beta verzia
 
 
 
Herbert: Dotankovávanie je katastrofálna myšlienka
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Pondelok, 18. január 2016, 09:38

Klasický víkend Formuly 1 trvá v skutočnosti štyri dni: vo štvrtok sa začne povinnými tlačovkami všetkých jazdcov, v piatok nasledujú dva voľné tréningy, v sobotu ďalší tréning a kvalifikácia, aby to v nedeľu zavŕšila veľká cena. Jazdci majú okolo toho všetkého veľké množstvo povinnosti, ale nakoniec ide len o nedeľu. Vtedy sa rozdávajú body. Nie je to teda všetko zbytočne rozťahané? Keď si vezmeme do úvahy, že tento rok nás čaká až 21 pretekov, je to pre účastníkov kolotoča poriadna záťaž.

"V priebehu minulého roku ma dosť nahnevalo, že jazdci začali prezentovať svoju nespokojnosť s piatkovým jazdením," povedal bývalý pretekár Johnny Herbert pre Downforce Radio. "Argumentovali tým, že ide len o zber dát pre inžinierov a vôbec si to neužívajú. Ale keď som v F1 pôsobil ja, chcel som jazdiť čo najviac. A to sme v tom čase aj testovali!"

Brit však súčasne uznal, že možno to nie je úplne ideálne nastavené: "Ako by sme to mohli pre fanúšikov a jazdcov spraviť zábavnejšie? Čo ak by sme v piatok hodinu a pol testovali a potom by okamžite nasledovala polhodinová kvalifikácia? V sobotu by sme mali možno polhodinový warm-up a potom hodinové preteky o konštruktérske body. Toto by mohli byť tímové preteky."

"Nedeľa by mohla byť o tom, čo podľa mňa každý chce: preteky jazdcov. Na papieri by mohli dostať stratégiu, ale potom by išli do pretekov celkom sami. Nechajme jazdcov diktovať, čo chcú robiť. Majme tie spomínané gladiátorské preteky, aké boli za čias Sennu a Prosta v jednom tíme. Nech sa rozhodujú jazdci a vďaka tomu bude všetko variabilnejšie. Všetko by to mali byť ich voľby. Sme ľudia a mali by sme to mať umožnené. Toto sú najlepší jazdci sveta a nechajme ich súperiť hlava proti hlave," skonštatoval Herbert, podľa ktorého by piatok takto niečo znamenal, sobota by bola o tímoch a nedeľa o tom, aká by mala byť Formula 1.

Víťaz troch veľkých cien sa v ďalšej fáze rozhovoru zamyslel aj nad finančnou situáciou Formuly 1. "Formula 1 je drahšia, ako zvykla byť preto, lebo povedali 'nie' originálnemu konceptu Bernieho Ecclestona z 80. rokov," pokračoval. "Úlohou výrobcov je vždy propagovať značku a pochopiteľne nechcú žiadny nákladový strop, pretože takto by tímy ako Sauber či Force India stiahli stratu. Niektorí majú viac peňazí a iní zasa menej, no osobne neviem, ako by sa to niekedy mohlo zmeniť. Formula 1 bola vždy takáto."

Témou posledných dní je aj možný návrat dotankovávania. Päťdesiatjedenročný Herbert je však rázne proti. "Dotankovávanie je katastrofálna myšlienka. S Damonom (Hillom) i Martinom (Brundlom) sme sa zhodli, že pre šport to vôbec nebolo dobré. Felipe Massa navyše pre uviaznutie tankovacej hadice v Singapure 2008 prišiel o titul, čo je skvelý príklad šialenstva tejto veci. Je bláznovstvo, že sa o tom opäť hovorí. Zlou myšlienkou boli aj drážkované pneumatiky a som rád, že opäť sme sa vrátili k slikom. Nepotrebujeme, aby tí, ktorí stanovujú pravidlá, robili hlúpe a šialené rozhodnutia."

"Spomínam si na Barcelonu 1991 a bitku Sennu a Mansella koleso na koleso. Takto to zvyklo byť. Ak by sa to stalo teraz, vzbudilo by to pobúrenie! Kompetentní by sa sťažovali, že je to príliš nebezpečné. Ale práve toto chcem ja i ostatní ľudia vidieť. Ak by sme spravili jednu či dve malé zmeny, dokázali by sme to vrátiť. Dúfam, že to napokon dokážeme," dodal Johnny Herbert.



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

V roku 1997 zaregistroval Google svoju doménu a v rovnakom čase debutoval v drese San José Sharks 18-ročný Patrick Marleau.
Jediný slovenský zástupca v Kontinentálnej hokejovej lige HC Slovan Bratislava pokračuje v tvorbe mužstva pre budúcu sezónu KHL. Začiatkom mája funkcionári oznámili dohodu o spolupráci s kanadským útočníkom Jonathanom Cheechoom.
Mohol to byť najkrajší večer Bluesmanov za posledných pätnásť rokov. Nenaplnené finálové očakávanie však vystriedalo po prehre 2:5 na ľade San José obrovské sklamanie.
Výkonný výbor Slovenského zväzu ľadového hokeja (SZĽH) a vedenie reprezentácie v stredu stručne zhodnotili účinkovanie národného tímu na MS v Rusku.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
V Slovane zavládlo sklamanie, mladý brankár Greif má ale za sebou zaujímavý rok (video)
Dominik Greif má za sebou nezabudnuteľnú sezónu. Premiérovo sa presadil medzi mužmi, je po dlhej dobe odchovancom v brnánke Slovana a v reprezentácii sa uživí aj ako strelec
foto
Weiss mladší pred Gruzínskom: Otec nás bude chcieť potrápiť
Otec a syn, život prináša zaujímavé situácie. Bývalý tréner slovenskej reprezentácie Vladimír Weiss starší povedie v piatok v rakúskom Welse výber Gruzínska aj proti jeho synovi
foto
Michalovčania si záchranu zaslúžili, Sedlák: Tím má veľký potenciál
"Som unavený, vyšťavený. Teším sa na dovolenku ako možno nikdy pred tým. Ak potom príde nejaká ponuka, rád ju vezmem. Teším sa na to, futbal mám rád, ale nepotrebujem ho robiť neustále," prezradil Stanislav Griga
foto
3b Hviezdy ligy 2016: Hlasuj za najlepších hráčov a vyhraj skvelé ceny!
Redakcia PROFUTBAL.sk a spoločnosť 3b pripravili po skončení sezóny 2015/2016 jedinečnú anketu „3b Hviezdy ligy 2016 – rozhodnite o svojich hviezdach“. Práve vy môžete určiť, ktorí hráči boli tento rok najlepší v I. a II. lige!
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.
    Od Panisovho monackého víťazstva uplynulo už dvadsať rokov!
    "Po najlepšom čase z 'warmupu' som si začal veriť, a keď začalo pršať, tak ešte viac: Milujem dážď! Bol som celkom pokojný a koncentrovaný, lebo som niečo tušil. Ťažko to vysvetliť. Bolo to však niečo, čo som cítil..." spomína Olivier Panis.
    Ťažká havária v F3 bez obetí, Li má však viacero zlomenín (VIDEO)
    "Chcem sa poďakovať FIA, Dallare, Carlinu Racing a všetkým, ktorí tak zapracovali na zvýšení bezpečnosti v pretekárskom športe," reagoval Ryan Tveter. "Pretože práve vďaka ním tu ešte sme."
    Helmut Marko: Najväčší expert na talenty?
    "Nemáme zasa až také tvrdé a prísne pravidlá. Jazdci len potrebujú odviesť výkon," skonštatoval Helmut Marko.
    Ako sa vyvíjala váha monopostov?
    "Toto už nie je taká Formula 1, akú som spoznal. Keď som začínal, tak boli autá ešte ľahké a bola to jazda na ostrí noža," sťažuje sa Lewis Hamilton.
    Dva tímy našli spôsob umelého zníženia tlaku v pneumatikách
    Prišlo sa na to, že dva tímy našli pravdepodobne legálny trik, ako natlakovanie umelo znížiť. Pri meraní na štarte je všetko v poriadku, ale po rozjazde auta tlak poklesne, čo monoposty zrýchli až o štyri desatiny sekundy na kolo.

    Archív správ

    Máj 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
                1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31          

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 24 ms. :: Country :: Region :: City