Räikkönena hnevá tilkeovský trend
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Pondelok, 4. január 2016, 15:45

Kimi Räikkönen pôsobí v F1 od roku 2001, kedy bola Formula 1 ešte sčasti iná. Mnoho okruhov bolo síce rovnakých ako dnes, ale zďaleka neboli upravené tak, ako sú v súčasnosti. Nie všetky mali také obrovské výbehové zóny, mimo trate bol štrk alebo tráva a nie asfalt. No a navyše takmer všetky mali svojho ducha a svoju jedinečnosť.

Niekoľko z týchto tratí tu ostalo aj po rokoch: Monako je rovnaké, Spa a Suzuka sa za tú dobu tiež výrazne nezmenili, Monza takisto. Silverstone sa ale dočkalo výrazných úprav, na Nürburgringu sa v tomto roku vôbec nejazdilo, Imola za tie roky z kalendára vypadla, francúzsky Magny-Cours či americký Indianapolis takisto. Na ich miesta pritom prišli okruhy naprojektované Hermannom Tilkem.

Jazdí sa už aj v Číne, Bahrajne, Singapure, Rusku či v Abú Zabí, nový je americký Austin, do kalendára medzitým pribudli aj Valencia, Istanbul, Dillí či Jeongam, aj keď tieto trate už v súčasnosti v zozname pretekov nefigurujú. "Musíme ísť tam, kde si to môžu dovoliť zaplatiť," otvorene konštatuje Bernie Ecclestone.

Räikkönenovi sa ale tento trend nepozdáva. "Je to o tom, že všetky nové miesta sú si dosť podobné a nadizajnoval ich rovnaký človek," posťažoval sa majster sveta z roku 2007 v rozhovore pre Turun Sanomat. "Nehovorím, že to nie sú dobré okruhy, ale sú si viac-menej podobné."

Iceman však pomenoval aj výnimku, ktorou bol podľa neho spomínaný Istanbul Park v Turecku. Ten však už v kalendári nie je. Z ostatných tratí, ktoré vypadli, Kimimu chýba Francúzsko. "Magny Cours som mal veľmi rád. Vždy tam bola skvelá atmosféra a bolo to vyzývavé. Trať bola celkom iná a v jej okolí nebol zbytočný ruch. Medzi najlepšie patrila aj Imola, kde bola takisto vždy skvelá atmosféra. No a rovnako Nürburgring..."

Abú Zabí je podľa Räikkönena "niekde v púšti" a chýba mu charakter, pričom úplne najhoršia bola Kórejská republika s okruhom v Jeongame. "V zásade je to tak, že keď ideme na nové miesto, tak vieme, čo môžeme očakávať. Všetky okruhy vyzerajú rovnako," zdôraznil pretekár Ferrari.

"Všetko je robené tak, že to pripomína niektoré iné miesto. V okolí tratí nie sú žiadne stromy a nič také ako v Imole či v Magny Cours. Ani nespomínam Spa, kde jazdíme uprostred lesov. Pochopiteľne, že každá trať je o niečo iná a každá zákruta takisto, ale nakoniec sú to všetko len tilkeovské zákruty," dodal sklamaný Kimi Räikkönen.

Dodajme, že spomedzi súčasných okruhov Hermann Tilke dizajnoval aj malajzijský Sepang a v budúcom roku do kalendára pribudne i azerbajdžanské Baku. Formula 1 sa v roku 2015 vrátila aj do Mexika, ale už nie na pôvodný okruh bratov Rodríguezovcov, no na prerobenú verziu. A aj tieto zmeny mal pod palcom nemecký architekt.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

HC Slovan Bratislava - Torpedo Nižnij Novgorod 3:2 (0:0, 1:1, 2:1)
Jeden z najlepších strelcov slovenskej hokejovej histórie Peter Bondra obliekal počas výlukovej sezóny 2004-05 popradský dres. O dekádu neskôr ho na seba navliekli aj jeho synovia David a Nicholas.
V Severnej Amerike bežná prax, na Slovensku novinka. V Poprade sa rozhodli doplniť základ svojho tímu pre nové sezóny o hokejistov, ktorých vyselektuje predsezónny skúšobný kemp. Záujem o pôsobenie v tíme Kamzíkov prekonal očakávania.
"Niekedy musí nastať aj obmena kádra, takže uvidíme ako to bude šliapať v príprave a podľa toho sa rozhodneme kto zostane a kto odíde z hráčov na skúške, respektíve z našich odchovancov," uviedol Turek
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Dúbravka v Liberci, Pogba sa údajne dohodol s "diablami"
Prestupové špekulácie dňa (štvrtok, 28. júl 2016)
foto
Rekord je vraj na svete, Pogba do Man United, agent dostane dvadsať miliónov!
Juventus dostane za 23-ročného Pogbu 92 miliónov britských libier, ďalších dvadsať miliónov poputuje jeho agentovi Minovi Raiolovi
foto
Trenčín nevyužil šance a prehral, Ševela: Všetko je otvorené
"Vieme, že Legia je väčší klub ako my, ale to nič neznamená. V odvete sa pokúsime vyhrať a zabojovať o postup," uviedol Bero
foto
Efektívna Legia zaskočila Trenčín, rozhodol Nikolič
"Podľa môjho názoru sme boli možno aj lepší ako Legia, ale v takýchto zápasoch rozhoduje efektivita. My sme nepremenili šance, žiaľ, taký je futbal," povedal Ševela
 

    Magazín F1.sk

    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.
    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City