Anderson a nové gumy: Pridá to ďalšiu vrstvu zmätočnosti
Autor: Ladislav Király, zdroj: Autosport+   |   Publikované: Sobota, 16. január 2016, 12:08

Gary Anderson je veľmi zvedavý na to, čo v roku 2016 prinesie dodatočná nová zmes pneumatík. Okrem tvrdých, stredne tvrdých, mäkkých a supermäkkých budeme mať po novom aj ultramäkké. Tímy budú mať navyše o čosi voľnejšie ruky a veľkú časť volieb budú môcť spraviť podľa svojho gusta.

"Nové pneumatikové pravidlá, ktoré tímu umožňujú nominovať si vlastné gumy, len pridávajú ďalšiu vrstvu zmätočnosti k tomu, kto bude používať čo a kedy," myslí si technický odborník Autosportu. "Čím mäkšiu zmes nasadíte, tým lepší balans auto potrebuje. V zásade je to tak, že keď prezujete zo stredne tvrdých na mäkké, auto bude nedotáčavejšie. No a s dodatočnou sadou mäkkých gúm bude problém ešte vypuklejší."

"Niektoré tímy majú lepšie schopnosti s prinútením pneumatík pracovať počas jedného kola, iné zasa chápu, ako ich zvládnuť z hľadiska dlhšieho nasadenia v pretekoch. Ale zvládnuť obe veci súčasne je skutočná výzva. Ide tu o aerodynamické charakteristiky auta. Keď sa ťažisko auta pohybuje, tak ho potrebujete nastaviť tvrdšie, aby ste všetko mali pod kontrolou. To znamená, že gumy sa budú rýchlejšie zahrievať. Ak je aerodynamika stabilná, auto môže byť nastavené mäkšie. Tým pádom bude ku gumám šetrnejšie počas dlhšieho časového obdobia," konštatuje Anderson.

Bývalý technický šéf Jordanu dostal aj otázku, či by nechcel pomáhať s budúcim stanovovaním pravidiel. Sám ale uznal, že v hre bol už dlho a v tomto smere je za zenitom. "V F1 som bol mnoho rokov, počas ktorých sa spravilo veľmi veľa zmien. Niektoré správne, iné nesprávne. Ale aspoň tu bol niekto - konkrétne Bernie - kto to realizoval."

"Pamätám sa na to, ako sme sa pri návrate z jedného podujatia bavili s Eddiem Jordanom a Berniem. Eddie sa ako zvyčajne na všetko sťažoval. Bernie sa na neho pozrel a povedal: 'Jordan, tvoj problém je v tom, že vždy vieš všetko, čo je zlé, ale nič, čo je dobré!' Ja mám momentálne taký pocit, že zodpovedná skupina sa pozerá len na vlastné záujmy a nie na všeobecné dobro," dodáva Gary Anderson.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

„Zápas sa hodnotí ťažko. Totálne sme zbabrali úvod. V prvej tretine sme inkasovali päť gólov a potom sa už hrá veľmi ťažko,“ hľadal správne slová obranca Popradu Mário Kurali
„Padli sme na dno, verím, že sa z neho odrazíme. Keď začneme dávať góly, prídu aj výsledky,“ verí skúsený útočník Kamil Brabenec
"Pre divákov to bolo pekné, ale nemôžeme dostať doma šesť gólov. To jednoducho nejde. S piatimi gólmi musíme doma vyhrávať. Vzadu to jednoducho nie je ono," hovorí Juraj Majdan
"Miestami sme sa na seba s chalanmi z Košíc pozerali a nechápavo krútili hlavami. Toľko šancí sa často nevidí a všetci sme si to užívali. Tréneri z nás ale asi šediveli," pousmial sa Marek Slovák
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
V šlágri kola triumf "šošonov"
MŠK Žilina – ŽP Šport Podbrezová 1:0 (0:0)
foto
FC Liverpool aj FC Chelsea zvíťazili u súperov (video)
Sumár výsledkov stretnutí siedmeho kola anglickej Premier League
foto
Slovan potvrdzuje úlohu favorita
ŠK Slovan Bratislava - MFK Zemplín Michalovce 2:0 po prvom polčase
foto
V slovenskom Ríme po prvom polčase bez gólov
Spartak Trnava - ViOn Zlaté Moravce-Vráble 0:0 po prvom polčase
 

    Magazín F1.sk

    Chcete byť mechanikom v F1? Pripravte sa aj na 22-hodinové šichty
    "Je to poriadne stresujúca práca, no keď všetko vychádza, je to naozaj neuveriteľné. Keď prídu do boxov dve autá naraz a vy tých druhých porazíte práve vďaka zastávke v boxoch, celý tím má byť na čo hrdý," hovorí v otvorenom rozhovore Kenny Handkammer, bývalý šéfmechanik Red Bullu.
    Zvieratá na pretekárskej trati: Čo všetko už navštívilo súťažné okruhy? (VIDEO)
    Počas víkendu v Singapure sa na súťažnej trati objavil varan. História Formuly 1 pamätá veľké množstvo podobných prípadov.
    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    "Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý."
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.

    Archív správ

    Október 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
              1 2
    3 4 5 6 7 8 9
    10 11 12 13 14 15 16
    17 18 19 20 21 22 23
    24 25 26 27 28 29 30
    31            

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 13 ms. :: Country :: Region :: City