Výrobcovia motorov vraj súhlasili s dodávkou za nižšiu cenu
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Utorok, 12. január 2016, 11:00

Od záveru minulej sezóny sa hovorí o tom, že od roku 2018 by mali byť monoposty Formuly 1 poháňané inými motormi, no Bernie Ecclestone s týmto riešením nie je celkom spokojný a dokonca navrhol, aby novinka vstúpila do platnosti už v budúcom roku. Spolu s prezidentom FIA Jeanom Todtom dal výrobcom pohonných jednotiek čas do 15. januára. Do tohto okamihu majú predložiť návrhy, na ktoré si o pár dní neskôr posvieti Strategická skupina F1 a následne i Komisia F1.

Auto Motor und Sport tri dni pred týmto termínom informuje, že výrobcovia nemajú záujem o zmenu aktuálnych pravidiel a chcú, aby boli autá aj naďalej poháňané 1,6-litrovými motormi V6 s turbom a dvoma rekuperačnými systémami. Šport chcel "lacnejšie, jednoduchšie, hlučnejšie a silnejšie motory", no Ferrari, Honda, Mercedes a Renault navrhujú zachovanie súčasného stavu s novinkou: odberateľom svoje produkty dodajú na dvanásť miliónov eur ročne. Toto by vraj bolo šetrnejšie riešenie ako vývoj niečoho celkom nového.

"Dúfajú, že týmto návrhom potešia Jeana Todta," píše Michael Schmidt z Auto Motor und Sportu. "Jemu ide hlavne o zníženie nákladov pre zákazníkov a o to, aby každý tím dostal motor. Pre Todta je navyše dôležité aj zachovanie hybridnej myšlienky."

Spomínaný zdroj píše aj o tom, že niekoľko komponentov motora by mohlo byť štandardizovaných, čo je tradične lacné riešenie. Možností je veľa. Mohlo by ísť o batériu, systémy MGU-K a MGU-H, prípadne o turbo. Je jasné, že takto by sa výrazne znížili náklady na vývoj a produkciu, pričom by sa súčasne do veľkej miery vyrovnal výkon motorov.

O silu motorov sa vraj obávať nemusíme, pretože tá sa každoročne vďaka vývoju prirodzene navyšuje. A ani so zvukom to nebude zlé, čomu napomôžu už opatrenia týkajúce sa dodatočných výfukov pre rok 2016.

"Bernie Ecclestone s tým ale nebude spokojný," konštatuje Schmidt. "Chce motor, ktorý by mohol teoreticky vyrábať aj nezávislý výrobca ako Cosworth alebo Ilmor. Len takto sa vymaní spod nadvlády veľkých výrobcov automobilov. Navyše chce aj jednoduchšiu techniku, ktorú budú môcť jazdci ovládať bez pomoci boxového múra."

AMuS pripomína aj inú zaujímavú skutočnosť. Výrobcovia by sa síce zaviazali dodávať motory za dvanásť miliónov eur každému, no aj tu sa dá špekulovať. Ferrari by napríklad mohlo dodávať motory prostredníctvom spoločnosti Alfa Romeo, pričom tieto agregáty mieriace napríklad Red Bullu by boli o vývojový krôčik za motormi Ferrari. Silnejší agregát by napokon dostal len ten, kto by Scuderiu nemohol ohroziť.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Ostro sledovaný duel medzi majstrovskou Nitrou a Košicami ponúkol divákom všetko, čo by mal pravý šláger obsahovať.
"Veríme, že ide len o prechodný jav. Potrebujeme sa dať ako tím rýchlo dohromady a vrátiť sa na víťaznú cestu," uvedomuje si najproduktívnejší hráč Tipsport ligy Tomáš Surový.
Výsledky večerných /nočných/ zápasov NHL
Kopecký: „Sme v situácii, keď už nesmieme odchádzať s prázdnymi rukami. Či už to bude jeden, dva či tri body, musíme ich hromadiť. Najlepšie už v Bielorusku, potom po zvyšok tripu a najmä v desaťzápasovej domácej sérii...“
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Derby chýbali fanúšikovia i srdce, Mikovič: Zažil som iný Slovan (video)
„Tréner mi pred stretnutím posielal videá predchádzajúcich penált Slovana. Vedel som, kam Priskin kopal tie ostatné. Na základe toho som sa rozhodol a, samozrejme, mal som i šťastie,“ opísal možno kľúčový moment gólman Jakubech
foto
Šulla: Tiež by ste nechodili bez peňazí do práce s radosťou
"Sľúbili nám, že vždy, keď budú mať peniaze, tak nám ich po častiach pošlú. Stále čakáme, uvidíme, ako to dopadne do konca roka," povedal Šulla
foto
V Michalovciach sa hrať nebude
Posledný zápas 18. kola Fortuna ligy medzi MFK Zemplín Michalovce a MFK Ružomberok sa pre nespôsobilý terén neodohrá v plánovanom termíne v nedeľu 4. decembra
foto
„Dedo“ odišiel na večný odpočinok
"Rokovali sme s riaditeľom NTC Poprad. Zatiaľ všetko smeruje k tomu, že sa dohodneme a na jar budeme mať domovský stánok pod Tatrami," prezradil generálny manažér zelenobielych Marek Trávniček
 

    Magazín F1.sk

    Šéfovia tímov zvolili za najlepšieho jazdca Hamiltona, druhý skončil Verstappen!
    Šéfovia jednotlivých tímov Formuly 1 zvolili vo výročnej ankete Autosportu za najlepšieho jazdca Lewisa Hamiltona. Na druhom mieste sa objavilo meno rastúcej hviezdy Maxa Verstappena, nový majster sveta Nico Rosberg skončil až tretí.
    Fotogaléria: Ferrari, Mercedes a Red Bull naposledy preverili vyvíjané pneumatiky
    Ferrari v utorok nasadilo Kimiho Räikkönena, Mercedes do auta posadil Lewisa Hamiltona a neskôr Pascala Wehrleina, v Red Bulle by mali alternovať Daniel Ricciardo a Max Verstappen.
    FIA potvrdila finálny kalendár pre rok 2017
    Formula 1 sa vďaka aktuálnemu kroku vyhne termínovej kolízii s 24-hodinovkou v Le Mans a Veľká cena Európy v Baku bude posunutá o sedem dní. Ideálne je to aj z toho pohľadu, že z Kanady sa zástupcovia tímov nebudú musieť náhliť.
    Nico Rosberg sa svojim rodičom poďakoval dojímavým videom
    Nico Rosberg pri príležitosti získania majstrovského titulu uverejnil aj dojímavé video s komentárom "Danke Mama und Papa ❤❤", ktoré hovorí za všetko.
    Pirelli predstavilo pneumatiky pre rok 2017: To sú gumiská...
    "Dostali sme jasné ciele: autá by mali byť na okruhu v Barcelone oproti minulému roku o štyri až päť sekúnd na kolo rýchlejšie," pripomenul športový šéf Pirelli Paul Hembery.
    Najmilší rozhovor Lewisa Hamiltona: Odpovede na otázky malej Chloe
    Jazdci F1 si počas svojej kariéry odbijú množstvo rozhovorov, ktoré väčšinou vyzerajú takmer úplne rovnako. Mercedes sa však rozhodol pripraviť Lewisovi Hamiltonovi milý rozhovor s otázkami, na ktoré neodpovedá každý deň.
    Aki Hintsa: Formula 1 je najfascinujúcejším laboratóriom
    Aki Hintsa sa v priebehu minulého roku dozvedel, že jeho zdravotný stav je veľmi vážny. Ničila ho postupujúca rakovina a podľa lekárov mu ostávali posledné dva mesiace života. Toto obdobie napokon natiahol na viac ako rok, no mocnejšiemu živlu sa neubránil. Zomrel v utorok 15. novembra 2016.

    Archív správ

    December 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 31  

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 17 ms. :: Country :: Region :: City