Ecclestone: Mercedes a Ferrari nedodávajú zákazníkom rovnaké motory
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Štvrtok, 14. január 2016, 09:11

Naznačili to už viacerí a teraz sa k názoru pridal aj Bernie Ecclestone. Brit tvrdí, že Mercedes a Ferrari dodávajú svojim zákazníkom slabšie motory ako svojim továrenským tímom. Nevedno či má zákulisné informácie alebo len pokračuje vo vyvíjaní tlaku a vo vytváraní si lepšej strategickej pozície pri presadzovaní ním navrhovaných zmien.

V zásade je ale pravda, že keď Mercedes do svojej pohonnej jednotky preinvestoval posledných sedem žetónov, tak tieto motory dodal len Lewisovi Hamiltonovi a Nicovi Rosbergovi. Tím tvrdil, že nešlo o výkonnostné vylepšenie, ale len o predprípravu na budúci rok. Aj vo Ferrari platilo, že vylepšený motor dostal najskôr továrenský tím a ostatní prišli na rad neskôr. "Táto pohonná jednotka už ani nie je motor. Keď ju zavádzali, tak som bol proti nej. Je mimoriadne komplikovaná a drahá," zopakoval svoje časté slová Bernie Ecclestone.

Súčasne ho hnevá, že výrobcovia si takto robia čo len chcú. "Mercedes dodáva pohonné jednotky menším tímom a očividne ich zásobuje s omnoho menším výkonom, ako je ten, ktorý majú vo svojich autách. Takto sa zbavia štyroch tímov," skonštatoval Ecclestone v rozhovore pre TSN, ale trochu sa pomýlil, lebo odberatelia Mercedesu boli a aj budú len traja. Plus továrenský tím.

"Ferrari zásobuje tri tímy absolútne rovnakým spôsobom. Ferrari nemá taký výkonný motor ako Mercedes, ale zlepšuje sa. Ale zásobujú aj ostatných, pričom tento motor už nie je až taký dobrý," pripomenul Ecclestone. V tomto roku bude Ferrari dodávať aktuálne motory Haasu a Sauberu, minuloročné Scuderii Toro Rosso.

Nedávno poskytol veľmi zaujímavý rozhovor aj dizajnér Red Bullu Adrian Newey, ktorý žiadal zavedenie pravidla, podľa ktorého by odberatelia dostávali rovnaký motorový hardvér, softvér i palivo. Tvrdil, že aj keď by dnes niekto dostal rovnaký hardvér, tak v softvére je veľký rozdiel. A v mnohých prípadoch aj v palive, ktoré sa stará o značné množstvo výkonu.

Bude mať v tomto roku niekto na to, aby zabojoval s Mercedesom? "Prial by som si povedať 'áno', ale nemôžem. Ide o to, že je to veľmi dobrý tím, ich motor je určite lepší ako motory všetkých ostatných a majú jedného z najlepších jazdcov. Pre všetkých teda bude ťažké zdolať ich."

V ďalšej fáze rozhovoru sa Ecclestone opäť vrátil k motorom. "Dnešný problém je v pohonných jednotkách," prízvukoval. "Keď vznikala Formula 1, tak sme mali výrobcu, ktorý ich vyrábal - a využívali ich všetci okrem Ferrari, ktoré malo iný motor. Išlo o to, že všetci boli na jednej úrovni. Dnes však nie sú. Sme v procese, aby sme s tým niečo spravili. Motory musia byť omnoho jednoduchšie, aby mohol do hry vstúpiť aj ďalší výrobca a dodávať ich."

Formula 1 expanduje po celom svete a reportéra kanadského TSN zaujalo aj to, že sa opäť súťaží v susednom USA. Ecclestone tamojší okruh veľmi pochválil a vyzdvihol aj prácu organizátorov. "A nezabúdajme na to, že máme aj preteky v Rusku a v Azerbajdžane. Toto sú majstrovstvá sveta, skutočné majstrovstvá sveta. Predtým tu išlo len o akési majstrovstvá Európy a mimo Európy sa konalo len jedno či dve podujatia."

"A či mám ja obľúbenú trať? Nie, nemám žiadne obľúbené okruhy. To jazdci ich majú, pretože niektoré sú jednoduchšie, niektoré náročnejšie a vyzývavejšie," odpovedal Bernie Ecclestone, ktorý sa v závere rozhovoru vyjadril aj k možnosti vstupu ženskej pretekársky do F1: "Pochybujem o tom, pretože ak by bola nejaká schopná, aj tak by ju nebrali vážne. Nikdy by jej nedali auto, s ktorým by bola schopná o niečo zabojovať. Ale mali sme dievča, ktoré v GP3 absolvovalo celú sezónu. Nie je to teda nič, čo by sa ešte nestalo."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Miloš Říha: "Je mi ľúto divákov, hráčov, trochu sa hanbím za hokej. Hráči ťažko udržia nervy po tom, čo sa na nich ženie. Hráme skoro na dve päťky a ešte sme za to neustále trestaní"
"Minulý piatok v Banskej Bystrici som odchytal päťstý zápas v našej najvyššej súťaži. Povedal som to vedeniu, dali mi pamätný dres," povedal Križan
"Momentálne nie sme spokojní s tým, čo predvádzame. Musíme sa vrátiť k našej hre. Nemôžeme sa pozerať na to, proti komu hráme, ale musíme hrať to, čo sme hrali predtým. V posledných dvoch zápasoch sme to neboli my," hovorí Surový
Po nečakanej, už tretej prehre so Žilinou v aktuálnom ročníku najvyššej slovenskej hokejovej súťaže, si hráči spod Zobora napravili reputáciu v zápase s Martinom, ktorý zvládli hladko v pomere 3:0.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Žilina zdolala Trenčín rozdielom triedy (video)
Adrián Guľa: "Výsledok si veľmi cením a gratulujem chalanom, že potešili výsledkom nás, aj fanúšikov a zdolali nepríjemného súpera"
foto
ViOn proti Podbrezovej zaknihoval tretie víťazstvo v rade (video)
Juraj Jarábek: "Vedeli sme, že ideme hrať s kvalitným súperom. Chlapcom sme celý týždeň vštepovali, že musia hrať so srdcom a nakoniec budú odmenení"
foto
Prešov sa rozlúčil so štadiónom remízou (video)
Miroslav Jantek: "Myjavčanom sme prakticky darovali gól po štandardnej situácii, ale neskôr sme mali šťastie, keď nás zachránila žŕdka. Chceli sme dnes získať tri body"
foto
El Clasico nerozhodne, Ramos venoval gól Chapecoense (video)
Výsledky stretnutí štrnásteho kola španielskej La Ligy
 

    Magazín F1.sk

    Šéfovia tímov zvolili za najlepšieho jazdca Hamiltona, druhý skončil Verstappen!
    Šéfovia jednotlivých tímov Formuly 1 zvolili vo výročnej ankete Autosportu za najlepšieho jazdca Lewisa Hamiltona. Na druhom mieste sa objavilo meno rastúcej hviezdy Maxa Verstappena, nový majster sveta Nico Rosberg skončil až tretí.
    Fotogaléria: Ferrari, Mercedes a Red Bull naposledy preverili vyvíjané pneumatiky
    Ferrari v utorok nasadilo Kimiho Räikkönena, Mercedes do auta posadil Lewisa Hamiltona a neskôr Pascala Wehrleina, v Red Bulle by mali alternovať Daniel Ricciardo a Max Verstappen.
    FIA potvrdila finálny kalendár pre rok 2017
    Formula 1 sa vďaka aktuálnemu kroku vyhne termínovej kolízii s 24-hodinovkou v Le Mans a Veľká cena Európy v Baku bude posunutá o sedem dní. Ideálne je to aj z toho pohľadu, že z Kanady sa zástupcovia tímov nebudú musieť náhliť.
    Nico Rosberg sa svojim rodičom poďakoval dojímavým videom
    Nico Rosberg pri príležitosti získania majstrovského titulu uverejnil aj dojímavé video s komentárom "Danke Mama und Papa ❤❤", ktoré hovorí za všetko.
    Pirelli predstavilo pneumatiky pre rok 2017: To sú gumiská...
    "Dostali sme jasné ciele: autá by mali byť na okruhu v Barcelone oproti minulému roku o štyri až päť sekúnd na kolo rýchlejšie," pripomenul športový šéf Pirelli Paul Hembery.
    Najmilší rozhovor Lewisa Hamiltona: Odpovede na otázky malej Chloe
    Jazdci F1 si počas svojej kariéry odbijú množstvo rozhovorov, ktoré väčšinou vyzerajú takmer úplne rovnako. Mercedes sa však rozhodol pripraviť Lewisovi Hamiltonovi milý rozhovor s otázkami, na ktoré neodpovedá každý deň.
    Aki Hintsa: Formula 1 je najfascinujúcejším laboratóriom
    Aki Hintsa sa v priebehu minulého roku dozvedel, že jeho zdravotný stav je veľmi vážny. Ničila ho postupujúca rakovina a podľa lekárov mu ostávali posledné dva mesiace života. Toto obdobie napokon natiahol na viac ako rok, no mocnejšiemu živlu sa neubránil. Zomrel v utorok 15. novembra 2016.

    Archív správ

    December 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 31  

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City