Massa: Potrebujeme zlepšiť hlavne aerodynamiku
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Pondelok, 18. január 2016, 11:52

Williams totálne zbabral sezónu 2013, ale potom zažil dva vynikajúce ročníky, ktoré mu v konštruktérskom poradí vyniesli konečné tretie miesto. V roku 2015 ho zdolali len zástupcovia Mercedesu a Ferrari, teda absolútna špička súčasnej Formuly 1. Felipe Massa by na nich rád zaútočil, ale nebude to jednoduché.

"Oba tieto roky boli fakt dobré, ale chceme viac," povedal Massa v nedeľu na Medzinárodnej šou Autosportu. "Vieme, že na boj s týmito tímami, s Mercedesom a Ferrari, potrebujeme úžasné medziročné zlepšenie. Ono je to jednoducho tak. Ak sa pozriete na tieto tímy, tak majú omnoho väčšie možnosti, omnoho viac peňazí, do auta vedia vložiť omnoho väčší rozpočet. Vieme, že napokon to má svoj vplyv."

Brazílčan si je na druhej strane vedomý toho, že jeho tím nemôže zaspať na vavrínoch. "Ale keď skončíme v šampionáte na treťom mieste, tak v podstate nie je možné byť šťastnými. Na druhej strane bojujeme s tímami, ktoré sú omnoho väčšie ako my. Vieme, že dostať sa pred nich nie je jednoduché. Aj tak sme ale skončili pred mnohými veľkými tímami. Je to skvelé, no chceme viac."

"McLaren mal v minulom roku veľmi veľké problémy, totálne sa trápili. Na príklade Red Bullu sme však videli, že vieme zdolať aj oveľa väčší tím, ktorý navyše len nedávno získal mnoho titulov. Neboli sme ani ďaleko za Ferrari, ale uznávam, že boli lepší. Teraz už naplno makáme na roku 2016. Dúfam, že to dokážeme zvládnuť ešte lepšie ako doposiaľ," skonštatoval 34-ročný jazdec.

V čom sa ale tím môže zlepšiť? "Najdôležitejšie bude zlepšiť aerodynamiku. Potrebujeme lepší prítlak," odpovedal Felipe Massa. "Povedal by som, že náš motor je podobný továrenskému Mercedesu, čo je najlepší motor v F1. Ferrari sa však výrazne dotiahlo."

"Neviem o koľko je Mercedes lepší ako Ferrari, ale Ferrari je veľmi, veľmi blízko. Aj vďaka tomu sa tak výrazne zlepšili. No ale povedal by som, že hlavne potrebujeme zlepšiť tú aerodynamiku. Pracujeme na tom už od polovice minulého roku," prezradil vicemajster sveta z roku 2008.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "tešiť" na otcovské výčitky.
Vladimír Országh: "Bola to pre nás povinná jazda, ale nebolo to jednoduché. Zápas sme však zvládli podľa predstáv a hlavne bez stresov"
"Vzhľadom na nepresvedčivé výkony sa vedenie klubu okamžite rozhodlo prerušiť spoluprácu s pánom Chudým," potvrdil generálny manažér Michal Tóth
Štefan Fabian vstúpil do sezóny po červenom koberci. Na záver letného Tatranského pohára na ňom preberal ocenenie pre najlepšieho obrancu turnaja, pred nedeľňajším zápasom proti Zvolenu si pre zmenu užíval ovácie publika pri pózovaní s dresom s číslom 900 na chrbte.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Strhujúci zápas v Dortmunde, Juventus aj Leicester víťazne (video)
Výsledky utorňajších zápasov druhého kola skupinovej fázy Ligy majstrov
foto
Allardyce po škandále skončil, Anglicko má nového trénera!
Sam Allardyce vydržal vo funkcii trénera anglickej reprezentácie len 67 dní. Z funkcie sa rozhodol odstúpiť po prevalení korupčných praktík
foto
Guľa do Sparty nepôjde, majiteľ Žiliny ho odmietol uvoľniť
"Vedia, že mám kontrakt, a preto najskôr skontaktovali pána majiteľa. Prvý krok spočíva v tom, aby klub povedal, či áno alebo nie," povedal Guľa
 

    Magazín F1.sk

    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.
    Bude to už len horšie
    "Zavádzanie "červených zón" pre fotografov začalo dávno, no z roka na rok je to horšie a horšie. Protestovať nepomôže, každý sa bojí o svoju akreditáciu," píše Martin Trenkler.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 7 ms. :: Country :: Region :: City