Wurz avizuje budúcoročné zlepšenie ochrany kokpitov
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Pondelok, 25. január 2016, 09:09

Jazdci Formuly 1 sa naďalej usilujú o dosiahnutie lepšej ochrany hlavy a ako informuje BBC, od roku 2017 by radi presadili aj nasadenie pneumatík s vyšším výkonom. Povedal to šéf Asociácie pretekárov (GPDA) Alexander Wurz, podľa ktorého sa piloti jednohlasne dohodli na rýchlom uplatnení zlepšenia ochrany hlavy. Problém s pneumatikami sa zasa týka toho, že s nimi v zásade nie je možné ísť naplno.

Medzinárodná automobilová federácia (FIA) už niekoľko rokov skúma možnosti, ako by bolo možné ochrániť hlavu jazdcov v prípade nárazu cudzieho predmetu spredu alebo zboku. V roku 2009 takto v F2 zomrel Henry Surtees, krátko na to mal nepríjemný zásah pružinou Felipe Massa. Len nedávno zomrel bývalý pretekár F1 Justin Wilson a aj Jules Bianchi mal nehodu, pri ktorej sa hlavou rútil smerom k traktoru, aj keď napokon nezomrel na následky tejto skutočnosti.

"Výskum, ktorý vykonali odborníci FIA, je veľmi dôkladný a celý proces prináša jasné riešenie," skonštatoval Wurz pre BBC Sport. "Jazdci cítia, že najneskôr v roku 2017 príde čas na implementovanie dodatočnej ochrany." Inak to ale vidí prezident FIA Jean Todt, ktorý pred pár dňami naznačil, že v tomto smere nechce nič uponáhľať a vraj sa nenašlo dostatočne dobré riešenie. Rozhodujúce stretnutie technických riaditeľov by sa však v tomto smere malo uskutočniť v piatok.

"Pochopiteľne, že šasi by potrebovalo štrukturálne zmeny, ale máme na to približne rok času a neviem si predstaviť žiadneho technického odborníka, ktorý by sa vyslovil proti takémuto značnému zlepšeniu bezpečnosti; hlavne po posledných ťažkých nehodách v sériách s otvorenými kolesami, ktoré spôsobili zranenia hlavy. Všetci jazdci spoločne so mnou dúfajú, že zabezpečenie dodatočnej ochrany hlavy bude len formalita," vyjadril sa Rakúšan.

Problém týkajúci sa pneumatík Pirelli je zrejmý. Taliansky výrobca konal tak, ako znela požiadavka. Mal vyrobiť gumy, ktoré toho veľa nevydržia a umelo vynútiť viacero zastávok v boxoch. V niektorých rokoch sa to postaralo o značnú atraktivitu, ale v poslednej dobe už boli zástupcovia milánskeho výrobcu akýsi konzervatívejší. Gumy však ostali také, že s nimi nebolo možné ísť naplno, lebo sa rýchlo zničili.

"Jazdci chcú také pneumatiky, ktoré im umožňujú poriadne na to šliapať a z týchto výnimočných pretekárskych áut opäť vyťažiť všetko, čo v nich je. Práve o tom je Formula 1 ako kráľovská motoristická trieda, ktorú všetci milujeme. Jazdci chcú celkom jednoznačne zdôrazniť, že by boli radi, ak by Pirelli vyrobila gumu, ktorá bude v zákrutách rýchlejšia a súčasne bude bezpečnejšia," reagoval Wurz.

"Ak budeme mať lepkavé pneumatiky, tak budeme mať aj šťastných jazdcov. Šťastní jazdci sa zasa postarajú o autentické a ozajstné výkony i o čistú správu týkajúcu sa produktu a jazdy na maxime. Práve toto chceme a podľa fanúšikovského prieskumu, ktorý sme vykonali v minulom roku, to fanúšikovia očakávajú," poznamenal Alex Wurz.

BBC Sport priniesla aj vyjadrenie nemenovaného vrcholného predstaviteľa tímu F1. "Jazdci sa sťažujú, že jazdia ďaleko za osobnými limitmi i za limitmi áut - a môžu za to pneumatiky. Nie je to zábava a nikto z nich to nemá rád," povedal zdroj na margo filozofie gúm. "Prinášame množstvo zmien, ale žiadna z nich nerieši to, čo ich v skutočnosti zapríčiňuje. Je to veľký problém a hnevá to mnoho ľudí."

Pirelli na druhej strane zdôrazňuje, že dokáže vyrobiť čokoľvek, čo bude žiadané. Len sa na niečom treba dohodnúť. So zvýšenou rýchlosťou podľa Wurza problém nebude. "Vieme, že bezpečnosť áut i okruhov je nadizajnovaná aj na vyššie rýchlosti," skonštatoval Alex Wurz. "V F1 sme v roku 2009 videli aj vyššie rýchlosti v zákrutách, kde autá išli aj o vyše 45 km/h rýchlejšie ako v súčasnosti. Ako jazdci chceme riziká pochopiteľne minimalizovať, ale pri moderných technológiách a úžasnom pokroku F1 z hľadiska bezpečnosti jazdci do určitej miery akceptujú riziká. V prvom rade však chcú jazdiť rýchlo."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

HK Nitra - HC Škoda Plzeň 1:1 po druhej tretine
"Toto je môj, dá sa povedať, že odrazový mostík do sveta. Je veľmi pekné a milé od vedenia a trénerov, že mi ponúkajú nejakú zmluvu. Ja by som veľmi rád pomohol hráčom Popradu, ale vidím to tak, že pôjdem niekam na sever,“ povedal
„Mal som ponuky aj z Čiech, kde som mohol ostať. Množstvo ponúk som mal aj zo Slovenska,“ povedal v rozhovore pre HOKEJ.sk krídelník Tomáš Sýkora
"U Hudáčkovcov je svadba každý rok a do Harichoviec tak jazdím pravidelne," rozosmial sa sympatický český obranca Petr Zámorský. "Už som tam skoro ako doma. Dokonca už rozumiem aj východniarskemu nárečiu."
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Bitka o Košice pre VSS (foto)
II. Liga - sumár vysledkov zápasov
foto
Tri česko-talianské súboje v EL, Škrtel so Stochom na Old Trafforde
Skupinová fáza sa začne vo štvrtok 15. septembra, vyvrcholí záverečným 6. kolom 8. decembra. Do jarného 16-finále postúpia prvé dva kluby z každej skupiny, tam sa k nim pridá osem tretích zo skupín LM
foto
Preview: Cez víkend až dva šlágre!
"Želám si, aby prišli aj fanúšikovia Slovana. Malo by to ešte lepší náboj nielen na ihrisku, ale i na tribúne," povedal pred derby kapitán Spartaka Trnava Martin Mikovič
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Najlepšie vyjadrenia Enza Ferrariho (ANKETA)
    "Pretekárske autá nie sú krásne ani škaredé. Krásnymi sa stanú vtedy, keď vyhrajú," povedal kedysi Ferrari.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hľadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš ľuďom prezradiť, že šéfuješ bordelu. Musíš predstierať, že je to hotel a bordel prevádzkovať v pivnici."
    Lauda a jeho lekár spomínajú na osudný rok 1976
    "Raz som bol taký slabý, že som sa videl padať dozadu do hlbokej diery. Cítil som teplo a pomyslel som si: Teraz zomieraš! Ja som však nechcel zomrieť, chcel som žiť. A preto som bojoval," hovorí Niki Lauda.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City