FIA zabezpečí, aby Ferrari, McLaren a Red Bull nezískali testovaciu výhodu
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Pondelok, 11. január 2016, 17:00

Ako sme vás už informovali, 25 a 26. januára sa na okruhu Paula Ricarda uskutočnia testy spoločnosti Pirelli, ktorá bude preverovať prototypy pneumatík do dažďa. Zaujímavé je však to, že jázd sa zúčastnia len tímy Ferrari, McLaren a Red Bull. Ako ale bude možné zaručiť, aby oproti ostatným nezískali žiadnu neférovú výhodu?

"Plán testov je kompletne definovaný Pirelli a schválený FIA. Pozorovatelia FIA budú navyše prítomní v garážach," stojí v správe, ktorú obdržali všetky tímy. "To všetko v záujme monitorovania skutočnosti, že sa vykonávajú len testy, ktoré určilo Pirelli. Pozorovatelia FIA budú mať okrem toho plný prístup k vysielačkam jazdcov i tímu."

Na trati sa objavia minuloročné monoposty, pričom nebude možné testovať žiadne súčiastky a nebude možné vykonávať žiadne úpravy auta či nastavenia. Toto by malo tímom zamedziť možnosť otestovať vylepšené špecifikácie motora určené pre rok 2016.

Taliansky výrobca gúm potvrdil, že všetky výsledky testov a dáta budú posunuté všetkým tímom zapísaným do novej sezóny. "Obsiahla záverečná testovacia správa, ktorá bude obsahovať informácie požadované tímami, bude anonymizovaná. Správa poputuje všetkým tímom - nie len stajniam, ktoré testovali. Bude zahŕňať dosiahnuté časy na kolo i sektorové časy."

Telemetrické dáta sa k tímom nedostanú, ale niektoré informácie týkajúce sa analýzy telemetrie - porovnanie prototypov s východiskovými pneumatikami - sa objavia aj v reporte Pirelli. Jazdy budú pre tímy 'slepé' a ich zástupcovia nebudú poznať detaily o prototypoch, ktoré testujú. Dodané budú len nevyhnutné informácie potrebné pre inžiniering auta.

Pirelli sa vraj pokúsi o rozšírenie optimálneho pracovného okna pre monzúnky. To všetko pravdepodobne hlavne preto, aby sa s týmito gumami vôbec jazdilo: dnes sú dlho optimálnou voľbou intermediálky a keď prší veľmi silne, nejazdí sa už vôbec. Pneumatiky s modrým označením teda nezohrávajú príliš významnú úlohu, aj keď práve takéto jazdy by sa mohli starať o poriadnu atraktivitu.

"Najdôležitejším, ale súčasne najnáročnejšie kontrolovateľným parametrom, bude množstvo vody na trati. Práve preto nemôžeme mať na trati súčasne viac ako tri autá," vysvetlil výrobca skutočnosť, že do jázd sa zapoja len tri stajne.

Uvažovalo sa aj o tom, že na juh Francúzska by pricestovali aj viaceré tímy a čas na trati by si podelili, no Pirelli nakoniec rozhodlo proti tejto alternatíve. Stránka Motorsport.com už priniesla informáciu, že McLaren nasadí Stoffela Vandoorna. Koho do svojich áut posadia Red Bull a Ferrari zatiaľ nevieme.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Tomáš Tatar: "Je to paráda. Neviem to poriadne opísať. Celý čas sme si verili, bojovali jeden za druhého. Kolektív v kabíne je skutočne skvelý. Postúpili sme do finále a zavreli ústa tým, ktorí nám nepriali "
"Myslím si, že je to spôsobené aj obmenou kádra. Prišli noví hráči a chvíľku potrvá, kým sa zohráme. Som však presvedčený o tom, že keď sa to ustáli, tak pôjdeme v tabuľke hore," hovorí s optimizmom v hlase 31-ročný center.
Hneď od úvodného buly mohli diváci na štadióne sledovať zaujímavý hokej dvoch nováčikov Tipsport Ligy. V prvej minúte mal obrovskú šancu hosťujúci Paulovič, ktorý sa rútil sám na domáceho brankára
Kanadskí hokejisti postúpili do finále Svetového pohára v Toronte. V noci na nedeľu potvrdili úlohu najväčšieho favorita turnaja a v dramatickom prvom semifinále vyradili Rusko po triumfe 5:3.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
„Železiari“ sfúkli Liptákov z ihriska, čaká ich najťažší test (video, foto)
"Čaká nás mesiac na ihriskách súperov, potom doma privítame majstra. Bude to veľmi namáhavé. Veľká skúška, ale ja verím, že sa budeme tešiť aj po zápasoch vonku," burcuje do boja kormidelník Marek Fabuľa
foto
Ukážková dráma v Michalovciach, bod nechcel ani jeden (video)
"Je to najkrajší pocit, keď strelíte víťazný gól v nadstavenom čase. Super. Zaslúžili sme si to, o to viac, že sme hrali pred domácimi fanúšikmi, ktorí boli fantastickí," neskrýval radosť Oliver Podhorin
foto
Hnev Ronalda, podpora matky (video)
“V utorok hráme opäť a Ronaldo si tiež musí občas oddychnúť. To bol jediný dôvod, pretože hral dobre. Nechal som ho uvažovať nad utorňajším zápasom,“ argumentoval francúzsky kormidelník
foto
Keby mohol rozhodca striedať... (video)
„Aj rozhodca má právo na zlý deň. Keby to bolo možné, ja by som ho vystriedal možno v piatej minúte, Miro Mentel v ôsmej,“ povedal po zápase Karhan
 

    Magazín F1.sk

    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.
    Bude to už len horšie
    "Zavádzanie "červených zón" pre fotografov začalo dávno, no z roka na rok je to horšie a horšie. Protestovať nepomôže, každý sa bojí o svoju akreditáciu," píše Martin Trenkler.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 43 ms. :: Country :: Region :: City