Boullier verí, že "veľkosť nula" sa ešte vyplatí
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Nedeľa, 3. január 2016, 09:45

McLaren a Honda pristúpili k prvej sezóne svojho spoločného návratu agresívne. Rozhodli sa staviť na koncept "veľkosť nula", teda všetko nadizajnovať najmenšie, ako je vôbec možné. Problém bol však v tom, že japonský výrobca pohonných jednotiek stavil aj na príliš malý ERS, ktorý následne neponúkal taký výkon, ako by mal. V priebehu sezóny nebola šanca zmeniť to, no v zime je na to možností dosť: Honda dostala k dispozícii ďalších 32 vývojových žetónov.

Pretekársky šéf tímu Éric Boullier tvrdí, že jeho zoskupenie muselo staviť na agresívny prístup. To je podľa neho jediná šanca, ako byť najlepším. Ak by robil každý len to, čo momentálne dominantný Mercedes, nemal by šancu zdolať ho. Preto bolo potrebné spraviť viac.

"Uvidíme," odpovedal Boullier na otázku, či koncept "veľkosť nula" neprišiel príliš skoro. "Nezabúdajte na to, že v priebehu sezóny sme z hľadiska pohonnej jednotky nemohli zmeniť všetko, čo sme chceli. Jedna zo základných súčastí týkajúca sa rekuperácie energie motora nedodávala to, čo sme očakávali. Výrazne nám to uškodilo, pretože v pretekoch nám to vzalo sekundy na kolo. Ale v princípe je to tak, že ak chcete zdolať Mercedes, niečo musíte spraviť lepšie. Rozhodli sme sa teda pre iný dizajn a uberanie sa inou cestou. Bolo to prehnane ambiciózne? Podľa mňa je skoro tvrdiť to. Musíme si počkať."

Hovorilo sa aj o tom, že snahy McLarenu týkajúce sa čo najmenšej zadnej časti mali na Hondu a jej prípravy negatívny vplyv. Boullier to ale takto nevidí: "Nie, na motor to nikdy nemalo vplyv. Povedali sme im, že chceme čo najužšie auto, ale nikdy sme na nich nevyvíjali tlak z hľadiska veľkosti alebo čohokoľvek."

Obe strany mali v priebehu ročníka svoje interné problémy, veď pochopiteľne, že so súčasným stavom nebol nikto spokojný. Boullier si ale nemyslí, že to bude mať negatívny vplyv na budúcnosť. "Bolesť možno pomôže postaviť silnejšie vzťahy s partnerom. S Hondou sú už omnoho vyzretejšie. Pozitívne je to, že Honda chápe nutné odhodlanie, ktoré je potrebné odviesť pre to, aby jedného dňa víťazila. Mierne upravili množstvo svojich zdrojov, čo je fajn," dodal Éric Boullier.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Prvú vážnejšiu príležitosť Bratislavčanov i celého zápasu mal Valský, ale Taylor v domácej bránke bol pozorný. Potom sa do šance prebojoval aj Nedorost, ani on však neotvoril skóre. Na opačnom konci zahrozil Perkovich
Andrej Kmeč: "Ja si myslím, že to bol výborný zápas, ktorý sa divákom musel páčiť, aj keď pre trénerov to bolo miestami náročné. Nám nevyšli vstupy do tretín. V prvej tretine sme inkasovali hneď v 19. sekunde"
"Nechcem tu polemizovať o rozhodovaní arbitrov počas zápasu, ale to vylúčenie Kopitara... V zápase sme videli viac takýchto situácií. To rozhodnutie bolo zlomovým bodom zápasu," povedal tréner Krueger
"Nejaké rezervy tam ešte určite budú, ale dovolím si povedať, že po korčuliarskej stránke som sa vo Fínsku zlepšil. Dokonca som tam mal aj individuálne tréningy s krasokorčuliarskou trénerkou," hovorí D. Boldižár pre hokej.sk
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Tévez sa "vyhráža" ukončením kariéry, agent: Carlos je Carlos (video)
“Sú chvíle, keď je rozvášnený a robí takéto zbrklé rozhodnutia založené na jeho momentálnych pocitoch. Ak “vychladne“ a s pokojom povie, že je unavený a končí, až vtedy to bude myslieť naozaj vážne,“ povedal Joorabchian
foto
Preview: Podbrezová ide k lídrovi bodovať, Slovan musí zabrať naplno
„Na žilinskej umelej tráve to bude veľmi náročné. Majú dobré mužstvo, no my sme zatiaľ neprehrali. Od prvej minúty si budeme zakladať na dobrej defenzíve, verím, že si vypracujeme nejaké šance,“ povedal Patrik Vajda
foto
Scholes vyzdvihuje Liverpool: Môžu získať titul
"Trochu sa obávam o ich defenzívu, na druhej strane, v ofenzíve sú nezastaviteľní, čo dokazujú v každom jednom zápase. Vyzerajú, že dokážu kedykoľvek skórovať," pochválil útočnú hru Liverpoolu Scholes
foto
Balaj po Málage: Pred takou skvelou kulisou som ešte nehral (video)
„Po futbalovej stránke sa mi páči Mario Balotelli. Nemôžem povedať, že mám vysnívaný konkrétny klub. Momentálne musím na sebe tvrdo pracovať tuto v Nitre, neskôr sa budeme môcť baviť o tejto téme konkrétnejšie,“ zamyslel sa Filip Balaj
 

    Magazín F1.sk

    Chcete byť mechanikom v F1? Pripravte sa aj na 22-hodinové šichty
    "Je to poriadne stresujúca práca, no keď všetko vychádza, je to naozaj neuveriteľné. Keď prídu do boxov dve autá naraz a vy tých druhých porazíte práve vďaka zastávke v boxoch, celý tím má byť na čo hrdý," hovorí v otvorenom rozhovore Kenny Handkammer, bývalý šéfmechanik Red Bullu.
    Zvieratá na pretekárskej trati: Čo všetko už navštívilo súťažné okruhy? (VIDEO)
    Počas víkendu v Singapure sa na súťažnej trati objavil varan. História Formuly 1 pamätá veľké množstvo podobných prípadov.
    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    "Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý."
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City