Wehrlein o nasadení tretích monopostov: To by bol jackpot!
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Utorok, 12. január 2016, 09:23

Pascal Wehrlein je považovaný za veľmi sľubný talent a po minuloročnom získaní titulu v DTM potrebuje napredovať. Narazil však na tradičný problém: vo Formule 1 nie je žiadne dostupné miesto. V Manore síce existujú dva voľné kokpity, ale stajňa hľadá hlavne peniaze a aj keď za týmto pretekárom stojí Mercedes, automobilka nie je ochotná horibilne investovať. Potrebných by bolo pravdepodobne viac ako desať miliónov eur.

"Stav sa nezmenil," reagoval Wehrlein na svoje vyhliadky v rozhovore pre Motorsport-Total.com. "Naďalej prebiehajú rozhovory, no už sa to dosť naťahuje. Sám som dúfal, že rozhodnutie príde skôr. Dúfam, že už onedlho sa objaví niečo konkrétne. Ako jazdec sa chcem konzekventne a cieľavedome pripravovať na blížiace sa úlohy. Nie je to však v mojich rukách a preto to všetko musím brať tak, ako to príde. Ak by to vyšlo, tak by som sa z postupu do Formuly 1 mimoriadne tešil. Ale ak nie, tak môžem povedať, že som pre to odviedol všetko. Viac sa v roku 2015 nedalo spraviť."

Wehrlein súčasne nevylúčil, že by v kariére mohol pokračovať v DTM. Séria sa mu totiž pozdáva. Zo súčasného stavu, kedy sa mladé talenty nevedia prepracovať nahor, je však smutný: "Ako jazdci by sme si pochopiteľne želali, že to bude inak. Som majster DTM a ako šampión by som si pochopiteľne prial šancu na športové napredovanie. No a jediné napredovanie je už len Formula 1. Situáciu však žiaľ nezmením. Okrem toho je to tak, že aj jazdci, ktorí do F1 prichádzajú s peniazmi, nie sú vôbec pomalí. Aj oni už niečo dokázali a všetci vedia jazdiť. Niektoré tímy sú odkázané na peniaze. Buď si nájdu niekoho, kto ich prinesie, alebo nebude jazdiť nikto, lebo to musia zavrieť. Taká je trpká pravda."

Manor je pre Wehrleina zaujímavý, no nie v tom prípade, ak by mal strácať "šesť alebo sedem sekúnd" na kolo. V tom prípade by to pre neho podľa jeho vlastných slov nebolo príliš zábavné. "No aj tak by malo zmysel učiť sa. Navyše si myslím, že Manor dosiahne v tomto roku s pohonnými jednotkami Mercedes dobré pokroky. Ich auto z roku 2015 bolo vlastne viac-menej ešte zo sezóny predtým. Nemali šancu byť s ním konkurencieschopní. Je tu potenciál na značné zlepšenie. Ak by sa to podarilo a tím by bojoval o stred poľa, tak by to malo zmysel. Takto by sa dali dobre zbierať skúsenosti, spoznávať trate a aklimatizovať sa," skonštatoval 21-ročný pretekár.

V závere minulej sezóny sa hovorilo aj o inej možnosti. Otázna bola budúcnosť Red Bullu, Toro Rosso, Lotusu i Manoru a uvažovalo sa o nasadení tretích monopostov silných tímov. "Tak to by bol jackpot!" zasmial sa Pascal Wehrlein. "Z môjho pohľadu by to bolo optimálne riešenie. Na druhej strane by sme sa už museli pýtať, či by to bolo dobré pre Formulu 1 ako celok. Ak by Red Bull nedostal motor a Renault by nevstúpil do Lotusu, tak sme mohli mať o tri tímy menej. Skvelé by to určite nebolo, aj keď by som možno dostal šancu na nasadenie v treťom Mercedese."

"Ani jedno!" odpovedal Wehrlein na otázku Motorsport-Total.com, či je skôr na párty ako Lewis Hamilton alebo je rodinne založený ako Nico Rosberg. "Ja som jednoducho ja. Okrem toho tu ide aj o vekový rozdiel. Nemám ani ženu, ani dieťa a ani psa. Oni dvaja sú už veľké hviezdy Formuly 1, s ktorými sa ani nechcem porovnávať. Osobne som skôr pokojnejší a nie som žiadne párty-zviera."

Talentovaný jazdec pôsobí na poli motoristického športu už desať rokov a z tohto pohľadu je pomerne skúsený. Neunikla mu ale mladosť? "Nemám taký pocit. Vždy som totiž robil to, na čo som mal najväčšiu chuť: motoršport! Z detstva či mladosti mi nechýba nič, čo by iní robili v mojom veku. Vďaka pretekárskemu športu som doma trávil len málo víkendov, väčšinou som bol na trati. To je ale jedno. Na trati som rád a som tam šťastný. To je môj život. V zime mám potom viac času na normálne veci, ale nie je to tak, že by som mal niečo doháňať."

Pripusťme ale možnosť, že by to v F1 nakoniec nevyšlo... Wehrlein má vybrané aj iné série, ktoré by ho zaujímali. "Áno, sú dve: austrálske V8-Supercars a séria IndyCar. IndyCar je podľa mňa skvelý šport a hlavne mestské preteky sú spektakulárne. Na ovál by som si najskôr potreboval zvyknúť, ešte nikdy som to nerobil. Počas Pretekov šampiónov som o tom hovoril s Ryanom Hunter-Reayom. To, ako o tom rozprával, ma uchvátilo. A zaujímajú ma aj V8-Supercars, pretože tamojšie autá sú výkonnostne silné a pohodlné. Raz rozhodne musím jazdiť v Bathurste! Na mojom zozname je to celkom hore."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Popradskí hokejisti vstupovali do 69. ročníka domáceho turnaja o Tatranský pohár s úmyslom obstáť v súbojoch proti súperom, ktorí sú z pohľadu rozpočtovej a kvalitatívnej úrovne niekde úplne inde.
„Bol som prekvapený, koľko ich došlo až sem na Slovensko. Veľmi si to tu užívajú a aj sa ma pýtali, ako je možné, že vo Švédsku stojí pivo osem eur a tu euro,“ pousmial sa Libor Hudáček.
Miloš Říha: "Druhý zápas po sebe vonku, druhá prehra. Začiatok sme prespali, urobili sme niekoľko chýb, po ktorých sme inkasovali"
"Som rád, že nám vyšiel vstup do sezóny a že si chalani obhájili svoje miesta. Bol to ťažký zápas proti silnému súperovi, ktorý má za sebou viac odohratých duelov. V niektorých momentoch to bolo aj cítiť," povedal Cíger
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Trenčín si zlepšil renomé, no zázrak sa nekoná (video)
Martin Ševela: "Výkon bol naozaj výborný a sympatický. Nemusíme sa zaň hanbiť. Hráčom som povedal, že ideme na víťazstvo a to sme splnili"
foto
Dunajská Streda stále posledná, so Senicou len bezgólová remíza (video)
Krisztián Németh: "Mali sme osemnásť striel, ale v súčasnosti nám nepadá. Sme sklamaní, stratili sme dôležité body"
foto
Stoch gólom pomohol Fenerbahce k výhre, postúpil aj Liberec (video)
Výsledky odvetných zápasov play off Európskej ligy 2016/2017
foto
Obhajca Real Madrid v skupine i proti BVB, Hamšíkov Neapol má Benficu
Thomas Tuchel: "Hrať proti Realu je už pre Dortmund takpovediac klasika. Tešíme sa na obhajcu titulu"
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Najlepšie vyjadrenia Enza Ferrariho (ANKETA)
    "Pretekárske autá nie sú krásne ani škaredé. Krásnymi sa stanú vtedy, keď vyhrajú," povedal kedysi Ferrari.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hľadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš ľuďom prezradiť, že šéfuješ bordelu. Musíš predstierať, že je to hotel a bordel prevádzkovať v pivnici."
    Lauda a jeho lekár spomínajú na osudný rok 1976
    "Raz som bol taký slabý, že som sa videl padať dozadu do hlbokej diery. Cítil som teplo a pomyslel som si: Teraz zomieraš! Ja som však nechcel zomrieť, chcel som žiť. A preto som bojoval," hovorí Niki Lauda.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 8 ms. :: Country :: Region :: City