Berger: Už aj cestné športiaky majú viac koní
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Štvrtok, 14. január 2016, 20:17

Gerhard Berger vo štvrtok zavítal na akciu Red Bullu do Kitzbühelu. Najskôr si pozrel jazdu Maxa Verstappena s monopostom RB7 na zjazdovke Hahnenkamm a následne absolvoval tlačovú konferenciu. Na nej bol pomerne kritický a otvorene hovoril o súčasných problémoch Formuly 1.

"Áno, v F1 zažívame trochu ťažké časy," povedal Berger, ktorého slová priniesol Motorsport-Magazin. "Na jednej strane sme v minulom roku videli veľmi dominantný Mercedes. Pochopiteľne, že ak niekto svoje domáce úlohy zvládne takto dobre, musí byť za to odmenený. Ak niekto odvádza takéto výkony, zaslúži si aj rešpekt."

V konečnom dôsledku to ale vedie k tomu, že diváci strácajú záujem. Mercedes vyhral za posledné dva roky 32 z 38 veľkých cien. V minulosti sa v športe tiež objavovali veľmi silné monoposty. ale často aj vypadávali.

"Za mojich čias sme mali množstvo vypadnutí a po prvej zákrute vôbec nebolo jasné, kto tie preteky vyhrá. Dnes už tento efekt prekvapení nemáme. Všetci prídu do cieľa a keď to všetko prebieha normálne, Hamilton alebo Rosberg sú po prvej zákrute vo vedení, tak preteky aj vyhrajú. Napätie sa veľmi výrazne vytratilo. Za mojich čias niekomu došlo palivo, iný mal poruchu prevodovky, ďalší poruchu motora. Vždy sa to menilo," skonštatoval bývalý rakúsky pretekár.

Ďalší z problémov sa týka výzoru okruhov. Pretekári spravia chybu a nedoplatia na ňu. "Za mojich čias boli jazdecké chyby potrestané," zdôraznil absolvent 210 veľkých cien Formuly 1. "Ak ste zašli za limit, tak ste skončili vo zvodidlách alebo v štrku. Neexistovali takmer žiadne výbehové zóny. Dnes sú dokonca vyasfaltované a aj keď dostanete šmyk, môžete mať šťastie a nestratiť dokonca ani miesto."

Fanúšikovia boli vtedy z monopostov a ich výkonu nadšení, na danú dobu to bola absolútna špička. Dnes však vývojovo nie sme na maxime a šport je v záujme bezpečnosti umelo spomaľovaný. "Jazdili sme s výkonom 1 300 alebo 1 400 koní. Bez automatickej prevodovky, bez elektronických pomôcok a podobne. A aj bez dnešnej aerodynamiky. Len si predstavte, bolo to ako výstrel delovej gule. Dnes majú autá 850 koní a treba povedať, že toľko už má aj cestný športiak. Ak aj nie viac. Pri dnešnej aerodynamike je navyše všetko mimoriadne stabilné a tento pomer už jednoducho nesedí."

Berger sa pridal na stranu Nikiho Laudu, Bernieho Ecclestona či Nica Hülkenberga a naznačil, že v niektorých smeroch je už aj MotoGP pred Formulou 1. "Keď sledujem spektakulárny motocyklový šport, tak vidím, že majú 270 koní a 160 kilogramov," skonštatoval bývalý spolumajiteľ Toro Rosso, podľa ktorého sa aj Formula 1 musí uberať týmto smerom. "Jazdec musí byť opäť rozhodujúci faktor. Musíme sa dostať k situácii, že len traja, štyria či piati budú mať na to, aby to dokonale ovládli."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "tešiť" na otcovské výčitky.
Vladimír Országh: "Bola to pre nás povinná jazda, ale nebolo to jednoduché. Zápas sme však zvládli podľa predstáv a hlavne bez stresov"
"Vzhľadom na nepresvedčivé výkony sa vedenie klubu okamžite rozhodlo prerušiť spoluprácu s pánom Chudým," potvrdil generálny manažér Michal Tóth
Štefan Fabian vstúpil do sezóny po červenom koberci. Na záver letného Tatranského pohára na ňom preberal ocenenie pre najlepšieho obrancu turnaja, pred nedeľňajším zápasom proti Zvolenu si pre zmenu užíval ovácie publika pri pózovaní s dresom s číslom 900 na chrbte.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Real s Dortmundom po polčase nerozhodne, Juventus vedie v Záhrebe (video)
Polčasové výsledky utorňajších zápasov druhého kola skupinovej fázy Ligy majstrov
foto
Allardyce po škandále skončil, Anglicko má nového trénera!
Sam Allardyce vydržal vo funkcii trénera anglickej reprezentácie len 67 dní. Z funkcie sa rozhodol odstúpiť po prevalení korupčných praktík
foto
Guľa do Sparty nepôjde, majiteľ Žiliny ho odmietol uvoľniť
"Vedia, že mám kontrakt, a preto najskôr skontaktovali pána majiteľa. Prvý krok spočíva v tom, aby klub povedal, či áno alebo nie," povedal Guľa
 

    Magazín F1.sk

    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.
    Bude to už len horšie
    "Zavádzanie "červených zón" pre fotografov začalo dávno, no z roka na rok je to horšie a horšie. Protestovať nepomôže, každý sa bojí o svoju akreditáciu," píše Martin Trenkler.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 7 ms. :: Country :: Region :: City