Rok 2017 asi napokon prinesie omnoho menší prevrat
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Pondelok, 11. január 2016, 17:35

Koľko sme sa napočúvali o tom, že autá budú od roku 2017 vyzerať omnoho agresívnejšie, budú širšie a oveľa rýchlejšie. Auto Motor und Sport však informuje o tom, že všetko môže byť celkom inak a z pôvodných zámerov sa postupne upúšťa. V prostredí Formuly 1 to ale nie je nič nové, veď v priebehu minulého roku FIA odobrila aj návrat dotankovávania, z ktorého ale takisto nič nebude.

Spomínaný nemecký zdroj píše o tom, že aj keď šírka áut narastie na plánované dva metre, samotná karoséria monopostu bude mať aj naďalej len 140 centimetrov a nie zamýšľaných 180. Je teda dosť možné, že auto bude na prvý pohľad vyzerať pomerne zvláštne.

Okrem toho sa hovorilo i o zväčšení výšky difúzora zo súčasných 12,5 centimetra na dvojnásobok, ale ani z tohto podľa všetkého nič nebude. Buď to ostane súčasná veľkosť, alebo príde len k malému zväčšeniu, o ktorom sa ešte má rokovať.

Naďalej sa uvažuje o širších pneumatikách, pričom predné by mali mať miesto 305 milimetrov 325 milimetrov a zadné miesto 325 až 405 milimetrov. Na tomto sa zatiaľ nič nemení. V platnosti ostáva aj rozšírenie predného krídla na 180 centimetrov, vrchná časť zadného krídla by mala mať 95 centimetrov a spodná (beam wing) 84 centimetrov.

S aktuálnym návrhom je nespokojnosť hlavne v Red Bulle, čo svojimi slovami pred niekoľkými dňami potvrdil Adrian Newey. "Zmeny pre rok 2017 nie sú dosť veľké na to, aby sme videli niečo príliš odlišné od súčasnosti. Budeme mať o niečo širšie pneumatiky a o niečo upravenú aerodynamiku. Nič zásadne rozdielne," naznačil Newey aktuálne informácie AMuSu v rozhovore pre The National a zdôraznil, že zmeny pravidiel si vždy užíval. Teraz na to ale nedostane dostatočný priestor.

Auto Motor und Sport pridáva aj informáciu o tom, že predný rám podlahy bude skrátený o desať centimetrov. Autá by vďaka tomu mohli jazdiť o niečo nižšie.

Spomínaný zdroj sa zhoduje v tom, že nakoniec ide do istej miery o víťazstvo snáh Mercedesu a Pirelli. Mercedes pochopiteľne nechce žiadne výrazné zmeny, keďže jeho auto je dnes najlepšie. Tím navyše tvrdí, že rýchlejšie autá by predbiehanie ešte sťažili a ničomu by nepomohli. No a Pirelli nechce oveľa rýchlejšie monoposty, lebo sa bojí prípadných porúch pneumatík.

Autá mali byť podľa pôvodného plánu o päť až šesť sekúnd na kolo rýchlejšie, ale s veľkou pravdepodobnosťou sa tak nestane. Športový šéf Mercedesu však upokojuje. "Keď na monoposte zmeníme ešte nejaký ten detail, tak v roku 2017 budeme mať najrýchlejšie autá, ktoré kedy na tejto planéte boli," dodal Toto Wolff.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "tešiť" na otcovské výčitky.
Vladimír Országh: "Bola to pre nás povinná jazda, ale nebolo to jednoduché. Zápas sme však zvládli podľa predstáv a hlavne bez stresov"
"Vzhľadom na nepresvedčivé výkony sa vedenie klubu okamžite rozhodlo prerušiť spoluprácu s pánom Chudým," potvrdil generálny manažér Michal Tóth
Štefan Fabian vstúpil do sezóny po červenom koberci. Na záver letného Tatranského pohára na ňom preberal ocenenie pre najlepšieho obrancu turnaja, pred nedeľňajším zápasom proti Zvolenu si pre zmenu užíval ovácie publika pri pózovaní s dresom s číslom 900 na chrbte.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Strhujúci zápas v Dortmunde, Juventus aj Leicester víťazne (video)
Výsledky utorňajších zápasov druhého kola skupinovej fázy Ligy majstrov
foto
Allardyce po škandále skončil, Anglicko má nového trénera!
Sam Allardyce vydržal vo funkcii trénera anglickej reprezentácie len 67 dní. Z funkcie sa rozhodol odstúpiť po prevalení korupčných praktík
foto
Guľa do Sparty nepôjde, majiteľ Žiliny ho odmietol uvoľniť
"Vedia, že mám kontrakt, a preto najskôr skontaktovali pána majiteľa. Prvý krok spočíva v tom, aby klub povedal, či áno alebo nie," povedal Guľa
 

    Magazín F1.sk

    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.
    Bude to už len horšie
    "Zavádzanie "červených zón" pre fotografov začalo dávno, no z roka na rok je to horšie a horšie. Protestovať nepomôže, každý sa bojí o svoju akreditáciu," píše Martin Trenkler.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City