V USA potrebujeme viac pretekov F1, myslí si víťaz Indy 500
Autor: Anna Lichvarčíková   |   Publikované: Streda, 6. január 2016, 13:28

Tím jazdiaci pod americkou vlajkou sídliaci v britskom Banbury nie je dosť na to, aby Formula 1 prerazila na americkom trhu, myslí si šampión IndyCar z roku 2012 a víťaz slávnych pretekov 500 míl Indianapolis, Ryan Hunter-Reay. Texasan zastáva názor, že na rozšírenie fanúšikovskej základne športu v USA je potrebné hlavne zorganizovať viac pretekov.

Na severoamerickom kontinente sa v súčasnosti konajú dve veľké ceny, kanadská v Montreali a VC Spojených štátov v Austine, nad ktorou však visí otáznik, keďže Okruh Amerík príde o časť financií od štátu Texas. "Na americkom športovom trhu sa presadzuje veľmi ťažko, pretože je presýtený. Máme tu futbal, bejzbal, basketbal, množstvo možností získať si pozornosť fanúšikov," hovorí Hunter-Reay v rozhore pre Sky Sports.

"Formula 1 sa tam podľa mňa vie dostať, akurát to bude chcieť väčšiu prítomnosť v USA než len tím, ktorý sa nazve 'USF1' a aj tak bude sídliť v Anglicku, kde však asi musí byť. Dúfam, že sa nám tu podarí dostať viac pretekov, neviem síce ako, ale som fanúšikom akéhokoľvek úspechu motoristického športu v Spojených štátoch."

Ešte donedávna plánovaná druhá veľká cena v USA popri rieke Hudson v štáte New Jersey sa nakoniec nestala skutočnosťou, no šéf F1 Bernie Ecclestone už rozmýšľa nad možnosťou pretekov v Kalifornii. Nebolo by to prvýkrát, čo by sa na území tejto krajiny konalo viacero veľkých cien - v roku 1982 sa tu dokonca išli tri zo šestnástich pretekov sezóny - na Long Beach, v uliciach Detroitu a na parkovisku kasína Caesar's Palace v Las Vegas.

Za nezáujmom amerických fanúšikov môže byť aj neúčasť domácich jazdcov, ktorých by mohli podporovať. Za posledných tridsať rokov sa v F1 objavili len Alexander Rossi v niekoľkých pretekoch minulej sezóny, Scott Speed v rokoch 2006 a 2007 v Toro Rosso a Michael Andretti, ktorý v trinástich pretekoch v roku 1993 ako jediný z tejto trojice dokázal bodovať. Posledné americké pódium má na konte práve syn majstra sveta z roku 1978.

V čom je problém, že krajina s tretím najväčším počtom obyvateľov na svete nedokáže vyprodukovať pilotov Formuly 1? "Ide o to, že už veľmi skoro v kariére sa musíte rozhodnúť, ktorou cestou sa vydáte. Keď chcete F1, musíte sa šplhať súťažami v Európe a IndyCar ich má všetky v Amerike, tak to raz je. Kedysi dávno sa do Formule 1 dalo dostať cez úspech v IndyCar a po pár slabších rokoch sa to akosi vzdialilo."

"Teraz je však IndyCar silnejší, lepší a súťaživejší než kedykoľvek predtým a nehovorím to len preto, že tam jazdím. Dokazujeme to každý týždeň tým, čo odvádzame na trati," dodáva Ryan Hunter-Reay.

V novom bodovacom systéme pre zisk superlicencie má titul v IndyCar rovnakú váhu ako titul GP2 a zaručuje priamy zisk licencie. Je teda možné, že časom sa objaví ďalší úspešný americký jazdec.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Som nadšený, že môžem byť ďalší rok súčasťou organizácie NY Rangers," uviedol Hrivík
"V mojom veku môžem povedať len toľko, že táto sezóna je posledná. Avšak všetko sa uvidí na jej konci. Ja chcem hrať hokej čo najdlhšie," uviedol Kroták
HC Slovan Bratislava - Torpedo Nižnij Novgorod 3:2 (0:0, 1:1, 2:1)
Jeden z najlepších strelcov slovenskej hokejovej histórie Peter Bondra obliekal počas výlukovej sezóny 2004-05 popradský dres. O dekádu neskôr ho na seba navliekli aj jeho synovia David a Nicholas.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Spartak šokoval Austriu, famózny Jakubech! (video)
Miroslav Karhan: "Samozrejme, som spokojný, aj keď Austria nevyužila svoje šance, dvojzápas je stále otvorený. Dúfam, že diváci nás opäť podporia a odvďačíme sa im lepšou hrou a postupom."
foto
Slovák poriadne naložil Slovanu: Zbytoční legionári, trénerovi chýba pokora
„Nepovedal by som, že by Slovanu chýbala koncepcia, ale skôr ma mrzí, že je v tíme veľa hráčov zo zahraničia, ktorí nepriniesli požadovanú kvalitu," povedal Slovák
foto
Viedenských policajtov poriadne zamestnali trnavskí fanúšikovia
Velenie viedenskej krajinskej polície vyhlásilo vo štvrtok s platnosťou do 00.00 h Štadión Ernsta Happela - dejisko zápasu, ako aj jeho okolie za tzv. bezpečnostnú zónu
 

    Magazín F1.sk

    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.
    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City