Herbert: Dotankovávanie je katastrofálna myšlienka
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Pondelok, 18. január 2016, 09:38

Klasický víkend Formuly 1 trvá v skutočnosti štyri dni: vo štvrtok sa začne povinnými tlačovkami všetkých jazdcov, v piatok nasledujú dva voľné tréningy, v sobotu ďalší tréning a kvalifikácia, aby to v nedeľu zavŕšila veľká cena. Jazdci majú okolo toho všetkého veľké množstvo povinnosti, ale nakoniec ide len o nedeľu. Vtedy sa rozdávajú body. Nie je to teda všetko zbytočne rozťahané? Keď si vezmeme do úvahy, že tento rok nás čaká až 21 pretekov, je to pre účastníkov kolotoča poriadna záťaž.

"V priebehu minulého roku ma dosť nahnevalo, že jazdci začali prezentovať svoju nespokojnosť s piatkovým jazdením," povedal bývalý pretekár Johnny Herbert pre Downforce Radio. "Argumentovali tým, že ide len o zber dát pre inžinierov a vôbec si to neužívajú. Ale keď som v F1 pôsobil ja, chcel som jazdiť čo najviac. A to sme v tom čase aj testovali!"

Brit však súčasne uznal, že možno to nie je úplne ideálne nastavené: "Ako by sme to mohli pre fanúšikov a jazdcov spraviť zábavnejšie? Čo ak by sme v piatok hodinu a pol testovali a potom by okamžite nasledovala polhodinová kvalifikácia? V sobotu by sme mali možno polhodinový warm-up a potom hodinové preteky o konštruktérske body. Toto by mohli byť tímové preteky."

"Nedeľa by mohla byť o tom, čo podľa mňa každý chce: preteky jazdcov. Na papieri by mohli dostať stratégiu, ale potom by išli do pretekov celkom sami. Nechajme jazdcov diktovať, čo chcú robiť. Majme tie spomínané gladiátorské preteky, aké boli za čias Sennu a Prosta v jednom tíme. Nech sa rozhodujú jazdci a vďaka tomu bude všetko variabilnejšie. Všetko by to mali byť ich voľby. Sme ľudia a mali by sme to mať umožnené. Toto sú najlepší jazdci sveta a nechajme ich súperiť hlava proti hlave," skonštatoval Herbert, podľa ktorého by piatok takto niečo znamenal, sobota by bola o tímoch a nedeľa o tom, aká by mala byť Formula 1.

Víťaz troch veľkých cien sa v ďalšej fáze rozhovoru zamyslel aj nad finančnou situáciou Formuly 1. "Formula 1 je drahšia, ako zvykla byť preto, lebo povedali 'nie' originálnemu konceptu Bernieho Ecclestona z 80. rokov," pokračoval. "Úlohou výrobcov je vždy propagovať značku a pochopiteľne nechcú žiadny nákladový strop, pretože takto by tímy ako Sauber či Force India stiahli stratu. Niektorí majú viac peňazí a iní zasa menej, no osobne neviem, ako by sa to niekedy mohlo zmeniť. Formula 1 bola vždy takáto."

Témou posledných dní je aj možný návrat dotankovávania. Päťdesiatjedenročný Herbert je však rázne proti. "Dotankovávanie je katastrofálna myšlienka. S Damonom (Hillom) i Martinom (Brundlom) sme sa zhodli, že pre šport to vôbec nebolo dobré. Felipe Massa navyše pre uviaznutie tankovacej hadice v Singapure 2008 prišiel o titul, čo je skvelý príklad šialenstva tejto veci. Je bláznovstvo, že sa o tom opäť hovorí. Zlou myšlienkou boli aj drážkované pneumatiky a som rád, že opäť sme sa vrátili k slikom. Nepotrebujeme, aby tí, ktorí stanovujú pravidlá, robili hlúpe a šialené rozhodnutia."

"Spomínam si na Barcelonu 1991 a bitku Sennu a Mansella koleso na koleso. Takto to zvyklo byť. Ak by sa to stalo teraz, vzbudilo by to pobúrenie! Kompetentní by sa sťažovali, že je to príliš nebezpečné. Ale práve toto chcem ja i ostatní ľudia vidieť. Ak by sme spravili jednu či dve malé zmeny, dokázali by sme to vrátiť. Dúfam, že to napokon dokážeme," dodal Johnny Herbert.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

“Poprad mal o mňa záujem. Vlastne, ja už keď som sa nedohodol v Tappare na pokračovaní, tak ma kontaktovali. Myslím si, že som spravil dobré rozhodnutie, keď som sa upísal Popradu,“ povedal Pajpach
Do třineckej šatne vchádzal po poslednom zápase na Tatranskom pohári ako posledný a nebol sám. Za ruku si do nej viedol aj synčeka Adamka oblečeného do dresu Amuru Chabarovsk.
Najstarší hokejový turnaj na Slovensku napísal už svoju 69. kapitolu. A hoci má už Tatranský pohár bradu ako Matuzalem, drží sa stále vo výbornej kondícii. Tento ročník sa dokonca do histórie zapíše ako jeden z najlepšie obsadených vôbec
Andrej Kmeč: "Bolo vidieť na chalanoch, že mali chuť. Chceli pred domácimi divákmi vybojovať prvé víťazstvo v Lige majstrov"
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Myjava porazila Prešov najtesnejším rozdielom (video)
"Vedeli sme, že po krídlach je šanca, ale finálna fáza nebola taká, aká by mala byť. Centre nemali presného adresáta, preto sme dali len jeden gól," hodnotil Radványi
foto
Šošoni rozdrvili Trenčín
"Bol to perfektný večer a som rád, že chlapci zdolali úradujúceho majstra dominantným spôsobom. Fanúšikovia vytvorili zápasu plnohodnotnú atmosféru," povedal Guľa
foto
Man City na čele tabuľky (video)
Výsledky zápasov tretieho kola anglickej Premier League
foto
Mucha vidí remízu ako zaslúženú, pre Jakubecha sú to stratené dva body (video)
"Beriem to ako stratu dvoch bodov. Aj ja aj Mucha sme mali robotu, bohužiaľ pre nás, šancí sme mali dostatok, pýtalo si to gól“ hľadal ťažko slová sklamaný Jakubech
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Najlepšie vyjadrenia Enza Ferrariho (ANKETA)
    "Pretekárske autá nie sú krásne ani škaredé. Krásnymi sa stanú vtedy, keď vyhrajú," povedal kedysi Ferrari.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hľadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš ľuďom prezradiť, že šéfuješ bordelu. Musíš predstierať, že je to hotel a bordel prevádzkovať v pivnici."
    Lauda a jeho lekár spomínajú na osudný rok 1976
    "Raz som bol taký slabý, že som sa videl padať dozadu do hlbokej diery. Cítil som teplo a pomyslel som si: Teraz zomieraš! Ja som však nechcel zomrieť, chcel som žiť. A preto som bojoval," hovorí Niki Lauda.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 13 ms. :: Country :: Region :: City