beta verzia
 
 
 
Herbert: Dotankovávanie je katastrofálna myšlienka
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Pondelok, 18. január 2016, 09:38

Klasický víkend Formuly 1 trvá v skutočnosti štyri dni: vo štvrtok sa začne povinnými tlačovkami všetkých jazdcov, v piatok nasledujú dva voľné tréningy, v sobotu ďalší tréning a kvalifikácia, aby to v nedeľu zavŕšila veľká cena. Jazdci majú okolo toho všetkého veľké množstvo povinnosti, ale nakoniec ide len o nedeľu. Vtedy sa rozdávajú body. Nie je to teda všetko zbytočne rozťahané? Keď si vezmeme do úvahy, že tento rok nás čaká až 21 pretekov, je to pre účastníkov kolotoča poriadna záťaž.

"V priebehu minulého roku ma dosť nahnevalo, že jazdci začali prezentovať svoju nespokojnosť s piatkovým jazdením," povedal bývalý pretekár Johnny Herbert pre Downforce Radio. "Argumentovali tým, že ide len o zber dát pre inžinierov a vôbec si to neužívajú. Ale keď som v F1 pôsobil ja, chcel som jazdiť čo najviac. A to sme v tom čase aj testovali!"

Brit však súčasne uznal, že možno to nie je úplne ideálne nastavené: "Ako by sme to mohli pre fanúšikov a jazdcov spraviť zábavnejšie? Čo ak by sme v piatok hodinu a pol testovali a potom by okamžite nasledovala polhodinová kvalifikácia? V sobotu by sme mali možno polhodinový warm-up a potom hodinové preteky o konštruktérske body. Toto by mohli byť tímové preteky."

"Nedeľa by mohla byť o tom, čo podľa mňa každý chce: preteky jazdcov. Na papieri by mohli dostať stratégiu, ale potom by išli do pretekov celkom sami. Nechajme jazdcov diktovať, čo chcú robiť. Majme tie spomínané gladiátorské preteky, aké boli za čias Sennu a Prosta v jednom tíme. Nech sa rozhodujú jazdci a vďaka tomu bude všetko variabilnejšie. Všetko by to mali byť ich voľby. Sme ľudia a mali by sme to mať umožnené. Toto sú najlepší jazdci sveta a nechajme ich súperiť hlava proti hlave," skonštatoval Herbert, podľa ktorého by piatok takto niečo znamenal, sobota by bola o tímoch a nedeľa o tom, aká by mala byť Formula 1.

Víťaz troch veľkých cien sa v ďalšej fáze rozhovoru zamyslel aj nad finančnou situáciou Formuly 1. "Formula 1 je drahšia, ako zvykla byť preto, lebo povedali 'nie' originálnemu konceptu Bernieho Ecclestona z 80. rokov," pokračoval. "Úlohou výrobcov je vždy propagovať značku a pochopiteľne nechcú žiadny nákladový strop, pretože takto by tímy ako Sauber či Force India stiahli stratu. Niektorí majú viac peňazí a iní zasa menej, no osobne neviem, ako by sa to niekedy mohlo zmeniť. Formula 1 bola vždy takáto."

Témou posledných dní je aj možný návrat dotankovávania. Päťdesiatjedenročný Herbert je však rázne proti. "Dotankovávanie je katastrofálna myšlienka. S Damonom (Hillom) i Martinom (Brundlom) sme sa zhodli, že pre šport to vôbec nebolo dobré. Felipe Massa navyše pre uviaznutie tankovacej hadice v Singapure 2008 prišiel o titul, čo je skvelý príklad šialenstva tejto veci. Je bláznovstvo, že sa o tom opäť hovorí. Zlou myšlienkou boli aj drážkované pneumatiky a som rád, že opäť sme sa vrátili k slikom. Nepotrebujeme, aby tí, ktorí stanovujú pravidlá, robili hlúpe a šialené rozhodnutia."

"Spomínam si na Barcelonu 1991 a bitku Sennu a Mansella koleso na koleso. Takto to zvyklo byť. Ak by sa to stalo teraz, vzbudilo by to pobúrenie! Kompetentní by sa sťažovali, že je to príliš nebezpečné. Ale práve toto chcem ja i ostatní ľudia vidieť. Ak by sme spravili jednu či dve malé zmeny, dokázali by sme to vrátiť. Dúfam, že to napokon dokážeme," dodal Johnny Herbert.



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

„Na Slovensku je veľa trénerov, najmä po krčmách. Ja ale viem, aké to je, byť na mieste hráča a musieť sa rozhodnúť v danom zlomku sekundy," vraví Tomáš Zigo pre hokej.sk
Necelé dva dni pred otvorením trhu s voľnými hráčmi sa udiala v zámorskej hokejovej NHL jedna z najzaujímavejších transakcií za uplynulé roky.
Keith Yandle či Alex Goligoski už stihli vymeniť status neobmedzených voľných agentov za podpísanú zmluvu, no na letnom trhu ostáva stále poriadna várka voľných hráčov.
Slovenská hokejová reprezentácia odštartuje nastávajúcu sezónu netradične skoro.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
3b Hviezdy ligy 2016: Zatiaľ dominujú Trenčania, najvyrovnanejšia je 2. liga!
Konečné čísla zverejníme až po uzávierke hlasovania, no teraz, desať dní pred koncom ankety, vám prinášame priebežné poradie v jednotlivých kategóriách!
foto
"Ruža" stále rokuje s možnými posilami, Hrnčár: Ide o ambicióznych hráčov
"Vo futbale sa deje bežne, že hráči chodia na skúšku a na konci ostávajú len dve cesty. Buď hráča chcete, alebo nie. Pri tých, ktorí odišli, sme sa rozhodli pre druhú cestu," okomentoval Hrnčár
foto
Poliaci o prvé semifinále od 1982, Portugalci neočakávajú nič ľahké
"Najdôležitejšie je, že sme vo štvrťfinále. Nie je dôležité, či hráte pekný alebo škaredý futbal, musíte vyhrávať a ja chcem vyhrávať," povedal portugalský obranca Jose Fonte
foto
Trnava chce opäť postúpiť cez Hibernians, začne bez divákov
"Fanúšikovia celú sezónu stáli za nami, tešili sa na európsky pohár a teraz ho neuvidia. Urobíme všetko, aby sme postúpili do druhého predkola," uviedol Karhan
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!
    FIA potvrdila, že Alonso zažil pri nehode až tri extrémne preťaženia
    V novom magazíne Auto sa objavili zaujímavé informácie týkajúce sa nehody Fernanda Alonsa. Bola vôbec prvou, ktorú nasnímali nové 'high-speed' kamery.
    Sorrell chce v F1 virtuálnu realitu a odkazuje: Treba ísť tam, kde je rast
    "Ako som povedal na začiatku, všetko je to boj o čas, ktorí ľudia majú. Dnes máte milióny možností, ako ho stráviť. Práve v tom je asi najväčší rozdiel oproti roku 1968," usmial sa Martin Sorrell.
    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.
    Od Panisovho monackého víťazstva uplynulo už dvadsať rokov!
    "Po najlepšom čase z 'warmupu' som si začal veriť, a keď začalo pršať, tak ešte viac: Milujem dážď! Bol som celkom pokojný a koncentrovaný, lebo som niečo tušil. Ťažko to vysvetliť. Bolo to však niečo, čo som cítil..." spomína Olivier Panis.

    Archív správ

    Jún 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
        1 2 3 4 5
    6 7 8 9 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27 28 29 30      

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City