Mercedesu sa Formula 1 rozhodne oplatí
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Pondelok, 11. január 2016, 20:31

Mercedes v posledných dvoch rokoch ovládol Formulu 1 a s prehľadom získal dva konštruktérske tituly, ku ktorým Lewis Hamilton pridal aj dva jazdecké. Táto značka je pre šport obohatením a kvalitné pretekárske stroje vyrábala už v dávnej minulosti. Po tragickej havárii z Le Mans 1955 sa zo športu síce stiahla, ale na druhý odchod to momentálne nevyzerá. Aj keď Bernie Ecclestone o dlhodobej zaviazanosti Mercedesu pochybuje a tvrdí, že ako každý výrobca automobilov, aj tento môže len tak odísť.

"Tak ako Toyota, BMW a podobne prišli i odišli mnohé tímy," reagoval športový šéf Mercedesu Toto Wolff na spomínanú tému v rozhovore pre Tiroler Tageszeitung. "No prvý Mercedes, ktorý bol kedy postavený, bol pretekárskym autom. Motoršport patrí k našej DNA a ani možné ťažké časy na tom nič nezmenia."

Nemecká automobilka investuje do svojho pôsobenia v športe obrovské peniaze. Jej rozpočet je podľa niektorých zdrojov na úrovni 300 miliónov eur ročne, no o veľkú časť z tejto sumy sa starajú odmeny a bonusy od Manažmentu F1, nemálo pridávajú sponzori. Predpokladá sa, že Daimler ročne do tímu investuje okolo sto miliónov.

"Existujú veľmi presné čísla," skonštatoval Rakúšan. "V poslednej sezóne sme na reklamnej protihodnote dokázali generovať tri miliardy dolárov. To znamená: túto sumu by sme za podobný dosah, aký nám zabezpečuje angažmán v F1, museli investovať do reklamy v televízii alebo v tlači. Dobre to poukazuje na skutočnosť, akou globálnou platformou je kráľovská trieda."

Redaktor spomínaného denníka následne pripomenul, že na to, aby to platilo aj naďalej, musí Formula 1 ostať atraktívna. "Ale mojou primárnou úlohou nie je starať sa o atraktívnosť série," odpovedal mu Wolff. "No zdôraznil by som slovo 'primárnou'. Mojim hlavným cieľom je to, aby sme ako tím boli konkurencieschopní a autentickí."

"Existujú ale aj opatrenia, ktoré navrhujeme pre nové zloženie súťažného víkendu, pre optimalizáciu televízneho obrazu a mnoho ďalšieho," pokračoval Wolff, podľa ktorého to nie je také jednoduché. "Bernie predáva produkt a má mnoho zákazníkov, ktorých musí upokojiť. Má divákov na trati, organizátorov, traťových sponzorov, sponzorov tímov, tímy samotné..."

"Vezmime si napríklad postavenie kamier. Pochopiteľne by bolo lepšie nastaviť obraz tak, aby dobre zachytával rýchlosť áut. Ale takto by sa nezobrazovali traťoví sponzori. Tých obraz zasiahne len v širokospektrálnom zábere. Takýto záber ale škodí akcii. Pochopiteľne, že na atraktívnosť platformy si musíme dať pozor a preto mi v hrudi bijú dve srdcia. To väčšie však pre Mercedes," dodal Toto Wolff.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Jeden z najlepších strelcov slovenskej hokejovej histórie Peter Bondra obliekal počas výlukovej sezóny 2004-05 popradský dres. O dekádu neskôr ho na seba navliekli aj jeho synovia David a Nicholas.
V Severnej Amerike bežná prax, na Slovensku novinka. V Poprade sa rozhodli doplniť základ svojho tímu pre nové sezóny o hokejistov, ktorých vyselektuje predsezónny skúšobný kemp. Záujem o pôsobenie v tíme Kamzíkov prekonal očakávania.
"Niekedy musí nastať aj obmena kádra, takže uvidíme ako to bude šliapať v príprave a podľa toho sa rozhodneme kto zostane a kto odíde z hráčov na skúške, respektíve z našich odchovancov," uviedol Turek
"Zámorské posily prídu až prvý augustový týždeň a pripoja sa k nám. Všetci hráči, ktorých sme avizovali, že máme pod zmluvou, na ľade boli," dodal Kobezda
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
De Marco z Michaloviec na skúške v Levante, Sabler a Šmehyl posilnili Myjavu
Prestupové špekulácie dňa (streda, 27. júl 2016)
foto
VIDEO: Netradičná tlačovka, Poliaci rozumeli skôr Trenčanom než prekladateľovi!
"Stalo sa. Treba to brať pozitívne, aspoň sa trochu uvoľnila atmosféra. Veríme, že dnes to pre nás dopadne dobre, a to nie len na tlačovke," okomentoval situáciu PR manažér AS Trenčín Martin Galajda
foto
Spartak aj Austria čakajú ťažšieho súpera než v druhom predkole
"Trnavčania majú silnejší káder než Albánci, ale zároveň si myslím, že my sme ešte lepší, čo chceme potvrdiť ich zdolaním. Ak zvládneme prvý súboj, budeme to mať jednoduchšie," uviedol útočník Austrie Larry Kayode
foto
Juventus vzbudzuje rešpekt, bude sa báť celá Európa?
Taliansky šampión skladá dokonalý tím, ktorý vzbudzuje rešpekt. Na pozore sa musia mať všetci. Aj španielski giganti Barcelona a Real Madrid
 

    Magazín F1.sk

    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.
    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 7 ms. :: Country :: Region :: City