beta verzia
 
 
 
Wurz avizuje budúcoročné zlepšenie ochrany kokpitov
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Pondelok, 25. január 2016, 09:09

Jazdci Formuly 1 sa naďalej usilujú o dosiahnutie lepšej ochrany hlavy a ako informuje BBC, od roku 2017 by radi presadili aj nasadenie pneumatík s vyšším výkonom. Povedal to šéf Asociácie pretekárov (GPDA) Alexander Wurz, podľa ktorého sa piloti jednohlasne dohodli na rýchlom uplatnení zlepšenia ochrany hlavy. Problém s pneumatikami sa zasa týka toho, že s nimi v zásade nie je možné ísť naplno.

Medzinárodná automobilová federácia (FIA) už niekoľko rokov skúma možnosti, ako by bolo možné ochrániť hlavu jazdcov v prípade nárazu cudzieho predmetu spredu alebo zboku. V roku 2009 takto v F2 zomrel Henry Surtees, krátko na to mal nepríjemný zásah pružinou Felipe Massa. Len nedávno zomrel bývalý pretekár F1 Justin Wilson a aj Jules Bianchi mal nehodu, pri ktorej sa hlavou rútil smerom k traktoru, aj keď napokon nezomrel na následky tejto skutočnosti.

"Výskum, ktorý vykonali odborníci FIA, je veľmi dôkladný a celý proces prináša jasné riešenie," skonštatoval Wurz pre BBC Sport. "Jazdci cítia, že najneskôr v roku 2017 príde čas na implementovanie dodatočnej ochrany." Inak to ale vidí prezident FIA Jean Todt, ktorý pred pár dňami naznačil, že v tomto smere nechce nič uponáhľať a vraj sa nenašlo dostatočne dobré riešenie. Rozhodujúce stretnutie technických riaditeľov by sa však v tomto smere malo uskutočniť v piatok.

"Pochopiteľne, že šasi by potrebovalo štrukturálne zmeny, ale máme na to približne rok času a neviem si predstaviť žiadneho technického odborníka, ktorý by sa vyslovil proti takémuto značnému zlepšeniu bezpečnosti; hlavne po posledných ťažkých nehodách v sériách s otvorenými kolesami, ktoré spôsobili zranenia hlavy. Všetci jazdci spoločne so mnou dúfajú, že zabezpečenie dodatočnej ochrany hlavy bude len formalita," vyjadril sa Rakúšan.

Problém týkajúci sa pneumatík Pirelli je zrejmý. Taliansky výrobca konal tak, ako znela požiadavka. Mal vyrobiť gumy, ktoré toho veľa nevydržia a umelo vynútiť viacero zastávok v boxoch. V niektorých rokoch sa to postaralo o značnú atraktivitu, ale v poslednej dobe už boli zástupcovia milánskeho výrobcu akýsi konzervatívejší. Gumy však ostali také, že s nimi nebolo možné ísť naplno, lebo sa rýchlo zničili.

"Jazdci chcú také pneumatiky, ktoré im umožňujú poriadne na to šliapať a z týchto výnimočných pretekárskych áut opäť vyťažiť všetko, čo v nich je. Práve o tom je Formula 1 ako kráľovská motoristická trieda, ktorú všetci milujeme. Jazdci chcú celkom jednoznačne zdôrazniť, že by boli radi, ak by Pirelli vyrobila gumu, ktorá bude v zákrutách rýchlejšia a súčasne bude bezpečnejšia," reagoval Wurz.

"Ak budeme mať lepkavé pneumatiky, tak budeme mať aj šťastných jazdcov. Šťastní jazdci sa zasa postarajú o autentické a ozajstné výkony i o čistú správu týkajúcu sa produktu a jazdy na maxime. Práve toto chceme a podľa fanúšikovského prieskumu, ktorý sme vykonali v minulom roku, to fanúšikovia očakávajú," poznamenal Alex Wurz.

BBC Sport priniesla aj vyjadrenie nemenovaného vrcholného predstaviteľa tímu F1. "Jazdci sa sťažujú, že jazdia ďaleko za osobnými limitmi i za limitmi áut - a môžu za to pneumatiky. Nie je to zábava a nikto z nich to nemá rád," povedal zdroj na margo filozofie gúm. "Prinášame množstvo zmien, ale žiadna z nich nerieši to, čo ich v skutočnosti zapríčiňuje. Je to veľký problém a hnevá to mnoho ľudí."

Pirelli na druhej strane zdôrazňuje, že dokáže vyrobiť čokoľvek, čo bude žiadané. Len sa na niečom treba dohodnúť. So zvýšenou rýchlosťou podľa Wurza problém nebude. "Vieme, že bezpečnosť áut i okruhov je nadizajnovaná aj na vyššie rýchlosti," skonštatoval Alex Wurz. "V F1 sme v roku 2009 videli aj vyššie rýchlosti v zákrutách, kde autá išli aj o vyše 45 km/h rýchlejšie ako v súčasnosti. Ako jazdci chceme riziká pochopiteľne minimalizovať, ale pri moderných technológiách a úžasnom pokroku F1 z hľadiska bezpečnosti jazdci do určitej miery akceptujú riziká. V prvom rade však chcú jazdiť rýchlo."



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Výkonný výbor Slovenského zväzu ľadového hokeja (SZĽH) a vedenie reprezentácie v stredu stručne zhodnotili účinkovanie národného tímu na MS v Rusku.
Jediný slovenský zástupca v Kontinentálnej hokejovej lige HC Slovan Bratislava siahol na vstupnom drafte KHL po štyroch rodákoch spod Tatier.
O víťazovi finále Východnej konferencie play off zámorskej NHL rozhodne až siedmy zápas. V tom šiestom v noci na stredu triumfoval Pittsburgh Penguins na ľade Tampy Bay Lightning 5:2 a vyrovnal tak stav série na 3:3.
Slovenskí hokejisti sa na budúcoročných MS v hokeji predstavia v základnej A-skupine aj s Rusmi a Švédmi.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Dobrotka na ceste do zahraničia, lige chýbajú skúsení hráči
"Získali sme najmenej bodov, dostali sme najviac gólov, čo logicky vyústilo do posledného miesta," triezvo zhodnotil skalickú sezónu v rozhovore pre PROFUTBAL.sk Dobrotka
foto
Štadión v Trenčíne sa v septembri stavať nezačne
"Veľa vecí je už vydiskutovaných, v krátkej dobe sa ten proces opäť spustí a vydáme územné rozhodnutie na prvú etapu," uviedol pre spomenutý zdroj primátor Trenčína Richard Rybníček
foto
Van Kessel zmenil pozíciu a zrazu bol nezastaviteľný
Podľa našich zdrojov má o neho eminentný záujem belgický vicemajster Anderlecht Brusel. „Nič o tom neviem. Anderlecht je výborný klub. Z Holandska by som to mal blízko,“ komentoval v krátkosti Van Kessel
foto
Rozpačitá sezóna zakončená úspechom, zo štadióna „andelov“ sa stáva nedobytná pevnosť
Pre Spartak Trnava sa sezóna 2015/2016 vyvíjala turbulentne. Klub pokrstil nový štadión, no tréneri sa na ňom často striedali. Ako zhodnotil posledný ročník Boris Godál?
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.
    Od Panisovho monackého víťazstva uplynulo už dvadsať rokov!
    "Po najlepšom čase z 'warmupu' som si začal veriť, a keď začalo pršať, tak ešte viac: Milujem dážď! Bol som celkom pokojný a koncentrovaný, lebo som niečo tušil. Ťažko to vysvetliť. Bolo to však niečo, čo som cítil..." spomína Olivier Panis.
    Ťažká havária v F3 bez obetí, Li má však viacero zlomenín (VIDEO)
    "Chcem sa poďakovať FIA, Dallare, Carlinu Racing a všetkým, ktorí tak zapracovali na zvýšení bezpečnosti v pretekárskom športe," reagoval Ryan Tveter. "Pretože práve vďaka ním tu ešte sme."
    Helmut Marko: Najväčší expert na talenty?
    "Nemáme zasa až také tvrdé a prísne pravidlá. Jazdci len potrebujú odviesť výkon," skonštatoval Helmut Marko.
    Ako sa vyvíjala váha monopostov?
    "Toto už nie je taká Formula 1, akú som spoznal. Keď som začínal, tak boli autá ešte ľahké a bola to jazda na ostrí noža," sťažuje sa Lewis Hamilton.
    Dva tímy našli spôsob umelého zníženia tlaku v pneumatikách
    Prišlo sa na to, že dva tímy našli pravdepodobne legálny trik, ako natlakovanie umelo znížiť. Pri meraní na štarte je všetko v poriadku, ale po rozjazde auta tlak poklesne, čo monoposty zrýchli až o štyri desatiny sekundy na kolo.

    Archív správ

    Máj 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
                1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31          

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 25 ms. :: Country :: Region :: City