Mercedes vysvetlil neúčasť v testoch
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Utorok, 12. január 2016, 15:10

Predstavitelia Pirelli v pondelok informovali o tom, že 25. a 26. januára sa na okruhu Paula Ricarda uskutočnia testy pneumatík do dažďa. Táto správa nebola prekvapujúca, no prekvapujúce už bolo obsadenie testov. Zúčastnia sa ich len tímy Ferrari, McLaren a Red Bull.

Taliansky výrobca obutia neskôr vysvetlil, že sa takto rozhodol z jednoduchého dôvodu: okruh bude umelo zavlažovaný a ak by na ňom jazdilo viacero monopostov, nebolo by to ideálne. Existovala aj taká možnosť, že by tri autá jazdili predpoludním a iné tri popoludní, ale Pirelli sa rozhodlo proti tejto alternatíve.

Keď sa na situáciu pozrieme bližšie, na trati budú traja výrobcovia motorov - Ferrari, Renault a Honda. Zastúpenie teda nemá len Mercedes. "Sme radi, že ostatní odvedú túto prácu a my sa môžeme koncentrovať na stavbu auta," reagoval hovorca Mercedesu pre GPUpdate.net.

Pirelli bude mať testy pod svojou taktovkou a tímy nebudú vedieť takmer nič. Dokonca ani to, s akou sadou pneumatík ich pilot práve jazdí. Vysielačkovú komunikáciu budú kontrolovať aj pozorovatelia FIA a následne budú získané dáta posunuté všetkým jedenástim stajniam. Takto by sa malo zaručiť to, že žiadny z troch účastníkov testu nezíska žiadnu výhodu.

Absencia Mercedesu je napriek tomu sčasti záhadná a zahraničné médiá už rozbehli vlnu špekulácií. Vzhľadom na výkonnostnú výhodu stajne by ostatné tímy s veľkou pravdepodobnosťou vytušili, ktoré z dodaných dát patria Mercedesu - a to v Brackley možno nechceli. "Ďalšou príčinou rozhodnutia proti testom môže byť aj to, že gumy do dažďa sa v posledných dvoch sezónach využívali len veľmi zriedka," uvažuje stránka thejudge13.com.

V tejto súvislosti však treba pripomenúť aj nedávne slová šéfa Red Bullu Christiana Hornera. "Myslím si, že ak niektorý tím absolvuje s aktuálnym autom tisíc dodatočných testovacích kilometrov, niečo sa musí naučiť," poznamenal Angličan.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Malé ihrisko, najlepší hráči a hneď v septembri. Neviem si predstaviť, ako sa človek hneď musí adaptovať na to, aby bol pripravený," myslí si Hossa
Výber Európy začne prípravu na Svetový pohár 2016 v hokeji 4. septembra v Quebecu. Na piatkovej tlačovej konferencii v Trenčíne to oznámil generálny manažér tímu Miroslav Šatan
"Som nadšený, že môžem byť ďalší rok súčasťou organizácie NY Rangers," uviedol Hrivík
"V mojom veku môžem povedať len toľko, že táto sezóna je posledná. Avšak všetko sa uvidí na jej konci. Ja chcem hrať hokej čo najdlhšie," uviedol Kroták
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Žilina chce zakončiť domácu sériu výhrou nad nováčikom, Hlohovský: Nebude to jednoduché (video)
"Nie sme spokojní s počtom inkasovaných gólov, takže osobná zodpovednosť hráčov podporená systémovými prvkami musí byť výraznejšie viditeľná v majstrovskom zápase," povedal Guľa
foto
Talentovaný Jakubech naplno zažiaril: Nebolo to len o mne (video)
"Naši fanúšikovia sú úžasní. To, ako dokážu vycestovať za klubom je fantastické. Úžasné, niečo neopísateľné. Veľmi im ďakujeme za to, že prišli za nami v takom počte až do Viedne," nechal sa počuť mladý brankár Spartaka
foto
Chaotická druhá liga štartuje, kiežby radšej končila...
Nedá nám to, no musíme to zopakovať – Kocúrkovo ako vyšité! Nech už je tu sezóna 2017/2018, aby sa tento výsmech, pretože súčasnú druhú ligu inak nazvať nemôžeme, definitívne skončí
 

    Magazín F1.sk

    Ferrari potvrdilo odchod Jamesa Allisona
    To, o čom sa špekulovalo už niekoľko týždňov, je napokon realita: Ferrari potvrdilo, že technický riaditeľ James Allison opúšťa Maranello. Angličan prežil veľmi ťažké obdobie, zomrela mu manželka Rebecca a dlhšie avizoval, že sa chce vrátiť domov k trom deťom.
    Martin Trenkler: Víkend na Hungaroringu
    Slovenský fotograf Martin Trenkler navštívil víkendové podujatie na Hungaroringu a my vám ponúkame pohľady na Veľkú cenu Maďarska 2016 prostredníctvom jeho objektívu.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City