Hrozí skorá zmena formátu víkendu?
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Utorok, 26. január 2016, 10:47

Dobre informovaný novinár Joe Saward priniesol vo svojom blogu zákulisné špekulácie hovoriace o blížiacej sa zmene súťažného víkendu. Tieto úvahy nie sú nové, pretože súčasný formát už azda nespĺňa požiadavky modernej doby. Kedysi bolo všetko iné a ľudia nemali problém sledovať aj dlhšie preteky, no dnes majú viac možností a vyhľadávajú kratšiu a údernejšiu zábavu. No a ide aj o to, že víkend má mnoho tréningov, ktoré neprinášajú napätie a podujatie ako trojdňový celok to vyvažuje len pomerne malou časťou ostrej akcie.

Spomínaný žurnalista uznáva, že tradicionalisti by neboli príliš spokojní, no inak by to nemuselo byť odveci. "Cieľom je pochopiteľne zabezpečiť lepšiu šou tak pre divákov na trati, ako aj pri televíznych obrazovkách," skonštatoval Saward, podľa ktorého informácií sa uvažuje o sobotňajších krátkych pretekoch: "Tie by neurčovali len poradie na štartovom rošte veľkej ceny, ale za víkend ako celok by umožnili získať viac bodov." V tejto súvislosti vraj máme očakávať, že status "víťaz veľkej ceny" by mal len ten pilot, ktorý by triumfoval v nedeľu. Sobota by bola len akýmsi podporným podujatím.

Ak by to bolo skutočne tak, mali by sme očakávať, že kvalifikácia na prvé preteky sa uskutoční v sobotu ráno. Aj tá sa podľa Sawarda možno dočká zmeny a je dosť možné, že jazdci budú vypadávať po jednom. Predpokladá sa, že na trati by sa objavili všetci a každé tri minúty by vypadol ten najpomalší. Je ale možné, že v úvode by všetci na zaznamenanie prvého kola dostali viac času. No a aj v závere by to malo byť tak, že niekoľkí jazdci by si to v boji o pole position rozdali už bez vypadávania.

"Vyzerá to tak, že prvé preteky by boli 45-minútovým šprintom a autá by využívali rovnaké pneumatiky, ako v závere kvalifikácie - ako súčasne," píše ďalej Joe Saward. "Neexistovala by povinnosť prezuť ich a nebol by stanovený ani limit týkajúci sa množstva paliva. Inými slovami: išlo by sa absolútne naplno a nikto by nemohol kritizovať šetrenie paliva a podobné veci." Preteky by boli spomínanými 45 minútami len časovo ohraničené, ale podľa všetkého by trvali len sto kilometrov, takže by sa skončili aj omnoho skôr. Udeľovalo by sa za ne oveľa menej bodov ako za nedeľu, Saward naznačil, že za víťazstvo by ich mohlo byť osem.

Hlavné preteky by boli časovo obmedzené na 90 minút a nie na dve hodiny, ako je to v súčasnosti. Ich dĺžka by sa vraj skrátila z 300 na 200 kilometrov, existovalo by určité obmedzenie paliva - ale zďaleka nie také prísne ako dnes - a aj povinnosť prezuť pneumatiky. Podľa Sawarda by sme v tomto smere mali vnímať ako veľké pozitívum skutočnosť, že jazdci v zásade nebudú musieť šetriť palivo. A veční kritici budú mať menej dôvodov na vyslovovanie negatívnych vyjadrení.



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Jeden z najlepších strelcov slovenskej hokejovej histórie Peter Bondra obliekal počas výlukovej sezóny 2004-05 popradský dres. O dekádu neskôr ho na seba navliekli aj jeho synovia David a Nicholas.
V Severnej Amerike bežná prax, na Slovensku novinka. V Poprade sa rozhodli doplniť základ svojho tímu pre nové sezóny o hokejistov, ktorých vyselektuje predsezónny skúšobný kemp. Záujem o pôsobenie v tíme Kamzíkov prekonal očakávania.
"Niekedy musí nastať aj obmena kádra, takže uvidíme ako to bude šliapať v príprave a podľa toho sa rozhodneme kto zostane a kto odíde z hráčov na skúške, respektíve z našich odchovancov," uviedol Turek
"Zámorské posily prídu až prvý augustový týždeň a pripoja sa k nám. Všetci hráči, ktorých sme avizovali, že máme pod zmluvou, na ľade boli," dodal Kobezda
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Juventus vzbudzuje rešpekt, bude sa báť celá Európa?
Taliansky šampión skladá dokonalý tím, ktorý vzbudzuje rešpekt. Na pozore sa musia mať všetci. Aj španielski giganti Barcelona a Real Madrid
foto
Real stále túži po Pogbovi, Chelsea a Everton bojujú o Carvalha
Prestupové špekulácie dňa (streda, 27. júl 2016)
foto
VIDEO: DAC sa sťažuje na rozhodcu: Tu je sedem konkrétnych prípadov
"Podľa nášho názoru chyby rozhodcu významne ovplyvnili priebeh zápasu v náš neprospech, svojím tendenčným rozhodovaním počas celého stretnutia priamo ovplyvnil jeho výsledok," uviedol DAC
foto
Plzeň i Sparta doma len remizovali
Výsledky utorkových prvých zápasov tretieho predkola Ligy majstrov 2016/17
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.
    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City