Sainz spomína na najhoršie dve sekundy svojho života
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Nedeľa, 17. január 2016, 21:19

Carlos Sainz zažil počas minuloročného ruského víkendu najhoršie okamihy svojho života. Tesne pred trinástou zákrutou stratil kontrolu nad svojim monopostom STR10, narazil do steny a potom sa nekontrolovane rútil smerom k bariére. Autom sa pod ňu zapichol a keďže sa mu pokazila vysielačka, nevedel sa ozvať a potvrdiť, že je v poriadku.

Pod Tecpro bariérou strávil vyše pätnásť minút. Celá procesia trvala pomerne dlho, pretože prítomní lekári museli dodržať prísne stanovené postupy. Od prvých okamihov vedeli, že jazdec je pri vedomí a je v poriadku, tak nič nechceli unáhliť. Sainza potom previezli do nemocnice, ale na druhý deň už súťažil.

"Kým ma vybrali z auta, prešlo sedemnásť a pol minúty," zaspomínal si Sainz v rozhovore pre španielsky televízny program El Hormiguero. "Na najdlhšej rovinke okruhu ma požiadali o otestovanie experimentálnej brzdnej mapy. Dosiahol som rýchlosť okolo 330 km/h a hneď, ako som šliapol na brzdy, som stratil kontrolu nad zadnou časťou auta. Do múra som vrazil rýchlosťou 270 km/h."

"Tam sa ale nič nestalo. Problém bol však v tom, že sa mi zlomil záves, takže riadenie ani brzdy už nefungovali. Aj bez brzdenia sa mi podarilo znížiť rýchlosť na 200 km/h a potom už prišiel tvrdý náraz. Počas dvoch sekúnd medzi prvým a druhým nárazom, keď som šliapal na brzdy a nič sa nedialo, tak som si povedal: 'Je koniec.' V takej chvíli myslíte na najhoršie a boli to dve najhoršie sekundy môjho života," skonštatoval Španiel.

"Po náraze mi na pár sekúnd vyrazilo dych, ale bol som pri vedomí. Následne som si uvedomil, že sa mi nestalo nič vážne. Uviazol som však pod bariérami, pretože nezapracovali optimálne," povedal Carlos Sainz. "Počas tých sedemnástich minút som myslel na otca, sestry, mamu. Všetci tú nehodu videli a netušili, či sa mi niečo stalo..."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

„Zápas sa hodnotí ťažko. Totálne sme zbabrali úvod. V prvej tretine sme inkasovali päť gólov a potom sa už hrá veľmi ťažko,“ hľadal správne slová obranca Popradu Mário Kurali
„Padli sme na dno, verím, že sa z neho odrazíme. Keď začneme dávať góly, prídu aj výsledky,“ verí skúsený útočník Kamil Brabenec
"Pre divákov to bolo pekné, ale nemôžeme dostať doma šesť gólov. To jednoducho nejde. S piatimi gólmi musíme doma vyhrávať. Vzadu to jednoducho nie je ono," hovorí Juraj Majdan
"Miestami sme sa na seba s chalanmi z Košíc pozerali a nechápavo krútili hlavami. Toľko šancí sa často nevidí a všetci sme si to užívali. Tréneri z nás ale asi šediveli," pousmial sa Marek Slovák
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Prvá prehra Podbrezovej, "šošoni" už so šesťbodovým náskokom (video)
"Ďakujem chlapcom za solídnu mentalitu a kompaktnosť, za aktivitu sme si zaslúžili dať aspoň jeden gól a víťazstvo je pre nás zaslúžené," netajil spokojnosť Guľa
foto
"Andeli" sa nadreli na výhru nad ViOn-om (video)
"Dnes nemám čo hodnotiť. Na tento zápas musíme čo najskôr zabudnúť. Z našej strany to nebol ligový futbal," konštatoval Karhan
foto
Slovan proti Michalovciam potvrdil úlohu favorita (video)
"Na konci sme inkasovali a pustili sme súpera do šancí, s čím nie som spokojný. Teraz máme dva týždne na prípravu v pokoji," hodnotil Vukomanovič
foto
Liverpool aj Chelsea zvíťazili u súperov (video)
Sumár výsledkov stretnutí siedmeho kola anglickej Premier League
 

    Magazín F1.sk

    Chcete byť mechanikom v F1? Pripravte sa aj na 22-hodinové šichty
    "Je to poriadne stresujúca práca, no keď všetko vychádza, je to naozaj neuveriteľné. Keď prídu do boxov dve autá naraz a vy tých druhých porazíte práve vďaka zastávke v boxoch, celý tím má byť na čo hrdý," hovorí v otvorenom rozhovore Kenny Handkammer, bývalý šéfmechanik Red Bullu.
    Zvieratá na pretekárskej trati: Čo všetko už navštívilo súťažné okruhy? (VIDEO)
    Počas víkendu v Singapure sa na súťažnej trati objavil varan. História Formuly 1 pamätá veľké množstvo podobných prípadov.
    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    "Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý."
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.

    Archív správ

    Október 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
              1 2
    3 4 5 6 7 8 9
    10 11 12 13 14 15 16
    17 18 19 20 21 22 23
    24 25 26 27 28 29 30
    31            

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City