Wolff: Budúcnosť je hybrid!
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Monday, 11. January 2016, 16:20

Monoposty Formuly 1 sú od roku 2014 poháňané 1,6-litrovými motormi V6 s turbom a dvoma rekuperačnými systémami. Ide o novú a modernú technológiu, ktorá zo športu vytlačila staré 2,4-litrové agregáty V8. Autá sú aj s ekologickejšou novinkou približne rovnako rýchle, ale šport je kritizovaný za zhoršenie zvukového prejavu.

Toto Wolff bol s touto otázkou už neraz konfrontovaný a v jednom z rozhovorov naznačil, že "my dinosaury" sme zvyknutí na hluk motorov, ale nová generácia to bude vnímať už úplne inak. Hluk je len nevyužitá energia a tým pádom nemožno hovoriť o efektívnom motore. Horšie je to, že šport tento odkaz nedokázal dostať k fanúšikom.

"S výnimkou turboéry z osemdesiatych rokov, kde mali autá v kvalifikácii vyše tisíc koní, máme najvýkonnejšie motory novej doby," skonštatoval Wolff v rozhovore pre Tiroler Tageszeitung. "Na rovinkách dosahujeme najvyššie maximálky, v Mexiku to bolo 364 km/h. Produkt však jednoducho zle predávame. Ide tu aj o to, že niektorí súťažiaci a aj Bernie z vlastného záujmu technológiu viackrát ohovárali. Ale budúcnosť je hybrid!"

"Tento vývoj nemôžeme zastaviť. Hybridný motor je ľahší, rýchlejší, efektívnejší i silnejší ako doterajší atmosferický. Najrýchlejšie časy na kolo sme dosahovali v rokoch 2003 a 2004. Vtedy sme však mali dvoch dodávateľov pneumatík, jazdilo sa so všetkými možnými fúkanými súčiastkami a aerodynamika áut bola o šesť až sedem sekúnd rýchlejšia ako dnes," upozornil Rakúšan.

"Dnes napriek tomu dosahujeme takmer rovnaké časy. Priblížili sme sa na jednu sekundu. Produkt sme ale zle predávali a prehliadli sme skutočnosť, že sami ohovárame tento šport. Pochopiteľne, že technológia nemôže získať nadvládu a aj naďalej predsa ide o jazdca. Keď na monoposte zmeníme ešte nejaký ten detail, tak v roku 2017 budeme mať najrýchlejšie autá, ktoré kedy na tejto planéte boli," dodal Toto Wolff.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Momentálne sme veľmi nahnevaní, čo je dobrá vec. Zároveň sme sebavedomí z toho, čo sme dnes videli, čo však ešte zvyšuje našu frustráciu. Som presvedčený, že v druhom finálovom dueli zabojujeme viac," odkázal tréner Krueger
Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "tešiť" na otcovské výčitky.
"Vzhľadom na nepresvedčivé výkony sa vedenie klubu okamžite rozhodlo prerušiť spoluprácu s pánom Chudým," potvrdil generálny manažér Michal Tóth
Štefan Fabian vstúpil do sezóny po červenom koberci. Na záver letného Tatranského pohára na ňom preberal ocenenie pre najlepšieho obrancu turnaja, pred nedeľňajším zápasom proti Zvolenu si pre zmenu užíval ovácie publika pri pózovaní s dresom s číslom 900 na chrbte.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Zidane: Zaslúžili sme si viac, Navas: Bola to chyba (video)
"Dvakrát zmazať náskok tímu akým je Real Madrid je skvelý pocit. Určite to našej kabíne opäť zdvihne sebavedomie a posunieme sa o kúsok ďalej," povedal po zápase autor vyrovnávajúceho gólu André Schürrle
foto
Lipany zabrnkali na nervy „šošonom“, Holúbek: Chceme vyhrať pohár (video)
"Fantastickí ľudia, dobrý futbal. Škoda, že nám to nevyšlo. Súper mal lepšie štandardky, v závere nám už možno chýbalo aj trochu viac síl. Prehra takto na konci mrzí dvojnásobne," smúti gólman Odevy Peter Bartoš
foto
Bayern proti najlepšej obrane na svete, Hamšíkovci privítajú Benficu
"Najdôležitejšie bude nájsť kľúč k prekonaniu ich obrany, ktorú považujem za najlepšiu na svete. Z posledných 23 duelov v Lige majstrov si Atlético šestnásťkrát udržalo čisté konto," povedal Thiago Alcantara
foto
Allardyce po škandále skončil, Anglicko má nového trénera!
Sam Allardyce vydržal vo funkcii trénera anglickej reprezentácie len 67 dní. Z funkcie sa rozhodol odstúpiť po prevalení korupčných praktík
 

    Magazín F1.sk

    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City