beta verzia
 
 
 
Hülkenberg sa nechce nasilu hnať do veľkého tímu
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Piatok, 8. január 2016, 16:10

Nico Hülkenberg zažil netradičný rok. Na formulovom poli sa mu príliš nedarilo a podľahol svojmu kolegovi z Force Indie Sergiovi Pérezovi, no dosiahol aj veľký vrchol: v júni sa mu na prvý pokus podarilo vyhrať 24-hodinovku v Le Mans. A rovno v špičkovej triede.

"Rozhodne to bola sezóna vzostupov a pádov - hlavne po náročnej zime," skonštatoval Hulk pre Motorsport.com narážajúc na problémy s financiami a pribrzdenie vývoja. "Začiatok ročníka v Melbourne bol prekvapujúco dobrý a mám pocit, že som obsadil siedme miesto. Prišlo to skutočne z čistého neba a veľmi ma to prekvapilo. Od začiatku nám ale bolo jasné, že nemáme potrebný výkon a až do predstavenia B-špecifikácie sa budeme trápiť. Do Silverstone to bolo pomerne ťažké obdobie."

"Potom ale prišla B-verzia auta a všetko bolo okamžite omnoho jasnejšie. Už po dvoch kolách som vedel, že toto auto mi na tvár prinesie veľký úsmev a výrazne zmení našu sezónu. Po letnej prestávke som však mal mnoho technických problémov, ku ktorým sa pridali moje chyby. Udialo sa príliš veľa nepríjemností a premeškal som možné príležitosti. Bolo to frustrujúce a sklamalo ma to, ale taký je niekedy pretekársky šport a život. Keď sa niečo kazí, tak sa kazí. Musíte len makať a pokračovať v práci, ono sa to zmení," pokračoval nemecký pretekár.

Počas ťažkej sezóny Hülkenbergovi mimoriadne pomohlo spomínané víťazstvo na Le Mans. "Taká vec vás motivuje a dodá vám sebavedomie. Pomôže to, o tom nemôžeme pochybovať," prikývol. "Keď víťazíte, tak víťazíte. Je to niečo celkom iné. Môžete odjazdiť preteky vášho života a skončiť len na šiestom mieste. Viete, že ste odviedli brutálnu prácu a pre vás je to ako víťazstvo, ale máte len šieste miesto. Cítite spokojnosť s odvedenou prácou, ale pochopiteľne to nie je to isté ako víťazstvo."

Force India bola v roku 2015 piatym najlepším tímom a nie je vylúčené, že aj v tejto sezóne to bude dobré. "Nášmu tímu verím. Verím, že dokážeme pokračovať vo vývoji auta a sťahovať stratu na tím ako Williams, aby sme s nimi dokázali zabojovať. To by mal byť náš cieľ. Aj preto som opäť podpísal zmluvu. Vidím tu potenciál a verím, že ho dokážeme vyťažiť. Nebude to ale jednoduché. Musíme urobiť správne veci a prijať správne rozhodnutia týkajúce sa vývoja auta. Ktorou cestou sa uberieme... A víkend čo víkend musíme odvádzať skvelú prácu. Cítim ale, že tím na to má a chcem to dokázať."

"Máme tu dostatok ľudí a máme kvalitných ľudí, čo je veľmi dôležité. Možno nemáme také množstvo zamestnancov a zdrojov ako veľké tímy a vzhľadom na to treba vysloviť uznanie tomu, čo naši ľudia dosiahli," skonštatoval Nico Hülkenberg, ktorý sa aj preto cíti vo Force Indii dobre. "Aj to je príčina, pre ktorú som predĺžil zmluvu. Keď sa niekde cítite dobre a máte podporu tímu a manažmentu, tak je to pre jazdca veľmi dôležité."

Po otázke týkajúcej sa postupu do špičkového tímu sa už rodák z Emmerichu na Rýne mierne vytočil. "Vy o tých top tímoch uvažujete aj za mňa! Ja vôbec nie som znepokojený. Som tu preto, aby som si svoju prácu užíval. Chcem odviesť to najlepšie, chcem zdolať svojho tímového kolegu a dosiahnuť veľké veci. No a potom sa to buď stane alebo nie."

"Pochopiteľne, že chcem byť na čele a vyhrávať preteky, ale po všetkých tých rokoch som sa už naučil, že nič nemôžem siliť. Buď sa to stane alebo nie. Nie je to stopercentne pod mojou kontrolou a v mojich silách. Nie som teda príliš znepokojený. Som tu a užívam si to. Chcem odviesť skvelú prácu tak pre seba, ako aj pre môj tím. To je všetko!" dodal Nico Hülkenberg.



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Účastníci medzinárodného košického florbalového turnaja Cassovia Open sledujú so zvedavosťou, ktože to proti nim na palubovke nastupuje. V extralige sa s ním nestretávajú, jeho tvár je im ale povedomá.
Jedenásťmesačné pracovné obdobie SZĽH bolo pre Igora Nemečka najťažšie v živote. Zväzového šéfa napriek tomu potešilo, že turbulentné mesiace úspešne vyvrcholili piatkovým rokovaním Rady SZĽH o zmene stanov, čím dodržal svoj verejný sľub.
"Pre náš tím je to extrémne dôležitý hráč. Do poslednej chvíle sme si nemysleli, že sa tak stane, ale jeho rozhodnutím bolo nastúpiť na siedmy zápas," uviedol tréner John Cooper.
Hokejisti Pittsburghu postúpili do finále zámorskej NHL. V rozhodujúcom siedmom dueli finále play off Východnej konferencie zdolali Tampu Bay 2:1 a sériu vyhrali 4:3 na zápasy.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Slováci senzačne zdolali majstrov sveta! (video)
Ján Kozák: "Som rád, že sme dosiahli skvelý výsledok proti svetovému mužstvu. Bol som rád, že v prvom polčase sme sa súperovi postupne vyrovnali aj po futbalovej stránke a v druhom tiež v bojovnosti"
foto
Hull City vyhral 380-miliónový zápas (video)
Premier League je najsledovanejšou a komerčne najlukratívnejšou ligovou súťažou. Vysiela sa do 212 krajín po celom svete a naladí si ju 643 miliónov domácností. Hull city "vyhral" v lotérii
foto
3b Hviezdy ligy 2016: Hlasuj za najlepších hráčov a vyhraj skvelé ceny!
Redakcia PROFUTBAL.sk a spoločnosť 3b pripravili po skončení sezóny 2015/2016 jedinečnú anketu „3b Hviezdy ligy 2016 – rozhodnite o svojich hviezdach“. Práve vy môžete určiť, ktorí hráči boli tento rok najlepší v I. a II. lige!
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.
    Od Panisovho monackého víťazstva uplynulo už dvadsať rokov!
    "Po najlepšom čase z 'warmupu' som si začal veriť, a keď začalo pršať, tak ešte viac: Milujem dážď! Bol som celkom pokojný a koncentrovaný, lebo som niečo tušil. Ťažko to vysvetliť. Bolo to však niečo, čo som cítil..." spomína Olivier Panis.
    Ťažká havária v F3 bez obetí, Li má však viacero zlomenín (VIDEO)
    "Chcem sa poďakovať FIA, Dallare, Carlinu Racing a všetkým, ktorí tak zapracovali na zvýšení bezpečnosti v pretekárskom športe," reagoval Ryan Tveter. "Pretože práve vďaka ním tu ešte sme."
    Helmut Marko: Najväčší expert na talenty?
    "Nemáme zasa až také tvrdé a prísne pravidlá. Jazdci len potrebujú odviesť výkon," skonštatoval Helmut Marko.
    Ako sa vyvíjala váha monopostov?
    "Toto už nie je taká Formula 1, akú som spoznal. Keď som začínal, tak boli autá ešte ľahké a bola to jazda na ostrí noža," sťažuje sa Lewis Hamilton.
    Dva tímy našli spôsob umelého zníženia tlaku v pneumatikách
    Prišlo sa na to, že dva tímy našli pravdepodobne legálny trik, ako natlakovanie umelo znížiť. Pri meraní na štarte je všetko v poriadku, ale po rozjazde auta tlak poklesne, čo monoposty zrýchli až o štyri desatiny sekundy na kolo.

    Archív správ

    Máj 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
                1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31          

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 47 ms. :: Country :: Region :: City