Red Bull prehral hlasovanie o nových autách 3:8
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Streda, 13. január 2016, 09:10

Dlhšie sa hovorilo o tom, že od roku 2017 prídu na scénu nové monoposty, ktoré budú mať výrazne silnejší prítlak. Do hry malo vstúpiť viacero opatrení a hovorilo sa o tom, že sa presadí nový návrh Red Bullu. Zväčšiť sa mal difúzor a o 40 centimetrov sa mala rozšíriť celá karoséria, no ako sme vás informovali, tieto snahy podľa všetkého padli.

Nedá sa však povedať, že by to bolo krajne nečakané. Formula 1 je v poslednej dobe už raz taká: najskôr prinesie bombastické závery, ktorými upokojí a poteší fanúšikov, no následne z nich ustúpi. To isté sme tu len nedávno mali aj s návratom dotankovávania. Niečo sa už dalo vytušiť aj zo slov technického šéfa Williamsu Pata Symondsa.

"Som presvedčený o tom, že čím silnejší prítlak auto má, tým ťažšie sa nasleduje. A toto auto by malo viac prítlaku," hovoril Angličan pred niekoľkými týždňami. Ako člen "Pracovnej skupiny pre lepšie predbiehanie" sa tejto téme dlhodobo venoval a tvrdil, že týmito opatreniami by sme minulé snahy zmarili. Zdá sa, že tento názorový prúd bol napokon najsilnejší.

"Rozhodnutie stiahnuť plánované opatrenia zamerané na silnejší prítlak v skutočnosti znamenajú víťazstvo Mercedesu a prehru Red Bullu," konštatuje novinár Adam Cooper, podľa ktorého Mercedes vyslovil svoju nespokojnosť už na novembrovom stretnutí technických riaditeľov. Okrem sťaženia predbiehania jeho predstavitelia upozornili aj na zvýšené nároky na pneumatiky a na možné problémy.

Súperi vtedy argumentovali tým, že Mercedes nechce pristúpiť na žiadne zmeny preto, aby neprišiel o svoju súčasnú konkurenčnú výhodu. Alebo chce pristúpiť len na malé množstvo noviniek, ktoré jeho súčasnú situáciu príliš nenarušia. No nakoniec to vyzerá tak, že s týmto názorom súhlasilo až osem tímov, takže zďaleka to nebolo len o Mercedese.

"Naše informácie hovoria o tom, že hlasovanie dopadlo 8:3 v prospech menšieho balíka noviniek," píše Cooper na Motorsport.com. "K Red Bullu sa v podpore originálnych plánov pridali len dva ďalšie tímy." O ktoré išlo, nevieme. Je ale takmer isté, že jedným z nich bola Scuderia Toro Rosso. Druhým možno Renault alebo McLaren: tieto zoskupenia by vzhľadom na súčasnú silu asi neboli proti veľkým zmenám.

Dá sa predpokladať, že na stranu Mercedesu sa podľa všetkého pridalo Ferrari. No a keď sa tieto dva tímy so svojimi zákazníkmi spoja, je rozhodnuté. Aj preto Bernie Ecclestone už dlhšie vyjadruje svoje obavy týkajúce sa toho, že šport riadia výrobcovia automobilov. Tak on, ako aj prezident FIA Jean Todt, majú dnes malé slovo.

Napokon to vyzerá tak, že z navrhovaných noviniek ostaneme len pri širšom prednom a zadnom krídle, ako aj pri väčšej slobode v oblasti dodatočného okrídlenia. O difúzore sa ešte definitívne nerozhodlo. Zo zrýchlenia na úrovni piatich až šiestich sekúnd na kolo nič nebude, ale teoreticky je možné, že širšie pneumatiky Pirelli by sa mohli postarať o trojsekundové zlepšenie.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Nejaké rezervy tam ešte určite budú, ale dovolím si povedať, že po korčuliarskej stránke som sa vo Fínsku zlepšil. Dokonca som tam mal aj individuálne tréningy s krasokorčuliarskou trénerkou," hovorí D. Boldižár pre hokej.sk
"Musíte si veriť. Musíte sa k zápasu správne nastaviť. Hrá sa na dva víťazné duely, takže sa musíme zajtra plne skoncentrovať a vydať zo seba všetko," vyzval slovenský obor Zdeno Chára
"Teraz sa nám lúčil Jurko Kuric, tak nás na rozlúčku potešil kurčiatkami. Milan Jurčina nám pred svojim odchodom nechal v šatni po rumbe a lízatku. Vždy si tam niečo nájdeme. Sme tam jedna partia a spoločne ťaháme za jeden povraz," hovorí pre hokej.sk Martin Kriška.
Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "tešiť" na otcovské výčitky.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Boris Bališ: Výborne funguje zmes mladých a skúsených hráčov
„Síce sme sa ťažšie rozbiehali, ale dostali sme sa na víťaznú vlnu a nálada je naozaj skvelá. Najbližšie nás čakajú štyri náročné zápasy, ak ich zvládneme, môžeme byť pokojne aj prví,“ verí Bališ
foto
Nitra sa vyrovnala španielskemu majstrovi, Kuruc: Môžeme hrať lepšie (video)
„Keby sme nadviazali na ligové výkony, zápas by bol pre divákov ešte zaujímavejší. Neboli sme slabším mužstvom, no musím povedať, že sme sa neprezentovali úplne takou hrou, akou sme chceli," konštatoval tréner Nitranov Kuruc
foto
Neapol skvelou hodinkou zmietol Benficu, Hamšík: Nádherný večer (video)
"Duel sme mali fantasticky rozohraný, po necelej hodinke sme viedli štvorgólovým rozdielom. Akurát škoda, že sme v závere dvakrát inkasovali. Bol to nádherný večer na San Paolo, kde bola fantastická atmosféra," vyznal sa Hamšík
foto
DAC vybavil postup už do polčasu, Šabala: Začína sa skutočný boj o trofej (video)
„Stretnutie sme si prehrali v prvých tridsiatich minútach. Dostali sma dva zbytočné góly zo štandardiek a to rozhodlo,“ komentoval hrajúci tréner domácich Miroslav Latiak
 

    Magazín F1.sk

    Chcete byť mechanikom v F1? Pripravte sa aj na 22-hodinové šichty
    "Je to poriadne stresujúca práca, no keď všetko vychádza, je to naozaj neuveriteľné. Keď prídu do boxov dve autá naraz a vy tých druhých porazíte práve vďaka zastávke v boxoch, celý tím má byť na čo hrdý," hovorí v otvorenom rozhovore Kenny Handkammer, bývalý šéfmechanik Red Bullu.
    Zvieratá na pretekárskej trati: Čo všetko už navštívilo súťažné okruhy? (VIDEO)
    Počas víkendu v Singapure sa na súťažnej trati objavil varan. História Formuly 1 pamätá veľké množstvo podobných prípadov.
    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    "Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý."
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 7 ms. :: Country :: Region :: City