Kaltenbornová: Problémom F1 nie je dominancia jedného tímu
Autor: Anna Lichvarčíková   |   Publikované: Sobota, 9. január 2016, 15:36

Šéfka Sauberu Monisha Kaltenbornová pochybuje o tom, že Formulu 1 sužuje dominancia jedného tímu. A to aj napriek tomu, že Mercedes v posledných dvoch rokoch vyhral 32 z 38 veľkých cien a šport je preto kritizovaný ako nudný. Podľa Kaltenbornovej to však nie je problém a pripomína, že v F1 už niekoľko takýchto období bolo.

"Mne nikdy dominancia v tejto sérií nepripadala ako negatívna vec, pretože sme v tej situácií boli všetci. Keď sa vrátime do čias Michaela Schumachera, koľko rokov vtedy dominovalo Ferrari? Pozrime sa aj na to všetko, čo sa dialo okolo - pneumatiky sa vyrábali pre jeden tím, vlastne pre jedného jazdca a nikdy sa o tom nediskutovalo," povedala Kaltenbornová pre Motorsport.com.

Pokiaľ ide o dominanciu Ferrari na začiatku tohto storočia, 44-ročná Rakúšanka ju považuje za prospešnú pre celý šport. "Niektoré tímy majú ľudia radšej a niektoré menej radi. Toto však bolo o tíme, väčšinou ste vtedy na tribúnach videli červenú. Pre šport to bolo dobré, prejavilo sa to na stúpaní sledovanosti či sponzorských a komerčných dohôd, takže to nebol problém."

Je však dôležité, aby dominantný tím svoj pozíciu nezneužíval a Formula 1 tak zostala v dobrom stave. "Každý tím má v F1 svoju úlohu. Napríklad nás to tak netrápi, keď niekto dominuje. Dôležité je nevyužívať tú dominanciu na to, aby ste šport nasmerovali niekam, kde mu to neprospeje. Musíte rešpektovať všetky tímy, či ide o číslo jeden, dva alebo desať. Každý totižto musí hrať svoju rolu a každý prispieva do šou," myslí si Kaltenbornová.

V čom teda tkvie problém? Nie v dominancii samotnej, ale v nedostatku rozmanitosti na čele pretekov. "Keď Schumacher v roku 2002 vyhral titul v Magny-Cours a do konca sezóny ešte zostávalo niekoľko, nevadilo to. Išlo o to, že bolo viac tímov na pódiu a viac ich mohlo získať taký výsledok a urobiť tak veci zaujímavejšími," dodáva.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

HC Slovan Bratislava - Torpedo Nižnij Novgorod 3:2 (0:0, 1:1, 2:1)
Jeden z najlepších strelcov slovenskej hokejovej histórie Peter Bondra obliekal počas výlukovej sezóny 2004-05 popradský dres. O dekádu neskôr ho na seba navliekli aj jeho synovia David a Nicholas.
V Severnej Amerike bežná prax, na Slovensku novinka. V Poprade sa rozhodli doplniť základ svojho tímu pre nové sezóny o hokejistov, ktorých vyselektuje predsezónny skúšobný kemp. Záujem o pôsobenie v tíme Kamzíkov prekonal očakávania.
"Niekedy musí nastať aj obmena kádra, takže uvidíme ako to bude šliapať v príprave a podľa toho sa rozhodneme kto zostane a kto odíde z hráčov na skúške, respektíve z našich odchovancov," uviedol Turek
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Trenčín nevyužil šance a prehral, Kleščík: Rozhodla efektivita
"Vieme, že Legia je väčší klub ako my, ale to nič neznamená. V odvete sa pokúsime vyhrať a zabojovať o postup," uvidol Bero
foto
Efektívna Legia zaskočila Trenčín, rozhodol Nikolič
"Podľa môjho názoru sme boli možno aj lepší ako Legia, ale v takýchto zápasoch rozhoduje efektivita. My sme nepremenili šance, žiaľ, taký je futbal," povedal Ševela
foto
Fenerbahce so Škrtelom v zostave víťazne
Výsledky prvých zápasov tretieho predkola Ligy majstrov 2016/17
foto
De Marco z Michaloviec na skúške v Levante, Sabler a Šmehyl posilnili Myjavu
Prestupové špekulácie dňa (streda, 27. júl 2016)
 

    Magazín F1.sk

    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.
    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City