Rok 2017 asi napokon prinesie omnoho menší prevrat
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Pondelok, 11. január 2016, 17:35

Koľko sme sa napočúvali o tom, že autá budú od roku 2017 vyzerať omnoho agresívnejšie, budú širšie a oveľa rýchlejšie. Auto Motor und Sport však informuje o tom, že všetko môže byť celkom inak a z pôvodných zámerov sa postupne upúšťa. V prostredí Formuly 1 to ale nie je nič nové, veď v priebehu minulého roku FIA odobrila aj návrat dotankovávania, z ktorého ale takisto nič nebude.

Spomínaný nemecký zdroj píše o tom, že aj keď šírka áut narastie na plánované dva metre, samotná karoséria monopostu bude mať aj naďalej len 140 centimetrov a nie zamýšľaných 180. Je teda dosť možné, že auto bude na prvý pohľad vyzerať pomerne zvláštne.

Okrem toho sa hovorilo i o zväčšení výšky difúzora zo súčasných 12,5 centimetra na dvojnásobok, ale ani z tohto podľa všetkého nič nebude. Buď to ostane súčasná veľkosť, alebo príde len k malému zväčšeniu, o ktorom sa ešte má rokovať.

Naďalej sa uvažuje o širších pneumatikách, pričom predné by mali mať miesto 305 milimetrov 325 milimetrov a zadné miesto 325 až 405 milimetrov. Na tomto sa zatiaľ nič nemení. V platnosti ostáva aj rozšírenie predného krídla na 180 centimetrov, vrchná časť zadného krídla by mala mať 95 centimetrov a spodná (beam wing) 84 centimetrov.

S aktuálnym návrhom je nespokojnosť hlavne v Red Bulle, čo svojimi slovami pred niekoľkými dňami potvrdil Adrian Newey. "Zmeny pre rok 2017 nie sú dosť veľké na to, aby sme videli niečo príliš odlišné od súčasnosti. Budeme mať o niečo širšie pneumatiky a o niečo upravenú aerodynamiku. Nič zásadne rozdielne," naznačil Newey aktuálne informácie AMuSu v rozhovore pre The National a zdôraznil, že zmeny pravidiel si vždy užíval. Teraz na to ale nedostane dostatočný priestor.

Auto Motor und Sport pridáva aj informáciu o tom, že predný rám podlahy bude skrátený o desať centimetrov. Autá by vďaka tomu mohli jazdiť o niečo nižšie.

Spomínaný zdroj sa zhoduje v tom, že nakoniec ide do istej miery o víťazstvo snáh Mercedesu a Pirelli. Mercedes pochopiteľne nechce žiadne výrazné zmeny, keďže jeho auto je dnes najlepšie. Tím navyše tvrdí, že rýchlejšie autá by predbiehanie ešte sťažili a ničomu by nepomohli. No a Pirelli nechce oveľa rýchlejšie monoposty, lebo sa bojí prípadných porúch pneumatík.

Autá mali byť podľa pôvodného plánu o päť až šesť sekúnd na kolo rýchlejšie, ale s veľkou pravdepodobnosťou sa tak nestane. Športový šéf Mercedesu však upokojuje. "Keď na monoposte zmeníme ešte nejaký ten detail, tak v roku 2017 budeme mať najrýchlejšie autá, ktoré kedy na tejto planéte boli," dodal Toto Wolff.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

„Bol som prekvapený, koľko ich došlo až sem na Slovensko. Veľmi si to tu užívajú a aj sa ma pýtali, ako je možné, že vo Švédsku stojí pivo osem eur a tu euro,“ pousmial sa Libor Hudáček.
Miloš Říha: "Druhý zápas po sebe vonku, druhá prehra. Začiatok sme prespali, urobili sme niekoľko chýb, po ktorých sme inkasovali"
"Som rád, že nám vyšiel vstup do sezóny a že si chalani obhájili svoje miesta. Bol to ťažký zápas proti silnému súperovi, ktorý má za sebou viac odohratých duelov. V niektorých momentoch to bolo aj cítiť," povedal Cíger
Málo vídaný obrat v podaní hokejistov HC Košice na ľade Linzu oživil postupovú šancu slovenského tímu zo skupinovej fázy Ligy majstrov. Keď už sa zdalo, že táto šanca pomaličky vyhasína, zodvihol z ľadu bojovú zástavu Marek Bartánus
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Trenčín si zlepšil renomé, no zázrak sa nekoná
Martin Ševela: "Výkon bol naozaj výborný a sympatický. Nemusíme sa zaň hanbiť. Hráčom som povedal, že ideme na víťazstvo a to sme splnili"
foto
Dunajská Streda stále posledná, so Senicou len bezgólová remíza (video)
Krisztián Németh: "Mali sme osemnásť striel, ale v súčasnosti nám nepadá. Sme sklamaní, stratili sme dôležité body"
foto
Stoch gólom pomohol Fenerbahce k výhre, postúpil aj Liberec (video)
Výsledky odvetných zápasov play off Európskej ligy 2016/2017
foto
Obhajca Real Madrid v skupine i proti BVB, Hamšíkov Neapol má Benficu
Thomas Tuchel: "Hrať proti Realu je už pre Dortmund takpovediac klasika. Tešíme sa na obhajcu titulu"
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Najlepšie vyjadrenia Enza Ferrariho (ANKETA)
    "Pretekárske autá nie sú krásne ani škaredé. Krásnymi sa stanú vtedy, keď vyhrajú," povedal kedysi Ferrari.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hľadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš ľuďom prezradiť, že šéfuješ bordelu. Musíš predstierať, že je to hotel a bordel prevádzkovať v pivnici."
    Lauda a jeho lekár spomínajú na osudný rok 1976
    "Raz som bol taký slabý, že som sa videl padať dozadu do hlbokej diery. Cítil som teplo a pomyslel som si: Teraz zomieraš! Ja som však nechcel zomrieť, chcel som žiť. A preto som bojoval," hovorí Niki Lauda.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City