beta verzia
 
 
 
Wehrlein o nasadení tretích monopostov: To by bol jackpot!
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Utorok, 12. január 2016, 09:23

Pascal Wehrlein je považovaný za veľmi sľubný talent a po minuloročnom získaní titulu v DTM potrebuje napredovať. Narazil však na tradičný problém: vo Formule 1 nie je žiadne dostupné miesto. V Manore síce existujú dva voľné kokpity, ale stajňa hľadá hlavne peniaze a aj keď za týmto pretekárom stojí Mercedes, automobilka nie je ochotná horibilne investovať. Potrebných by bolo pravdepodobne viac ako desať miliónov eur.

"Stav sa nezmenil," reagoval Wehrlein na svoje vyhliadky v rozhovore pre Motorsport-Total.com. "Naďalej prebiehajú rozhovory, no už sa to dosť naťahuje. Sám som dúfal, že rozhodnutie príde skôr. Dúfam, že už onedlho sa objaví niečo konkrétne. Ako jazdec sa chcem konzekventne a cieľavedome pripravovať na blížiace sa úlohy. Nie je to však v mojich rukách a preto to všetko musím brať tak, ako to príde. Ak by to vyšlo, tak by som sa z postupu do Formuly 1 mimoriadne tešil. Ale ak nie, tak môžem povedať, že som pre to odviedol všetko. Viac sa v roku 2015 nedalo spraviť."

Wehrlein súčasne nevylúčil, že by v kariére mohol pokračovať v DTM. Séria sa mu totiž pozdáva. Zo súčasného stavu, kedy sa mladé talenty nevedia prepracovať nahor, je však smutný: "Ako jazdci by sme si pochopiteľne želali, že to bude inak. Som majster DTM a ako šampión by som si pochopiteľne prial šancu na športové napredovanie. No a jediné napredovanie je už len Formula 1. Situáciu však žiaľ nezmením. Okrem toho je to tak, že aj jazdci, ktorí do F1 prichádzajú s peniazmi, nie sú vôbec pomalí. Aj oni už niečo dokázali a všetci vedia jazdiť. Niektoré tímy sú odkázané na peniaze. Buď si nájdu niekoho, kto ich prinesie, alebo nebude jazdiť nikto, lebo to musia zavrieť. Taká je trpká pravda."

Manor je pre Wehrleina zaujímavý, no nie v tom prípade, ak by mal strácať "šesť alebo sedem sekúnd" na kolo. V tom prípade by to pre neho podľa jeho vlastných slov nebolo príliš zábavné. "No aj tak by malo zmysel učiť sa. Navyše si myslím, že Manor dosiahne v tomto roku s pohonnými jednotkami Mercedes dobré pokroky. Ich auto z roku 2015 bolo vlastne viac-menej ešte zo sezóny predtým. Nemali šancu byť s ním konkurencieschopní. Je tu potenciál na značné zlepšenie. Ak by sa to podarilo a tím by bojoval o stred poľa, tak by to malo zmysel. Takto by sa dali dobre zbierať skúsenosti, spoznávať trate a aklimatizovať sa," skonštatoval 21-ročný pretekár.

V závere minulej sezóny sa hovorilo aj o inej možnosti. Otázna bola budúcnosť Red Bullu, Toro Rosso, Lotusu i Manoru a uvažovalo sa o nasadení tretích monopostov silných tímov. "Tak to by bol jackpot!" zasmial sa Pascal Wehrlein. "Z môjho pohľadu by to bolo optimálne riešenie. Na druhej strane by sme sa už museli pýtať, či by to bolo dobré pre Formulu 1 ako celok. Ak by Red Bull nedostal motor a Renault by nevstúpil do Lotusu, tak sme mohli mať o tri tímy menej. Skvelé by to určite nebolo, aj keď by som možno dostal šancu na nasadenie v treťom Mercedese."

"Ani jedno!" odpovedal Wehrlein na otázku Motorsport-Total.com, či je skôr na párty ako Lewis Hamilton alebo je rodinne založený ako Nico Rosberg. "Ja som jednoducho ja. Okrem toho tu ide aj o vekový rozdiel. Nemám ani ženu, ani dieťa a ani psa. Oni dvaja sú už veľké hviezdy Formuly 1, s ktorými sa ani nechcem porovnávať. Osobne som skôr pokojnejší a nie som žiadne párty-zviera."

Talentovaný jazdec pôsobí na poli motoristického športu už desať rokov a z tohto pohľadu je pomerne skúsený. Neunikla mu ale mladosť? "Nemám taký pocit. Vždy som totiž robil to, na čo som mal najväčšiu chuť: motoršport! Z detstva či mladosti mi nechýba nič, čo by iní robili v mojom veku. Vďaka pretekárskemu športu som doma trávil len málo víkendov, väčšinou som bol na trati. To je ale jedno. Na trati som rád a som tam šťastný. To je môj život. V zime mám potom viac času na normálne veci, ale nie je to tak, že by som mal niečo doháňať."

Pripusťme ale možnosť, že by to v F1 nakoniec nevyšlo... Wehrlein má vybrané aj iné série, ktoré by ho zaujímali. "Áno, sú dve: austrálske V8-Supercars a séria IndyCar. IndyCar je podľa mňa skvelý šport a hlavne mestské preteky sú spektakulárne. Na ovál by som si najskôr potreboval zvyknúť, ešte nikdy som to nerobil. Počas Pretekov šampiónov som o tom hovoril s Ryanom Hunter-Reayom. To, ako o tom rozprával, ma uchvátilo. A zaujímajú ma aj V8-Supercars, pretože tamojšie autá sú výkonnostne silné a pohodlné. Raz rozhodne musím jazdiť v Bathurste! Na mojom zozname je to celkom hore."



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Účastníci medzinárodného košického florbalového turnaja Cassovia Open sledujú so zvedavosťou, ktože to proti nim na palubovke nastupuje. V extralige sa s ním nestretávajú, jeho tvár je im ale povedomá.
Jedenásťmesačné pracovné obdobie SZĽH bolo pre Igora Nemečka najťažšie v živote. Zväzového šéfa napriek tomu potešilo, že turbulentné mesiace úspešne vyvrcholili piatkovým rokovaním Rady SZĽH o zmene stanov, čím dodržal svoj verejný sľub.
"Pre náš tím je to extrémne dôležitý hráč. Do poslednej chvíle sme si nemysleli, že sa tak stane, ale jeho rozhodnutím bolo nastúpiť na siedmy zápas," uviedol tréner John Cooper.
Hokejisti Pittsburghu postúpili do finále zámorskej NHL. V rozhodujúcom siedmom dueli finále play off Východnej konferencie zdolali Tampu Bay 2:1 a sériu vyhrali 4:3 na zápasy.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Ďurica po senzácii vo WWK-Arene: Zostaňme pri zemi
Ján Ďurica: " Niektorí ľudia budú mať určite veľké očakávania. Ale my zostaňme pri zemi, ideme od zápasu k zápasu a nelietame v oblakoch. Treba ísť proste ďalej"
foto
SÚŤAŽ: Vyhrajte dres Tatrana Prešov!
Predstavitelia klubu venovali do súťaže zeleno-biely dres s číslom 36, ktorý patril Lukášovi Hruškovi. Nenechajte si ujsť skvelú šancu na jeho získanie. Stačí, ak odpoviete na otázky na našom Facebooku a dres môže byť váš
foto
Slováci senzačne zdolali majstrov sveta! (video)
Ján Kozák: "Som rád, že sme dosiahli skvelý výsledok proti svetovému mužstvu. Bol som rád, že v prvom polčase sme sa súperovi postupne vyrovnali aj po futbalovej stránke a v druhom tiež v bojovnosti"
foto
3b Hviezdy ligy 2016: Hlasuj za najlepších hráčov a vyhraj skvelé ceny!
Redakcia PROFUTBAL.sk a spoločnosť 3b pripravili po skončení sezóny 2015/2016 jedinečnú anketu „3b Hviezdy ligy 2016 – rozhodnite o svojich hviezdach“. Práve vy môžete určiť, ktorí hráči boli tento rok najlepší v I. a II. lige!
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.
    Od Panisovho monackého víťazstva uplynulo už dvadsať rokov!
    "Po najlepšom čase z 'warmupu' som si začal veriť, a keď začalo pršať, tak ešte viac: Milujem dážď! Bol som celkom pokojný a koncentrovaný, lebo som niečo tušil. Ťažko to vysvetliť. Bolo to však niečo, čo som cítil..." spomína Olivier Panis.
    Ťažká havária v F3 bez obetí, Li má však viacero zlomenín (VIDEO)
    "Chcem sa poďakovať FIA, Dallare, Carlinu Racing a všetkým, ktorí tak zapracovali na zvýšení bezpečnosti v pretekárskom športe," reagoval Ryan Tveter. "Pretože práve vďaka ním tu ešte sme."
    Helmut Marko: Najväčší expert na talenty?
    "Nemáme zasa až také tvrdé a prísne pravidlá. Jazdci len potrebujú odviesť výkon," skonštatoval Helmut Marko.
    Ako sa vyvíjala váha monopostov?
    "Toto už nie je taká Formula 1, akú som spoznal. Keď som začínal, tak boli autá ešte ľahké a bola to jazda na ostrí noža," sťažuje sa Lewis Hamilton.
    Dva tímy našli spôsob umelého zníženia tlaku v pneumatikách
    Prišlo sa na to, že dva tímy našli pravdepodobne legálny trik, ako natlakovanie umelo znížiť. Pri meraní na štarte je všetko v poriadku, ale po rozjazde auta tlak poklesne, čo monoposty zrýchli až o štyri desatiny sekundy na kolo.

    Archív správ

    Máj 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
                1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31          

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 37 ms. :: Country :: Region :: City