Wolff: Budúcnosť je hybrid!
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Monday, 11. January 2016, 16:20

Monoposty Formuly 1 sú od roku 2014 poháňané 1,6-litrovými motormi V6 s turbom a dvoma rekuperačnými systémami. Ide o novú a modernú technológiu, ktorá zo športu vytlačila staré 2,4-litrové agregáty V8. Autá sú aj s ekologickejšou novinkou približne rovnako rýchle, ale šport je kritizovaný za zhoršenie zvukového prejavu.

Toto Wolff bol s touto otázkou už neraz konfrontovaný a v jednom z rozhovorov naznačil, že "my dinosaury" sme zvyknutí na hluk motorov, ale nová generácia to bude vnímať už úplne inak. Hluk je len nevyužitá energia a tým pádom nemožno hovoriť o efektívnom motore. Horšie je to, že šport tento odkaz nedokázal dostať k fanúšikom.

"S výnimkou turboéry z osemdesiatych rokov, kde mali autá v kvalifikácii vyše tisíc koní, máme najvýkonnejšie motory novej doby," skonštatoval Wolff v rozhovore pre Tiroler Tageszeitung. "Na rovinkách dosahujeme najvyššie maximálky, v Mexiku to bolo 364 km/h. Produkt však jednoducho zle predávame. Ide tu aj o to, že niektorí súťažiaci a aj Bernie z vlastného záujmu technológiu viackrát ohovárali. Ale budúcnosť je hybrid!"

"Tento vývoj nemôžeme zastaviť. Hybridný motor je ľahší, rýchlejší, efektívnejší i silnejší ako doterajší atmosferický. Najrýchlejšie časy na kolo sme dosahovali v rokoch 2003 a 2004. Vtedy sme však mali dvoch dodávateľov pneumatík, jazdilo sa so všetkými možnými fúkanými súčiastkami a aerodynamika áut bola o šesť až sedem sekúnd rýchlejšia ako dnes," upozornil Rakúšan.

"Dnes napriek tomu dosahujeme takmer rovnaké časy. Priblížili sme sa na jednu sekundu. Produkt sme ale zle predávali a prehliadli sme skutočnosť, že sami ohovárame tento šport. Pochopiteľne, že technológia nemôže získať nadvládu a aj naďalej predsa ide o jazdca. Keď na monoposte zmeníme ešte nejaký ten detail, tak v roku 2017 budeme mať najrýchlejšie autá, ktoré kedy na tejto planéte boli," dodal Toto Wolff.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Som rád, že nám vyšiel vstup do sezóny a že si chalani obhájili svoje miesta. Bol to veľmi ťažký zápas proti silnému súperovi, ktorý má viac odohratých duelov," hodnotil Cíger
Málo vídaný obrat v podaní hokejistov HC Košice na ľade Linzu oživil postupovú šancu slovenského tímu zo skupinovej fázy Ligy majstrov. Keď už sa zdalo, že táto šanca pomaličky vyhasína, zodvihol z ľadu bojovú zástavu Marek Bartánus
„Tento tím ukázal hlavne v poslednej tretine veľký charakter a veľkú túžbu po víťazstve. Verím, že nám to pomôže v ďalšom období prípravy hlavne po morálnej stránke," uviedol Rostislav Čada pre hokej.sk
"Utvorili sme niekoľko šancí, ktoré sme, žiaľ, nepremenili. Jeden strelený gól nestačí na víťazstvo na ľade tak favorizovaného tímu. Škvrnou súboja je zranenie Radka Smoleňáka," povedal Říha
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Kodaň s Gregušom do skupinovej fázy, ďalej aj Man City a Rostov (video)
Výsledky utorkových druhých zápasov play off LM 2016/2017
foto
Ševela pred odvetou s Rapidom: Pôjdeme si to užiť
"Treba sa na to pozrieť reálne. Po výsledku 0:4 nemáme pred odvetou veľké oči. Samozrejme, aj vo Viedni budeme od hráčov vyžadovať, aby boli koncentrovaní, zodpovední. Čaká nás krásny štadión, búrlivé prostredie," povedal Ševela
foto
Kuciak si drží čistý štít už 486 minút: Nie je to na veľké reči
"Keď sa nám podarí ťahať sériu bez gólu aj naďalej, budem len rád, ale dôležitejšie sú pre nás body. Takže radšej vyhrať 7:6 ako remizovať 0:0," hovorí skromne
foto
Spallettiho sklamali nedisciplinovaní Rimania (video)
„Obe červené karty by som označil za naivné, vlani sme zápasy končili pravidelne v plnom počte. Prehrali sme nesmierne dôležitý zápas, ktorý ovplyvní ďalší chod celej sezóny. Budeme sa s tým musieť vysporiadať,“ Spalletti
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hľadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš ľuďom prezradiť, že šéfuješ bordelu. Musíš predstierať, že je to hotel a bordel prevádzkovať v pivnici."
    Lauda a jeho lekár spomínajú na osudný rok 1976
    "Raz som bol taký slabý, že som sa videl padať dozadu do hlbokej diery. Cítil som teplo a pomyslel som si: Teraz zomieraš! Ja som však nechcel zomrieť, chcel som žiť. A preto som bojoval," hovorí Niki Lauda.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City