Red Bull prehral hlasovanie o nových autách 3:8
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Streda, 13. január 2016, 09:10

Dlhšie sa hovorilo o tom, že od roku 2017 prídu na scénu nové monoposty, ktoré budú mať výrazne silnejší prítlak. Do hry malo vstúpiť viacero opatrení a hovorilo sa o tom, že sa presadí nový návrh Red Bullu. Zväčšiť sa mal difúzor a o 40 centimetrov sa mala rozšíriť celá karoséria, no ako sme vás informovali, tieto snahy podľa všetkého padli.

Nedá sa však povedať, že by to bolo krajne nečakané. Formula 1 je v poslednej dobe už raz taká: najskôr prinesie bombastické závery, ktorými upokojí a poteší fanúšikov, no následne z nich ustúpi. To isté sme tu len nedávno mali aj s návratom dotankovávania. Niečo sa už dalo vytušiť aj zo slov technického šéfa Williamsu Pata Symondsa.

"Som presvedčený o tom, že čím silnejší prítlak auto má, tým ťažšie sa nasleduje. A toto auto by malo viac prítlaku," hovoril Angličan pred niekoľkými týždňami. Ako člen "Pracovnej skupiny pre lepšie predbiehanie" sa tejto téme dlhodobo venoval a tvrdil, že týmito opatreniami by sme minulé snahy zmarili. Zdá sa, že tento názorový prúd bol napokon najsilnejší.

"Rozhodnutie stiahnuť plánované opatrenia zamerané na silnejší prítlak v skutočnosti znamenajú víťazstvo Mercedesu a prehru Red Bullu," konštatuje novinár Adam Cooper, podľa ktorého Mercedes vyslovil svoju nespokojnosť už na novembrovom stretnutí technických riaditeľov. Okrem sťaženia predbiehania jeho predstavitelia upozornili aj na zvýšené nároky na pneumatiky a na možné problémy.

Súperi vtedy argumentovali tým, že Mercedes nechce pristúpiť na žiadne zmeny preto, aby neprišiel o svoju súčasnú konkurenčnú výhodu. Alebo chce pristúpiť len na malé množstvo noviniek, ktoré jeho súčasnú situáciu príliš nenarušia. No nakoniec to vyzerá tak, že s týmto názorom súhlasilo až osem tímov, takže zďaleka to nebolo len o Mercedese.

"Naše informácie hovoria o tom, že hlasovanie dopadlo 8:3 v prospech menšieho balíka noviniek," píše Cooper na Motorsport.com. "K Red Bullu sa v podpore originálnych plánov pridali len dva ďalšie tímy." O ktoré išlo, nevieme. Je ale takmer isté, že jedným z nich bola Scuderia Toro Rosso. Druhým možno Renault alebo McLaren: tieto zoskupenia by vzhľadom na súčasnú silu asi neboli proti veľkým zmenám.

Dá sa predpokladať, že na stranu Mercedesu sa podľa všetkého pridalo Ferrari. No a keď sa tieto dva tímy so svojimi zákazníkmi spoja, je rozhodnuté. Aj preto Bernie Ecclestone už dlhšie vyjadruje svoje obavy týkajúce sa toho, že šport riadia výrobcovia automobilov. Tak on, ako aj prezident FIA Jean Todt, majú dnes malé slovo.

Napokon to vyzerá tak, že z navrhovaných noviniek ostaneme len pri širšom prednom a zadnom krídle, ako aj pri väčšej slobode v oblasti dodatočného okrídlenia. O difúzore sa ešte definitívne nerozhodlo. Zo zrýchlenia na úrovni piatich až šiestich sekúnd na kolo nič nebude, ale teoreticky je možné, že širšie pneumatiky Pirelli by sa mohli postarať o trojsekundové zlepšenie.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Malé ihrisko, najlepší hráči a hneď v septembri. Neviem si predstaviť, ako sa človek hneď musí adaptovať na to, aby bol pripravený," myslí si Hossa
Výber Európy začne prípravu na Svetový pohár 2016 v hokeji 4. septembra v Quebecu. Na piatkovej tlačovej konferencii v Trenčíne to oznámil generálny manažér tímu Miroslav Šatan
"Som nadšený, že môžem byť ďalší rok súčasťou organizácie NY Rangers," uviedol Hrivík
"V mojom veku môžem povedať len toľko, že táto sezóna je posledná. Avšak všetko sa uvidí na jej konci. Ja chcem hrať hokej čo najdlhšie," uviedol Kroták
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Senické víťazstvo po ôsmich mesiacoch, Mráz: Konečne (video)
"Uvedomovali sme si, že nás čaká veľmi dôležitý zápas. Víťazstvo sme už potrebovali pre zvýšenie sebavedomia a zlepšenie nálady v kabíne," povedal po zápase Mráz
foto
ViOn dokonale zaskočil masjtra z Trenčína! (video)
Peter Gergely: "Dôležitým momentom bol zákrok Kováča v úvode, keď chytil veľkú šancu. Počítali sme s tým, že súper mal päť ťažkých zápasov v nohách. Chceli sme to využiť"
foto
Žilina rozobrala Prešov, ten je stále bez gólu (video)
Adrián Guľa: "Chlapci hrali s vášňou, chutil im futbal, podporili ich fanúšikovia, ktorým ďakujem a uhrali čisté konto, takže gratulujem"
 

    Magazín F1.sk

    Ferrari potvrdilo odchod Jamesa Allisona
    To, o čom sa špekulovalo už niekoľko týždňov, je napokon realita: Ferrari potvrdilo, že technický riaditeľ James Allison opúšťa Maranello. Angličan prežil veľmi ťažké obdobie, zomrela mu manželka Rebecca a dlhšie avizoval, že sa chce vrátiť domov k trom deťom.
    Martin Trenkler: Víkend na Hungaroringu
    Slovenský fotograf Martin Trenkler navštívil víkendové podujatie na Hungaroringu a my vám ponúkame pohľady na Veľkú cenu Maďarska 2016 prostredníctvom jeho objektívu.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City