Wehrlein o nasadení tretích monopostov: To by bol jackpot!
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Utorok, 12. január 2016, 09:23

Pascal Wehrlein je považovaný za veľmi sľubný talent a po minuloročnom získaní titulu v DTM potrebuje napredovať. Narazil však na tradičný problém: vo Formule 1 nie je žiadne dostupné miesto. V Manore síce existujú dva voľné kokpity, ale stajňa hľadá hlavne peniaze a aj keď za týmto pretekárom stojí Mercedes, automobilka nie je ochotná horibilne investovať. Potrebných by bolo pravdepodobne viac ako desať miliónov eur.

"Stav sa nezmenil," reagoval Wehrlein na svoje vyhliadky v rozhovore pre Motorsport-Total.com. "Naďalej prebiehajú rozhovory, no už sa to dosť naťahuje. Sám som dúfal, že rozhodnutie príde skôr. Dúfam, že už onedlho sa objaví niečo konkrétne. Ako jazdec sa chcem konzekventne a cieľavedome pripravovať na blížiace sa úlohy. Nie je to však v mojich rukách a preto to všetko musím brať tak, ako to príde. Ak by to vyšlo, tak by som sa z postupu do Formuly 1 mimoriadne tešil. Ale ak nie, tak môžem povedať, že som pre to odviedol všetko. Viac sa v roku 2015 nedalo spraviť."

Wehrlein súčasne nevylúčil, že by v kariére mohol pokračovať v DTM. Séria sa mu totiž pozdáva. Zo súčasného stavu, kedy sa mladé talenty nevedia prepracovať nahor, je však smutný: "Ako jazdci by sme si pochopiteľne želali, že to bude inak. Som majster DTM a ako šampión by som si pochopiteľne prial šancu na športové napredovanie. No a jediné napredovanie je už len Formula 1. Situáciu však žiaľ nezmením. Okrem toho je to tak, že aj jazdci, ktorí do F1 prichádzajú s peniazmi, nie sú vôbec pomalí. Aj oni už niečo dokázali a všetci vedia jazdiť. Niektoré tímy sú odkázané na peniaze. Buď si nájdu niekoho, kto ich prinesie, alebo nebude jazdiť nikto, lebo to musia zavrieť. Taká je trpká pravda."

Manor je pre Wehrleina zaujímavý, no nie v tom prípade, ak by mal strácať "šesť alebo sedem sekúnd" na kolo. V tom prípade by to pre neho podľa jeho vlastných slov nebolo príliš zábavné. "No aj tak by malo zmysel učiť sa. Navyše si myslím, že Manor dosiahne v tomto roku s pohonnými jednotkami Mercedes dobré pokroky. Ich auto z roku 2015 bolo vlastne viac-menej ešte zo sezóny predtým. Nemali šancu byť s ním konkurencieschopní. Je tu potenciál na značné zlepšenie. Ak by sa to podarilo a tím by bojoval o stred poľa, tak by to malo zmysel. Takto by sa dali dobre zbierať skúsenosti, spoznávať trate a aklimatizovať sa," skonštatoval 21-ročný pretekár.

V závere minulej sezóny sa hovorilo aj o inej možnosti. Otázna bola budúcnosť Red Bullu, Toro Rosso, Lotusu i Manoru a uvažovalo sa o nasadení tretích monopostov silných tímov. "Tak to by bol jackpot!" zasmial sa Pascal Wehrlein. "Z môjho pohľadu by to bolo optimálne riešenie. Na druhej strane by sme sa už museli pýtať, či by to bolo dobré pre Formulu 1 ako celok. Ak by Red Bull nedostal motor a Renault by nevstúpil do Lotusu, tak sme mohli mať o tri tímy menej. Skvelé by to určite nebolo, aj keď by som možno dostal šancu na nasadenie v treťom Mercedese."

"Ani jedno!" odpovedal Wehrlein na otázku Motorsport-Total.com, či je skôr na párty ako Lewis Hamilton alebo je rodinne založený ako Nico Rosberg. "Ja som jednoducho ja. Okrem toho tu ide aj o vekový rozdiel. Nemám ani ženu, ani dieťa a ani psa. Oni dvaja sú už veľké hviezdy Formuly 1, s ktorými sa ani nechcem porovnávať. Osobne som skôr pokojnejší a nie som žiadne párty-zviera."

Talentovaný jazdec pôsobí na poli motoristického športu už desať rokov a z tohto pohľadu je pomerne skúsený. Neunikla mu ale mladosť? "Nemám taký pocit. Vždy som totiž robil to, na čo som mal najväčšiu chuť: motoršport! Z detstva či mladosti mi nechýba nič, čo by iní robili v mojom veku. Vďaka pretekárskemu športu som doma trávil len málo víkendov, väčšinou som bol na trati. To je ale jedno. Na trati som rád a som tam šťastný. To je môj život. V zime mám potom viac času na normálne veci, ale nie je to tak, že by som mal niečo doháňať."

Pripusťme ale možnosť, že by to v F1 nakoniec nevyšlo... Wehrlein má vybrané aj iné série, ktoré by ho zaujímali. "Áno, sú dve: austrálske V8-Supercars a séria IndyCar. IndyCar je podľa mňa skvelý šport a hlavne mestské preteky sú spektakulárne. Na ovál by som si najskôr potreboval zvyknúť, ešte nikdy som to nerobil. Počas Pretekov šampiónov som o tom hovoril s Ryanom Hunter-Reayom. To, ako o tom rozprával, ma uchvátilo. A zaujímajú ma aj V8-Supercars, pretože tamojšie autá sú výkonnostne silné a pohodlné. Raz rozhodne musím jazdiť v Bathurste! Na mojom zozname je to celkom hore."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "tešiť" na otcovské výčitky.
Vladimír Országh: "Bola to pre nás povinná jazda, ale nebolo to jednoduché. Zápas sme však zvládli podľa predstáv a hlavne bez stresov"
"Vzhľadom na nepresvedčivé výkony sa vedenie klubu okamžite rozhodlo prerušiť spoluprácu s pánom Chudým," potvrdil generálny manažér Michal Tóth
Štefan Fabian vstúpil do sezóny po červenom koberci. Na záver letného Tatranského pohára na ňom preberal ocenenie pre najlepšieho obrancu turnaja, pred nedeľňajším zápasom proti Zvolenu si pre zmenu užíval ovácie publika pri pózovaní s dresom s číslom 900 na chrbte.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Real s Dortmundom po polčase nerozhodne, Juventus vedie v Záhrebe (video)
Polčasové výsledky utorňajších zápasov druhého kola skupinovej fázy Ligy majstrov
foto
Allardyce po škandále skončil, Anglicko má nového trénera!
Sam Allardyce vydržal vo funkcii trénera anglickej reprezentácie len 67 dní. Z funkcie sa rozhodol odstúpiť po prevalení korupčných praktík
foto
Guľa do Sparty nepôjde, majiteľ Žiliny ho odmietol uvoľniť
"Vedia, že mám kontrakt, a preto najskôr skontaktovali pána majiteľa. Prvý krok spočíva v tom, aby klub povedal, či áno alebo nie," povedal Guľa
 

    Magazín F1.sk

    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.
    Bude to už len horšie
    "Zavádzanie "červených zón" pre fotografov začalo dávno, no z roka na rok je to horšie a horšie. Protestovať nepomôže, každý sa bojí o svoju akreditáciu," píše Martin Trenkler.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City