beta verzia
 
 
 
Hülkenberg sa nechce nasilu hnať do veľkého tímu
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Piatok, 8. január 2016, 16:10

Nico Hülkenberg zažil netradičný rok. Na formulovom poli sa mu príliš nedarilo a podľahol svojmu kolegovi z Force Indie Sergiovi Pérezovi, no dosiahol aj veľký vrchol: v júni sa mu na prvý pokus podarilo vyhrať 24-hodinovku v Le Mans. A rovno v špičkovej triede.

"Rozhodne to bola sezóna vzostupov a pádov - hlavne po náročnej zime," skonštatoval Hulk pre Motorsport.com narážajúc na problémy s financiami a pribrzdenie vývoja. "Začiatok ročníka v Melbourne bol prekvapujúco dobrý a mám pocit, že som obsadil siedme miesto. Prišlo to skutočne z čistého neba a veľmi ma to prekvapilo. Od začiatku nám ale bolo jasné, že nemáme potrebný výkon a až do predstavenia B-špecifikácie sa budeme trápiť. Do Silverstone to bolo pomerne ťažké obdobie."

"Potom ale prišla B-verzia auta a všetko bolo okamžite omnoho jasnejšie. Už po dvoch kolách som vedel, že toto auto mi na tvár prinesie veľký úsmev a výrazne zmení našu sezónu. Po letnej prestávke som však mal mnoho technických problémov, ku ktorým sa pridali moje chyby. Udialo sa príliš veľa nepríjemností a premeškal som možné príležitosti. Bolo to frustrujúce a sklamalo ma to, ale taký je niekedy pretekársky šport a život. Keď sa niečo kazí, tak sa kazí. Musíte len makať a pokračovať v práci, ono sa to zmení," pokračoval nemecký pretekár.

Počas ťažkej sezóny Hülkenbergovi mimoriadne pomohlo spomínané víťazstvo na Le Mans. "Taká vec vás motivuje a dodá vám sebavedomie. Pomôže to, o tom nemôžeme pochybovať," prikývol. "Keď víťazíte, tak víťazíte. Je to niečo celkom iné. Môžete odjazdiť preteky vášho života a skončiť len na šiestom mieste. Viete, že ste odviedli brutálnu prácu a pre vás je to ako víťazstvo, ale máte len šieste miesto. Cítite spokojnosť s odvedenou prácou, ale pochopiteľne to nie je to isté ako víťazstvo."

Force India bola v roku 2015 piatym najlepším tímom a nie je vylúčené, že aj v tejto sezóne to bude dobré. "Nášmu tímu verím. Verím, že dokážeme pokračovať vo vývoji auta a sťahovať stratu na tím ako Williams, aby sme s nimi dokázali zabojovať. To by mal byť náš cieľ. Aj preto som opäť podpísal zmluvu. Vidím tu potenciál a verím, že ho dokážeme vyťažiť. Nebude to ale jednoduché. Musíme urobiť správne veci a prijať správne rozhodnutia týkajúce sa vývoja auta. Ktorou cestou sa uberieme... A víkend čo víkend musíme odvádzať skvelú prácu. Cítim ale, že tím na to má a chcem to dokázať."

"Máme tu dostatok ľudí a máme kvalitných ľudí, čo je veľmi dôležité. Možno nemáme také množstvo zamestnancov a zdrojov ako veľké tímy a vzhľadom na to treba vysloviť uznanie tomu, čo naši ľudia dosiahli," skonštatoval Nico Hülkenberg, ktorý sa aj preto cíti vo Force Indii dobre. "Aj to je príčina, pre ktorú som predĺžil zmluvu. Keď sa niekde cítite dobre a máte podporu tímu a manažmentu, tak je to pre jazdca veľmi dôležité."

Po otázke týkajúcej sa postupu do špičkového tímu sa už rodák z Emmerichu na Rýne mierne vytočil. "Vy o tých top tímoch uvažujete aj za mňa! Ja vôbec nie som znepokojený. Som tu preto, aby som si svoju prácu užíval. Chcem odviesť to najlepšie, chcem zdolať svojho tímového kolegu a dosiahnuť veľké veci. No a potom sa to buď stane alebo nie."

"Pochopiteľne, že chcem byť na čele a vyhrávať preteky, ale po všetkých tých rokoch som sa už naučil, že nič nemôžem siliť. Buď sa to stane alebo nie. Nie je to stopercentne pod mojou kontrolou a v mojich silách. Nie som teda príliš znepokojený. Som tu a užívam si to. Chcem odviesť skvelú prácu tak pre seba, ako aj pre môj tím. To je všetko!" dodal Nico Hülkenberg.



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Veľa som počul o klube z Krakova. Je to tím, ktorý si vybojoval účasť v Lige majstrov, na ktorú sa teším. Ja som už v Lige majstrov odohral dve sezóny a tak dúfam, že pomôžem tímu k úspešným výsledkom," uviedol Jenčík
"Keď som počul, že zahlásili moje meno, bolo to neuveriteľné. Splnil sa mi sen. Je to pre mňa výnimočný moment, aj pre moju rodinu a priateľov, niečo, na čo si budem pamätať do konca života," uviedol Matthews
„V lige hrá veľmi veľa Kanaďanov, tí sú preferovaní. Hrá sa potom ich štýlom hry, pretože ide nie len o hráčov, ale aj o trénerov," konštatuje Marek Biro o EBEL v rozhovore pre hokej.sk
„Možno v mojej hre nebolo cítiť veľký pokrok, ale ja osobne sa cítim dozretejšie. Táto sezóna mi veľa dala a ja pevne verím, že v budúcej sezóne z toho budem čerpať a posuniem sa výkonnostne opäť o krok dopredu,“povedal Mislav Rosandič
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Hodgson po šokujúcom vyradení Anglicka rezignoval: Je čas na zmenu
"Som hrdý na prácu každého jedného člena môjho trénerského tímu. Rovnako som hrdý aj na to, čo som pri anglickej reprezentácii dosiahol," dodal 68-ročný kouč
foto
Najväčší šok šampionátu, Island v osemfinále vyradil Anglicko! (video)
Kári Árnason: "Prekročili sme tieň islandskej futbalovej histórie. Šokovali sme svet, a to ma napĺňa nesmiernou radosťou. Viac nemám čo povedať. Vedeli sme, čo robíme, veď sme kontrolovali celý zápas"
foto
SÚŤAŽ: Vyhrajte dres Slovana Bratislava!
Predstavitelia klubu venovali do súťaže naozaj originálny belasý dres s číslom 33 a menom Róberta Vitteka. Dres je navyše podpísaný hráčmi Slovana zo sezóny 2015/2016!
foto
Kozák by radšej zostal vo Francúzsku, kde zažil veľkolepý šampionát
"Radšej by som zostal vo Francúzsku, cítil som sa tam dobre. Na štadiónoch panovala nádherná atmosféra, odohrali sa krásne stretnutia," povedal kouč slovenskej reprezentácie po pondelňajšom návrate do Bratislavy
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!
    FIA potvrdila, že Alonso zažil pri nehode až tri extrémne preťaženia
    V novom magazíne Auto sa objavili zaujímavé informácie týkajúce sa nehody Fernanda Alonsa. Bola vôbec prvou, ktorú nasnímali nové 'high-speed' kamery.
    Sorrell chce v F1 virtuálnu realitu a odkazuje: Treba ísť tam, kde je rast
    "Ako som povedal na začiatku, všetko je to boj o čas, ktorí ľudia majú. Dnes máte milióny možností, ako ho stráviť. Práve v tom je asi najväčší rozdiel oproti roku 1968," usmial sa Martin Sorrell.
    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.
    Od Panisovho monackého víťazstva uplynulo už dvadsať rokov!
    "Po najlepšom čase z 'warmupu' som si začal veriť, a keď začalo pršať, tak ešte viac: Milujem dážď! Bol som celkom pokojný a koncentrovaný, lebo som niečo tušil. Ťažko to vysvetliť. Bolo to však niečo, čo som cítil..." spomína Olivier Panis.

    Archív správ

    Jún 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
        1 2 3 4 5
    6 7 8 9 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27 28 29 30      

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 37 ms. :: Country :: Region :: City