Mercedesu sa Formula 1 rozhodne oplatí
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Pondelok, 11. január 2016, 20:31

Mercedes v posledných dvoch rokoch ovládol Formulu 1 a s prehľadom získal dva konštruktérske tituly, ku ktorým Lewis Hamilton pridal aj dva jazdecké. Táto značka je pre šport obohatením a kvalitné pretekárske stroje vyrábala už v dávnej minulosti. Po tragickej havárii z Le Mans 1955 sa zo športu síce stiahla, ale na druhý odchod to momentálne nevyzerá. Aj keď Bernie Ecclestone o dlhodobej zaviazanosti Mercedesu pochybuje a tvrdí, že ako každý výrobca automobilov, aj tento môže len tak odísť.

"Tak ako Toyota, BMW a podobne prišli i odišli mnohé tímy," reagoval športový šéf Mercedesu Toto Wolff na spomínanú tému v rozhovore pre Tiroler Tageszeitung. "No prvý Mercedes, ktorý bol kedy postavený, bol pretekárskym autom. Motoršport patrí k našej DNA a ani možné ťažké časy na tom nič nezmenia."

Nemecká automobilka investuje do svojho pôsobenia v športe obrovské peniaze. Jej rozpočet je podľa niektorých zdrojov na úrovni 300 miliónov eur ročne, no o veľkú časť z tejto sumy sa starajú odmeny a bonusy od Manažmentu F1, nemálo pridávajú sponzori. Predpokladá sa, že Daimler ročne do tímu investuje okolo sto miliónov.

"Existujú veľmi presné čísla," skonštatoval Rakúšan. "V poslednej sezóne sme na reklamnej protihodnote dokázali generovať tri miliardy dolárov. To znamená: túto sumu by sme za podobný dosah, aký nám zabezpečuje angažmán v F1, museli investovať do reklamy v televízii alebo v tlači. Dobre to poukazuje na skutočnosť, akou globálnou platformou je kráľovská trieda."

Redaktor spomínaného denníka následne pripomenul, že na to, aby to platilo aj naďalej, musí Formula 1 ostať atraktívna. "Ale mojou primárnou úlohou nie je starať sa o atraktívnosť série," odpovedal mu Wolff. "No zdôraznil by som slovo 'primárnou'. Mojim hlavným cieľom je to, aby sme ako tím boli konkurencieschopní a autentickí."

"Existujú ale aj opatrenia, ktoré navrhujeme pre nové zloženie súťažného víkendu, pre optimalizáciu televízneho obrazu a mnoho ďalšieho," pokračoval Wolff, podľa ktorého to nie je také jednoduché. "Bernie predáva produkt a má mnoho zákazníkov, ktorých musí upokojiť. Má divákov na trati, organizátorov, traťových sponzorov, sponzorov tímov, tímy samotné..."

"Vezmime si napríklad postavenie kamier. Pochopiteľne by bolo lepšie nastaviť obraz tak, aby dobre zachytával rýchlosť áut. Ale takto by sa nezobrazovali traťoví sponzori. Tých obraz zasiahne len v širokospektrálnom zábere. Takýto záber ale škodí akcii. Pochopiteľne, že na atraktívnosť platformy si musíme dať pozor a preto mi v hrudi bijú dve srdcia. To väčšie však pre Mercedes," dodal Toto Wolff.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"V šatni sme si pred záverečným dejstvom vraveli, že musíme byť dôraznejší v predbránkovom priestore a góly prídu. Potom nám to skutočne začalo padať," povedal po zápase Meszároš
"Prvýkrát ešte v juniorke na Aljaške, potom sme sa pobili v našej extralige s Róbertom Slipčenkom z Banskej Bystrice. A teraz do tretice. Teraz som sa však prvýkrát pobil s hráčom z poľa," usmieva sa Sidor
"Z môjho pohľadu je dosť smutné, že sem prídu mužstvá ako Orebro, Třinec a Lahti a na tribúnach je tisícpäťsto divákov. Takéto mužstvá tu už možno nikdy v živote neuvidia," hovorí S. Mlynarovič pre hokej.sk.
"Poprad je krásne mesto, mali sme tu skvelé ubytovanie s wellness a aj po skončení turnaja sme ešte v Tatrách zostali s rodinkou. Bolo to teda spojenie užitočného s príjemným," uviedol Vladimír Dravecký pre hokej.sk.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Na našej ceste nepoľavíme, odkazuje Fabuľa
"Stále sa pozeráme na náš cieľ, ktorým je získať taký počet bodov, ktorý nám zabezpečí pokojný zvyšok jesene a kľudnú prípravu na jarnú časť," uzavrel Marek Fabuľa
foto
Rosický sa vráti na miesto, kde začínal s veľkým futbalom
Rosický je jeden z najlepších hráčov českej histórie. Je odchovancom Sparty, z ktorej v januári 2001 odišiel do Borussie Dortmund. Na Letnej odohral 41 zápasov, strelil osem gólov a získal tri majstrovské tituly
foto
SÚŤAŽ: Vyhrajte dres FC VSS!
Predstavitelia klubu venovali do súťaže tradičný domáci žlto-modrý dres s číslom 26. Nenechajte si ujsť skvelú šancu na jeho získanie. Stačí, ak odpoviete na otázky na našom Facebooku a dres môže byť váš
foto
Noví duklisti v repre unisono: Chceme dokázať, že sem patríme
"Pozvánka potešila, prijal som to veľmi pozitívne. Som za to rád. Trošku som si oživil spomienky z dvadsaťjednotky," povedal novinárom na pondelňajšom zraze v Senci Lukáš Štetina
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Najlepšie vyjadrenia Enza Ferrariho (ANKETA)
    "Pretekárske autá nie sú krásne ani škaredé. Krásnymi sa stanú vtedy, keď vyhrajú," povedal kedysi Ferrari.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hľadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš ľuďom prezradiť, že šéfuješ bordelu. Musíš predstierať, že je to hotel a bordel prevádzkovať v pivnici."
    Lauda a jeho lekár spomínajú na osudný rok 1976
    "Raz som bol taký slabý, že som sa videl padať dozadu do hlbokej diery. Cítil som teplo a pomyslel som si: Teraz zomieraš! Ja som však nechcel zomrieť, chcel som žiť. A preto som bojoval," hovorí Niki Lauda.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City