Wurz avizuje budúcoročné zlepšenie ochrany kokpitov
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Pondelok, 25. január 2016, 09:09

Jazdci Formuly 1 sa naďalej usilujú o dosiahnutie lepšej ochrany hlavy a ako informuje BBC, od roku 2017 by radi presadili aj nasadenie pneumatík s vyšším výkonom. Povedal to šéf Asociácie pretekárov (GPDA) Alexander Wurz, podľa ktorého sa piloti jednohlasne dohodli na rýchlom uplatnení zlepšenia ochrany hlavy. Problém s pneumatikami sa zasa týka toho, že s nimi v zásade nie je možné ísť naplno.

Medzinárodná automobilová federácia (FIA) už niekoľko rokov skúma možnosti, ako by bolo možné ochrániť hlavu jazdcov v prípade nárazu cudzieho predmetu spredu alebo zboku. V roku 2009 takto v F2 zomrel Henry Surtees, krátko na to mal nepríjemný zásah pružinou Felipe Massa. Len nedávno zomrel bývalý pretekár F1 Justin Wilson a aj Jules Bianchi mal nehodu, pri ktorej sa hlavou rútil smerom k traktoru, aj keď napokon nezomrel na následky tejto skutočnosti.

"Výskum, ktorý vykonali odborníci FIA, je veľmi dôkladný a celý proces prináša jasné riešenie," skonštatoval Wurz pre BBC Sport. "Jazdci cítia, že najneskôr v roku 2017 príde čas na implementovanie dodatočnej ochrany." Inak to ale vidí prezident FIA Jean Todt, ktorý pred pár dňami naznačil, že v tomto smere nechce nič uponáhľať a vraj sa nenašlo dostatočne dobré riešenie. Rozhodujúce stretnutie technických riaditeľov by sa však v tomto smere malo uskutočniť v piatok.

"Pochopiteľne, že šasi by potrebovalo štrukturálne zmeny, ale máme na to približne rok času a neviem si predstaviť žiadneho technického odborníka, ktorý by sa vyslovil proti takémuto značnému zlepšeniu bezpečnosti; hlavne po posledných ťažkých nehodách v sériách s otvorenými kolesami, ktoré spôsobili zranenia hlavy. Všetci jazdci spoločne so mnou dúfajú, že zabezpečenie dodatočnej ochrany hlavy bude len formalita," vyjadril sa Rakúšan.

Problém týkajúci sa pneumatík Pirelli je zrejmý. Taliansky výrobca konal tak, ako znela požiadavka. Mal vyrobiť gumy, ktoré toho veľa nevydržia a umelo vynútiť viacero zastávok v boxoch. V niektorých rokoch sa to postaralo o značnú atraktivitu, ale v poslednej dobe už boli zástupcovia milánskeho výrobcu akýsi konzervatívejší. Gumy však ostali také, že s nimi nebolo možné ísť naplno, lebo sa rýchlo zničili.

"Jazdci chcú také pneumatiky, ktoré im umožňujú poriadne na to šliapať a z týchto výnimočných pretekárskych áut opäť vyťažiť všetko, čo v nich je. Práve o tom je Formula 1 ako kráľovská motoristická trieda, ktorú všetci milujeme. Jazdci chcú celkom jednoznačne zdôrazniť, že by boli radi, ak by Pirelli vyrobila gumu, ktorá bude v zákrutách rýchlejšia a súčasne bude bezpečnejšia," reagoval Wurz.

"Ak budeme mať lepkavé pneumatiky, tak budeme mať aj šťastných jazdcov. Šťastní jazdci sa zasa postarajú o autentické a ozajstné výkony i o čistú správu týkajúcu sa produktu a jazdy na maxime. Práve toto chceme a podľa fanúšikovského prieskumu, ktorý sme vykonali v minulom roku, to fanúšikovia očakávajú," poznamenal Alex Wurz.

BBC Sport priniesla aj vyjadrenie nemenovaného vrcholného predstaviteľa tímu F1. "Jazdci sa sťažujú, že jazdia ďaleko za osobnými limitmi i za limitmi áut - a môžu za to pneumatiky. Nie je to zábava a nikto z nich to nemá rád," povedal zdroj na margo filozofie gúm. "Prinášame množstvo zmien, ale žiadna z nich nerieši to, čo ich v skutočnosti zapríčiňuje. Je to veľký problém a hnevá to mnoho ľudí."

Pirelli na druhej strane zdôrazňuje, že dokáže vyrobiť čokoľvek, čo bude žiadané. Len sa na niečom treba dohodnúť. So zvýšenou rýchlosťou podľa Wurza problém nebude. "Vieme, že bezpečnosť áut i okruhov je nadizajnovaná aj na vyššie rýchlosti," skonštatoval Alex Wurz. "V F1 sme v roku 2009 videli aj vyššie rýchlosti v zákrutách, kde autá išli aj o vyše 45 km/h rýchlejšie ako v súčasnosti. Ako jazdci chceme riziká pochopiteľne minimalizovať, ale pri moderných technológiách a úžasnom pokroku F1 z hľadiska bezpečnosti jazdci do určitej miery akceptujú riziká. V prvom rade však chcú jazdiť rýchlo."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

„Zápas sa hodnotí ťažko. Totálne sme zbabrali úvod. V prvej tretine sme inkasovali päť gólov a potom sa už hrá veľmi ťažko,“ hľadal správne slová obranca Popradu Mário Kurali
„Padli sme na dno, verím, že sa z neho odrazíme. Keď začneme dávať góly, prídu aj výsledky,“ verí skúsený útočník Kamil Brabenec
"Pre divákov to bolo pekné, ale nemôžeme dostať doma šesť gólov. To jednoducho nejde. S piatimi gólmi musíme doma vyhrávať. Vzadu to jednoducho nie je ono," hovorí Juraj Majdan
"Miestami sme sa na seba s chalanmi z Košíc pozerali a nechápavo krútili hlavami. Toľko šancí sa často nevidí a všetci sme si to užívali. Tréneri z nás ale asi šediveli," pousmial sa Marek Slovák
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
V šlágri kola triumf lídra, "šošoni" už so šesťbodovým náskokom (video)
"Ďakujem chlapcom za solídnu mentalitu a kompaktnosť, za aktivitu sme si zaslúžili dať aspoň jeden gól a víťazstvo je pre nás zaslúžené," netajil spokojnosť Guľa
foto
"Andeli" sa nadreli na výhru nad ViOn-om (video)
"Dnes nemám čo hodnotiť. Na tento zápas musíme čo najskôr zabudnúť. Z našej strany to nebol ligový futbal," konštatoval Karhan
foto
Slovan proti Michalovciam potvrdil úlohu favorita (video)
"Na konci sme inkasovali a pustili sme súpera do šancí, s čím nie som spokojný. Teraz máme dva týždne na prípravu v pokoji," hodnotil Vukomanovič
foto
Liverpool aj Chelsea zvíťazili u súperov (video)
Sumár výsledkov stretnutí siedmeho kola anglickej Premier League
 

    Magazín F1.sk

    Chcete byť mechanikom v F1? Pripravte sa aj na 22-hodinové šichty
    "Je to poriadne stresujúca práca, no keď všetko vychádza, je to naozaj neuveriteľné. Keď prídu do boxov dve autá naraz a vy tých druhých porazíte práve vďaka zastávke v boxoch, celý tím má byť na čo hrdý," hovorí v otvorenom rozhovore Kenny Handkammer, bývalý šéfmechanik Red Bullu.
    Zvieratá na pretekárskej trati: Čo všetko už navštívilo súťažné okruhy? (VIDEO)
    Počas víkendu v Singapure sa na súťažnej trati objavil varan. História Formuly 1 pamätá veľké množstvo podobných prípadov.
    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    "Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý."
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.

    Archív správ

    Október 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
              1 2
    3 4 5 6 7 8 9
    10 11 12 13 14 15 16
    17 18 19 20 21 22 23
    24 25 26 27 28 29 30
    31            

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City