beta verzia
 
 
 
Wolff: Budúcnosť je hybrid!
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Monday, 11. January 2016, 16:20

Monoposty Formuly 1 sú od roku 2014 poháňané 1,6-litrovými motormi V6 s turbom a dvoma rekuperačnými systémami. Ide o novú a modernú technológiu, ktorá zo športu vytlačila staré 2,4-litrové agregáty V8. Autá sú aj s ekologickejšou novinkou približne rovnako rýchle, ale šport je kritizovaný za zhoršenie zvukového prejavu.

Toto Wolff bol s touto otázkou už neraz konfrontovaný a v jednom z rozhovorov naznačil, že "my dinosaury" sme zvyknutí na hluk motorov, ale nová generácia to bude vnímať už úplne inak. Hluk je len nevyužitá energia a tým pádom nemožno hovoriť o efektívnom motore. Horšie je to, že šport tento odkaz nedokázal dostať k fanúšikom.

"S výnimkou turboéry z osemdesiatych rokov, kde mali autá v kvalifikácii vyše tisíc koní, máme najvýkonnejšie motory novej doby," skonštatoval Wolff v rozhovore pre Tiroler Tageszeitung. "Na rovinkách dosahujeme najvyššie maximálky, v Mexiku to bolo 364 km/h. Produkt však jednoducho zle predávame. Ide tu aj o to, že niektorí súťažiaci a aj Bernie z vlastného záujmu technológiu viackrát ohovárali. Ale budúcnosť je hybrid!"

"Tento vývoj nemôžeme zastaviť. Hybridný motor je ľahší, rýchlejší, efektívnejší i silnejší ako doterajší atmosferický. Najrýchlejšie časy na kolo sme dosahovali v rokoch 2003 a 2004. Vtedy sme však mali dvoch dodávateľov pneumatík, jazdilo sa so všetkými možnými fúkanými súčiastkami a aerodynamika áut bola o šesť až sedem sekúnd rýchlejšia ako dnes," upozornil Rakúšan.

"Dnes napriek tomu dosahujeme takmer rovnaké časy. Priblížili sme sa na jednu sekundu. Produkt sme ale zle predávali a prehliadli sme skutočnosť, že sami ohovárame tento šport. Pochopiteľne, že technológia nemôže získať nadvládu a aj naďalej predsa ide o jazdca. Keď na monoposte zmeníme ešte nejaký ten detail, tak v roku 2017 budeme mať najrýchlejšie autá, ktoré kedy na tejto planéte boli," dodal Toto Wolff.



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Už len pár hodín delí hokejistov San José Sharks a Pittsburgh Penguins od štartu finálových bojov o Stanleyho pohár. V hale Consol Energy Center je všetko pripravené a hráči sa už nevedia dočkať najvzrušujúcejšej časti sezóny.
San José doviedol do finále Martin Jones, Pittsburgh Matt Murray. Obaja dohromady majú na svojom konte len 112 zápasov v NHL, pričom až 99 z nich patria Jonesovi.
Pre Žralokov ide o vôbec prvé finále v 25-ročnej klubovej histórii. Pittsburgh siahol na vrchol v rokoch 1991, 1992 a 2009.
Účastníci medzinárodného košického florbalového turnaja Cassovia Open sledujú so zvedavosťou, ktože to proti nim na palubovke nastupuje. V extralige sa s ním nestretávajú, jeho tvár je im ale povedomá.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Výhra nad Nemeckom potešila. Nie je však čas na lietanie v oblakoch
Zápas a výsledok s Nemeckom netreba podceňovať ani preceňovať. Viacerí hráči vyhlásili, že nehrozí žiadne pojašenie a lietanie v oblakoch
foto
Ako Slováci dobyli Augsburg (video)
Už okolo obeda mesto začali obsadzovať slovenskí priaznivci, ktorí buď pricestovali priamo zo Slovenska, alebo pracujú v blízkosti Augsburgu
foto
Hrnčár opúšťa Myjavu, vymení ju pravdepodobne za Ružomberok!
Trénerské duo Norbert Hrnčár a Richard Höger sa rozhodlo ukončiť spoluprácu s myjavským klubom a odchádza trénovať tím MFK Ružomberok. Informoval o tom Spartak Myjava na svojom Facebooku
foto
Na EURO pocestuje aj Škriniar, Kozák: Máme zdupľované posty (video)
Tréner slovenskej reprezentácie Ján Kozák v pondelok určil konečnú nomináciu 23 hráčov pre majstrovstvá Európy vo Francúzsku (10. júna - 10. júla)
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.
    Od Panisovho monackého víťazstva uplynulo už dvadsať rokov!
    "Po najlepšom čase z 'warmupu' som si začal veriť, a keď začalo pršať, tak ešte viac: Milujem dážď! Bol som celkom pokojný a koncentrovaný, lebo som niečo tušil. Ťažko to vysvetliť. Bolo to však niečo, čo som cítil..." spomína Olivier Panis.
    Ťažká havária v F3 bez obetí, Li má však viacero zlomenín (VIDEO)
    "Chcem sa poďakovať FIA, Dallare, Carlinu Racing a všetkým, ktorí tak zapracovali na zvýšení bezpečnosti v pretekárskom športe," reagoval Ryan Tveter. "Pretože práve vďaka ním tu ešte sme."
    Helmut Marko: Najväčší expert na talenty?
    "Nemáme zasa až také tvrdé a prísne pravidlá. Jazdci len potrebujú odviesť výkon," skonštatoval Helmut Marko.
    Ako sa vyvíjala váha monopostov?
    "Toto už nie je taká Formula 1, akú som spoznal. Keď som začínal, tak boli autá ešte ľahké a bola to jazda na ostrí noža," sťažuje sa Lewis Hamilton.
    Dva tímy našli spôsob umelého zníženia tlaku v pneumatikách
    Prišlo sa na to, že dva tímy našli pravdepodobne legálny trik, ako natlakovanie umelo znížiť. Pri meraní na štarte je všetko v poriadku, ale po rozjazde auta tlak poklesne, čo monoposty zrýchli až o štyri desatiny sekundy na kolo.

    Archív správ

    Máj 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
                1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31          

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 101 ms. :: Country :: Region :: City