Ecclestone: Mercedes a Ferrari nedodávajú zákazníkom rovnaké motory
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Štvrtok, 14. január 2016, 09:11

Naznačili to už viacerí a teraz sa k názoru pridal aj Bernie Ecclestone. Brit tvrdí, že Mercedes a Ferrari dodávajú svojim zákazníkom slabšie motory ako svojim továrenským tímom. Nevedno či má zákulisné informácie alebo len pokračuje vo vyvíjaní tlaku a vo vytváraní si lepšej strategickej pozície pri presadzovaní ním navrhovaných zmien.

V zásade je ale pravda, že keď Mercedes do svojej pohonnej jednotky preinvestoval posledných sedem žetónov, tak tieto motory dodal len Lewisovi Hamiltonovi a Nicovi Rosbergovi. Tím tvrdil, že nešlo o výkonnostné vylepšenie, ale len o predprípravu na budúci rok. Aj vo Ferrari platilo, že vylepšený motor dostal najskôr továrenský tím a ostatní prišli na rad neskôr. "Táto pohonná jednotka už ani nie je motor. Keď ju zavádzali, tak som bol proti nej. Je mimoriadne komplikovaná a drahá," zopakoval svoje časté slová Bernie Ecclestone.

Súčasne ho hnevá, že výrobcovia si takto robia čo len chcú. "Mercedes dodáva pohonné jednotky menším tímom a očividne ich zásobuje s omnoho menším výkonom, ako je ten, ktorý majú vo svojich autách. Takto sa zbavia štyroch tímov," skonštatoval Ecclestone v rozhovore pre TSN, ale trochu sa pomýlil, lebo odberatelia Mercedesu boli a aj budú len traja. Plus továrenský tím.

"Ferrari zásobuje tri tímy absolútne rovnakým spôsobom. Ferrari nemá taký výkonný motor ako Mercedes, ale zlepšuje sa. Ale zásobujú aj ostatných, pričom tento motor už nie je až taký dobrý," pripomenul Ecclestone. V tomto roku bude Ferrari dodávať aktuálne motory Haasu a Sauberu, minuloročné Scuderii Toro Rosso.

Nedávno poskytol veľmi zaujímavý rozhovor aj dizajnér Red Bullu Adrian Newey, ktorý žiadal zavedenie pravidla, podľa ktorého by odberatelia dostávali rovnaký motorový hardvér, softvér i palivo. Tvrdil, že aj keď by dnes niekto dostal rovnaký hardvér, tak v softvére je veľký rozdiel. A v mnohých prípadoch aj v palive, ktoré sa stará o značné množstvo výkonu.

Bude mať v tomto roku niekto na to, aby zabojoval s Mercedesom? "Prial by som si povedať 'áno', ale nemôžem. Ide o to, že je to veľmi dobrý tím, ich motor je určite lepší ako motory všetkých ostatných a majú jedného z najlepších jazdcov. Pre všetkých teda bude ťažké zdolať ich."

V ďalšej fáze rozhovoru sa Ecclestone opäť vrátil k motorom. "Dnešný problém je v pohonných jednotkách," prízvukoval. "Keď vznikala Formula 1, tak sme mali výrobcu, ktorý ich vyrábal - a využívali ich všetci okrem Ferrari, ktoré malo iný motor. Išlo o to, že všetci boli na jednej úrovni. Dnes však nie sú. Sme v procese, aby sme s tým niečo spravili. Motory musia byť omnoho jednoduchšie, aby mohol do hry vstúpiť aj ďalší výrobca a dodávať ich."

Formula 1 expanduje po celom svete a reportéra kanadského TSN zaujalo aj to, že sa opäť súťaží v susednom USA. Ecclestone tamojší okruh veľmi pochválil a vyzdvihol aj prácu organizátorov. "A nezabúdajme na to, že máme aj preteky v Rusku a v Azerbajdžane. Toto sú majstrovstvá sveta, skutočné majstrovstvá sveta. Predtým tu išlo len o akési majstrovstvá Európy a mimo Európy sa konalo len jedno či dve podujatia."

"A či mám ja obľúbenú trať? Nie, nemám žiadne obľúbené okruhy. To jazdci ich majú, pretože niektoré sú jednoduchšie, niektoré náročnejšie a vyzývavejšie," odpovedal Bernie Ecclestone, ktorý sa v závere rozhovoru vyjadril aj k možnosti vstupu ženskej pretekársky do F1: "Pochybujem o tom, pretože ak by bola nejaká schopná, aj tak by ju nebrali vážne. Nikdy by jej nedali auto, s ktorým by bola schopná o niečo zabojovať. Ale mali sme dievča, ktoré v GP3 absolvovalo celú sezónu. Nie je to teda nič, čo by sa ešte nestalo."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Black Wings Linz - HC Košice 3:4 (1:0, 2:1, 0:3)
"Utvorili sme niekoľko šancí, ktoré sme, žiaľ, nepremenili. Jeden strelený gól nestačí na víťazstvo na ľade tak favorizovaného tímu. Škvrnou súboja je zranenie Radka Smoleňáka," povedal Říha
"Z pôvodne piatich nominovaných sparťanov nám Pražania uvoľnili dvoch hráčov, Liberec pre maródku neuvoľnil ďalších dvoch a trojica Luža, Hlinka a Zigo odcestovala na prvý trip v sezóne so Slovanom," vysvetlil Švehla
"Je veľmi pekné uspieť v hlavnej kategórii ankety Hokejista roka. Predo mnou ju získalo veľa kvalitných hráčov, je to pre mňa česť a pocta. Tvrdá práca sa vyplatila. Gratulujem aj ostatným nominovaným," povedal Andrej Sekera
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Gól Ďuriša nenaštartoval Plzeň za postupom, Porto vyradilo AS Rím
Výsledky utorkových druhých zápasov play off LM 2016/2017
foto
Štadión bude, cieľom je vytvoriť sebestačný klub, odkazuje La Ling
"Cieľom je hrať dobrý futbal a baviť fanúšikov. Fanúšikov, ktorí stoja pri nás, keď vyhrávate, ale aj keď prichádzajú prehry. Musíme stáť nohami pevne na zemi, musíme byť stále realistami," hovorí La Ling
foto
Nadupaná "dvadsaťjednotka", v septembri proti Nemecku a Cypru
Reprezentačnú "dvadsaťjednotku" čaká finiš kvalifikácie na záverečný turnaj ME 2017, kam sa môže priamo prebojovať, ak zvíťazí vo svojej ôsmej kvalifikačnej skupine
foto
Na Anglicko aj s Holúbkom, Považancom či Kubíkom, Stoch skončil
Stochovi som poskytol veľa priestoru, boli s ním ťažkosti, ale pomohol nám a uznávam ho ako futbalistu. Po ME 2016 však prišla jedna situácia, pre ktorú si s ním neviem predstaviť pokračovanie spolupráce," povedal Kozák
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.
    Ferrari potvrdilo odchod Jamesa Allisona
    To, o čom sa špekulovalo už niekoľko týždňov, je napokon realita: Ferrari potvrdilo, že technický riaditeľ James Allison opúšťa Maranello. Angličan prežil veľmi ťažké obdobie, zomrela mu manželka Rebecca a dlhšie avizoval, že sa chce vrátiť domov k trom deťom.
    Martin Trenkler: Víkend na Hungaroringu
    Slovenský fotograf Martin Trenkler navštívil víkendové podujatie na Hungaroringu a my vám ponúkame pohľady na Veľkú cenu Maďarska 2016 prostredníctvom jeho objektívu.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City