Red Bull prehral hlasovanie o nových autách 3:8
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Streda, 13. január 2016, 09:10

Dlhšie sa hovorilo o tom, že od roku 2017 prídu na scénu nové monoposty, ktoré budú mať výrazne silnejší prítlak. Do hry malo vstúpiť viacero opatrení a hovorilo sa o tom, že sa presadí nový návrh Red Bullu. Zväčšiť sa mal difúzor a o 40 centimetrov sa mala rozšíriť celá karoséria, no ako sme vás informovali, tieto snahy podľa všetkého padli.

Nedá sa však povedať, že by to bolo krajne nečakané. Formula 1 je v poslednej dobe už raz taká: najskôr prinesie bombastické závery, ktorými upokojí a poteší fanúšikov, no následne z nich ustúpi. To isté sme tu len nedávno mali aj s návratom dotankovávania. Niečo sa už dalo vytušiť aj zo slov technického šéfa Williamsu Pata Symondsa.

"Som presvedčený o tom, že čím silnejší prítlak auto má, tým ťažšie sa nasleduje. A toto auto by malo viac prítlaku," hovoril Angličan pred niekoľkými týždňami. Ako člen "Pracovnej skupiny pre lepšie predbiehanie" sa tejto téme dlhodobo venoval a tvrdil, že týmito opatreniami by sme minulé snahy zmarili. Zdá sa, že tento názorový prúd bol napokon najsilnejší.

"Rozhodnutie stiahnuť plánované opatrenia zamerané na silnejší prítlak v skutočnosti znamenajú víťazstvo Mercedesu a prehru Red Bullu," konštatuje novinár Adam Cooper, podľa ktorého Mercedes vyslovil svoju nespokojnosť už na novembrovom stretnutí technických riaditeľov. Okrem sťaženia predbiehania jeho predstavitelia upozornili aj na zvýšené nároky na pneumatiky a na možné problémy.

Súperi vtedy argumentovali tým, že Mercedes nechce pristúpiť na žiadne zmeny preto, aby neprišiel o svoju súčasnú konkurenčnú výhodu. Alebo chce pristúpiť len na malé množstvo noviniek, ktoré jeho súčasnú situáciu príliš nenarušia. No nakoniec to vyzerá tak, že s týmto názorom súhlasilo až osem tímov, takže zďaleka to nebolo len o Mercedese.

"Naše informácie hovoria o tom, že hlasovanie dopadlo 8:3 v prospech menšieho balíka noviniek," píše Cooper na Motorsport.com. "K Red Bullu sa v podpore originálnych plánov pridali len dva ďalšie tímy." O ktoré išlo, nevieme. Je ale takmer isté, že jedným z nich bola Scuderia Toro Rosso. Druhým možno Renault alebo McLaren: tieto zoskupenia by vzhľadom na súčasnú silu asi neboli proti veľkým zmenám.

Dá sa predpokladať, že na stranu Mercedesu sa podľa všetkého pridalo Ferrari. No a keď sa tieto dva tímy so svojimi zákazníkmi spoja, je rozhodnuté. Aj preto Bernie Ecclestone už dlhšie vyjadruje svoje obavy týkajúce sa toho, že šport riadia výrobcovia automobilov. Tak on, ako aj prezident FIA Jean Todt, majú dnes malé slovo.

Napokon to vyzerá tak, že z navrhovaných noviniek ostaneme len pri širšom prednom a zadnom krídle, ako aj pri väčšej slobode v oblasti dodatočného okrídlenia. O difúzore sa ešte definitívne nerozhodlo. Zo zrýchlenia na úrovni piatich až šiestich sekúnd na kolo nič nebude, ale teoreticky je možné, že širšie pneumatiky Pirelli by sa mohli postarať o trojsekundové zlepšenie.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Ostro sledovaný duel medzi majstrovskou Nitrou a Košicami ponúkol divákom všetko, čo by mal pravý šláger obsahovať.
"Veríme, že ide len o prechodný jav. Potrebujeme sa dať ako tím rýchlo dohromady a vrátiť sa na víťaznú cestu," uvedomuje si najproduktívnejší hráč Tipsport ligy Tomáš Surový.
Výsledky večerných /nočných/ zápasov NHL
Kopecký: „Sme v situácii, keď už nesmieme odchádzať s prázdnymi rukami. Či už to bude jeden, dva či tri body, musíme ich hromadiť. Najlepšie už v Bielorusku, potom po zvyšok tripu a najmä v desaťzápasovej domácej sérii...“
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Derby chýbali fanúšikovia i srdce, Mikovič: Zažil som iný Slovan (video)
„Tréner mi pred stretnutím posielal videá predchádzajúcich penált Slovana. Vedel som, kam Priskin kopal tie ostatné. Na základe toho som sa rozhodol a, samozrejme, mal som i šťastie,“ opísal možno kľúčový moment gólman Jakubech
foto
Šulla: Tiež by ste nechodili bez peňazí do práce s radosťou
"Sľúbili nám, že vždy, keď budú mať peniaze, tak nám ich po častiach pošlú. Stále čakáme, uvidíme, ako to dopadne do konca roka," povedal Šulla
foto
V Michalovciach sa hrať nebude
Posledný zápas 18. kola Fortuna ligy medzi MFK Zemplín Michalovce a MFK Ružomberok sa pre nespôsobilý terén neodohrá v plánovanom termíne v nedeľu 4. decembra
foto
„Dedo“ odišiel na večný odpočinok
"Rokovali sme s riaditeľom NTC Poprad. Zatiaľ všetko smeruje k tomu, že sa dohodneme a na jar budeme mať domovský stánok pod Tatrami," prezradil generálny manažér zelenobielych Marek Trávniček
 

    Magazín F1.sk

    Šéfovia tímov zvolili za najlepšieho jazdca Hamiltona, druhý skončil Verstappen!
    Šéfovia jednotlivých tímov Formuly 1 zvolili vo výročnej ankete Autosportu za najlepšieho jazdca Lewisa Hamiltona. Na druhom mieste sa objavilo meno rastúcej hviezdy Maxa Verstappena, nový majster sveta Nico Rosberg skončil až tretí.
    Fotogaléria: Ferrari, Mercedes a Red Bull naposledy preverili vyvíjané pneumatiky
    Ferrari v utorok nasadilo Kimiho Räikkönena, Mercedes do auta posadil Lewisa Hamiltona a neskôr Pascala Wehrleina, v Red Bulle by mali alternovať Daniel Ricciardo a Max Verstappen.
    FIA potvrdila finálny kalendár pre rok 2017
    Formula 1 sa vďaka aktuálnemu kroku vyhne termínovej kolízii s 24-hodinovkou v Le Mans a Veľká cena Európy v Baku bude posunutá o sedem dní. Ideálne je to aj z toho pohľadu, že z Kanady sa zástupcovia tímov nebudú musieť náhliť.
    Nico Rosberg sa svojim rodičom poďakoval dojímavým videom
    Nico Rosberg pri príležitosti získania majstrovského titulu uverejnil aj dojímavé video s komentárom "Danke Mama und Papa ❤❤", ktoré hovorí za všetko.
    Pirelli predstavilo pneumatiky pre rok 2017: To sú gumiská...
    "Dostali sme jasné ciele: autá by mali byť na okruhu v Barcelone oproti minulému roku o štyri až päť sekúnd na kolo rýchlejšie," pripomenul športový šéf Pirelli Paul Hembery.
    Najmilší rozhovor Lewisa Hamiltona: Odpovede na otázky malej Chloe
    Jazdci F1 si počas svojej kariéry odbijú množstvo rozhovorov, ktoré väčšinou vyzerajú takmer úplne rovnako. Mercedes sa však rozhodol pripraviť Lewisovi Hamiltonovi milý rozhovor s otázkami, na ktoré neodpovedá každý deň.
    Aki Hintsa: Formula 1 je najfascinujúcejším laboratóriom
    Aki Hintsa sa v priebehu minulého roku dozvedel, že jeho zdravotný stav je veľmi vážny. Ničila ho postupujúca rakovina a podľa lekárov mu ostávali posledné dva mesiace života. Toto obdobie napokon natiahol na viac ako rok, no mocnejšiemu živlu sa neubránil. Zomrel v utorok 15. novembra 2016.

    Archív správ

    December 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 31  

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 37 ms. :: Country :: Region :: City