 sa vďaka aktuálnemu kroku vyhne termínovej kolízii s 24-hodinovkou v Le Mans a Veľká cena Európy v Baku bude posunutá o sedem dní. Ideálne je to aj z toho pohľadu, že z Kanady sa zástupcovia tímov nebudú musieť náhliť.
    Nico Rosberg sa svojim rodičom poďakoval dojímavým videom
    Nico Rosberg pri príležitosti získania majstrovského titulu uverejnil aj dojímavé video s komentárom "Danke Mama und Papa ❤❤", ktoré hovorí za všetko.
    Pirelli predstavilo pneumatiky pre rok 2017: To sú gumiská...
    "Dostali sme jasné ciele: autá by mali byť na okruhu v Barcelone oproti minulému roku o štyri až päť sekúnd na kolo rýchlejšie," pripomenul športový šéf Pirelli Paul Hembery.
    Najmilší rozhovor Lewisa Hamiltona: Odpovede na otázky malej Chloe
    Jazdci F1 si počas svojej kariéry odbijú množstvo rozhovorov, ktoré väčšinou vyzerajú takmer úplne rovnako. Mercedes sa však rozhodol pripraviť Lewisovi Hamiltonovi milý rozhovor s otázkami, na ktoré neodpovedá každý deň.
    Aki Hintsa: Formula 1 je najfascinujúcejším laboratóriom
    Aki Hintsa sa v priebehu minulého roku dozvedel, že jeho zdravotný stav je veľmi vážny. Ničila ho postupujúca rakovina a podľa lekárov mu ostávali posledné dva mesiace života. Toto obdobie napokon natiahol na viac ako rok, no mocnejšiemu živlu sa neubránil. Zomrel v utorok 15. novembra 2016.

    Archív správ

    December 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 31  

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City