Rok 2017 asi napokon prinesie omnoho menší prevrat
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Pondelok, 11. január 2016, 17:35

Koľko sme sa napočúvali o tom, že autá budú od roku 2017 vyzerať omnoho agresívnejšie, budú širšie a oveľa rýchlejšie. Auto Motor und Sport však informuje o tom, že všetko môže byť celkom inak a z pôvodných zámerov sa postupne upúšťa. V prostredí Formuly 1 to ale nie je nič nové, veď v priebehu minulého roku FIA odobrila aj návrat dotankovávania, z ktorého ale takisto nič nebude.

Spomínaný nemecký zdroj píše o tom, že aj keď šírka áut narastie na plánované dva metre, samotná karoséria monopostu bude mať aj naďalej len 140 centimetrov a nie zamýšľaných 180. Je teda dosť možné, že auto bude na prvý pohľad vyzerať pomerne zvláštne.

Okrem toho sa hovorilo i o zväčšení výšky difúzora zo súčasných 12,5 centimetra na dvojnásobok, ale ani z tohto podľa všetkého nič nebude. Buď to ostane súčasná veľkosť, alebo príde len k malému zväčšeniu, o ktorom sa ešte má rokovať.

Naďalej sa uvažuje o širších pneumatikách, pričom predné by mali mať miesto 305 milimetrov 325 milimetrov a zadné miesto 325 až 405 milimetrov. Na tomto sa zatiaľ nič nemení. V platnosti ostáva aj rozšírenie predného krídla na 180 centimetrov, vrchná časť zadného krídla by mala mať 95 centimetrov a spodná (beam wing) 84 centimetrov.

S aktuálnym návrhom je nespokojnosť hlavne v Red Bulle, čo svojimi slovami pred niekoľkými dňami potvrdil Adrian Newey. "Zmeny pre rok 2017 nie sú dosť veľké na to, aby sme videli niečo príliš odlišné od súčasnosti. Budeme mať o niečo širšie pneumatiky a o niečo upravenú aerodynamiku. Nič zásadne rozdielne," naznačil Newey aktuálne informácie AMuSu v rozhovore pre The National a zdôraznil, že zmeny pravidiel si vždy užíval. Teraz na to ale nedostane dostatočný priestor.

Auto Motor und Sport pridáva aj informáciu o tom, že predný rám podlahy bude skrátený o desať centimetrov. Autá by vďaka tomu mohli jazdiť o niečo nižšie.

Spomínaný zdroj sa zhoduje v tom, že nakoniec ide do istej miery o víťazstvo snáh Mercedesu a Pirelli. Mercedes pochopiteľne nechce žiadne výrazné zmeny, keďže jeho auto je dnes najlepšie. Tím navyše tvrdí, že rýchlejšie autá by predbiehanie ešte sťažili a ničomu by nepomohli. No a Pirelli nechce oveľa rýchlejšie monoposty, lebo sa bojí prípadných porúch pneumatík.

Autá mali byť podľa pôvodného plánu o päť až šesť sekúnd na kolo rýchlejšie, ale s veľkou pravdepodobnosťou sa tak nestane. Športový šéf Mercedesu však upokojuje. "Keď na monoposte zmeníme ešte nejaký ten detail, tak v roku 2017 budeme mať najrýchlejšie autá, ktoré kedy na tejto planéte boli," dodal Toto Wolff.



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Zámorské posily prídu až prvý augustový týždeň a pripoja sa k nám. Všetci hráči, ktorých sme avizovali, že máme pod zmluvou, na ľade boli," dodal Kobezda
Vicemajster z vlaňajšej sezóny najvyššej slovenskej hokejovej súťaže HC '05 iClinic Banská Bystrica získal do svojho mužstva na novú sezónu najproduktívnejšieho obrancu ECHL Mathewa Maioneho.
Pod novým trénerským tandemom Pavol Paukovček - Juraj Halaj vykorčuľovali v pondelok na ľad aj hokejisti MHC Martin.
"S Košicami sme boli v kontakte dlhší čas a napokon sme sa dopracovali ku konkrétnej ponuke. Nemal som nad čím váhať, pretože ide o špičkový a ambiciózny klub. Hokej predsa hráme práve preto, aby sme hrali o najvyššie priečky a vyhrávali trofeje," uviedol M. Kopřiva
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Dajte mi kurčatá, napíšte mi cez WhatsApp a budem reprezentovať, odkazuje Akinfenwa
"Poviem to nahlas – som dostupný pre potreby Anglicka, ale iba ak pred zápasom budú podávané kurčatá," odkázal Allardyceovi Akinfenwa
foto
FOTO: Silný lejak ukončil zápas Sloveniek s Nórkami, zápas sa dohrávať nebude
"Je to historický bod v prvom rade, teraz to len spracovávam. Dievčatá tento verdikt zatiaľ nevedia. Určite sa z toho budeme tešiť," vyjadril sa Petrovič
foto
Sterilné, no bojovné derby (video)
"Mali sme tam nejaké náznaky brejkov, no rýchlo sme strácali lopty. Riešili sme to vždy zbrklo. Súper toho tiež veľa nemal. Asi zaslúžená remíza," priznal ofenzívny záložník Michaloviec Dominik Kunca
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.
    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City