Výrobcovia motorov vraj súhlasili s dodávkou za nižšiu cenu
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Utorok, 12. január 2016, 11:00

Od záveru minulej sezóny sa hovorí o tom, že od roku 2018 by mali byť monoposty Formuly 1 poháňané inými motormi, no Bernie Ecclestone s týmto riešením nie je celkom spokojný a dokonca navrhol, aby novinka vstúpila do platnosti už v budúcom roku. Spolu s prezidentom FIA Jeanom Todtom dal výrobcom pohonných jednotiek čas do 15. januára. Do tohto okamihu majú predložiť návrhy, na ktoré si o pár dní neskôr posvieti Strategická skupina F1 a následne i Komisia F1.

Auto Motor und Sport tri dni pred týmto termínom informuje, že výrobcovia nemajú záujem o zmenu aktuálnych pravidiel a chcú, aby boli autá aj naďalej poháňané 1,6-litrovými motormi V6 s turbom a dvoma rekuperačnými systémami. Šport chcel "lacnejšie, jednoduchšie, hlučnejšie a silnejšie motory", no Ferrari, Honda, Mercedes a Renault navrhujú zachovanie súčasného stavu s novinkou: odberateľom svoje produkty dodajú na dvanásť miliónov eur ročne. Toto by vraj bolo šetrnejšie riešenie ako vývoj niečoho celkom nového.

"Dúfajú, že týmto návrhom potešia Jeana Todta," píše Michael Schmidt z Auto Motor und Sportu. "Jemu ide hlavne o zníženie nákladov pre zákazníkov a o to, aby každý tím dostal motor. Pre Todta je navyše dôležité aj zachovanie hybridnej myšlienky."

Spomínaný zdroj píše aj o tom, že niekoľko komponentov motora by mohlo byť štandardizovaných, čo je tradične lacné riešenie. Možností je veľa. Mohlo by ísť o batériu, systémy MGU-K a MGU-H, prípadne o turbo. Je jasné, že takto by sa výrazne znížili náklady na vývoj a produkciu, pričom by sa súčasne do veľkej miery vyrovnal výkon motorov.

O silu motorov sa vraj obávať nemusíme, pretože tá sa každoročne vďaka vývoju prirodzene navyšuje. A ani so zvukom to nebude zlé, čomu napomôžu už opatrenia týkajúce sa dodatočných výfukov pre rok 2016.

"Bernie Ecclestone s tým ale nebude spokojný," konštatuje Schmidt. "Chce motor, ktorý by mohol teoreticky vyrábať aj nezávislý výrobca ako Cosworth alebo Ilmor. Len takto sa vymaní spod nadvlády veľkých výrobcov automobilov. Navyše chce aj jednoduchšiu techniku, ktorú budú môcť jazdci ovládať bez pomoci boxového múra."

AMuS pripomína aj inú zaujímavú skutočnosť. Výrobcovia by sa síce zaviazali dodávať motory za dvanásť miliónov eur každému, no aj tu sa dá špekulovať. Ferrari by napríklad mohlo dodávať motory prostredníctvom spoločnosti Alfa Romeo, pričom tieto agregáty mieriace napríklad Red Bullu by boli o vývojový krôčik za motormi Ferrari. Silnejší agregát by napokon dostal len ten, kto by Scuderiu nemohol ohroziť.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

HK Nitra - HC Škoda Plzeň 1:1 po druhej tretine
"Toto je môj, dá sa povedať, že odrazový mostík do sveta. Je veľmi pekné a milé od vedenia a trénerov, že mi ponúkajú nejakú zmluvu. Ja by som veľmi rád pomohol hráčom Popradu, ale vidím to tak, že pôjdem niekam na sever,“ povedal
„Mal som ponuky aj z Čiech, kde som mohol ostať. Množstvo ponúk som mal aj zo Slovenska,“ povedal v rozhovore pre HOKEJ.sk krídelník Tomáš Sýkora
"U Hudáčkovcov je svadba každý rok a do Harichoviec tak jazdím pravidelne," rozosmial sa sympatický český obranca Petr Zámorský. "Už som tam skoro ako doma. Dokonca už rozumiem aj východniarskemu nárečiu."
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Bitka o Košice pre VSS (foto)
II. Liga - sumár vysledkov zápasov
foto
Tri česko-talianské súboje v EL, Škrtel so Stochom na Old Trafforde
Skupinová fáza sa začne vo štvrtok 15. septembra, vyvrcholí záverečným 6. kolom 8. decembra. Do jarného 16-finále postúpia prvé dva kluby z každej skupiny, tam sa k nim pridá osem tretích zo skupín LM
foto
Preview: Cez víkend až dva šlágre!
"Želám si, aby prišli aj fanúšikovia Slovana. Malo by to ešte lepší náboj nielen na ihrisku, ale i na tribúne," povedal pred derby kapitán Spartaka Trnava Martin Mikovič
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Najlepšie vyjadrenia Enza Ferrariho (ANKETA)
    "Pretekárske autá nie sú krásne ani škaredé. Krásnymi sa stanú vtedy, keď vyhrajú," povedal kedysi Ferrari.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hľadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš ľuďom prezradiť, že šéfuješ bordelu. Musíš predstierať, že je to hotel a bordel prevádzkovať v pivnici."
    Lauda a jeho lekár spomínajú na osudný rok 1976
    "Raz som bol taký slabý, že som sa videl padať dozadu do hlbokej diery. Cítil som teplo a pomyslel som si: Teraz zomieraš! Ja som však nechcel zomrieť, chcel som žiť. A preto som bojoval," hovorí Niki Lauda.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City