beta verzia
 
 
 
Ecclestone: Mercedes a Ferrari nedodávajú zákazníkom rovnaké motory
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Štvrtok, 14. január 2016, 09:11

Naznačili to už viacerí a teraz sa k názoru pridal aj Bernie Ecclestone. Brit tvrdí, že Mercedes a Ferrari dodávajú svojim zákazníkom slabšie motory ako svojim továrenským tímom. Nevedno či má zákulisné informácie alebo len pokračuje vo vyvíjaní tlaku a vo vytváraní si lepšej strategickej pozície pri presadzovaní ním navrhovaných zmien.

V zásade je ale pravda, že keď Mercedes do svojej pohonnej jednotky preinvestoval posledných sedem žetónov, tak tieto motory dodal len Lewisovi Hamiltonovi a Nicovi Rosbergovi. Tím tvrdil, že nešlo o výkonnostné vylepšenie, ale len o predprípravu na budúci rok. Aj vo Ferrari platilo, že vylepšený motor dostal najskôr továrenský tím a ostatní prišli na rad neskôr. "Táto pohonná jednotka už ani nie je motor. Keď ju zavádzali, tak som bol proti nej. Je mimoriadne komplikovaná a drahá," zopakoval svoje časté slová Bernie Ecclestone.

Súčasne ho hnevá, že výrobcovia si takto robia čo len chcú. "Mercedes dodáva pohonné jednotky menším tímom a očividne ich zásobuje s omnoho menším výkonom, ako je ten, ktorý majú vo svojich autách. Takto sa zbavia štyroch tímov," skonštatoval Ecclestone v rozhovore pre TSN, ale trochu sa pomýlil, lebo odberatelia Mercedesu boli a aj budú len traja. Plus továrenský tím.

"Ferrari zásobuje tri tímy absolútne rovnakým spôsobom. Ferrari nemá taký výkonný motor ako Mercedes, ale zlepšuje sa. Ale zásobujú aj ostatných, pričom tento motor už nie je až taký dobrý," pripomenul Ecclestone. V tomto roku bude Ferrari dodávať aktuálne motory Haasu a Sauberu, minuloročné Scuderii Toro Rosso.

Nedávno poskytol veľmi zaujímavý rozhovor aj dizajnér Red Bullu Adrian Newey, ktorý žiadal zavedenie pravidla, podľa ktorého by odberatelia dostávali rovnaký motorový hardvér, softvér i palivo. Tvrdil, že aj keď by dnes niekto dostal rovnaký hardvér, tak v softvére je veľký rozdiel. A v mnohých prípadoch aj v palive, ktoré sa stará o značné množstvo výkonu.

Bude mať v tomto roku niekto na to, aby zabojoval s Mercedesom? "Prial by som si povedať 'áno', ale nemôžem. Ide o to, že je to veľmi dobrý tím, ich motor je určite lepší ako motory všetkých ostatných a majú jedného z najlepších jazdcov. Pre všetkých teda bude ťažké zdolať ich."

V ďalšej fáze rozhovoru sa Ecclestone opäť vrátil k motorom. "Dnešný problém je v pohonných jednotkách," prízvukoval. "Keď vznikala Formula 1, tak sme mali výrobcu, ktorý ich vyrábal - a využívali ich všetci okrem Ferrari, ktoré malo iný motor. Išlo o to, že všetci boli na jednej úrovni. Dnes však nie sú. Sme v procese, aby sme s tým niečo spravili. Motory musia byť omnoho jednoduchšie, aby mohol do hry vstúpiť aj ďalší výrobca a dodávať ich."

Formula 1 expanduje po celom svete a reportéra kanadského TSN zaujalo aj to, že sa opäť súťaží v susednom USA. Ecclestone tamojší okruh veľmi pochválil a vyzdvihol aj prácu organizátorov. "A nezabúdajme na to, že máme aj preteky v Rusku a v Azerbajdžane. Toto sú majstrovstvá sveta, skutočné majstrovstvá sveta. Predtým tu išlo len o akési majstrovstvá Európy a mimo Európy sa konalo len jedno či dve podujatia."

"A či mám ja obľúbenú trať? Nie, nemám žiadne obľúbené okruhy. To jazdci ich majú, pretože niektoré sú jednoduchšie, niektoré náročnejšie a vyzývavejšie," odpovedal Bernie Ecclestone, ktorý sa v závere rozhovoru vyjadril aj k možnosti vstupu ženskej pretekársky do F1: "Pochybujem o tom, pretože ak by bola nejaká schopná, aj tak by ju nebrali vážne. Nikdy by jej nedali auto, s ktorým by bola schopná o niečo zabojovať. Ale mali sme dievča, ktoré v GP3 absolvovalo celú sezónu. Nie je to teda nič, čo by sa ešte nestalo."



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Keď som počul, že zahlásili moje meno, bolo to neuveriteľné. Splnil sa mi sen. Je to pre mňa výnimočný moment, aj pre moju rodinu a priateľov, niečo, na čo si budem pamätať do konca života," uviedol Matthews
„V lige hrá veľmi veľa Kanaďanov, tí sú preferovaní. Hrá sa potom ich štýlom hry, pretože ide nie len o hráčov, ale aj o trénerov," konštatuje Marek Biro o EBEL v rozhovore pre hokej.sk
„Možno v mojej hre nebolo cítiť veľký pokrok, ale ja osobne sa cítim dozretejšie. Táto sezóna mi veľa dala a ja pevne verím, že v budúcej sezóne z toho budem čerpať a posuniem sa výkonnostne opäť o krok dopredu,“povedal Mislav Rosandič
Útočník Chicaga Patrick Kane sa stal hlavnou hviezdou slávnostného galavečera v Las Vegas, na ktorom sa odovzdávali individuálne ocenenia za sezónu 2015/2016 v zámorskej hokejovej NHL.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Portugalčania v predĺžení šokovali Chorvátov! (video)
Reprezentanti Portugalska zvíťazili v osemfinálovom zápase ME vo Francúzsku nad Chorvátskom 1:0 po predĺžení a postúpili medzi osem najlepších tímov turnaja. Zápas bol chudobný na veľké gólové šance
foto
Löw o Slovákoch: Sú oveľa silnejší ako Severní Íri
"Slovensko je iný súper ako Severné Írsko. Myslím si, že sú oveľa silnejší. Majú dobrú obranu, a preto nebudeme mať taký priestor ako proti Severnému Írsku," povedal lodivod favorita
foto
Bero nechce v zahraničí vysedávať na lavičke, sníva o Premier League
"Verím, že to rozhodnutie príde ešte pred prvým zápasom v Lige majstrov. Keď budem stále v napätí, nie je pre mňa jednoduché sa dať mentálne dokopy. Verím, že sa to vyrieši v najbližších dňoch," prezradil Bero
foto
Kozák sľubuje kolektívny výkon a tvrdí: Aj Nemci majú slabiny...
"Je pre nás obrovská výzva popasovať sa s nimi o dobrý výsledok. Uvidíme, ako to dopadne, ale som presvedčený, že hráči k tomu pristúpia maximálne zodpovedne," povedal Kozák
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!
    FIA potvrdila, že Alonso zažil pri nehode až tri extrémne preťaženia
    V novom magazíne Auto sa objavili zaujímavé informácie týkajúce sa nehody Fernanda Alonsa. Bola vôbec prvou, ktorú nasnímali nové 'high-speed' kamery.
    Sorrell chce v F1 virtuálnu realitu a odkazuje: Treba ísť tam, kde je rast
    "Ako som povedal na začiatku, všetko je to boj o čas, ktorí ľudia majú. Dnes máte milióny možností, ako ho stráviť. Práve v tom je asi najväčší rozdiel oproti roku 1968," usmial sa Martin Sorrell.
    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.
    Od Panisovho monackého víťazstva uplynulo už dvadsať rokov!
    "Po najlepšom čase z 'warmupu' som si začal veriť, a keď začalo pršať, tak ešte viac: Milujem dážď! Bol som celkom pokojný a koncentrovaný, lebo som niečo tušil. Ťažko to vysvetliť. Bolo to však niečo, čo som cítil..." spomína Olivier Panis.

    Archív správ

    Jún 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
        1 2 3 4 5
    6 7 8 9 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27 28 29 30      

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City