FIA zabezpečí, aby Ferrari, McLaren a Red Bull nezískali testovaciu výhodu
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Pondelok, 11. január 2016, 17:00

Ako sme vás už informovali, 25 a 26. januára sa na okruhu Paula Ricarda uskutočnia testy spoločnosti Pirelli, ktorá bude preverovať prototypy pneumatík do dažďa. Zaujímavé je však to, že jázd sa zúčastnia len tímy Ferrari, McLaren a Red Bull. Ako ale bude možné zaručiť, aby oproti ostatným nezískali žiadnu neférovú výhodu?

"Plán testov je kompletne definovaný Pirelli a schválený FIA. Pozorovatelia FIA budú navyše prítomní v garážach," stojí v správe, ktorú obdržali všetky tímy. "To všetko v záujme monitorovania skutočnosti, že sa vykonávajú len testy, ktoré určilo Pirelli. Pozorovatelia FIA budú mať okrem toho plný prístup k vysielačkam jazdcov i tímu."

Na trati sa objavia minuloročné monoposty, pričom nebude možné testovať žiadne súčiastky a nebude možné vykonávať žiadne úpravy auta či nastavenia. Toto by malo tímom zamedziť možnosť otestovať vylepšené špecifikácie motora určené pre rok 2016.

Taliansky výrobca gúm potvrdil, že všetky výsledky testov a dáta budú posunuté všetkým tímom zapísaným do novej sezóny. "Obsiahla záverečná testovacia správa, ktorá bude obsahovať informácie požadované tímami, bude anonymizovaná. Správa poputuje všetkým tímom - nie len stajniam, ktoré testovali. Bude zahŕňať dosiahnuté časy na kolo i sektorové časy."

Telemetrické dáta sa k tímom nedostanú, ale niektoré informácie týkajúce sa analýzy telemetrie - porovnanie prototypov s východiskovými pneumatikami - sa objavia aj v reporte Pirelli. Jazdy budú pre tímy 'slepé' a ich zástupcovia nebudú poznať detaily o prototypoch, ktoré testujú. Dodané budú len nevyhnutné informácie potrebné pre inžiniering auta.

Pirelli sa vraj pokúsi o rozšírenie optimálneho pracovného okna pre monzúnky. To všetko pravdepodobne hlavne preto, aby sa s týmito gumami vôbec jazdilo: dnes sú dlho optimálnou voľbou intermediálky a keď prší veľmi silne, nejazdí sa už vôbec. Pneumatiky s modrým označením teda nezohrávajú príliš významnú úlohu, aj keď práve takéto jazdy by sa mohli starať o poriadnu atraktivitu.

"Najdôležitejším, ale súčasne najnáročnejšie kontrolovateľným parametrom, bude množstvo vody na trati. Práve preto nemôžeme mať na trati súčasne viac ako tri autá," vysvetlil výrobca skutočnosť, že do jázd sa zapoja len tri stajne.

Uvažovalo sa aj o tom, že na juh Francúzska by pricestovali aj viaceré tímy a čas na trati by si podelili, no Pirelli nakoniec rozhodlo proti tejto alternatíve. Stránka Motorsport.com už priniesla informáciu, že McLaren nasadí Stoffela Vandoorna. Koho do svojich áut posadia Red Bull a Ferrari zatiaľ nevieme.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Malé ihrisko, najlepší hráči a hneď v septembri. Neviem si predstaviť, ako sa človek hneď musí adaptovať na to, aby bol pripravený," myslí si Hossa
Výber Európy začne prípravu na Svetový pohár 2016 v hokeji 4. septembra v Quebecu. Na piatkovej tlačovej konferencii v Trenčíne to oznámil generálny manažér tímu Miroslav Šatan
"Som nadšený, že môžem byť ďalší rok súčasťou organizácie NY Rangers," uviedol Hrivík
"V mojom veku môžem povedať len toľko, že táto sezóna je posledná. Avšak všetko sa uvidí na jej konci. Ja chcem hrať hokej čo najdlhšie," uviedol Kroták
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
O Gyömbéra záujem u nováčikov La Ligy, de Marco na roztrhanie
Prestupové špekulácie dňa (piatok, 29. júl 2016)
foto
Talentovaný Jakubech naplno zažiaril: Nebolo to len o mne (video)
"Naši fanúšikovia sú úžasní. To, ako dokážu vycestovať za klubom je fantastické. Úžasné, niečo neopísateľné. Veľmi im ďakujeme za to, že prišli za nami v takom počte až do Viedne," nechal sa počuť mladý brankár Spartaka
foto
Chaotická druhá liga štartuje, kiežby radšej končila...
Nedá nám to, no musíme to zopakovať – Kocúrkovo ako vyšité! Nech už je tu sezóna 2017/2018, aby sa tento výsmech, pretože súčasnú druhú ligu inak nazvať nemôžeme, definitívne skončí
foto
Preview: Senica a ViOn o prvý bod, Prešov sa pokúsi streliť gól
Tretie kolo Fortuna ligy sa odohrá v troch hracích dňoch, Dunajská Streda si s Myjavou zmeria sily netradične až v utorok
 

    Magazín F1.sk

    Ferrari potvrdilo odchod Jamesa Allisona
    To, o čom sa špekulovalo už niekoľko týždňov, je napokon realita: Ferrari potvrdilo, že technický riaditeľ James Allison opúšťa Maranello. Angličan prežil veľmi ťažké obdobie, zomrela mu manželka Rebecca a dlhšie avizoval, že sa chce vrátiť domov k trom deťom.
    Martin Trenkler: Víkend na Hungaroringu
    Slovenský fotograf Martin Trenkler navštívil víkendové podujatie na Hungaroringu a my vám ponúkame pohľady na Veľkú cenu Maďarska 2016 prostredníctvom jeho objektívu.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 7 ms. :: Country :: Region :: City