Rok 2017 asi napokon prinesie omnoho menší prevrat
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Pondelok, 11. január 2016, 17:35

Koľko sme sa napočúvali o tom, že autá budú od roku 2017 vyzerať omnoho agresívnejšie, budú širšie a oveľa rýchlejšie. Auto Motor und Sport však informuje o tom, že všetko môže byť celkom inak a z pôvodných zámerov sa postupne upúšťa. V prostredí Formuly 1 to ale nie je nič nové, veď v priebehu minulého roku FIA odobrila aj návrat dotankovávania, z ktorého ale takisto nič nebude.

Spomínaný nemecký zdroj píše o tom, že aj keď šírka áut narastie na plánované dva metre, samotná karoséria monopostu bude mať aj naďalej len 140 centimetrov a nie zamýšľaných 180. Je teda dosť možné, že auto bude na prvý pohľad vyzerať pomerne zvláštne.

Okrem toho sa hovorilo i o zväčšení výšky difúzora zo súčasných 12,5 centimetra na dvojnásobok, ale ani z tohto podľa všetkého nič nebude. Buď to ostane súčasná veľkosť, alebo príde len k malému zväčšeniu, o ktorom sa ešte má rokovať.

Naďalej sa uvažuje o širších pneumatikách, pričom predné by mali mať miesto 305 milimetrov 325 milimetrov a zadné miesto 325 až 405 milimetrov. Na tomto sa zatiaľ nič nemení. V platnosti ostáva aj rozšírenie predného krídla na 180 centimetrov, vrchná časť zadného krídla by mala mať 95 centimetrov a spodná (beam wing) 84 centimetrov.

S aktuálnym návrhom je nespokojnosť hlavne v Red Bulle, čo svojimi slovami pred niekoľkými dňami potvrdil Adrian Newey. "Zmeny pre rok 2017 nie sú dosť veľké na to, aby sme videli niečo príliš odlišné od súčasnosti. Budeme mať o niečo širšie pneumatiky a o niečo upravenú aerodynamiku. Nič zásadne rozdielne," naznačil Newey aktuálne informácie AMuSu v rozhovore pre The National a zdôraznil, že zmeny pravidiel si vždy užíval. Teraz na to ale nedostane dostatočný priestor.

Auto Motor und Sport pridáva aj informáciu o tom, že predný rám podlahy bude skrátený o desať centimetrov. Autá by vďaka tomu mohli jazdiť o niečo nižšie.

Spomínaný zdroj sa zhoduje v tom, že nakoniec ide do istej miery o víťazstvo snáh Mercedesu a Pirelli. Mercedes pochopiteľne nechce žiadne výrazné zmeny, keďže jeho auto je dnes najlepšie. Tím navyše tvrdí, že rýchlejšie autá by predbiehanie ešte sťažili a ničomu by nepomohli. No a Pirelli nechce oveľa rýchlejšie monoposty, lebo sa bojí prípadných porúch pneumatík.

Autá mali byť podľa pôvodného plánu o päť až šesť sekúnd na kolo rýchlejšie, ale s veľkou pravdepodobnosťou sa tak nestane. Športový šéf Mercedesu však upokojuje. "Keď na monoposte zmeníme ešte nejaký ten detail, tak v roku 2017 budeme mať najrýchlejšie autá, ktoré kedy na tejto planéte boli," dodal Toto Wolff.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Milan Staš: "Zápas sme prehrali už v prvej tretine, keď to, čo sme si povedali, zostalo iba v šatni. Pohodlné vedenie domácich 3:0 bolo ťažké otočiť"
"Životná úroveň je tu vysoká, no ľudia sú zároveň veľmi priateľskí. Ak niečo potrebujete, tak vám to darujú," hovorí zo svojej osobnej skúsenosti Roman Karaffa
"Po dvoch tretinách za bezgólového stavu sme si v šatni povedali, že od začiatku záverečného dejstva do toho naplno vletíme s cieľom získať dva body. Myslím, že sme odviedli skvelú prácu," povedal Halák po 40. shutoute v kariére
Výsledky zápasov 28. kola Budiš prvej hokejovej ligy
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Aguero vs. Costa: súboj najlepších strelcov
Celá futbalová verejnosť, nielen v Anglicku, je plná očakávaní pred blížiacim sa šlágrom. Proti sebe sa postavia dva tímy z čela tabuľky
foto
VIDEO: Najbizarnejšie "vylúčenie" v histórii
Ťažko polemizovať, či to bola náhoda, alebo nie. Pravdou je, že sa už zdalo, že lopta vyjde za bránkovú čiarku, no nestalo sa tak. A faktom je, že mladý podávač lôpt je fanúšikom domáceho celku
foto
Tréner Švédov: Slováci veľkou neznámou, teším sa na žltú stenu
"Víťaz otváracieho stretnutia získa veľkú šancu na postup do semifinále. Mám rád slovenský futbal, žije sa tam týmto športom," prezradil o Slovensku legendárny Zbigniew Boniek
foto
VIDEO: Trnavčania sa vyjadrili k stavu trávnika
"Dlhodobo nespĺňa kritéria kvality hracej plochy so štyrmi hviezdičkami. Trávnik má nízku hodnotu šmykovej pevnosti a hĺbku zakorenenia celého koreňového profilu," konštatoval športovo - technický riaditeľ City Areny Branislav Kriška
 

    Magazín F1.sk

    Šéfovia tímov zvolili za najlepšieho jazdca Hamiltona, druhý skončil Verstappen!
    Šéfovia jednotlivých tímov Formuly 1 zvolili vo výročnej ankete Autosportu za najlepšieho jazdca Lewisa Hamiltona. Na druhom mieste sa objavilo meno rastúcej hviezdy Maxa Verstappena, nový majster sveta Nico Rosberg skončil až tretí.
    Fotogaléria: Ferrari, Mercedes a Red Bull naposledy preverili vyvíjané pneumatiky
    Ferrari v utorok nasadilo Kimiho Räikkönena, Mercedes do auta posadil Lewisa Hamiltona a neskôr Pascala Wehrleina, v Red Bulle by mali alternovať Daniel Ricciardo a Max Verstappen.
    FIA potvrdila finálny kalendár pre rok 2017
    Formula 1 sa vďaka aktuálnemu kroku vyhne termínovej kolízii s 24-hodinovkou v Le Mans a Veľká cena Európy v Baku bude posunutá o sedem dní. Ideálne je to aj z toho pohľadu, že z Kanady sa zástupcovia tímov nebudú musieť náhliť.
    Nico Rosberg sa svojim rodičom poďakoval dojímavým videom
    Nico Rosberg pri príležitosti získania majstrovského titulu uverejnil aj dojímavé video s komentárom "Danke Mama und Papa ❤❤", ktoré hovorí za všetko.
    Pirelli predstavilo pneumatiky pre rok 2017: To sú gumiská...
    "Dostali sme jasné ciele: autá by mali byť na okruhu v Barcelone oproti minulému roku o štyri až päť sekúnd na kolo rýchlejšie," pripomenul športový šéf Pirelli Paul Hembery.
    Najmilší rozhovor Lewisa Hamiltona: Odpovede na otázky malej Chloe
    Jazdci F1 si počas svojej kariéry odbijú množstvo rozhovorov, ktoré väčšinou vyzerajú takmer úplne rovnako. Mercedes sa však rozhodol pripraviť Lewisovi Hamiltonovi milý rozhovor s otázkami, na ktoré neodpovedá každý deň.
    Aki Hintsa: Formula 1 je najfascinujúcejším laboratóriom
    Aki Hintsa sa v priebehu minulého roku dozvedel, že jeho zdravotný stav je veľmi vážny. Ničila ho postupujúca rakovina a podľa lekárov mu ostávali posledné dva mesiace života. Toto obdobie napokon natiahol na viac ako rok, no mocnejšiemu živlu sa neubránil. Zomrel v utorok 15. novembra 2016.

    Archív správ

    December 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 31  

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City