Šanca na alternatívny motor definitívne padla
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Pondelok, 18. január 2016, 17:10

V závere minulého roku sa dlho hovorilo o tom, že monoposty Formuly 1 budú poháňané dvoma typmi motorov. Okrem aktuálnych hybridov sa mala na scéne objaviť aj alternatíva, na ktorej dodávku už Medzinárodná automobilová federácia (FIA) dokonca vypísala i tender. Prihlásilo sa viacero záujemcov, ale z tohto kroku napokon nič nebude.

Auto Bild Motorsport v pondelok informoval o tom, že súčasní výrobcovia motorov skutočne prišli s tým, o čom sa už niekoľko dní hovorilo: svoje súčasné pohonné jednotky budú ochotní dodávať za dvanásť miliónov eur ročne, aj keď dnes sa cena šplhá až nad dvadsať miliónov.

Ferrari, Honda, Mercedes a Renault zaslali všetkým tímom list, v ktorom prezentovali tento návrh. Na hlavičke sú logá všetkých štyroch spoločností, takže ich spoločný postup je úplne zrejmý. Všetko ešte bude musieť odobriť utorňajšie zasadnutie Komisie F1, na ktorom majú tímy celkovo jedenásť z 26 hlasov a drvivá väčšina z nich bude za tento návrh.

Dá sa predpokladať, že za alternatívny motor bude naďalej Red Bull so Scuderiou Toro Rosso či Bernie Ecclestone, ale nemajú veľkú šancu na nájdenie dostatočnej podpory. "Už nerátame s tým, že hlasovanie by mohlo z nášho pohľadu dopadnúť pozitívne," cituje Auto Bild Motorsport zástupcu Red Bullu.

Spomínaný zdroj informuje aj o tom, že s novým návrhom je spokojný dokonca aj prezident FIA Jean Todt. Tomu vždy išlo o zníženie ceny a zdá sa, že takto dosiahol svoje. Predpokladá sa, že niektoré súčiastky motora budú univerzálne, vďaka čomu by bola výroba pohonných jednotiek lacnejšia.

Nová je okrem toho aj tá informácia, že súčasné hybridné motory by mali poháňať monoposty F1 až do roku 2024! "Jediná výhoda je tá, že ak budú mať noví výrobcovia záujem o postavenie motora pre F1, tak si to môžu dlhodobo rozplánovať," dodal člen Red Bullu vzhľadom k tejto skutočnosti. Táto stajňa by si chcela nájsť dlhodobého spolupracovníka a dlhšie sa v tomto smere spomínal Volkswagen.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Som rád, že nám vyšiel vstup do sezóny a že si chalani obhájili svoje miesta. Bol to veľmi ťažký zápas proti silnému súperovi, ktorý má viac odohratých duelov," hodnotil Cíger
Málo vídaný obrat v podaní hokejistov HC Košice na ľade Linzu oživil postupovú šancu slovenského tímu zo skupinovej fázy Ligy majstrov. Keď už sa zdalo, že táto šanca pomaličky vyhasína, zodvihol z ľadu bojovú zástavu Marek Bartánus
„Tento tím ukázal hlavne v poslednej tretine veľký charakter a veľkú túžbu po víťazstve. Verím, že nám to pomôže v ďalšom období prípravy hlavne po morálnej stránke," uviedol Rostislav Čada pre hokej.sk
"Utvorili sme niekoľko šancí, ktoré sme, žiaľ, nepremenili. Jeden strelený gól nestačí na víťazstvo na ľade tak favorizovaného tímu. Škvrnou súboja je zranenie Radka Smoleňáka," povedal Říha
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Kodaň s Gregušom do skupinovej fázy, ďalej aj Man City a Rostov (video)
Výsledky utorkových druhých zápasov play off LM 2016/2017
foto
Ševela pred odvetou s Rapidom: Pôjdeme si to užiť
"Treba sa na to pozrieť reálne. Po výsledku 0:4 nemáme pred odvetou veľké oči. Samozrejme, aj vo Viedni budeme od hráčov vyžadovať, aby boli koncentrovaní, zodpovední. Čaká nás krásny štadión, búrlivé prostredie," povedal Ševela
foto
Kuciak si drží čistý štít už 486 minút: Nie je to na veľké reči
"Keď sa nám podarí ťahať sériu bez gólu aj naďalej, budem len rád, ale dôležitejšie sú pre nás body. Takže radšej vyhrať 7:6 ako remizovať 0:0," hovorí skromne
foto
Spallettiho sklamali nedisciplinovaní Rimania (video)
„Obe červené karty by som označil za naivné, vlani sme zápasy končili pravidelne v plnom počte. Prehrali sme nesmierne dôležitý zápas, ktorý ovplyvní ďalší chod celej sezóny. Budeme sa s tým musieť vysporiadať,“ Spalletti
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hľadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš ľuďom prezradiť, že šéfuješ bordelu. Musíš predstierať, že je to hotel a bordel prevádzkovať v pivnici."
    Lauda a jeho lekár spomínajú na osudný rok 1976
    "Raz som bol taký slabý, že som sa videl padať dozadu do hlbokej diery. Cítil som teplo a pomyslel som si: Teraz zomieraš! Ja som však nechcel zomrieť, chcel som žiť. A preto som bojoval," hovorí Niki Lauda.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City