Räikkönena hnevá tilkeovský trend
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Pondelok, 4. január 2016, 15:45

Kimi Räikkönen pôsobí v F1 od roku 2001, kedy bola Formula 1 ešte sčasti iná. Mnoho okruhov bolo síce rovnakých ako dnes, ale zďaleka neboli upravené tak, ako sú v súčasnosti. Nie všetky mali také obrovské výbehové zóny, mimo trate bol štrk alebo tráva a nie asfalt. No a navyše takmer všetky mali svojho ducha a svoju jedinečnosť.

Niekoľko z týchto tratí tu ostalo aj po rokoch: Monako je rovnaké, Spa a Suzuka sa za tú dobu tiež výrazne nezmenili, Monza takisto. Silverstone sa ale dočkalo výrazných úprav, na Nürburgringu sa v tomto roku vôbec nejazdilo, Imola za tie roky z kalendára vypadla, francúzsky Magny-Cours či americký Indianapolis takisto. Na ich miesta pritom prišli okruhy naprojektované Hermannom Tilkem.

Jazdí sa už aj v Číne, Bahrajne, Singapure, Rusku či v Abú Zabí, nový je americký Austin, do kalendára medzitým pribudli aj Valencia, Istanbul, Dillí či Jeongam, aj keď tieto trate už v súčasnosti v zozname pretekov nefigurujú. "Musíme ísť tam, kde si to môžu dovoliť zaplatiť," otvorene konštatuje Bernie Ecclestone.

Räikkönenovi sa ale tento trend nepozdáva. "Je to o tom, že všetky nové miesta sú si dosť podobné a nadizajnoval ich rovnaký človek," posťažoval sa majster sveta z roku 2007 v rozhovore pre Turun Sanomat. "Nehovorím, že to nie sú dobré okruhy, ale sú si viac-menej podobné."

Iceman však pomenoval aj výnimku, ktorou bol podľa neho spomínaný Istanbul Park v Turecku. Ten však už v kalendári nie je. Z ostatných tratí, ktoré vypadli, Kimimu chýba Francúzsko. "Magny Cours som mal veľmi rád. Vždy tam bola skvelá atmosféra a bolo to vyzývavé. Trať bola celkom iná a v jej okolí nebol zbytočný ruch. Medzi najlepšie patrila aj Imola, kde bola takisto vždy skvelá atmosféra. No a rovnako Nürburgring..."

Abú Zabí je podľa Räikkönena "niekde v púšti" a chýba mu charakter, pričom úplne najhoršia bola Kórejská republika s okruhom v Jeongame. "V zásade je to tak, že keď ideme na nové miesto, tak vieme, čo môžeme očakávať. Všetky okruhy vyzerajú rovnako," zdôraznil pretekár Ferrari.

"Všetko je robené tak, že to pripomína niektoré iné miesto. V okolí tratí nie sú žiadne stromy a nič také ako v Imole či v Magny Cours. Ani nespomínam Spa, kde jazdíme uprostred lesov. Pochopiteľne, že každá trať je o niečo iná a každá zákruta takisto, ale nakoniec sú to všetko len tilkeovské zákruty," dodal sklamaný Kimi Räikkönen.

Dodajme, že spomedzi súčasných okruhov Hermann Tilke dizajnoval aj malajzijský Sepang a v budúcom roku do kalendára pribudne i azerbajdžanské Baku. Formula 1 sa v roku 2015 vrátila aj do Mexika, ale už nie na pôvodný okruh bratov Rodríguezovcov, no na prerobenú verziu. A aj tieto zmeny mal pod palcom nemecký architekt.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Sme šťastní a ohromne potešení tým, čo sme dosiahli. Myslím si, že nikto netipoval našu účasť vo finále. Pravdepodobnosť bola 33 k 1 a práve preto si teraz vychutnávame skvelé pocity," radoval sa Marián Hossa
"Zachytal som si veru poriadne, ale so šťastím sme ten krehký náskok ubránili. Škoda vylúčení zo záveru zápasu. Tam nás poriadne zavreli a lietalo to tam z jednej i druhej strany," hovorí Jan Chábera
"Myslím si, že je to spôsobené aj obmenou kádra. Prišli noví hráči a chvíľku potrvá, kým sa zohráme. Som však presvedčený o tom, že keď sa to ustáli, tak pôjdeme v tabuľke hore," hovorí s optimizmom v hlase 31-ročný center.
Hneď od úvodného buly mohli diváci na štadióne sledovať zaujímavý hokej dvoch nováčikov Tipsport Ligy. V prvej minúte mal obrovskú šancu hosťujúci Paulovič, ktorý sa rútil sám na domáceho brankára
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Vysoká daň za víťazstvo, Guľa: Teší ma reakcia tímu (video)
"Zranenia chalanov nás rozhodili až po zápase, deväťdesiat minút sme odpracovali plne koncentrovaní, tak to má byť. Ideme ďalej, zomkneme sa ešte viac," odkazuje tréner "šošonov"
foto
Ďuriša teší rozšírenie spolupráce s Bakošom do reprezentácie
"Dva roky som nebol v národnom tíme. V klube sa snažím podávať čo najlepšie výkony a slovenskú reprezentáciu podporujem," vravel 33-ročný Bakoš po stretnutí Európskej ligy s AS Rím, v ktorom skóroval
foto
Kozák v nominácii vymenil útočníkov, vrátil sa Weiss
"Veľa som premýšľal o zápase s Anglickom. Keď som robil analýzu duelu, prišiel som k záveru, že ak by sme všetci pre to urobili maximum, tak - som vnútorne presvedčený - by sme boli úspešnejší," povedal tréner Kozák
foto
Z hrdinu smoliar, Leško: Beriem to na seba (video)
"Ak by to kopol tak, ako to on vie, tak som presvedčený o tom, že by potom premenil aj tú veľkú šancu v druhom polčase. Ale vo futbale je to tak: ´From Zero to Hero, alebo From Hero to Zero´,“ dodal Stanislav Varga
 

    Magazín F1.sk

    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.
    Bude to už len horšie
    "Zavádzanie "červených zón" pre fotografov začalo dávno, no z roka na rok je to horšie a horšie. Protestovať nepomôže, každý sa bojí o svoju akreditáciu," píše Martin Trenkler.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 35 ms. :: Country :: Region :: City