Výrobcovia motorov vraj súhlasili s dodávkou za nižšiu cenu
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Utorok, 12. január 2016, 11:00

Od záveru minulej sezóny sa hovorí o tom, že od roku 2018 by mali byť monoposty Formuly 1 poháňané inými motormi, no Bernie Ecclestone s týmto riešením nie je celkom spokojný a dokonca navrhol, aby novinka vstúpila do platnosti už v budúcom roku. Spolu s prezidentom FIA Jeanom Todtom dal výrobcom pohonných jednotiek čas do 15. januára. Do tohto okamihu majú predložiť návrhy, na ktoré si o pár dní neskôr posvieti Strategická skupina F1 a následne i Komisia F1.

Auto Motor und Sport tri dni pred týmto termínom informuje, že výrobcovia nemajú záujem o zmenu aktuálnych pravidiel a chcú, aby boli autá aj naďalej poháňané 1,6-litrovými motormi V6 s turbom a dvoma rekuperačnými systémami. Šport chcel "lacnejšie, jednoduchšie, hlučnejšie a silnejšie motory", no Ferrari, Honda, Mercedes a Renault navrhujú zachovanie súčasného stavu s novinkou: odberateľom svoje produkty dodajú na dvanásť miliónov eur ročne. Toto by vraj bolo šetrnejšie riešenie ako vývoj niečoho celkom nového.

"Dúfajú, že týmto návrhom potešia Jeana Todta," píše Michael Schmidt z Auto Motor und Sportu. "Jemu ide hlavne o zníženie nákladov pre zákazníkov a o to, aby každý tím dostal motor. Pre Todta je navyše dôležité aj zachovanie hybridnej myšlienky."

Spomínaný zdroj píše aj o tom, že niekoľko komponentov motora by mohlo byť štandardizovaných, čo je tradične lacné riešenie. Možností je veľa. Mohlo by ísť o batériu, systémy MGU-K a MGU-H, prípadne o turbo. Je jasné, že takto by sa výrazne znížili náklady na vývoj a produkciu, pričom by sa súčasne do veľkej miery vyrovnal výkon motorov.

O silu motorov sa vraj obávať nemusíme, pretože tá sa každoročne vďaka vývoju prirodzene navyšuje. A ani so zvukom to nebude zlé, čomu napomôžu už opatrenia týkajúce sa dodatočných výfukov pre rok 2016.

"Bernie Ecclestone s tým ale nebude spokojný," konštatuje Schmidt. "Chce motor, ktorý by mohol teoreticky vyrábať aj nezávislý výrobca ako Cosworth alebo Ilmor. Len takto sa vymaní spod nadvlády veľkých výrobcov automobilov. Navyše chce aj jednoduchšiu techniku, ktorú budú môcť jazdci ovládať bez pomoci boxového múra."

AMuS pripomína aj inú zaujímavú skutočnosť. Výrobcovia by sa síce zaviazali dodávať motory za dvanásť miliónov eur každému, no aj tu sa dá špekulovať. Ferrari by napríklad mohlo dodávať motory prostredníctvom spoločnosti Alfa Romeo, pričom tieto agregáty mieriace napríklad Red Bullu by boli o vývojový krôčik za motormi Ferrari. Silnejší agregát by napokon dostal len ten, kto by Scuderiu nemohol ohroziť.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Malé ihrisko, najlepší hráči a hneď v septembri. Neviem si predstaviť, ako sa človek hneď musí adaptovať na to, aby bol pripravený," myslí si Hossa
Výber Európy začne prípravu na Svetový pohár 2016 v hokeji 4. septembra v Quebecu. Na piatkovej tlačovej konferencii v Trenčíne to oznámil generálny manažér tímu Miroslav Šatan
"Som nadšený, že môžem byť ďalší rok súčasťou organizácie NY Rangers," uviedol Hrivík
"V mojom veku môžem povedať len toľko, že táto sezóna je posledná. Avšak všetko sa uvidí na jej konci. Ja chcem hrať hokej čo najdlhšie," uviedol Kroták
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
ViOn dokonale zaskočil masjtra z Trenčína! (video)
Peter Gergely: "Dôležitým momentom bol zákrok Kováča v úvode, keď chytil veľkú šancu. Počítali sme s tým, že súper mal päť ťažkých zápasov v nohách. Chceli sme to využiť"
foto
Žilina rozobrala Prešov, ten je stále bez gólu (video)
Adrián Guľa: "Chlapci hrali s vášňou, chutil im futbal, podporili ich fanúšikovia, ktorým ďakujem a uhrali čisté konto, takže gratulujem"
foto
Senica s prvou výhrou, Michalovce s prvou prehrou (video)
Miroslav Mentel: "V prvom polčase sme boli dominantnejší, išla nám hra, dali sme pekné góly. Súper bol v druhom polčase aktívnejší, hralo sa na našej polovici"
 

    Magazín F1.sk

    Ferrari potvrdilo odchod Jamesa Allisona
    To, o čom sa špekulovalo už niekoľko týždňov, je napokon realita: Ferrari potvrdilo, že technický riaditeľ James Allison opúšťa Maranello. Angličan prežil veľmi ťažké obdobie, zomrela mu manželka Rebecca a dlhšie avizoval, že sa chce vrátiť domov k trom deťom.
    Martin Trenkler: Víkend na Hungaroringu
    Slovenský fotograf Martin Trenkler navštívil víkendové podujatie na Hungaroringu a my vám ponúkame pohľady na Veľkú cenu Maďarska 2016 prostredníctvom jeho objektívu.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City