Wurz avizuje budúcoročné zlepšenie ochrany kokpitov
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Pondelok, 25. január 2016, 09:09

Jazdci Formuly 1 sa naďalej usilujú o dosiahnutie lepšej ochrany hlavy a ako informuje BBC, od roku 2017 by radi presadili aj nasadenie pneumatík s vyšším výkonom. Povedal to šéf Asociácie pretekárov (GPDA) Alexander Wurz, podľa ktorého sa piloti jednohlasne dohodli na rýchlom uplatnení zlepšenia ochrany hlavy. Problém s pneumatikami sa zasa týka toho, že s nimi v zásade nie je možné ísť naplno.

Medzinárodná automobilová federácia (FIA) už niekoľko rokov skúma možnosti, ako by bolo možné ochrániť hlavu jazdcov v prípade nárazu cudzieho predmetu spredu alebo zboku. V roku 2009 takto v F2 zomrel Henry Surtees, krátko na to mal nepríjemný zásah pružinou Felipe Massa. Len nedávno zomrel bývalý pretekár F1 Justin Wilson a aj Jules Bianchi mal nehodu, pri ktorej sa hlavou rútil smerom k traktoru, aj keď napokon nezomrel na následky tejto skutočnosti.

"Výskum, ktorý vykonali odborníci FIA, je veľmi dôkladný a celý proces prináša jasné riešenie," skonštatoval Wurz pre BBC Sport. "Jazdci cítia, že najneskôr v roku 2017 príde čas na implementovanie dodatočnej ochrany." Inak to ale vidí prezident FIA Jean Todt, ktorý pred pár dňami naznačil, že v tomto smere nechce nič uponáhľať a vraj sa nenašlo dostatočne dobré riešenie. Rozhodujúce stretnutie technických riaditeľov by sa však v tomto smere malo uskutočniť v piatok.

"Pochopiteľne, že šasi by potrebovalo štrukturálne zmeny, ale máme na to približne rok času a neviem si predstaviť žiadneho technického odborníka, ktorý by sa vyslovil proti takémuto značnému zlepšeniu bezpečnosti; hlavne po posledných ťažkých nehodách v sériách s otvorenými kolesami, ktoré spôsobili zranenia hlavy. Všetci jazdci spoločne so mnou dúfajú, že zabezpečenie dodatočnej ochrany hlavy bude len formalita," vyjadril sa Rakúšan.

Problém týkajúci sa pneumatík Pirelli je zrejmý. Taliansky výrobca konal tak, ako znela požiadavka. Mal vyrobiť gumy, ktoré toho veľa nevydržia a umelo vynútiť viacero zastávok v boxoch. V niektorých rokoch sa to postaralo o značnú atraktivitu, ale v poslednej dobe už boli zástupcovia milánskeho výrobcu akýsi konzervatívejší. Gumy však ostali také, že s nimi nebolo možné ísť naplno, lebo sa rýchlo zničili.

"Jazdci chcú také pneumatiky, ktoré im umožňujú poriadne na to šliapať a z týchto výnimočných pretekárskych áut opäť vyťažiť všetko, čo v nich je. Práve o tom je Formula 1 ako kráľovská motoristická trieda, ktorú všetci milujeme. Jazdci chcú celkom jednoznačne zdôrazniť, že by boli radi, ak by Pirelli vyrobila gumu, ktorá bude v zákrutách rýchlejšia a súčasne bude bezpečnejšia," reagoval Wurz.

"Ak budeme mať lepkavé pneumatiky, tak budeme mať aj šťastných jazdcov. Šťastní jazdci sa zasa postarajú o autentické a ozajstné výkony i o čistú správu týkajúcu sa produktu a jazdy na maxime. Práve toto chceme a podľa fanúšikovského prieskumu, ktorý sme vykonali v minulom roku, to fanúšikovia očakávajú," poznamenal Alex Wurz.

BBC Sport priniesla aj vyjadrenie nemenovaného vrcholného predstaviteľa tímu F1. "Jazdci sa sťažujú, že jazdia ďaleko za osobnými limitmi i za limitmi áut - a môžu za to pneumatiky. Nie je to zábava a nikto z nich to nemá rád," povedal zdroj na margo filozofie gúm. "Prinášame množstvo zmien, ale žiadna z nich nerieši to, čo ich v skutočnosti zapríčiňuje. Je to veľký problém a hnevá to mnoho ľudí."

Pirelli na druhej strane zdôrazňuje, že dokáže vyrobiť čokoľvek, čo bude žiadané. Len sa na niečom treba dohodnúť. So zvýšenou rýchlosťou podľa Wurza problém nebude. "Vieme, že bezpečnosť áut i okruhov je nadizajnovaná aj na vyššie rýchlosti," skonštatoval Alex Wurz. "V F1 sme v roku 2009 videli aj vyššie rýchlosti v zákrutách, kde autá išli aj o vyše 45 km/h rýchlejšie ako v súčasnosti. Ako jazdci chceme riziká pochopiteľne minimalizovať, ale pri moderných technológiách a úžasnom pokroku F1 z hľadiska bezpečnosti jazdci do určitej miery akceptujú riziká. V prvom rade však chcú jazdiť rýchlo."



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Zámorské posily prídu až prvý augustový týždeň a pripoja sa k nám. Všetci hráči, ktorých sme avizovali, že máme pod zmluvou, na ľade boli," dodal Kobezda
Vicemajster z vlaňajšej sezóny najvyššej slovenskej hokejovej súťaže HC '05 iClinic Banská Bystrica získal do svojho mužstva na novú sezónu najproduktívnejšieho obrancu ECHL Mathewa Maioneho.
Pod novým trénerským tandemom Pavol Paukovček - Juraj Halaj vykorčuľovali v pondelok na ľad aj hokejisti MHC Martin.
"S Košicami sme boli v kontakte dlhší čas a napokon sme sa dopracovali ku konkrétnej ponuke. Nemal som nad čím váhať, pretože ide o špičkový a ambiciózny klub. Hokej predsa hráme práve preto, aby sme hrali o najvyššie priečky a vyhrávali trofeje," uviedol M. Kopřiva
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
FOTO: Silný lejak ukončil zápas Sloveniek s Nórkami
Dôvodom predčasného ukončenia súboja bol silný lejak, ktorý sa prehnal štadiónom v Zlatých Moravciach. Hracia plocha zostala po vodnej smršti nespôsobilá na pokračovanie
foto
Sterilné, no bojovné derby (video)
"Mali sme tam nejaké náznaky brejkov, no rýchlo sme strácali lopty. Riešili sme to vždy zbrklo. Súper toho tiež veľa nemal. Asi zaslúžená remíza," priznal ofenzívny záložník Michaloviec Dominik Kunca
foto
SÚŤAŽ: Vyhrajte dres Lokomotívy Košice!
Predstavitelia klubu venovali do súťaže tradičný bielo-modrý dres s číslom 15 na chrbte. Nenechajte si ujsť skvelú šancu na jeho získanie. Stačí, ak odpoviete na otázky na našom Facebooku a dres môže byť váš
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.
    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City