Podľa Andrettiho F1 chýba určité diktátorstvo
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Štvrtok, 7. január 2016, 16:46

Maria Andrettiho sme v F1 registrovali v rokoch 1968 až 1982, pričom za toto obdobie odjazdil 128 veľkých cien a v roku 1978 sa tešil z majstrovského titulu. V súvislosti s dnešným stavom tejto motoristickej triedy nie je práve najspokojnejší. Naznačil, že Formule 1 chýba určité diktátorstvo a príliš veľkú moc preberajú výrobcovia automobilov.

Aktuálny stav je taký, že Mercedes a Ferrari dodávajú pohonné jednotky pre osem tímov. Prvá značka okrem svojej továrenskej stajne zásobuje aj Williams, Force Indiu a po novom i Manor, druhá zasa Sauber, Haas a Toro Rosso. No a keď ide o odhlasovanie dôležitých tém, Mercedes i Ferrari majú vďaka tomu silné slovo. Tým pádom šport kormidlujú a smerujú tam, kam potrebujú.

"Máme tu výrobcov, ktorí sú veľmi silní. Síce je to dobré, ale je to dvojsečná zbraň," poznamenal Andretti v rozhovore pre GPUpdate.net a ďalej skonštatoval: "V každej pretekárskej organizácii musí existovať určité mierne diktátorstvo. Videli sme čo sa stalo s CART. Bola to silná séria s dobrým produktom, ale v spôsobe jej vedenia boli zmätky, pretože to bolo príliš demokratické. Bolo to odsúdené na zlyhanie."

"Nechceme, aby sa aj Formula 1 dostala do tohto bodu. Bol by som rád, ak by bola tvorba rozhodnutí o jednom alebo dvoch ľuďoch. Formula 1 zažíva v súčasnosti silné okamihy, ale je v nej aj množstvo nepokoja. Treba pomenovať slabiny. Výrobcovia automobilov ich pomenovávať nebudú, pretože sa o ne nestarajú. Tí pomenujú len svoje vlastné záujmy," upozornil Američan.

"Vždy existuje príčina, pre ktorú chcú byť výrobcovia v hre. Veľmi dobre vieme, že ak už táto príčina nebude existovať, tak odídu. O šport sa nestarajú. Ale ten, kto šport prevádzkuje, sa musí postarať o záujmy športu ako celku," dodal Mario Andretti.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Malé ihrisko, najlepší hráči a hneď v septembri. Neviem si predstaviť, ako sa človek hneď musí adaptovať na to, aby bol pripravený," myslí si Hossa
Výber Európy začne prípravu na Svetový pohár 2016 v hokeji 4. septembra v Quebecu. Na piatkovej tlačovej konferencii v Trenčíne to oznámil generálny manažér tímu Miroslav Šatan
"Som nadšený, že môžem byť ďalší rok súčasťou organizácie NY Rangers," uviedol Hrivík
"V mojom veku môžem povedať len toľko, že táto sezóna je posledná. Avšak všetko sa uvidí na jej konci. Ja chcem hrať hokej čo najdlhšie," uviedol Kroták
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Žilina chce zakončiť domácu sériu výhrou nad nováčikom, Hlohovský: Nebude to jednoduché (video)
"Nie sme spokojní s počtom inkasovaných gólov, takže osobná zodpovednosť hráčov podporená systémovými prvkami musí byť výraznejšie viditeľná v majstrovskom zápase," povedal Guľa
foto
Talentovaný Jakubech naplno zažiaril: Nebolo to len o mne (video)
"Naši fanúšikovia sú úžasní. To, ako dokážu vycestovať za klubom je fantastické. Úžasné, niečo neopísateľné. Veľmi im ďakujeme za to, že prišli za nami v takom počte až do Viedne," nechal sa počuť mladý brankár Spartaka
foto
Chaotická druhá liga štartuje, kiežby radšej končila...
Nedá nám to, no musíme to zopakovať – Kocúrkovo ako vyšité! Nech už je tu sezóna 2017/2018, aby sa tento výsmech, pretože súčasnú druhú ligu inak nazvať nemôžeme, definitívne skončí
 

    Magazín F1.sk

    Ferrari potvrdilo odchod Jamesa Allisona
    To, o čom sa špekulovalo už niekoľko týždňov, je napokon realita: Ferrari potvrdilo, že technický riaditeľ James Allison opúšťa Maranello. Angličan prežil veľmi ťažké obdobie, zomrela mu manželka Rebecca a dlhšie avizoval, že sa chce vrátiť domov k trom deťom.
    Martin Trenkler: Víkend na Hungaroringu
    Slovenský fotograf Martin Trenkler navštívil víkendové podujatie na Hungaroringu a my vám ponúkame pohľady na Veľkú cenu Maďarska 2016 prostredníctvom jeho objektívu.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City