Výrobcovia motorov vraj súhlasili s dodávkou za nižšiu cenu
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Utorok, 12. január 2016, 11:00

Od záveru minulej sezóny sa hovorí o tom, že od roku 2018 by mali byť monoposty Formuly 1 poháňané inými motormi, no Bernie Ecclestone s týmto riešením nie je celkom spokojný a dokonca navrhol, aby novinka vstúpila do platnosti už v budúcom roku. Spolu s prezidentom FIA Jeanom Todtom dal výrobcom pohonných jednotiek čas do 15. januára. Do tohto okamihu majú predložiť návrhy, na ktoré si o pár dní neskôr posvieti Strategická skupina F1 a následne i Komisia F1.

Auto Motor und Sport tri dni pred týmto termínom informuje, že výrobcovia nemajú záujem o zmenu aktuálnych pravidiel a chcú, aby boli autá aj naďalej poháňané 1,6-litrovými motormi V6 s turbom a dvoma rekuperačnými systémami. Šport chcel "lacnejšie, jednoduchšie, hlučnejšie a silnejšie motory", no Ferrari, Honda, Mercedes a Renault navrhujú zachovanie súčasného stavu s novinkou: odberateľom svoje produkty dodajú na dvanásť miliónov eur ročne. Toto by vraj bolo šetrnejšie riešenie ako vývoj niečoho celkom nového.

"Dúfajú, že týmto návrhom potešia Jeana Todta," píše Michael Schmidt z Auto Motor und Sportu. "Jemu ide hlavne o zníženie nákladov pre zákazníkov a o to, aby každý tím dostal motor. Pre Todta je navyše dôležité aj zachovanie hybridnej myšlienky."

Spomínaný zdroj píše aj o tom, že niekoľko komponentov motora by mohlo byť štandardizovaných, čo je tradične lacné riešenie. Možností je veľa. Mohlo by ísť o batériu, systémy MGU-K a MGU-H, prípadne o turbo. Je jasné, že takto by sa výrazne znížili náklady na vývoj a produkciu, pričom by sa súčasne do veľkej miery vyrovnal výkon motorov.

O silu motorov sa vraj obávať nemusíme, pretože tá sa každoročne vďaka vývoju prirodzene navyšuje. A ani so zvukom to nebude zlé, čomu napomôžu už opatrenia týkajúce sa dodatočných výfukov pre rok 2016.

"Bernie Ecclestone s tým ale nebude spokojný," konštatuje Schmidt. "Chce motor, ktorý by mohol teoreticky vyrábať aj nezávislý výrobca ako Cosworth alebo Ilmor. Len takto sa vymaní spod nadvlády veľkých výrobcov automobilov. Navyše chce aj jednoduchšiu techniku, ktorú budú môcť jazdci ovládať bez pomoci boxového múra."

AMuS pripomína aj inú zaujímavú skutočnosť. Výrobcovia by sa síce zaviazali dodávať motory za dvanásť miliónov eur každému, no aj tu sa dá špekulovať. Ferrari by napríklad mohlo dodávať motory prostredníctvom spoločnosti Alfa Romeo, pričom tieto agregáty mieriace napríklad Red Bullu by boli o vývojový krôčik za motormi Ferrari. Silnejší agregát by napokon dostal len ten, kto by Scuderiu nemohol ohroziť.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

„Zápas sa hodnotí ťažko. Totálne sme zbabrali úvod. V prvej tretine sme inkasovali päť gólov a potom sa už hrá veľmi ťažko,“ hľadal správne slová obranca Popradu Mário Kurali
„Padli sme na dno, verím, že sa z neho odrazíme. Keď začneme dávať góly, prídu aj výsledky,“ verí skúsený útočník Kamil Brabenec
"Pre divákov to bolo pekné, ale nemôžeme dostať doma šesť gólov. To jednoducho nejde. S piatimi gólmi musíme doma vyhrávať. Vzadu to jednoducho nie je ono," hovorí Juraj Majdan
"Miestami sme sa na seba s chalanmi z Košíc pozerali a nechápavo krútili hlavami. Toľko šancí sa často nevidí a všetci sme si to užívali. Tréneri z nás ale asi šediveli," pousmial sa Marek Slovák
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
V šlágri kola triumf "šošonov"
MŠK Žilina – ŽP Šport Podbrezová 1:0 (0:0)
foto
FC Liverpool aj FC Chelsea zvíťazili u súperov (video)
Sumár výsledkov stretnutí siedmeho kola anglickej Premier League
foto
Slovan potvrdzuje úlohu favorita
ŠK Slovan Bratislava - MFK Zemplín Michalovce 2:0 po prvom polčase
foto
V slovenskom Ríme po prvom polčase bez gólov
Spartak Trnava - ViOn Zlaté Moravce-Vráble 0:0 po prvom polčase
 

    Magazín F1.sk

    Chcete byť mechanikom v F1? Pripravte sa aj na 22-hodinové šichty
    "Je to poriadne stresujúca práca, no keď všetko vychádza, je to naozaj neuveriteľné. Keď prídu do boxov dve autá naraz a vy tých druhých porazíte práve vďaka zastávke v boxoch, celý tím má byť na čo hrdý," hovorí v otvorenom rozhovore Kenny Handkammer, bývalý šéfmechanik Red Bullu.
    Zvieratá na pretekárskej trati: Čo všetko už navštívilo súťažné okruhy? (VIDEO)
    Počas víkendu v Singapure sa na súťažnej trati objavil varan. História Formuly 1 pamätá veľké množstvo podobných prípadov.
    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    "Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý."
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.

    Archív správ

    Október 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
              1 2
    3 4 5 6 7 8 9
    10 11 12 13 14 15 16
    17 18 19 20 21 22 23
    24 25 26 27 28 29 30
    31            

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City