beta verzia
 
 
 
Hrozí skorá zmena formátu víkendu?
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Utorok, 26. január 2016, 10:47

Dobre informovaný novinár Joe Saward priniesol vo svojom blogu zákulisné špekulácie hovoriace o blížiacej sa zmene súťažného víkendu. Tieto úvahy nie sú nové, pretože súčasný formát už azda nespĺňa požiadavky modernej doby. Kedysi bolo všetko iné a ľudia nemali problém sledovať aj dlhšie preteky, no dnes majú viac možností a vyhľadávajú kratšiu a údernejšiu zábavu. No a ide aj o to, že víkend má mnoho tréningov, ktoré neprinášajú napätie a podujatie ako trojdňový celok to vyvažuje len pomerne malou časťou ostrej akcie.

Spomínaný žurnalista uznáva, že tradicionalisti by neboli príliš spokojní, no inak by to nemuselo byť odveci. "Cieľom je pochopiteľne zabezpečiť lepšiu šou tak pre divákov na trati, ako aj pri televíznych obrazovkách," skonštatoval Saward, podľa ktorého informácií sa uvažuje o sobotňajších krátkych pretekoch: "Tie by neurčovali len poradie na štartovom rošte veľkej ceny, ale za víkend ako celok by umožnili získať viac bodov." V tejto súvislosti vraj máme očakávať, že status "víťaz veľkej ceny" by mal len ten pilot, ktorý by triumfoval v nedeľu. Sobota by bola len akýmsi podporným podujatím.

Ak by to bolo skutočne tak, mali by sme očakávať, že kvalifikácia na prvé preteky sa uskutoční v sobotu ráno. Aj tá sa podľa Sawarda možno dočká zmeny a je dosť možné, že jazdci budú vypadávať po jednom. Predpokladá sa, že na trati by sa objavili všetci a každé tri minúty by vypadol ten najpomalší. Je ale možné, že v úvode by všetci na zaznamenanie prvého kola dostali viac času. No a aj v závere by to malo byť tak, že niekoľkí jazdci by si to v boji o pole position rozdali už bez vypadávania.

"Vyzerá to tak, že prvé preteky by boli 45-minútovým šprintom a autá by využívali rovnaké pneumatiky, ako v závere kvalifikácie - ako súčasne," píše ďalej Joe Saward. "Neexistovala by povinnosť prezuť ich a nebol by stanovený ani limit týkajúci sa množstva paliva. Inými slovami: išlo by sa absolútne naplno a nikto by nemohol kritizovať šetrenie paliva a podobné veci." Preteky by boli spomínanými 45 minútami len časovo ohraničené, ale podľa všetkého by trvali len sto kilometrov, takže by sa skončili aj omnoho skôr. Udeľovalo by sa za ne oveľa menej bodov ako za nedeľu, Saward naznačil, že za víťazstvo by ich mohlo byť osem.

Hlavné preteky by boli časovo obmedzené na 90 minút a nie na dve hodiny, ako je to v súčasnosti. Ich dĺžka by sa vraj skrátila z 300 na 200 kilometrov, existovalo by určité obmedzenie paliva - ale zďaleka nie také prísne ako dnes - a aj povinnosť prezuť pneumatiky. Podľa Sawarda by sme v tomto smere mali vnímať ako veľké pozitívum skutočnosť, že jazdci v zásade nebudú musieť šetriť palivo. A veční kritici budú mať menej dôvodov na vyslovovanie negatívnych vyjadrení.



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Pre náš tím je to extrémne dôležitý hráč. Do poslednej chvíle sme si nemysleli, že sa tak stane, ale jeho rozhodnutím bolo nastúpiť na siedmy zápas," uviedol tréner John Cooper.
Hokejisti Pittsburghu postúpili do finále zámorskej NHL. V rozhodujúcom siedmom dueli finále play off Východnej konferencie zdolali Tampu Bay 2:1 a sériu vyhrali 4:3 na zápasy.
V roku 1997 zaregistroval Google svoju doménu a v rovnakom čase debutoval v drese San José Sharks 18-ročný Patrick Marleau.
Jediný slovenský zástupca v Kontinentálnej hokejovej lige HC Slovan Bratislava pokračuje v tvorbe mužstva pre budúcu sezónu KHL. Začiatkom mája funkcionári oznámili dohodu o spolupráci s kanadským útočníkom Jonathanom Cheechoom.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Čo van Gaal urobiť mal a Mourinho musí (video)
Celý svet, vrátane neprajníkov, vníma Mourinha ako garanciu úspechu, ktorý nenásytní „červení diabli“ tak potrebujú. Stane sa po Busbym a Fergusonovi tretím právoplatným Bossom Manchestru?
foto
Pintér hodnotí sezónu pozitívne, rád by sa posunul vyššie
„U nás asi ľudia na futbal nikdy neprídu. Nanajvýš na Trnavu, Slovan či na Žilinu. Inak bude návšteva vždy slabá. Neviem, je to asi mentalitou ľudí...“ zamyslel sa odchovanec ViOn-u
foto
Veľký prievan v Slovane, tu sú prvé zmeny!
"Ako som nedávno povedal, nebudeme prihliadať na meno či skúsenosti, rozhodujú totiž kritériá. Tí, ktorí ich nesplnili, budú jednoducho umiestnení na transfer listinu,“ prezradil Ivan Kmotrík ml.
foto
3b Hviezdy ligy 2016: Hlasuj za najlepších hráčov a vyhraj skvelé ceny!
Redakcia PROFUTBAL.sk a spoločnosť 3b pripravili po skončení sezóny 2015/2016 jedinečnú anketu „3b Hviezdy ligy 2016 – rozhodnite o svojich hviezdach“. Práve vy môžete určiť, ktorí hráči boli tento rok najlepší v I. a II. lige!
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.
    Od Panisovho monackého víťazstva uplynulo už dvadsať rokov!
    "Po najlepšom čase z 'warmupu' som si začal veriť, a keď začalo pršať, tak ešte viac: Milujem dážď! Bol som celkom pokojný a koncentrovaný, lebo som niečo tušil. Ťažko to vysvetliť. Bolo to však niečo, čo som cítil..." spomína Olivier Panis.
    Ťažká havária v F3 bez obetí, Li má však viacero zlomenín (VIDEO)
    "Chcem sa poďakovať FIA, Dallare, Carlinu Racing a všetkým, ktorí tak zapracovali na zvýšení bezpečnosti v pretekárskom športe," reagoval Ryan Tveter. "Pretože práve vďaka ním tu ešte sme."
    Helmut Marko: Najväčší expert na talenty?
    "Nemáme zasa až také tvrdé a prísne pravidlá. Jazdci len potrebujú odviesť výkon," skonštatoval Helmut Marko.
    Ako sa vyvíjala váha monopostov?
    "Toto už nie je taká Formula 1, akú som spoznal. Keď som začínal, tak boli autá ešte ľahké a bola to jazda na ostrí noža," sťažuje sa Lewis Hamilton.
    Dva tímy našli spôsob umelého zníženia tlaku v pneumatikách
    Prišlo sa na to, že dva tímy našli pravdepodobne legálny trik, ako natlakovanie umelo znížiť. Pri meraní na štarte je všetko v poriadku, ale po rozjazde auta tlak poklesne, čo monoposty zrýchli až o štyri desatiny sekundy na kolo.

    Archív správ

    Máj 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
                1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31          

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 39 ms. :: Country :: Region :: City