Nové pneumatikové pravidlá vraj mohli spôsobiť väčší chaos
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Štvrtok, 7. január 2016, 21:51

V roku 2016 vstúpia do platnosti upravené pneumatikové pravidlá, ktoré však podľa technického šéfa Williamsu nie sú také akčné, ako by mohli byť. Pat Symonds od nich očakával niečo iné a dúfal, že tímy si budú môcť na jednotlivé podujatia vybrať akékoľvek pneumatiky. Napokon je to ale inak: Pirelli určí tri nominované zmesi a rovnako aj dve sady, z ktorých jednu musí tím nasadiť vo veľkej cene. Desať sád si ale môže zvoliť každý jazdec sám.

"Nemôžem povedať, že som z tejto zmeny pravidiel šialene nadšený," uviedol Symonds v rozhovore pre Autosport. "Mám rád veci, ktoré pridajú trochu chaosu. Keď sme mali nové pneumatikové návrhy, s ktorými prišli tímy, tak sme mali reálnu šancu na zavedenie štipky chaosu. Existovalo viacero spôsobov, ktorými by k problému bolo možné pristúpiť."

"Pirelli ale nebolo spokojné s tým, že tímy si všade môžu vyberať akékoľvek pneumatiky, čo je trochu čudné. Sme dosť zodpovední dospelí ľudia a ja osobne rád získavam body a pokúšam sa preteky vyhrať. Aj motory by sme mohli brutálne vyladiť na maximum a zhoreli by už v prvých pretekoch, ale nespravíme to. Autá by sme mohli nadizajnovať tak, aby neboli dostatočne silné, ale tiež to nespravíme," pripomenul britský odborník, ktorý takto odmietol úvahy o možných nebezpečných voľbách gúm.

Napokon vraj všetko povedie tomu, že tímy tieto pravidlá ovládnu a nepripustia žiadnu nepredpovedateľnosť. "V F1 sme pomerne šikovní a ak existuje správne riešenie, nájdeme ho pomerne rýchlo. V tom prípade o všetko prídeme. Nie som proti zmene a rád ju vidím, ale podľa mňa mala potenciál na to, aby bola lepšia."

V tejto súvislosti by sme si vraj mali spomenúť na rok 2003, od kedy sa jazdci museli kvalifikovať s takým množstvom paliva, s ktorým neskôr vstúpia do pretekov. Symondsov Renault to v tom čase skúsil tak, že Fernandovi Alonsovi i Jarnovi Trullimu dal málo paliva. "Analyzovali sme to a usúdili sme, že musíme myslieť hlavne na kvalifikáciu a prvé kolo pretekov," zaspomínal si Symonds. "Pamätám sa aj na to, že v Austrálii sme nemali práve najlepšiu kvalifikáciu, nevyšlo nám to a nikto si vlastne ani nevšimol, o čo nám išlo..."

"V Malajzii sme však už obe autá postavili do prvého radu. Spomínam si na to, že šikovní ľudia ako Ron Dennis hovorili o predvádzaní sa. V ďalších pretekoch to však takto spravili všetci a hotovo. Bolo po paráde. Netrvalo dlho, kým všetci prišli na to, ako k tomu pristúpiť," dodal Pat Symonds.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Malé ihrisko, najlepší hráči a hneď v septembri. Neviem si predstaviť, ako sa človek hneď musí adaptovať na to, aby bol pripravený," myslí si Hossa
Výber Európy začne prípravu na Svetový pohár 2016 v hokeji 4. septembra v Quebecu. Na piatkovej tlačovej konferencii v Trenčíne to oznámil generálny manažér tímu Miroslav Šatan
"Som nadšený, že môžem byť ďalší rok súčasťou organizácie NY Rangers," uviedol Hrivík
"V mojom veku môžem povedať len toľko, že táto sezóna je posledná. Avšak všetko sa uvidí na jej konci. Ja chcem hrať hokej čo najdlhšie," uviedol Kroták
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
O Gyömbéra záujem u nováčikov La Ligy, Raiola poprel dohodu klubov
Prestupové špekulácie dňa (piatok, 29. júl 2016)
foto
Talentovaný Jakubech naplno zažiaril: Nebolo to len o mne (video)
"Naši fanúšikovia sú úžasní. To, ako dokážu vycestovať za klubom je fantastické. Úžasné, niečo neopísateľné. Veľmi im ďakujeme za to, že prišli za nami v takom počte až do Viedne," nechal sa počuť mladý brankár Spartaka
foto
Chaotická druhá liga štartuje, kiežby radšej končila...
Nedá nám to, no musíme to zopakovať – Kocúrkovo ako vyšité! Nech už je tu sezóna 2017/2018, aby sa tento výsmech, pretože súčasnú druhú ligu inak nazvať nemôžeme, definitívne skončí
foto
Preview: Senica a ViOn o prvý bod, Prešov sa pokúsi streliť gól
Tretie kolo Fortuna ligy sa odohrá v troch hracích dňoch, Dunajská Streda si s Myjavou zmeria sily netradične až v utorok
 

    Magazín F1.sk

    Ferrari potvrdilo odchod Jamesa Allisona
    To, o čom sa špekulovalo už niekoľko týždňov, je napokon realita: Ferrari potvrdilo, že technický riaditeľ James Allison opúšťa Maranello. Angličan prežil veľmi ťažké obdobie, zomrela mu manželka Rebecca a dlhšie avizoval, že sa chce vrátiť domov k trom deťom.
    Martin Trenkler: Víkend na Hungaroringu
    Slovenský fotograf Martin Trenkler navštívil víkendové podujatie na Hungaroringu a my vám ponúkame pohľady na Veľkú cenu Maďarska 2016 prostredníctvom jeho objektívu.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City