Herbert: Dotankovávanie je katastrofálna myšlienka
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Pondelok, 18. január 2016, 09:38

Klasický víkend Formuly 1 trvá v skutočnosti štyri dni: vo štvrtok sa začne povinnými tlačovkami všetkých jazdcov, v piatok nasledujú dva voľné tréningy, v sobotu ďalší tréning a kvalifikácia, aby to v nedeľu zavŕšila veľká cena. Jazdci majú okolo toho všetkého veľké množstvo povinnosti, ale nakoniec ide len o nedeľu. Vtedy sa rozdávajú body. Nie je to teda všetko zbytočne rozťahané? Keď si vezmeme do úvahy, že tento rok nás čaká až 21 pretekov, je to pre účastníkov kolotoča poriadna záťaž.

"V priebehu minulého roku ma dosť nahnevalo, že jazdci začali prezentovať svoju nespokojnosť s piatkovým jazdením," povedal bývalý pretekár Johnny Herbert pre Downforce Radio. "Argumentovali tým, že ide len o zber dát pre inžinierov a vôbec si to neužívajú. Ale keď som v F1 pôsobil ja, chcel som jazdiť čo najviac. A to sme v tom čase aj testovali!"

Brit však súčasne uznal, že možno to nie je úplne ideálne nastavené: "Ako by sme to mohli pre fanúšikov a jazdcov spraviť zábavnejšie? Čo ak by sme v piatok hodinu a pol testovali a potom by okamžite nasledovala polhodinová kvalifikácia? V sobotu by sme mali možno polhodinový warm-up a potom hodinové preteky o konštruktérske body. Toto by mohli byť tímové preteky."

"Nedeľa by mohla byť o tom, čo podľa mňa každý chce: preteky jazdcov. Na papieri by mohli dostať stratégiu, ale potom by išli do pretekov celkom sami. Nechajme jazdcov diktovať, čo chcú robiť. Majme tie spomínané gladiátorské preteky, aké boli za čias Sennu a Prosta v jednom tíme. Nech sa rozhodujú jazdci a vďaka tomu bude všetko variabilnejšie. Všetko by to mali byť ich voľby. Sme ľudia a mali by sme to mať umožnené. Toto sú najlepší jazdci sveta a nechajme ich súperiť hlava proti hlave," skonštatoval Herbert, podľa ktorého by piatok takto niečo znamenal, sobota by bola o tímoch a nedeľa o tom, aká by mala byť Formula 1.

Víťaz troch veľkých cien sa v ďalšej fáze rozhovoru zamyslel aj nad finančnou situáciou Formuly 1. "Formula 1 je drahšia, ako zvykla byť preto, lebo povedali 'nie' originálnemu konceptu Bernieho Ecclestona z 80. rokov," pokračoval. "Úlohou výrobcov je vždy propagovať značku a pochopiteľne nechcú žiadny nákladový strop, pretože takto by tímy ako Sauber či Force India stiahli stratu. Niektorí majú viac peňazí a iní zasa menej, no osobne neviem, ako by sa to niekedy mohlo zmeniť. Formula 1 bola vždy takáto."

Témou posledných dní je aj možný návrat dotankovávania. Päťdesiatjedenročný Herbert je však rázne proti. "Dotankovávanie je katastrofálna myšlienka. S Damonom (Hillom) i Martinom (Brundlom) sme sa zhodli, že pre šport to vôbec nebolo dobré. Felipe Massa navyše pre uviaznutie tankovacej hadice v Singapure 2008 prišiel o titul, čo je skvelý príklad šialenstva tejto veci. Je bláznovstvo, že sa o tom opäť hovorí. Zlou myšlienkou boli aj drážkované pneumatiky a som rád, že opäť sme sa vrátili k slikom. Nepotrebujeme, aby tí, ktorí stanovujú pravidlá, robili hlúpe a šialené rozhodnutia."

"Spomínam si na Barcelonu 1991 a bitku Sennu a Mansella koleso na koleso. Takto to zvyklo byť. Ak by sa to stalo teraz, vzbudilo by to pobúrenie! Kompetentní by sa sťažovali, že je to príliš nebezpečné. Ale práve toto chcem ja i ostatní ľudia vidieť. Ak by sme spravili jednu či dve malé zmeny, dokázali by sme to vrátiť. Dúfam, že to napokon dokážeme," dodal Johnny Herbert.



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Zámorské posily prídu až prvý augustový týždeň a pripoja sa k nám. Všetci hráči, ktorých sme avizovali, že máme pod zmluvou, na ľade boli," dodal Kobezda
Vicemajster z vlaňajšej sezóny najvyššej slovenskej hokejovej súťaže HC '05 iClinic Banská Bystrica získal do svojho mužstva na novú sezónu najproduktívnejšieho obrancu ECHL Mathewa Maioneho.
Pod novým trénerským tandemom Pavol Paukovček - Juraj Halaj vykorčuľovali v pondelok na ľad aj hokejisti MHC Martin.
"S Košicami sme boli v kontakte dlhší čas a napokon sme sa dopracovali ku konkrétnej ponuke. Nemal som nad čím váhať, pretože ide o špičkový a ambiciózny klub. Hokej predsa hráme práve preto, aby sme hrali o najvyššie priečky a vyhrávali trofeje," uviedol M. Kopřiva
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Dajte mi kurčatá, napíšte mi cez WhatsApp a budem reprezentovať, odkazuje Akinfenwa
"Poviem to nahlas – som dostupný pre potreby Anglicka, ale iba ak pred zápasom budú podávané kurčatá," odkázal Allardyceovi Akinfenwa
foto
FOTO: Silný lejak ukončil zápas Sloveniek s Nórkami, zápas sa dohrávať nebude
"Je to historický bod v prvom rade, teraz to len spracovávam. Dievčatá tento verdikt zatiaľ nevedia. Určite sa z toho budeme tešiť," vyjadril sa Petrovič
foto
Sterilné, no bojovné derby (video)
"Mali sme tam nejaké náznaky brejkov, no rýchlo sme strácali lopty. Riešili sme to vždy zbrklo. Súper toho tiež veľa nemal. Asi zaslúžená remíza," priznal ofenzívny záložník Michaloviec Dominik Kunca
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.
    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City