Skorší začiatok sezóny prinútil McLaren pracovať i počas Vianoc
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Utorok, 19. január 2016, 11:08

Monopost Formuly 1 je zložený z obrovského množstva súčiastok a McLaren ho v aktuálnom príspevku označil ako "puzzle zo 16 000 kúskov". Vyskladanie všetkého do jedného celku je mimoriadne komplikované a kompetentní nemajú žiadny priestor pre chybu. Za zhotovenie MP4-31 bude v tomto tíme zodpovedný operačný riaditeľ Simon Roberts, ktorý má čas do 21. februára. V tento deň stajňa predstaví nový stroj.

"O novom aute začíname premýšľať vlastne už vtedy, keď predstavujeme to predchádzajúce," povedal Roberts pre oficiálnu stránku McLarenu. "V tom okamihu nič nedizajnujeme ani nevyrábame, ale sledujeme súčasný program a premýšľame o tom, aké zmeny a vylepšenia by sme mohli alebo mali spraviť. Okrem toho pokračujeme v projektoch ďalšieho výskumu a vývoja, ktoré potečú do nového auta."

V tomto období prebieha aj rozhodovanie o tom, čo všetko si tím vyrobí vo vlastnej réžii a čo odkúpi. "Od začiatku nám je jasné, že nebudeme schopní vyrobiť všetko v dostupnom čase. Pokúšame sa plánovať strategicky. Pochopiteľne, že najdôležitejšie veci si chceme vyrobiť sami, šasi a napríklad predné krídla, ale existuje aj mnoho iných oblastí, ktoré vzhľadom na úzke pracovné vzťahy radi zveríme tretej strane."

Roberts prezradil, že keď je nejaká súčiastka nakreslená, zvyčajne zadá vykonanie úlohy už v priebehu 24 hodín: či už interne alebo externe. "To je mimoriadne rýchle. Spraviť to pritom viete len vtedy, keď máte skúsených dodávateľov na maile alebo telefóne," pripomenul odborník z Wokingu.

McLaren sa napriek svojej veľkosti a kapacitám spolieha na približne 80 až 100 kľúčových dodávateľov, s ktorými je v neprestajnom kontakte. To však nie je všetko: aj ďalších 150 ispoločností je v priebehu sezóny pravidelne kontaktovaných a využívaných. A špecializovaných dodávateľov, ktorí sú potrební len raz alebo dvakrát ročne, je až 750!

"Pre skompletizovanie nového auta sa pokúšame dať dokopy okolo 16 000 komponentov," prezradil Simon Roberts v ďalšej fáze rozhovoru a potvrdil, že pochopiteľne môže prísť aj k problémom, ktoré ale nie je možné príliš predvídať: "Nikdy neviete, ktorá zo 16 000 súčiastok sa trochu omešká! Prípadne prídu včas, ale počas prehliadky si všimneme, že s nimi niečo nie je v poriadku."

Z hľadiska nového monopostu spôsobila problémy neskorá zmena kalendára. Pôvodne sa mala VC Austrálie konať až v apríli, ale nakoniec bola presunutá na 20. marec. Taký Sauber práve preto nestihne prvé testy v Barcelone, do ktorých nastúpi len s minuloročným autom.

"Náš celý program na to nebol nastavený!" pripomenul Roberts. "Vedeli sme teda, že musíme vyriešiť určitý problém. Z hľadiska kapacity nášho dizajnu a inžinieringu však v zásade išlo o bezproblémové zmeny plánu. Vedeli sme, že budeme mať menej času, takže každý musí pracovať o niečo tvrdšie."

V McLarene sa napokon rozhodli pre pridanie dodatočných smien v priebehu vianočného obdobia. Celkovo sa do dodatočnej práce zapojilo približne 110 ľudí. "Dočkali sme sa veľmi dobrej reakcie a zdá sa, že aj ľudia si to užívali. Bolo to trochu čudné a nemali toľko voľna, koľko mali mať, ale prišli dobre naladení," skonštatoval Simon Roberts. "Najpotešujúcejšie bolo to, že keď sme sa vrátili v novom roku, už sme išli podľa plánu. Mali sme pocit, že program bol vždy nastavený takto. Bola to neuveriteľná práca."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "tešiť" na otcovské výčitky.
Vladimír Országh: "Bola to pre nás povinná jazda, ale nebolo to jednoduché. Zápas sme však zvládli podľa predstáv a hlavne bez stresov"
"Vzhľadom na nepresvedčivé výkony sa vedenie klubu okamžite rozhodlo prerušiť spoluprácu s pánom Chudým," potvrdil generálny manažér Michal Tóth
Štefan Fabian vstúpil do sezóny po červenom koberci. Na záver letného Tatranského pohára na ňom preberal ocenenie pre najlepšieho obrancu turnaja, pred nedeľňajším zápasom proti Zvolenu si pre zmenu užíval ovácie publika pri pózovaní s dresom s číslom 900 na chrbte.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Guľa do Sparty nepôjde, majiteľ Žiliny ho odmietol uvoľniť
"Vedia, že mám kontrakt, a preto najskôr skontaktovali pána majiteľa. Prvý krok spočíva v tom, aby klub povedal, či áno alebo nie," povedal Guľa
foto
Ďalšia citeľná rana pre slovenskú defenzívu
Zranenia vyradili z hry aj ďalších defenzívnych hráčov Norberta Gyömbéra a Viktora Pečovského, na dlhšiu dobu je mimo hry aj ofenzívny univerzál Ondrej Duda. V Slovinsku pre trest nebude hrať kapitán Martin Škrtel
foto
Neskoro, ale predsa, Németh: Tento tím má kvalitu
"Som presvedčený o tom, že víťazstvo v Prešove nám pomôže. Mužstvo má oveľa vyššiu kvalitu než ukazuje postavenie v tabuľke, verím, že ďalšie stretnutia to potvrdia," povedal tréner Németh
 

    Magazín F1.sk

    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.
    Bude to už len horšie
    "Zavádzanie "červených zón" pre fotografov začalo dávno, no z roka na rok je to horšie a horšie. Protestovať nepomôže, každý sa bojí o svoju akreditáciu," píše Martin Trenkler.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 40 ms. :: Country :: Region :: City