Red Bull prehral hlasovanie o nových autách 3:8
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Streda, 13. január 2016, 09:10

Dlhšie sa hovorilo o tom, že od roku 2017 prídu na scénu nové monoposty, ktoré budú mať výrazne silnejší prítlak. Do hry malo vstúpiť viacero opatrení a hovorilo sa o tom, že sa presadí nový návrh Red Bullu. Zväčšiť sa mal difúzor a o 40 centimetrov sa mala rozšíriť celá karoséria, no ako sme vás informovali, tieto snahy podľa všetkého padli.

Nedá sa však povedať, že by to bolo krajne nečakané. Formula 1 je v poslednej dobe už raz taká: najskôr prinesie bombastické závery, ktorými upokojí a poteší fanúšikov, no následne z nich ustúpi. To isté sme tu len nedávno mali aj s návratom dotankovávania. Niečo sa už dalo vytušiť aj zo slov technického šéfa Williamsu Pata Symondsa.

"Som presvedčený o tom, že čím silnejší prítlak auto má, tým ťažšie sa nasleduje. A toto auto by malo viac prítlaku," hovoril Angličan pred niekoľkými týždňami. Ako člen "Pracovnej skupiny pre lepšie predbiehanie" sa tejto téme dlhodobo venoval a tvrdil, že týmito opatreniami by sme minulé snahy zmarili. Zdá sa, že tento názorový prúd bol napokon najsilnejší.

"Rozhodnutie stiahnuť plánované opatrenia zamerané na silnejší prítlak v skutočnosti znamenajú víťazstvo Mercedesu a prehru Red Bullu," konštatuje novinár Adam Cooper, podľa ktorého Mercedes vyslovil svoju nespokojnosť už na novembrovom stretnutí technických riaditeľov. Okrem sťaženia predbiehania jeho predstavitelia upozornili aj na zvýšené nároky na pneumatiky a na možné problémy.

Súperi vtedy argumentovali tým, že Mercedes nechce pristúpiť na žiadne zmeny preto, aby neprišiel o svoju súčasnú konkurenčnú výhodu. Alebo chce pristúpiť len na malé množstvo noviniek, ktoré jeho súčasnú situáciu príliš nenarušia. No nakoniec to vyzerá tak, že s týmto názorom súhlasilo až osem tímov, takže zďaleka to nebolo len o Mercedese.

"Naše informácie hovoria o tom, že hlasovanie dopadlo 8:3 v prospech menšieho balíka noviniek," píše Cooper na Motorsport.com. "K Red Bullu sa v podpore originálnych plánov pridali len dva ďalšie tímy." O ktoré išlo, nevieme. Je ale takmer isté, že jedným z nich bola Scuderia Toro Rosso. Druhým možno Renault alebo McLaren: tieto zoskupenia by vzhľadom na súčasnú silu asi neboli proti veľkým zmenám.

Dá sa predpokladať, že na stranu Mercedesu sa podľa všetkého pridalo Ferrari. No a keď sa tieto dva tímy so svojimi zákazníkmi spoja, je rozhodnuté. Aj preto Bernie Ecclestone už dlhšie vyjadruje svoje obavy týkajúce sa toho, že šport riadia výrobcovia automobilov. Tak on, ako aj prezident FIA Jean Todt, majú dnes malé slovo.

Napokon to vyzerá tak, že z navrhovaných noviniek ostaneme len pri širšom prednom a zadnom krídle, ako aj pri väčšej slobode v oblasti dodatočného okrídlenia. O difúzore sa ešte definitívne nerozhodlo. Zo zrýchlenia na úrovni piatich až šiestich sekúnd na kolo nič nebude, ale teoreticky je možné, že širšie pneumatiky Pirelli by sa mohli postarať o trojsekundové zlepšenie.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Som rád, že nám vyšiel vstup do sezóny a že si chalani obhájili svoje miesta. Bol to veľmi ťažký zápas proti silnému súperovi, ktorý má viac odohratých duelov," hodnotil Cíger
Málo vídaný obrat v podaní hokejistov HC Košice na ľade Linzu oživil postupovú šancu slovenského tímu zo skupinovej fázy Ligy majstrov. Keď už sa zdalo, že táto šanca pomaličky vyhasína, zodvihol z ľadu bojovú zástavu Marek Bartánus
„Tento tím ukázal hlavne v poslednej tretine veľký charakter a veľkú túžbu po víťazstve. Verím, že nám to pomôže v ďalšom období prípravy hlavne po morálnej stránke," uviedol Rostislav Čada pre hokej.sk
"Utvorili sme niekoľko šancí, ktoré sme, žiaľ, nepremenili. Jeden strelený gól nestačí na víťazstvo na ľade tak favorizovaného tímu. Škvrnou súboja je zranenie Radka Smoleňáka," povedal Říha
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Kodaň s Gregušom do skupinovej fázy, ďalej aj Man City a Rostov (video)
Výsledky utorkových druhých zápasov play off LM 2016/2017
foto
Ševela pred odvetou s Rapidom: Pôjdeme si to užiť
"Treba sa na to pozrieť reálne. Po výsledku 0:4 nemáme pred odvetou veľké oči. Samozrejme, aj vo Viedni budeme od hráčov vyžadovať, aby boli koncentrovaní, zodpovední. Čaká nás krásny štadión, búrlivé prostredie," povedal Ševela
foto
Kuciak si drží čistý štít už 486 minút: Nie je to na veľké reči
"Keď sa nám podarí ťahať sériu bez gólu aj naďalej, budem len rád, ale dôležitejšie sú pre nás body. Takže radšej vyhrať 7:6 ako remizovať 0:0," hovorí skromne
foto
Spallettiho sklamali nedisciplinovaní Rimania (video)
„Obe červené karty by som označil za naivné, vlani sme zápasy končili pravidelne v plnom počte. Prehrali sme nesmierne dôležitý zápas, ktorý ovplyvní ďalší chod celej sezóny. Budeme sa s tým musieť vysporiadať,“ Spalletti
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hľadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš ľuďom prezradiť, že šéfuješ bordelu. Musíš predstierať, že je to hotel a bordel prevádzkovať v pivnici."
    Lauda a jeho lekár spomínajú na osudný rok 1976
    "Raz som bol taký slabý, že som sa videl padať dozadu do hlbokej diery. Cítil som teplo a pomyslel som si: Teraz zomieraš! Ja som však nechcel zomrieť, chcel som žiť. A preto som bojoval," hovorí Niki Lauda.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City