Anderson a nové gumy: Pridá to ďalšiu vrstvu zmätočnosti
Autor: Ladislav Király, zdroj: Autosport+   |   Publikované: Sobota, 16. január 2016, 12:08

Gary Anderson je veľmi zvedavý na to, čo v roku 2016 prinesie dodatočná nová zmes pneumatík. Okrem tvrdých, stredne tvrdých, mäkkých a supermäkkých budeme mať po novom aj ultramäkké. Tímy budú mať navyše o čosi voľnejšie ruky a veľkú časť volieb budú môcť spraviť podľa svojho gusta.

"Nové pneumatikové pravidlá, ktoré tímu umožňujú nominovať si vlastné gumy, len pridávajú ďalšiu vrstvu zmätočnosti k tomu, kto bude používať čo a kedy," myslí si technický odborník Autosportu. "Čím mäkšiu zmes nasadíte, tým lepší balans auto potrebuje. V zásade je to tak, že keď prezujete zo stredne tvrdých na mäkké, auto bude nedotáčavejšie. No a s dodatočnou sadou mäkkých gúm bude problém ešte vypuklejší."

"Niektoré tímy majú lepšie schopnosti s prinútením pneumatík pracovať počas jedného kola, iné zasa chápu, ako ich zvládnuť z hľadiska dlhšieho nasadenia v pretekoch. Ale zvládnuť obe veci súčasne je skutočná výzva. Ide tu o aerodynamické charakteristiky auta. Keď sa ťažisko auta pohybuje, tak ho potrebujete nastaviť tvrdšie, aby ste všetko mali pod kontrolou. To znamená, že gumy sa budú rýchlejšie zahrievať. Ak je aerodynamika stabilná, auto môže byť nastavené mäkšie. Tým pádom bude ku gumám šetrnejšie počas dlhšieho časového obdobia," konštatuje Anderson.

Bývalý technický šéf Jordanu dostal aj otázku, či by nechcel pomáhať s budúcim stanovovaním pravidiel. Sám ale uznal, že v hre bol už dlho a v tomto smere je za zenitom. "V F1 som bol mnoho rokov, počas ktorých sa spravilo veľmi veľa zmien. Niektoré správne, iné nesprávne. Ale aspoň tu bol niekto - konkrétne Bernie - kto to realizoval."

"Pamätám sa na to, ako sme sa pri návrate z jedného podujatia bavili s Eddiem Jordanom a Berniem. Eddie sa ako zvyčajne na všetko sťažoval. Bernie sa na neho pozrel a povedal: 'Jordan, tvoj problém je v tom, že vždy vieš všetko, čo je zlé, ale nič, čo je dobré!' Ja mám momentálne taký pocit, že zodpovedná skupina sa pozerá len na vlastné záujmy a nie na všeobecné dobro," dodáva Gary Anderson.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Malé ihrisko, najlepší hráči a hneď v septembri. Neviem si predstaviť, ako sa človek hneď musí adaptovať na to, aby bol pripravený," myslí si Hossa
Výber Európy začne prípravu na Svetový pohár 2016 v hokeji 4. septembra v Quebecu. Na piatkovej tlačovej konferencii v Trenčíne to oznámil generálny manažér tímu Miroslav Šatan
"Som nadšený, že môžem byť ďalší rok súčasťou organizácie NY Rangers," uviedol Hrivík
"V mojom veku môžem povedať len toľko, že táto sezóna je posledná. Avšak všetko sa uvidí na jej konci. Ja chcem hrať hokej čo najdlhšie," uviedol Kroták
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
ViOn dokonale zaskočil masjtra z Trenčína! (video)
Peter Gergely: "Dôležitým momentom bol zákrok Kováča v úvode, keď chytil veľkú šancu. Počítali sme s tým, že súper mal päť ťažkých zápasov v nohách. Chceli sme to využiť"
foto
Žilina rozobrala Prešov, ten je stále bez gólu (video)
Adrián Guľa: "Chlapci hrali s vášňou, chutil im futbal, podporili ich fanúšikovia, ktorým ďakujem a uhrali čisté konto, takže gratulujem"
foto
Senica s prvou výhrou, Michalovce s prvou prehrou (video)
Miroslav Mentel: "V prvom polčase sme boli dominantnejší, išla nám hra, dali sme pekné góly. Súper bol v druhom polčase aktívnejší, hralo sa na našej polovici"
 

    Magazín F1.sk

    Ferrari potvrdilo odchod Jamesa Allisona
    To, o čom sa špekulovalo už niekoľko týždňov, je napokon realita: Ferrari potvrdilo, že technický riaditeľ James Allison opúšťa Maranello. Angličan prežil veľmi ťažké obdobie, zomrela mu manželka Rebecca a dlhšie avizoval, že sa chce vrátiť domov k trom deťom.
    Martin Trenkler: Víkend na Hungaroringu
    Slovenský fotograf Martin Trenkler navštívil víkendové podujatie na Hungaroringu a my vám ponúkame pohľady na Veľkú cenu Maďarska 2016 prostredníctvom jeho objektívu.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City