Nové pneumatikové pravidlá vraj mohli spôsobiť väčší chaos
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Štvrtok, 7. január 2016, 21:51

V roku 2016 vstúpia do platnosti upravené pneumatikové pravidlá, ktoré však podľa technického šéfa Williamsu nie sú také akčné, ako by mohli byť. Pat Symonds od nich očakával niečo iné a dúfal, že tímy si budú môcť na jednotlivé podujatia vybrať akékoľvek pneumatiky. Napokon je to ale inak: Pirelli určí tri nominované zmesi a rovnako aj dve sady, z ktorých jednu musí tím nasadiť vo veľkej cene. Desať sád si ale môže zvoliť každý jazdec sám.

"Nemôžem povedať, že som z tejto zmeny pravidiel šialene nadšený," uviedol Symonds v rozhovore pre Autosport. "Mám rád veci, ktoré pridajú trochu chaosu. Keď sme mali nové pneumatikové návrhy, s ktorými prišli tímy, tak sme mali reálnu šancu na zavedenie štipky chaosu. Existovalo viacero spôsobov, ktorými by k problému bolo možné pristúpiť."

"Pirelli ale nebolo spokojné s tým, že tímy si všade môžu vyberať akékoľvek pneumatiky, čo je trochu čudné. Sme dosť zodpovední dospelí ľudia a ja osobne rád získavam body a pokúšam sa preteky vyhrať. Aj motory by sme mohli brutálne vyladiť na maximum a zhoreli by už v prvých pretekoch, ale nespravíme to. Autá by sme mohli nadizajnovať tak, aby neboli dostatočne silné, ale tiež to nespravíme," pripomenul britský odborník, ktorý takto odmietol úvahy o možných nebezpečných voľbách gúm.

Napokon vraj všetko povedie tomu, že tímy tieto pravidlá ovládnu a nepripustia žiadnu nepredpovedateľnosť. "V F1 sme pomerne šikovní a ak existuje správne riešenie, nájdeme ho pomerne rýchlo. V tom prípade o všetko prídeme. Nie som proti zmene a rád ju vidím, ale podľa mňa mala potenciál na to, aby bola lepšia."

V tejto súvislosti by sme si vraj mali spomenúť na rok 2003, od kedy sa jazdci museli kvalifikovať s takým množstvom paliva, s ktorým neskôr vstúpia do pretekov. Symondsov Renault to v tom čase skúsil tak, že Fernandovi Alonsovi i Jarnovi Trullimu dal málo paliva. "Analyzovali sme to a usúdili sme, že musíme myslieť hlavne na kvalifikáciu a prvé kolo pretekov," zaspomínal si Symonds. "Pamätám sa aj na to, že v Austrálii sme nemali práve najlepšiu kvalifikáciu, nevyšlo nám to a nikto si vlastne ani nevšimol, o čo nám išlo..."

"V Malajzii sme však už obe autá postavili do prvého radu. Spomínam si na to, že šikovní ľudia ako Ron Dennis hovorili o predvádzaní sa. V ďalších pretekoch to však takto spravili všetci a hotovo. Bolo po paráde. Netrvalo dlho, kým všetci prišli na to, ako k tomu pristúpiť," dodal Pat Symonds.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Výsledky zápasov ôsmeho kola prvej ligy
"Momentálne sme veľmi nahnevaní, čo je dobrá vec. Zároveň sme sebavedomí z toho, čo sme dnes videli, čo však ešte zvyšuje našu frustráciu. Som presvedčený, že v druhom finálovom dueli zabojujeme viac," odkázal tréner Krueger
Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "tešiť" na otcovské výčitky.
"Vzhľadom na nepresvedčivé výkony sa vedenie klubu okamžite rozhodlo prerušiť spoluprácu s pánom Chudým," potvrdil generálny manažér Michal Tóth
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Bayern nestačil na taktiku Atletica, Hamšík skóroval pri výhre SSC (video)
Sumáre stredajších zápasov druhého kola skupinovej fázy Ligy majstrov 2016/17
foto
VIDEO: Poprad povedie František Šturma: Máme vysoké ciele
Niekdajší kouč MFK Zemplín Michalovce nahradil na lavičke odvolaného Pavla Mlynára, ktorý vo funkcii skončil po remíze s Lokomotívou Košice v Družstevnej pri Hornáde
 

    Magazín F1.sk

    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City