beta verzia
 
 
 
Wolff: Budúcnosť je hybrid!
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Monday, 11. January 2016, 16:20

Monoposty Formuly 1 sú od roku 2014 poháňané 1,6-litrovými motormi V6 s turbom a dvoma rekuperačnými systémami. Ide o novú a modernú technológiu, ktorá zo športu vytlačila staré 2,4-litrové agregáty V8. Autá sú aj s ekologickejšou novinkou približne rovnako rýchle, ale šport je kritizovaný za zhoršenie zvukového prejavu.

Toto Wolff bol s touto otázkou už neraz konfrontovaný a v jednom z rozhovorov naznačil, že "my dinosaury" sme zvyknutí na hluk motorov, ale nová generácia to bude vnímať už úplne inak. Hluk je len nevyužitá energia a tým pádom nemožno hovoriť o efektívnom motore. Horšie je to, že šport tento odkaz nedokázal dostať k fanúšikom.

"S výnimkou turboéry z osemdesiatych rokov, kde mali autá v kvalifikácii vyše tisíc koní, máme najvýkonnejšie motory novej doby," skonštatoval Wolff v rozhovore pre Tiroler Tageszeitung. "Na rovinkách dosahujeme najvyššie maximálky, v Mexiku to bolo 364 km/h. Produkt však jednoducho zle predávame. Ide tu aj o to, že niektorí súťažiaci a aj Bernie z vlastného záujmu technológiu viackrát ohovárali. Ale budúcnosť je hybrid!"

"Tento vývoj nemôžeme zastaviť. Hybridný motor je ľahší, rýchlejší, efektívnejší i silnejší ako doterajší atmosferický. Najrýchlejšie časy na kolo sme dosahovali v rokoch 2003 a 2004. Vtedy sme však mali dvoch dodávateľov pneumatík, jazdilo sa so všetkými možnými fúkanými súčiastkami a aerodynamika áut bola o šesť až sedem sekúnd rýchlejšia ako dnes," upozornil Rakúšan.

"Dnes napriek tomu dosahujeme takmer rovnaké časy. Priblížili sme sa na jednu sekundu. Produkt sme ale zle predávali a prehliadli sme skutočnosť, že sami ohovárame tento šport. Pochopiteľne, že technológia nemôže získať nadvládu a aj naďalej predsa ide o jazdca. Keď na monoposte zmeníme ešte nejaký ten detail, tak v roku 2017 budeme mať najrýchlejšie autá, ktoré kedy na tejto planéte boli," dodal Toto Wolff.



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Keith Yandle či Alex Goligoski už stihli vymeniť status neobmedzených voľných agentov za podpísanú zmluvu, no na letnom trhu ostáva stále poriadna várka voľných hráčov.
Slovenská hokejová reprezentácia odštartuje nastávajúcu sezónu netradične skoro.
"Ja som za sebou dvere nezabuchol a uvidíme či mi dá košický klub niekedy v budúcnosti šancu. Ja osobne by som s návratom domov problém nemal. Teraz sa ale sústredím na novú výzvu a chcem tam urobiť dobré meno nášmu hokeju," hovorí R. Jenčík pre hokej.sk
"Keď som počul, že zahlásili moje meno, bolo to neuveriteľné. Splnil sa mi sen. Je to pre mňa výnimočný moment, aj pre moju rodinu a priateľov, niečo, na čo si budem pamätať do konca života," uviedol Matthews
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Kto povedie Španielsko? Nájsť nového trénera je priam nadľudská úloha
Del Bosque to síce ešte oficiálne nepotvrdil, no nie je žiadnym tajomstvom, že 65-ročný rodák zo Salamancy nebude po osemfinálovej prehre s Talianskom pokračovať na lavičke „La Furia Roja"
foto
Trnava chce opäť postúpiť cez Hibernians, začne bez divákov
"Fanúšikovia celú sezónu stáli za nami, tešili sa na európsky pohár a teraz ho neuvidia. Urobíme všetko, aby sme postúpili do druhého predkola," uviedol Karhan
foto
Osem francúzskych polčasov
Koľko sme toho na EURO 2016 naozaj ukázali? Pozrime sa na to rečou čísel. Tie, samozrejme, nie sú všetko. Umelecký dojem z našej hry bol však približne zodpovedajúci štatistikám
foto
Prečo sa Anglicko porúčalo zo šampionátu predčasne? Tu je desať dôvodov!
Anglicko opustilo EURO 2016 neslávnym spôsobom, keď v pondelok večer podľahlo Islandu 1:2. Akých chýb sa hrdý Albión na čele s trénerom Hodgsonom dopustil?
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!
    FIA potvrdila, že Alonso zažil pri nehode až tri extrémne preťaženia
    V novom magazíne Auto sa objavili zaujímavé informácie týkajúce sa nehody Fernanda Alonsa. Bola vôbec prvou, ktorú nasnímali nové 'high-speed' kamery.
    Sorrell chce v F1 virtuálnu realitu a odkazuje: Treba ísť tam, kde je rast
    "Ako som povedal na začiatku, všetko je to boj o čas, ktorí ľudia majú. Dnes máte milióny možností, ako ho stráviť. Práve v tom je asi najväčší rozdiel oproti roku 1968," usmial sa Martin Sorrell.
    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.
    Od Panisovho monackého víťazstva uplynulo už dvadsať rokov!
    "Po najlepšom čase z 'warmupu' som si začal veriť, a keď začalo pršať, tak ešte viac: Milujem dážď! Bol som celkom pokojný a koncentrovaný, lebo som niečo tušil. Ťažko to vysvetliť. Bolo to však niečo, čo som cítil..." spomína Olivier Panis.

    Archív správ

    Jún 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
        1 2 3 4 5
    6 7 8 9 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27 28 29 30      

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City