Ecclestone: Mercedes a Ferrari nedodávajú zákazníkom rovnaké motory
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Štvrtok, 14. január 2016, 09:11

Naznačili to už viacerí a teraz sa k názoru pridal aj Bernie Ecclestone. Brit tvrdí, že Mercedes a Ferrari dodávajú svojim zákazníkom slabšie motory ako svojim továrenským tímom. Nevedno či má zákulisné informácie alebo len pokračuje vo vyvíjaní tlaku a vo vytváraní si lepšej strategickej pozície pri presadzovaní ním navrhovaných zmien.

V zásade je ale pravda, že keď Mercedes do svojej pohonnej jednotky preinvestoval posledných sedem žetónov, tak tieto motory dodal len Lewisovi Hamiltonovi a Nicovi Rosbergovi. Tím tvrdil, že nešlo o výkonnostné vylepšenie, ale len o predprípravu na budúci rok. Aj vo Ferrari platilo, že vylepšený motor dostal najskôr továrenský tím a ostatní prišli na rad neskôr. "Táto pohonná jednotka už ani nie je motor. Keď ju zavádzali, tak som bol proti nej. Je mimoriadne komplikovaná a drahá," zopakoval svoje časté slová Bernie Ecclestone.

Súčasne ho hnevá, že výrobcovia si takto robia čo len chcú. "Mercedes dodáva pohonné jednotky menším tímom a očividne ich zásobuje s omnoho menším výkonom, ako je ten, ktorý majú vo svojich autách. Takto sa zbavia štyroch tímov," skonštatoval Ecclestone v rozhovore pre TSN, ale trochu sa pomýlil, lebo odberatelia Mercedesu boli a aj budú len traja. Plus továrenský tím.

"Ferrari zásobuje tri tímy absolútne rovnakým spôsobom. Ferrari nemá taký výkonný motor ako Mercedes, ale zlepšuje sa. Ale zásobujú aj ostatných, pričom tento motor už nie je až taký dobrý," pripomenul Ecclestone. V tomto roku bude Ferrari dodávať aktuálne motory Haasu a Sauberu, minuloročné Scuderii Toro Rosso.

Nedávno poskytol veľmi zaujímavý rozhovor aj dizajnér Red Bullu Adrian Newey, ktorý žiadal zavedenie pravidla, podľa ktorého by odberatelia dostávali rovnaký motorový hardvér, softvér i palivo. Tvrdil, že aj keď by dnes niekto dostal rovnaký hardvér, tak v softvére je veľký rozdiel. A v mnohých prípadoch aj v palive, ktoré sa stará o značné množstvo výkonu.

Bude mať v tomto roku niekto na to, aby zabojoval s Mercedesom? "Prial by som si povedať 'áno', ale nemôžem. Ide o to, že je to veľmi dobrý tím, ich motor je určite lepší ako motory všetkých ostatných a majú jedného z najlepších jazdcov. Pre všetkých teda bude ťažké zdolať ich."

V ďalšej fáze rozhovoru sa Ecclestone opäť vrátil k motorom. "Dnešný problém je v pohonných jednotkách," prízvukoval. "Keď vznikala Formula 1, tak sme mali výrobcu, ktorý ich vyrábal - a využívali ich všetci okrem Ferrari, ktoré malo iný motor. Išlo o to, že všetci boli na jednej úrovni. Dnes však nie sú. Sme v procese, aby sme s tým niečo spravili. Motory musia byť omnoho jednoduchšie, aby mohol do hry vstúpiť aj ďalší výrobca a dodávať ich."

Formula 1 expanduje po celom svete a reportéra kanadského TSN zaujalo aj to, že sa opäť súťaží v susednom USA. Ecclestone tamojší okruh veľmi pochválil a vyzdvihol aj prácu organizátorov. "A nezabúdajme na to, že máme aj preteky v Rusku a v Azerbajdžane. Toto sú majstrovstvá sveta, skutočné majstrovstvá sveta. Predtým tu išlo len o akési majstrovstvá Európy a mimo Európy sa konalo len jedno či dve podujatia."

"A či mám ja obľúbenú trať? Nie, nemám žiadne obľúbené okruhy. To jazdci ich majú, pretože niektoré sú jednoduchšie, niektoré náročnejšie a vyzývavejšie," odpovedal Bernie Ecclestone, ktorý sa v závere rozhovoru vyjadril aj k možnosti vstupu ženskej pretekársky do F1: "Pochybujem o tom, pretože ak by bola nejaká schopná, aj tak by ju nebrali vážne. Nikdy by jej nedali auto, s ktorým by bola schopná o niečo zabojovať. Ale mali sme dievča, ktoré v GP3 absolvovalo celú sezónu. Nie je to teda nič, čo by sa ešte nestalo."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

HC Slovan Bratislava - Torpedo Nižnij Novgorod 3:2 (0:0, 1:1, 2:1)
Jeden z najlepších strelcov slovenskej hokejovej histórie Peter Bondra obliekal počas výlukovej sezóny 2004-05 popradský dres. O dekádu neskôr ho na seba navliekli aj jeho synovia David a Nicholas.
V Severnej Amerike bežná prax, na Slovensku novinka. V Poprade sa rozhodli doplniť základ svojho tímu pre nové sezóny o hokejistov, ktorých vyselektuje predsezónny skúšobný kemp. Záujem o pôsobenie v tíme Kamzíkov prekonal očakávania.
"Niekedy musí nastať aj obmena kádra, takže uvidíme ako to bude šliapať v príprave a podľa toho sa rozhodneme kto zostane a kto odíde z hráčov na skúške, respektíve z našich odchovancov," uviedol Turek
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Efektívna Legia zaskočila Trenčín, rozhodol Nikolič
"Podľa môjho názoru sme boli možno aj lepší ako Legia, ale v takýchto zápasoch rozhoduje efektivita. My sme nepremenili šance, žiaľ, taký je futbal," povedal Ševela
foto
Fenerbahce so Škrtelom v zostave víťazne
Výsledky prvých zápasov tretieho predkola Ligy majstrov 2016/17
foto
Kouč Spartaka Karhan vidí rezervy v defenzíve Austrie Viedeň
"Určite je fajn, keď sa mužstvu darí. Na začiatku prípravy som chalanom povedal, že budem len rád, ak budem mať takéto problémy pri výbere hráčov," uviedol Karhan
foto
De Marco z Michaloviec na skúške v Levante, Sabler a Šmehyl posilnili Myjavu
Prestupové špekulácie dňa (streda, 27. júl 2016)
 

    Magazín F1.sk

    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.
    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City