Hrozí skorá zmena formátu víkendu?
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Utorok, 26. január 2016, 10:47

Dobre informovaný novinár Joe Saward priniesol vo svojom blogu zákulisné špekulácie hovoriace o blížiacej sa zmene súťažného víkendu. Tieto úvahy nie sú nové, pretože súčasný formát už azda nespĺňa požiadavky modernej doby. Kedysi bolo všetko iné a ľudia nemali problém sledovať aj dlhšie preteky, no dnes majú viac možností a vyhľadávajú kratšiu a údernejšiu zábavu. No a ide aj o to, že víkend má mnoho tréningov, ktoré neprinášajú napätie a podujatie ako trojdňový celok to vyvažuje len pomerne malou časťou ostrej akcie.

Spomínaný žurnalista uznáva, že tradicionalisti by neboli príliš spokojní, no inak by to nemuselo byť odveci. "Cieľom je pochopiteľne zabezpečiť lepšiu šou tak pre divákov na trati, ako aj pri televíznych obrazovkách," skonštatoval Saward, podľa ktorého informácií sa uvažuje o sobotňajších krátkych pretekoch: "Tie by neurčovali len poradie na štartovom rošte veľkej ceny, ale za víkend ako celok by umožnili získať viac bodov." V tejto súvislosti vraj máme očakávať, že status "víťaz veľkej ceny" by mal len ten pilot, ktorý by triumfoval v nedeľu. Sobota by bola len akýmsi podporným podujatím.

Ak by to bolo skutočne tak, mali by sme očakávať, že kvalifikácia na prvé preteky sa uskutoční v sobotu ráno. Aj tá sa podľa Sawarda možno dočká zmeny a je dosť možné, že jazdci budú vypadávať po jednom. Predpokladá sa, že na trati by sa objavili všetci a každé tri minúty by vypadol ten najpomalší. Je ale možné, že v úvode by všetci na zaznamenanie prvého kola dostali viac času. No a aj v závere by to malo byť tak, že niekoľkí jazdci by si to v boji o pole position rozdali už bez vypadávania.

"Vyzerá to tak, že prvé preteky by boli 45-minútovým šprintom a autá by využívali rovnaké pneumatiky, ako v závere kvalifikácie - ako súčasne," píše ďalej Joe Saward. "Neexistovala by povinnosť prezuť ich a nebol by stanovený ani limit týkajúci sa množstva paliva. Inými slovami: išlo by sa absolútne naplno a nikto by nemohol kritizovať šetrenie paliva a podobné veci." Preteky by boli spomínanými 45 minútami len časovo ohraničené, ale podľa všetkého by trvali len sto kilometrov, takže by sa skončili aj omnoho skôr. Udeľovalo by sa za ne oveľa menej bodov ako za nedeľu, Saward naznačil, že za víťazstvo by ich mohlo byť osem.

Hlavné preteky by boli časovo obmedzené na 90 minút a nie na dve hodiny, ako je to v súčasnosti. Ich dĺžka by sa vraj skrátila z 300 na 200 kilometrov, existovalo by určité obmedzenie paliva - ale zďaleka nie také prísne ako dnes - a aj povinnosť prezuť pneumatiky. Podľa Sawarda by sme v tomto smere mali vnímať ako veľké pozitívum skutočnosť, že jazdci v zásade nebudú musieť šetriť palivo. A veční kritici budú mať menej dôvodov na vyslovovanie negatívnych vyjadrení.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Momentálne sme veľmi nahnevaní, čo je dobrá vec. Zároveň sme sebavedomí z toho, čo sme dnes videli, čo však ešte zvyšuje našu frustráciu. Som presvedčený, že v druhom finálovom dueli zabojujeme viac," odkázal tréner Krueger
Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "tešiť" na otcovské výčitky.
"Vzhľadom na nepresvedčivé výkony sa vedenie klubu okamžite rozhodlo prerušiť spoluprácu s pánom Chudým," potvrdil generálny manažér Michal Tóth
Štefan Fabian vstúpil do sezóny po červenom koberci. Na záver letného Tatranského pohára na ňom preberal ocenenie pre najlepšieho obrancu turnaja, pred nedeľňajším zápasom proti Zvolenu si pre zmenu užíval ovácie publika pri pózovaní s dresom s číslom 900 na chrbte.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Zidane: Zaslúžili sme si viac, Navas: Bola to chyba (video)
"Dvakrát zmazať náskok tímu akým je Real Madrid je skvelý pocit. Určite to našej kabíne opäť zdvihne sebavedomie a posunieme sa o kúsok ďalej," povedal po zápase autor vyrovnávajúceho gólu André Schürrle
foto
Bayern proti najlepšej obrane na svete, Hamšíkovci privítajú Benficu
"Najdôležitejšie bude nájsť kľúč k prekonaniu ich obrany, ktorú považujem za najlepšiu na svete. Z posledných 23 duelov v Lige majstrov si Atlético šestnásťkrát udržalo čisté konto," povedal Thiago Alcantara
foto
Allardyce po škandále skončil, Anglicko má nového trénera!
Sam Allardyce vydržal vo funkcii trénera anglickej reprezentácie len 67 dní. Z funkcie sa rozhodol odstúpiť po prevalení korupčných praktík
 

    Magazín F1.sk

    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City