Wehrlein o nasadení tretích monopostov: To by bol jackpot!
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Utorok, 12. január 2016, 09:23

Pascal Wehrlein je považovaný za veľmi sľubný talent a po minuloročnom získaní titulu v DTM potrebuje napredovať. Narazil však na tradičný problém: vo Formule 1 nie je žiadne dostupné miesto. V Manore síce existujú dva voľné kokpity, ale stajňa hľadá hlavne peniaze a aj keď za týmto pretekárom stojí Mercedes, automobilka nie je ochotná horibilne investovať. Potrebných by bolo pravdepodobne viac ako desať miliónov eur.

"Stav sa nezmenil," reagoval Wehrlein na svoje vyhliadky v rozhovore pre Motorsport-Total.com. "Naďalej prebiehajú rozhovory, no už sa to dosť naťahuje. Sám som dúfal, že rozhodnutie príde skôr. Dúfam, že už onedlho sa objaví niečo konkrétne. Ako jazdec sa chcem konzekventne a cieľavedome pripravovať na blížiace sa úlohy. Nie je to však v mojich rukách a preto to všetko musím brať tak, ako to príde. Ak by to vyšlo, tak by som sa z postupu do Formuly 1 mimoriadne tešil. Ale ak nie, tak môžem povedať, že som pre to odviedol všetko. Viac sa v roku 2015 nedalo spraviť."

Wehrlein súčasne nevylúčil, že by v kariére mohol pokračovať v DTM. Séria sa mu totiž pozdáva. Zo súčasného stavu, kedy sa mladé talenty nevedia prepracovať nahor, je však smutný: "Ako jazdci by sme si pochopiteľne želali, že to bude inak. Som majster DTM a ako šampión by som si pochopiteľne prial šancu na športové napredovanie. No a jediné napredovanie je už len Formula 1. Situáciu však žiaľ nezmením. Okrem toho je to tak, že aj jazdci, ktorí do F1 prichádzajú s peniazmi, nie sú vôbec pomalí. Aj oni už niečo dokázali a všetci vedia jazdiť. Niektoré tímy sú odkázané na peniaze. Buď si nájdu niekoho, kto ich prinesie, alebo nebude jazdiť nikto, lebo to musia zavrieť. Taká je trpká pravda."

Manor je pre Wehrleina zaujímavý, no nie v tom prípade, ak by mal strácať "šesť alebo sedem sekúnd" na kolo. V tom prípade by to pre neho podľa jeho vlastných slov nebolo príliš zábavné. "No aj tak by malo zmysel učiť sa. Navyše si myslím, že Manor dosiahne v tomto roku s pohonnými jednotkami Mercedes dobré pokroky. Ich auto z roku 2015 bolo vlastne viac-menej ešte zo sezóny predtým. Nemali šancu byť s ním konkurencieschopní. Je tu potenciál na značné zlepšenie. Ak by sa to podarilo a tím by bojoval o stred poľa, tak by to malo zmysel. Takto by sa dali dobre zbierať skúsenosti, spoznávať trate a aklimatizovať sa," skonštatoval 21-ročný pretekár.

V závere minulej sezóny sa hovorilo aj o inej možnosti. Otázna bola budúcnosť Red Bullu, Toro Rosso, Lotusu i Manoru a uvažovalo sa o nasadení tretích monopostov silných tímov. "Tak to by bol jackpot!" zasmial sa Pascal Wehrlein. "Z môjho pohľadu by to bolo optimálne riešenie. Na druhej strane by sme sa už museli pýtať, či by to bolo dobré pre Formulu 1 ako celok. Ak by Red Bull nedostal motor a Renault by nevstúpil do Lotusu, tak sme mohli mať o tri tímy menej. Skvelé by to určite nebolo, aj keď by som možno dostal šancu na nasadenie v treťom Mercedese."

"Ani jedno!" odpovedal Wehrlein na otázku Motorsport-Total.com, či je skôr na párty ako Lewis Hamilton alebo je rodinne založený ako Nico Rosberg. "Ja som jednoducho ja. Okrem toho tu ide aj o vekový rozdiel. Nemám ani ženu, ani dieťa a ani psa. Oni dvaja sú už veľké hviezdy Formuly 1, s ktorými sa ani nechcem porovnávať. Osobne som skôr pokojnejší a nie som žiadne párty-zviera."

Talentovaný jazdec pôsobí na poli motoristického športu už desať rokov a z tohto pohľadu je pomerne skúsený. Neunikla mu ale mladosť? "Nemám taký pocit. Vždy som totiž robil to, na čo som mal najväčšiu chuť: motoršport! Z detstva či mladosti mi nechýba nič, čo by iní robili v mojom veku. Vďaka pretekárskemu športu som doma trávil len málo víkendov, väčšinou som bol na trati. To je ale jedno. Na trati som rád a som tam šťastný. To je môj život. V zime mám potom viac času na normálne veci, ale nie je to tak, že by som mal niečo doháňať."

Pripusťme ale možnosť, že by to v F1 nakoniec nevyšlo... Wehrlein má vybrané aj iné série, ktoré by ho zaujímali. "Áno, sú dve: austrálske V8-Supercars a séria IndyCar. IndyCar je podľa mňa skvelý šport a hlavne mestské preteky sú spektakulárne. Na ovál by som si najskôr potreboval zvyknúť, ešte nikdy som to nerobil. Počas Pretekov šampiónov som o tom hovoril s Ryanom Hunter-Reayom. To, ako o tom rozprával, ma uchvátilo. A zaujímajú ma aj V8-Supercars, pretože tamojšie autá sú výkonnostne silné a pohodlné. Raz rozhodne musím jazdiť v Bathurste! Na mojom zozname je to celkom hore."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Malé ihrisko, najlepší hráči a hneď v septembri. Neviem si predstaviť, ako sa človek hneď musí adaptovať na to, aby bol pripravený," myslí si Hossa
Výber Európy začne prípravu na Svetový pohár 2016 v hokeji 4. septembra v Quebecu. Na piatkovej tlačovej konferencii v Trenčíne to oznámil generálny manažér tímu Miroslav Šatan
"Som nadšený, že môžem byť ďalší rok súčasťou organizácie NY Rangers," uviedol Hrivík
"V mojom veku môžem povedať len toľko, že táto sezóna je posledná. Avšak všetko sa uvidí na jej konci. Ja chcem hrať hokej čo najdlhšie," uviedol Kroták
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
O Gyömbéra záujem u nováčikov La Ligy, de Marco na roztrhanie
Prestupové špekulácie dňa (piatok, 29. júl 2016)
foto
Talentovaný Jakubech naplno zažiaril: Nebolo to len o mne (video)
"Naši fanúšikovia sú úžasní. To, ako dokážu vycestovať za klubom je fantastické. Úžasné, niečo neopísateľné. Veľmi im ďakujeme za to, že prišli za nami v takom počte až do Viedne," nechal sa počuť mladý brankár Spartaka
foto
Chaotická druhá liga štartuje, kiežby radšej končila...
Nedá nám to, no musíme to zopakovať – Kocúrkovo ako vyšité! Nech už je tu sezóna 2017/2018, aby sa tento výsmech, pretože súčasnú druhú ligu inak nazvať nemôžeme, definitívne skončí
foto
Preview: Senica a ViOn o prvý bod, Prešov sa pokúsi streliť gól
Tretie kolo Fortuna ligy sa odohrá v troch hracích dňoch, Dunajská Streda si s Myjavou zmeria sily netradične až v utorok
 

    Magazín F1.sk

    Ferrari potvrdilo odchod Jamesa Allisona
    To, o čom sa špekulovalo už niekoľko týždňov, je napokon realita: Ferrari potvrdilo, že technický riaditeľ James Allison opúšťa Maranello. Angličan prežil veľmi ťažké obdobie, zomrela mu manželka Rebecca a dlhšie avizoval, že sa chce vrátiť domov k trom deťom.
    Martin Trenkler: Víkend na Hungaroringu
    Slovenský fotograf Martin Trenkler navštívil víkendové podujatie na Hungaroringu a my vám ponúkame pohľady na Veľkú cenu Maďarska 2016 prostredníctvom jeho objektívu.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City