Zomrel Tyler Alexander, jeden zo zakladateľov McLarenu
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Štvrtok, 7. január 2016, 20:42

Vo štvrtok 7. januára 2016 vo veku 75 rokov zomrel jeden zo zakladateľov McLarenu Tyler Alexander. Informoval o tom tradičný britský tím. "Spolu s Brucom McLarenom, ktorý v roku 1963 založil spoločnosť McLaren, bol Tyler Alexander jedným z prvých pilierov našej spoločnosti," reagoval na smutnú skutočnosť Ron Dennis. "Po boku Bruca tvrdo pracoval už od absolútnych začiatkov a Bruce si nemohol želať statnejšie ramená, ktoré pomáhali budovať reputáciu tímu."

Šéf skupiny McLaren vzápätí vyzdvihol Alexandrove schopnosti, energiu i optimizmus a pripomenul aj jeho nákazlivý zmysel pre suchý a satirický humor, vďaka čomu bol mimoriadne populárny. "Tyler žil a dýchal pre McLaren," pokračoval Dennis pripomínajúc, že v poslednej aktívnej sezóne 2008 navštívil každú veľkú cenu a zohral dôležitú rolu pri majstrovskom úspechu Lewisa Hamiltona. "A aj neskôr pravidelne navštevoval továreň vo Wokingu, aby sa stretol so starými i novými kamarátmi."

"V mene všetkých ľudí v McLarene by som chcel vysloviť srdečnú poctu jednému zo zakladateľov nášho tímu a vyjadriť úprimnú sústrasť jeho mnohým kamarátom a večne milujúcej družke Jane Nottageovej, ktorá pri ňom vždy stála a bola statočná až do samého konca," skonštatoval Ron Dennis.

Tyler Alexander sa narodil v Hinghame v americkom štáte Massachusetts, aby neskôr vyštudoval v Bostone. V motoršporte začal pôsobiť už na začiatku 60. rokov minulého storočia, aby sa po niekoľkých rokoch zoznámil s právnikom z Philadelphie menom Teddy Mayer, ktorý vo Formule Junior prevádzkoval spolu s bratom Timmym Mayerom a kamarátom zo školy Petrom Revsonom tím Rev-Em Racing.

V roku 1963 sa Mayerovci s Revsonom vybrali do Európy a na preteky spomínanej Formuly Junior so sebou vzali aj Alexandera. Teddy Mayer v tom čase pomáhal so založením pretekárskeho tímu Brucovi McLarenovi, ktorý ešte v roku 1963 zamestnal Tylera Alexandra ako hlavného mechanika.

Pôvodne sa s McLarenom venoval pretekárskym projektom CanAm a USAC, aby sa neskôr vrátil do Európy a tímu pomáhal s koncentrovaním sa na F1. Po dvoch desaťročiach spolu s Teddym Mayerom odišiel do IndyCar, aby sa na chvíľu venovali aj tímu Beatrice F1. Neskôr sme ho registrovali aj v spojitosti s BMW, aby ho napokon McLaren zamestnal ako šéfa špeciálnych projektov. Kariéru ukončil pred začiatkom sezóny 2009.

 



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Štefan Fabian vstúpil do sezóny po červenom koberci. Na záver letného Tatranského pohára na ňom preberal ocenenie pre najlepšieho obrancu turnaja, pred nedeľňajším zápasom proti Zvolenu si pre zmenu užíval ovácie publika pri pózovaní s dresom s číslom 900 na chrbte.
"Sme šťastní a ohromne potešení tým, čo sme dosiahli. Myslím si, že nikto netipoval našu účasť vo finále. Pravdepodobnosť bola 33 k 1 a práve preto si teraz vychutnávame skvelé pocity," radoval sa Marián Hossa
"Zachytal som si veru poriadne, ale so šťastím sme ten krehký náskok ubránili. Škoda vylúčení zo záveru zápasu. Tam nás poriadne zavreli a lietalo to tam z jednej i druhej strany," hovorí Jan Chábera
"Myslím si, že je to spôsobené aj obmenou kádra. Prišli noví hráči a chvíľku potrvá, kým sa zohráme. Som však presvedčený o tom, že keď sa to ustáli, tak pôjdeme v tabuľke hore," hovorí s optimizmom v hlase 31-ročný center.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Šláger v Dortmunde, domáca premiéra Leicestru (video)
"Zápas s Realom bude mať špeciálny náboj. Proti Freiburgu mi fanúšikovia pripravili krásne privítanie a vyprevadili ma z ihriska búrlivým potleskom. Rád by som sa im teraz odvďačil gólom do siete obhajcu titulu," povedal Götze
foto
Defenzívne opory "šošonov" podstúpili operáciu, zranenia sú vážne
"Čakalo sa, že sadra by mohla ísť dole po dvoch týždňoch, teraz však bude Viktorova ľavačka v sadre minimálne šesť týždňov," prezradil rehabilitačno-kondičný tréner Milan Ťapay
foto
Ďuriša teší rozšírenie spolupráce s Bakošom do reprezentácie
"Dva roky som nebol v národnom tíme. V klube sa snažím podávať čo najlepšie výkony a slovenskú reprezentáciu podporujem," vravel 33-ročný Bakoš po stretnutí Európskej ligy s AS Rím, v ktorom skóroval
foto
Kozák v nominácii vymenil útočníkov, vrátil sa Weiss
"Veľa som premýšľal o zápase s Anglickom. Keď som robil analýzu duelu, prišiel som k záveru, že ak by sme všetci pre to urobili maximum, tak - som vnútorne presvedčený - by sme boli úspešnejší," povedal tréner Kozák
 

    Magazín F1.sk

    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.
    Bude to už len horšie
    "Zavádzanie "červených zón" pre fotografov začalo dávno, no z roka na rok je to horšie a horšie. Protestovať nepomôže, každý sa bojí o svoju akreditáciu," píše Martin Trenkler.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 19 ms. :: Country :: Region :: City