Wurz avizuje budúcoročné zlepšenie ochrany kokpitov
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Pondelok, 25. január 2016, 09:09

Jazdci Formuly 1 sa naďalej usilujú o dosiahnutie lepšej ochrany hlavy a ako informuje BBC, od roku 2017 by radi presadili aj nasadenie pneumatík s vyšším výkonom. Povedal to šéf Asociácie pretekárov (GPDA) Alexander Wurz, podľa ktorého sa piloti jednohlasne dohodli na rýchlom uplatnení zlepšenia ochrany hlavy. Problém s pneumatikami sa zasa týka toho, že s nimi v zásade nie je možné ísť naplno.

Medzinárodná automobilová federácia (FIA) už niekoľko rokov skúma možnosti, ako by bolo možné ochrániť hlavu jazdcov v prípade nárazu cudzieho predmetu spredu alebo zboku. V roku 2009 takto v F2 zomrel Henry Surtees, krátko na to mal nepríjemný zásah pružinou Felipe Massa. Len nedávno zomrel bývalý pretekár F1 Justin Wilson a aj Jules Bianchi mal nehodu, pri ktorej sa hlavou rútil smerom k traktoru, aj keď napokon nezomrel na následky tejto skutočnosti.

"Výskum, ktorý vykonali odborníci FIA, je veľmi dôkladný a celý proces prináša jasné riešenie," skonštatoval Wurz pre BBC Sport. "Jazdci cítia, že najneskôr v roku 2017 príde čas na implementovanie dodatočnej ochrany." Inak to ale vidí prezident FIA Jean Todt, ktorý pred pár dňami naznačil, že v tomto smere nechce nič uponáhľať a vraj sa nenašlo dostatočne dobré riešenie. Rozhodujúce stretnutie technických riaditeľov by sa však v tomto smere malo uskutočniť v piatok.

"Pochopiteľne, že šasi by potrebovalo štrukturálne zmeny, ale máme na to približne rok času a neviem si predstaviť žiadneho technického odborníka, ktorý by sa vyslovil proti takémuto značnému zlepšeniu bezpečnosti; hlavne po posledných ťažkých nehodách v sériách s otvorenými kolesami, ktoré spôsobili zranenia hlavy. Všetci jazdci spoločne so mnou dúfajú, že zabezpečenie dodatočnej ochrany hlavy bude len formalita," vyjadril sa Rakúšan.

Problém týkajúci sa pneumatík Pirelli je zrejmý. Taliansky výrobca konal tak, ako znela požiadavka. Mal vyrobiť gumy, ktoré toho veľa nevydržia a umelo vynútiť viacero zastávok v boxoch. V niektorých rokoch sa to postaralo o značnú atraktivitu, ale v poslednej dobe už boli zástupcovia milánskeho výrobcu akýsi konzervatívejší. Gumy však ostali také, že s nimi nebolo možné ísť naplno, lebo sa rýchlo zničili.

"Jazdci chcú také pneumatiky, ktoré im umožňujú poriadne na to šliapať a z týchto výnimočných pretekárskych áut opäť vyťažiť všetko, čo v nich je. Práve o tom je Formula 1 ako kráľovská motoristická trieda, ktorú všetci milujeme. Jazdci chcú celkom jednoznačne zdôrazniť, že by boli radi, ak by Pirelli vyrobila gumu, ktorá bude v zákrutách rýchlejšia a súčasne bude bezpečnejšia," reagoval Wurz.

"Ak budeme mať lepkavé pneumatiky, tak budeme mať aj šťastných jazdcov. Šťastní jazdci sa zasa postarajú o autentické a ozajstné výkony i o čistú správu týkajúcu sa produktu a jazdy na maxime. Práve toto chceme a podľa fanúšikovského prieskumu, ktorý sme vykonali v minulom roku, to fanúšikovia očakávajú," poznamenal Alex Wurz.

BBC Sport priniesla aj vyjadrenie nemenovaného vrcholného predstaviteľa tímu F1. "Jazdci sa sťažujú, že jazdia ďaleko za osobnými limitmi i za limitmi áut - a môžu za to pneumatiky. Nie je to zábava a nikto z nich to nemá rád," povedal zdroj na margo filozofie gúm. "Prinášame množstvo zmien, ale žiadna z nich nerieši to, čo ich v skutočnosti zapríčiňuje. Je to veľký problém a hnevá to mnoho ľudí."

Pirelli na druhej strane zdôrazňuje, že dokáže vyrobiť čokoľvek, čo bude žiadané. Len sa na niečom treba dohodnúť. So zvýšenou rýchlosťou podľa Wurza problém nebude. "Vieme, že bezpečnosť áut i okruhov je nadizajnovaná aj na vyššie rýchlosti," skonštatoval Alex Wurz. "V F1 sme v roku 2009 videli aj vyššie rýchlosti v zákrutách, kde autá išli aj o vyše 45 km/h rýchlejšie ako v súčasnosti. Ako jazdci chceme riziká pochopiteľne minimalizovať, ale pri moderných technológiách a úžasnom pokroku F1 z hľadiska bezpečnosti jazdci do určitej miery akceptujú riziká. V prvom rade však chcú jazdiť rýchlo."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Ostro sledovaný duel medzi majstrovskou Nitrou a Košicami ponúkol divákom všetko, čo by mal pravý šláger obsahovať.
"Veríme, že ide len o prechodný jav. Potrebujeme sa dať ako tím rýchlo dohromady a vrátiť sa na víťaznú cestu," uvedomuje si najproduktívnejší hráč Tipsport ligy Tomáš Surový.
Výsledky večerných /nočných/ zápasov NHL
Kopecký: „Sme v situácii, keď už nesmieme odchádzať s prázdnymi rukami. Či už to bude jeden, dva či tri body, musíme ich hromadiť. Najlepšie už v Bielorusku, potom po zvyšok tripu a najmä v desaťzápasovej domácej sérii...“
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Derby chýbali fanúšikovia i srdce, Mikovič: Zažil som iný Slovan (video)
„Tréner mi pred stretnutím posielal videá predchádzajúcich penált Slovana. Vedel som, kam Priskin kopal tie ostatné. Na základe toho som sa rozhodol a, samozrejme, mal som i šťastie,“ opísal možno kľúčový moment gólman Jakubech
foto
Šulla: Tiež by ste nechodili bez peňazí do práce s radosťou
"Sľúbili nám, že vždy, keď budú mať peniaze, tak nám ich po častiach pošlú. Stále čakáme, uvidíme, ako to dopadne do konca roka," povedal Šulla
foto
V Michalovciach sa hrať nebude
Posledný zápas 18. kola Fortuna ligy medzi MFK Zemplín Michalovce a MFK Ružomberok sa pre nespôsobilý terén neodohrá v plánovanom termíne v nedeľu 4. decembra
foto
„Dedo“ odišiel na večný odpočinok
"Rokovali sme s riaditeľom NTC Poprad. Zatiaľ všetko smeruje k tomu, že sa dohodneme a na jar budeme mať domovský stánok pod Tatrami," prezradil generálny manažér zelenobielych Marek Trávniček
 

    Magazín F1.sk

    Šéfovia tímov zvolili za najlepšieho jazdca Hamiltona, druhý skončil Verstappen!
    Šéfovia jednotlivých tímov Formuly 1 zvolili vo výročnej ankete Autosportu za najlepšieho jazdca Lewisa Hamiltona. Na druhom mieste sa objavilo meno rastúcej hviezdy Maxa Verstappena, nový majster sveta Nico Rosberg skončil až tretí.
    Fotogaléria: Ferrari, Mercedes a Red Bull naposledy preverili vyvíjané pneumatiky
    Ferrari v utorok nasadilo Kimiho Räikkönena, Mercedes do auta posadil Lewisa Hamiltona a neskôr Pascala Wehrleina, v Red Bulle by mali alternovať Daniel Ricciardo a Max Verstappen.
    FIA potvrdila finálny kalendár pre rok 2017
    Formula 1 sa vďaka aktuálnemu kroku vyhne termínovej kolízii s 24-hodinovkou v Le Mans a Veľká cena Európy v Baku bude posunutá o sedem dní. Ideálne je to aj z toho pohľadu, že z Kanady sa zástupcovia tímov nebudú musieť náhliť.
    Nico Rosberg sa svojim rodičom poďakoval dojímavým videom
    Nico Rosberg pri príležitosti získania majstrovského titulu uverejnil aj dojímavé video s komentárom "Danke Mama und Papa ❤❤", ktoré hovorí za všetko.
    Pirelli predstavilo pneumatiky pre rok 2017: To sú gumiská...
    "Dostali sme jasné ciele: autá by mali byť na okruhu v Barcelone oproti minulému roku o štyri až päť sekúnd na kolo rýchlejšie," pripomenul športový šéf Pirelli Paul Hembery.
    Najmilší rozhovor Lewisa Hamiltona: Odpovede na otázky malej Chloe
    Jazdci F1 si počas svojej kariéry odbijú množstvo rozhovorov, ktoré väčšinou vyzerajú takmer úplne rovnako. Mercedes sa však rozhodol pripraviť Lewisovi Hamiltonovi milý rozhovor s otázkami, na ktoré neodpovedá každý deň.
    Aki Hintsa: Formula 1 je najfascinujúcejším laboratóriom
    Aki Hintsa sa v priebehu minulého roku dozvedel, že jeho zdravotný stav je veľmi vážny. Ničila ho postupujúca rakovina a podľa lekárov mu ostávali posledné dva mesiace života. Toto obdobie napokon natiahol na viac ako rok, no mocnejšiemu živlu sa neubránil. Zomrel v utorok 15. novembra 2016.

    Archív správ

    December 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 31  

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 48 ms. :: Country :: Region :: City