Boullier verí, že "veľkosť nula" sa ešte vyplatí
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Nedeľa, 3. január 2016, 09:45

McLaren a Honda pristúpili k prvej sezóne svojho spoločného návratu agresívne. Rozhodli sa staviť na koncept "veľkosť nula", teda všetko nadizajnovať najmenšie, ako je vôbec možné. Problém bol však v tom, že japonský výrobca pohonných jednotiek stavil aj na príliš malý ERS, ktorý následne neponúkal taký výkon, ako by mal. V priebehu sezóny nebola šanca zmeniť to, no v zime je na to možností dosť: Honda dostala k dispozícii ďalších 32 vývojových žetónov.

Pretekársky šéf tímu Éric Boullier tvrdí, že jeho zoskupenie muselo staviť na agresívny prístup. To je podľa neho jediná šanca, ako byť najlepším. Ak by robil každý len to, čo momentálne dominantný Mercedes, nemal by šancu zdolať ho. Preto bolo potrebné spraviť viac.

"Uvidíme," odpovedal Boullier na otázku, či koncept "veľkosť nula" neprišiel príliš skoro. "Nezabúdajte na to, že v priebehu sezóny sme z hľadiska pohonnej jednotky nemohli zmeniť všetko, čo sme chceli. Jedna zo základných súčastí týkajúca sa rekuperácie energie motora nedodávala to, čo sme očakávali. Výrazne nám to uškodilo, pretože v pretekoch nám to vzalo sekundy na kolo. Ale v princípe je to tak, že ak chcete zdolať Mercedes, niečo musíte spraviť lepšie. Rozhodli sme sa teda pre iný dizajn a uberanie sa inou cestou. Bolo to prehnane ambiciózne? Podľa mňa je skoro tvrdiť to. Musíme si počkať."

Hovorilo sa aj o tom, že snahy McLarenu týkajúce sa čo najmenšej zadnej časti mali na Hondu a jej prípravy negatívny vplyv. Boullier to ale takto nevidí: "Nie, na motor to nikdy nemalo vplyv. Povedali sme im, že chceme čo najužšie auto, ale nikdy sme na nich nevyvíjali tlak z hľadiska veľkosti alebo čohokoľvek."

Obe strany mali v priebehu ročníka svoje interné problémy, veď pochopiteľne, že so súčasným stavom nebol nikto spokojný. Boullier si ale nemyslí, že to bude mať negatívny vplyv na budúcnosť. "Bolesť možno pomôže postaviť silnejšie vzťahy s partnerom. S Hondou sú už omnoho vyzretejšie. Pozitívne je to, že Honda chápe nutné odhodlanie, ktoré je potrebné odviesť pre to, aby jedného dňa víťazila. Mierne upravili množstvo svojich zdrojov, čo je fajn," dodal Éric Boullier.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

„Tento tím ukázal hlavne v poslednej tretine veľký charakter a veľkú túžbu po víťazstve. Verím, že nám to pomôže v ďalšom období prípravy hlavne po morálnej stránke," uviedol Rostislav Čada pre hokej.sk
"Utvorili sme niekoľko šancí, ktoré sme, žiaľ, nepremenili. Jeden strelený gól nestačí na víťazstvo na ľade tak favorizovaného tímu. Škvrnou súboja je zranenie Radka Smoleňáka," povedal Říha
"Z pôvodne piatich nominovaných sparťanov nám Pražania uvoľnili dvoch hráčov, Liberec pre maródku neuvoľnil ďalších dvoch a trojica Luža, Hlinka a Zigo odcestovala na prvý trip v sezóne so Slovanom," vysvetlil Švehla
"Je veľmi pekné uspieť v hlavnej kategórii ankety Hokejista roka. Predo mnou ju získalo veľa kvalitných hráčov, je to pre mňa česť a pocta. Tvrdá práca sa vyplatila. Gratulujem aj ostatným nominovaným," povedal Andrej Sekera
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Pivarník je napriek vypadnutiu Plzne spokojný
"Bol to náš najlepší výkon, ktorý sa blížil k ideálu. Vieme, že sme sa dopúšťali chýb, ale museli sme riskovať. Verím, že dokážeme ísť touto cestou a naďalej budeme predvádzať takéto výkony," povedal Pivarník
foto
Spallettiho sklamali nedisciplinovaní Rimania (video)
„Obe červené karty by som označil za naivné, vlani sme zápasy končili pravidelne v plnom počte. Prehrali sme nesmierne dôležitý zápas, ktorý ovplyvní ďalší chod celej sezóny. Budeme sa s tým musieť vysporiadať,“ Spalletti
foto
Štadión bude, cieľom je vytvoriť sebestačný klub, odkazuje La Ling
"Cieľom je hrať dobrý futbal a baviť fanúšikov. Fanúšikov, ktorí stoja pri nás, keď vyhrávate, ale aj keď prichádzajú prehry. Musíme stáť nohami pevne na zemi, musíme byť stále realistami," hovorí La Ling
foto
Nadupaná "dvadsaťjednotka", v septembri proti Nemecku a Cypru
Reprezentačnú "dvadsaťjednotku" čaká finiš kvalifikácie na záverečný turnaj ME 2017, kam sa môže priamo prebojovať, ak zvíťazí vo svojej ôsmej kvalifikačnej skupine
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.
    Ferrari potvrdilo odchod Jamesa Allisona
    To, o čom sa špekulovalo už niekoľko týždňov, je napokon realita: Ferrari potvrdilo, že technický riaditeľ James Allison opúšťa Maranello. Angličan prežil veľmi ťažké obdobie, zomrela mu manželka Rebecca a dlhšie avizoval, že sa chce vrátiť domov k trom deťom.
    Martin Trenkler: Víkend na Hungaroringu
    Slovenský fotograf Martin Trenkler navštívil víkendové podujatie na Hungaroringu a my vám ponúkame pohľady na Veľkú cenu Maďarska 2016 prostredníctvom jeho objektívu.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City