Šanca na alternatívny motor definitívne padla
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Pondelok, 18. január 2016, 17:10

V závere minulého roku sa dlho hovorilo o tom, že monoposty Formuly 1 budú poháňané dvoma typmi motorov. Okrem aktuálnych hybridov sa mala na scéne objaviť aj alternatíva, na ktorej dodávku už Medzinárodná automobilová federácia (FIA) dokonca vypísala i tender. Prihlásilo sa viacero záujemcov, ale z tohto kroku napokon nič nebude.

Auto Bild Motorsport v pondelok informoval o tom, že súčasní výrobcovia motorov skutočne prišli s tým, o čom sa už niekoľko dní hovorilo: svoje súčasné pohonné jednotky budú ochotní dodávať za dvanásť miliónov eur ročne, aj keď dnes sa cena šplhá až nad dvadsať miliónov.

Ferrari, Honda, Mercedes a Renault zaslali všetkým tímom list, v ktorom prezentovali tento návrh. Na hlavičke sú logá všetkých štyroch spoločností, takže ich spoločný postup je úplne zrejmý. Všetko ešte bude musieť odobriť utorňajšie zasadnutie Komisie F1, na ktorom majú tímy celkovo jedenásť z 26 hlasov a drvivá väčšina z nich bude za tento návrh.

Dá sa predpokladať, že za alternatívny motor bude naďalej Red Bull so Scuderiou Toro Rosso či Bernie Ecclestone, ale nemajú veľkú šancu na nájdenie dostatočnej podpory. "Už nerátame s tým, že hlasovanie by mohlo z nášho pohľadu dopadnúť pozitívne," cituje Auto Bild Motorsport zástupcu Red Bullu.

Spomínaný zdroj informuje aj o tom, že s novým návrhom je spokojný dokonca aj prezident FIA Jean Todt. Tomu vždy išlo o zníženie ceny a zdá sa, že takto dosiahol svoje. Predpokladá sa, že niektoré súčiastky motora budú univerzálne, vďaka čomu by bola výroba pohonných jednotiek lacnejšia.

Nová je okrem toho aj tá informácia, že súčasné hybridné motory by mali poháňať monoposty F1 až do roku 2024! "Jediná výhoda je tá, že ak budú mať noví výrobcovia záujem o postavenie motora pre F1, tak si to môžu dlhodobo rozplánovať," dodal člen Red Bullu vzhľadom k tejto skutočnosti. Táto stajňa by si chcela nájsť dlhodobého spolupracovníka a dlhšie sa v tomto smere spomínal Volkswagen.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Teraz sa nám lúčil Jurko Kuric, tak nás na rozlúčku potešil kurčiatkami. Milan Jurčina nám pred svojim odchodom nechal v šatni po rumbe a lízatku. Vždy si tam niečo nájdeme. Sme tam jedna partia a spoločne ťaháme za jeden povraz," hovorí pre hokej.sk Martin Kriška.
Výsledky zápasov ôsmeho kola prvej ligy
"Momentálne sme veľmi nahnevaní, čo je dobrá vec. Zároveň sme sebavedomí z toho, čo sme dnes videli, čo však ešte zvyšuje našu frustráciu. Som presvedčený, že v druhom finálovom dueli zabojujeme viac," odkázal tréner Krueger
Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "tešiť" na otcovské výčitky.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Nitra sa vyrovnala španielskemu majstrovi, Kuruc: Môžeme hrať lepšie (video)
„Keby sme nadviazali na ligové výkony, zápas by bol pre divákov ešte zaujímavejší. Neboli sme slabším mužstvom, no musím povedať, že sme sa neprezentovali úplne takou hrou, akou sme chceli," konštatoval tréner Nitranov Kuruc
foto
Neapol skvelou hodinkou zmietol Benficu, Hamšík: Nádherný večer (video)
"Duel sme mali fantasticky rozohraný, po necelej hodinke sme viedli štvorgólovým rozdielom. Akurát škoda, že sme v závere dvakrát inkasovali. Bol to nádherný večer na San Paolo, kde bola fantastická atmosféra," vyznal sa Hamšík
foto
DAC vybavil postup už do polčasu, Šabala: Začína sa skutočný boj o trofej (video)
„Stretnutie sme si prehrali v prvých tridsiatich minútach. Dostali sma dva zbytočné góly zo štandardiek a to rozhodlo,“ komentoval hrajúci tréner domácich Miroslav Latiak
foto
Plzeň si ide do Viedne po odplatu, Stoch, Škrtel a Mak proti Holanďanom
"Pamätám sa na to, určite sme mali na víťazstvo. Do zápasu s Austriou dáme všetko a snaď tentoraz budeme oslavovať zisk troch bodov," vyzval obranca David Limberský
 

    Magazín F1.sk

    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City