Grosjean tvrdí, že vo veku 23 rokov ešte nebol pripravený na F1
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Nedeľa, 10. január 2016, 21:48

Romain Grosjean začal svoje pôsobenie v F1 v roku 2009 ako nástupca Nelsinha Piqueta. V Renaulte to však mal od začiatku poriadne ťažké, pretože jeho kolegom bol Fernando Alonso a v tíme mal pozíciu jasnej jednotky. Grosjean výzvu akceptoval a vedel, že sa bude mať čo učiť. Jeho kariéra sa však predčasne skončila už po siedmich podujatiach a následne sa vrátil do GP2.

"Povedali mi: 'Máš sedem veľkých cien na to, aby si nazbieral skúsenosti a potom v roku 2010 budeš v aute'," zaspomínal si Grosjean v rozhovore pre francúzsku televíznu šou On n'est pas couché. "Ale bolo to na mňa priliš skoro. Rozhodne skoro. Mal som 23. Dnes sú na F1 pripravení už aj sedemnásťroční, ale ja som vo veku 23 rokov nebol."

Pretekár Lotusu/Renaultu okrem toho povedal, že mu nepomohol ani trest pre jeho manažéra Flavia Briatoreho. Po prepuknutí "crashgate" týkajúcej sa VC Singapuru 2008 dostal neskôr zákaz pôsobenia v športe. Grosjean o svoje miesto v stajni prišiel, ale vyhral sériu GP2 a v roku 2012 sa vrátil. Nemal to ale jednoduché a nedarilo sa mu. Robil veľa chýb a často havaroval.

"Od Spa-Francorchamps 2012 som potom spolupracoval s psychologičkou," pripomenul. "S psychologičkou, ktorá spolupracuje s mnohými vrcholovými športovcami. Bolo veľmi zaujímavé vidieť, ako môžem veciam porozumieť, ako môžem napredovať a ako si môžem veci uvedomiť ešte predtým, ako ich zažijem."

"Spravila zo mňa trpezlivejšieho človeka a pomohla mi pochopiť, prečo robím správne či nesprávne rozhodnutia a prečo sa veci nevyvíjaju tak, ako by som to potreboval," skonštatoval Romain Grosjean, ktorému pomohlo vraj aj to, že sa stal otcom. "Keď ste vrcholový športovec, chcete sa koncentrovať na svoju kariéru. Súčasne ale musím povedať, že byť otcom je tá najlepšia vec na svete."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

„Zápas sa hodnotí ťažko. Totálne sme zbabrali úvod. V prvej tretine sme inkasovali päť gólov a potom sa už hrá veľmi ťažko,“ hľadal správne slová obranca Popradu Mário Kurali
„Padli sme na dno, verím, že sa z neho odrazíme. Keď začneme dávať góly, prídu aj výsledky,“ verí skúsený útočník Kamil Brabenec
"Pre divákov to bolo pekné, ale nemôžeme dostať doma šesť gólov. To jednoducho nejde. S piatimi gólmi musíme doma vyhrávať. Vzadu to jednoducho nie je ono," hovorí Juraj Majdan
"Miestami sme sa na seba s chalanmi z Košíc pozerali a nechápavo krútili hlavami. Toľko šancí sa často nevidí a všetci sme si to užívali. Tréneri z nás ale asi šediveli," pousmial sa Marek Slovák
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Liverpool otočil duel na pôde Swansea (video)
Sumár výsledkov stretnutí siedmeho kola anglickej Premier League
foto
Tévez sa "vyhráža" ukončením kariéry, agent: Carlos je Carlos (video)
“Sú chvíle, keď je rozvášnený a robí takéto zbrklé rozhodnutia založené na jeho momentálnych pocitoch. Ak “vychladne“ a s pokojom povie, že je unavený a končí, až vtedy to bude myslieť naozaj vážne,“ povedal Joorabchian
foto
Scholes vyzdvihuje Liverpool: Môžu získať titul
"Trochu sa obávam o ich defenzívu, na druhej strane, v ofenzíve sú nezastaviteľní, čo dokazujú v každom jednom zápase. Vyzerajú, že dokážu kedykoľvek skórovať," pochválil útočnú hru Liverpoolu Scholes
foto
Balaj po Málage: Pred takou skvelou kulisou som ešte nehral (video)
„Po futbalovej stránke sa mi páči Mario Balotelli. Nemôžem povedať, že mám vysnívaný konkrétny klub. Momentálne musím na sebe tvrdo pracovať tuto v Nitre, neskôr sa budeme môcť baviť o tejto téme konkrétnejšie,“ zamyslel sa Filip Balaj
 

    Magazín F1.sk

    Chcete byť mechanikom v F1? Pripravte sa aj na 22-hodinové šichty
    "Je to poriadne stresujúca práca, no keď všetko vychádza, je to naozaj neuveriteľné. Keď prídu do boxov dve autá naraz a vy tých druhých porazíte práve vďaka zastávke v boxoch, celý tím má byť na čo hrdý," hovorí v otvorenom rozhovore Kenny Handkammer, bývalý šéfmechanik Red Bullu.
    Zvieratá na pretekárskej trati: Čo všetko už navštívilo súťažné okruhy? (VIDEO)
    Počas víkendu v Singapure sa na súťažnej trati objavil varan. História Formuly 1 pamätá veľké množstvo podobných prípadov.
    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    "Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý."
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.

    Archív správ

    Október 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
              1 2
    3 4 5 6 7 8 9
    10 11 12 13 14 15 16
    17 18 19 20 21 22 23
    24 25 26 27 28 29 30
    31            

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 7 ms. :: Country :: Region :: City