Hrozí skorá zmena formátu víkendu?
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Utorok, 26. január 2016, 10:47

Dobre informovaný novinár Joe Saward priniesol vo svojom blogu zákulisné špekulácie hovoriace o blížiacej sa zmene súťažného víkendu. Tieto úvahy nie sú nové, pretože súčasný formát už azda nespĺňa požiadavky modernej doby. Kedysi bolo všetko iné a ľudia nemali problém sledovať aj dlhšie preteky, no dnes majú viac možností a vyhľadávajú kratšiu a údernejšiu zábavu. No a ide aj o to, že víkend má mnoho tréningov, ktoré neprinášajú napätie a podujatie ako trojdňový celok to vyvažuje len pomerne malou časťou ostrej akcie.

Spomínaný žurnalista uznáva, že tradicionalisti by neboli príliš spokojní, no inak by to nemuselo byť odveci. "Cieľom je pochopiteľne zabezpečiť lepšiu šou tak pre divákov na trati, ako aj pri televíznych obrazovkách," skonštatoval Saward, podľa ktorého informácií sa uvažuje o sobotňajších krátkych pretekoch: "Tie by neurčovali len poradie na štartovom rošte veľkej ceny, ale za víkend ako celok by umožnili získať viac bodov." V tejto súvislosti vraj máme očakávať, že status "víťaz veľkej ceny" by mal len ten pilot, ktorý by triumfoval v nedeľu. Sobota by bola len akýmsi podporným podujatím.

Ak by to bolo skutočne tak, mali by sme očakávať, že kvalifikácia na prvé preteky sa uskutoční v sobotu ráno. Aj tá sa podľa Sawarda možno dočká zmeny a je dosť možné, že jazdci budú vypadávať po jednom. Predpokladá sa, že na trati by sa objavili všetci a každé tri minúty by vypadol ten najpomalší. Je ale možné, že v úvode by všetci na zaznamenanie prvého kola dostali viac času. No a aj v závere by to malo byť tak, že niekoľkí jazdci by si to v boji o pole position rozdali už bez vypadávania.

"Vyzerá to tak, že prvé preteky by boli 45-minútovým šprintom a autá by využívali rovnaké pneumatiky, ako v závere kvalifikácie - ako súčasne," píše ďalej Joe Saward. "Neexistovala by povinnosť prezuť ich a nebol by stanovený ani limit týkajúci sa množstva paliva. Inými slovami: išlo by sa absolútne naplno a nikto by nemohol kritizovať šetrenie paliva a podobné veci." Preteky by boli spomínanými 45 minútami len časovo ohraničené, ale podľa všetkého by trvali len sto kilometrov, takže by sa skončili aj omnoho skôr. Udeľovalo by sa za ne oveľa menej bodov ako za nedeľu, Saward naznačil, že za víťazstvo by ich mohlo byť osem.

Hlavné preteky by boli časovo obmedzené na 90 minút a nie na dve hodiny, ako je to v súčasnosti. Ich dĺžka by sa vraj skrátila z 300 na 200 kilometrov, existovalo by určité obmedzenie paliva - ale zďaleka nie také prísne ako dnes - a aj povinnosť prezuť pneumatiky. Podľa Sawarda by sme v tomto smere mali vnímať ako veľké pozitívum skutočnosť, že jazdci v zásade nebudú musieť šetriť palivo. A veční kritici budú mať menej dôvodov na vyslovovanie negatívnych vyjadrení.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Svetový pohár 2016 je tu čo nevidieť a pre nominovaných brankárov z celého sveta predstavuje takéto podujatie hodenú rukavicu.
"V šatni sme si pred záverečným dejstvom vraveli, že musíme byť dôraznejší v predbránkovom priestore a góly prídu. Potom nám to skutočne začalo padať," povedal po zápase Meszároš
"Prvýkrát ešte v juniorke na Aljaške, potom sme sa pobili v našej extralige s Róbertom Slipčenkom z Banskej Bystrice. A teraz do tretice. Teraz som sa však prvýkrát pobil s hráčom z poľa," usmieva sa Sidor
"Z môjho pohľadu je dosť smutné, že sem prídu mužstvá ako Orebro, Třinec a Lahti a na tribúnach je tisícpäťsto divákov. Takéto mužstvá tu už možno nikdy v živote neuvidia," hovorí S. Mlynarovič pre hokej.sk.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Rabiu a Madu opúšťajú Trenčín, Rosického comeback
Prestupové špekulácie dňa (utorok, 30. august 2016)
foto
„Šošoni“ zaslúžene na čele tabuľky, Špalek: Stále je len začiatok
"Samozrejme, nie je príjemné, keď vidíte ako váš bývalý tím dostáva takto na frak. Po góle som neoslavoval, hoci vo vnútri som prežíval radosť," prezradil Jakub Holúbek
foto
Zlý štart majstra, pomôže mu repre pauza?
"Je dobré, že je prestávka. Každý z nás si teraz musí vstúpiť sám do seba. Sú pred nami ďalšie výzvy. Rozoberieme si zápas v Žiline, poučíme sa a ideme ďalej," burcuje Kleščík
foto
Na našej ceste nepoľavíme, odkazuje Fabuľa
"Stále sa pozeráme na náš cieľ, ktorým je získať taký počet bodov, ktorý nám zabezpečí pokojný zvyšok jesene a kľudnú prípravu na jarnú časť," uzavrel Marek Fabuľa
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Najlepšie vyjadrenia Enza Ferrariho (ANKETA)
    "Pretekárske autá nie sú krásne ani škaredé. Krásnymi sa stanú vtedy, keď vyhrajú," povedal kedysi Ferrari.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hľadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš ľuďom prezradiť, že šéfuješ bordelu. Musíš predstierať, že je to hotel a bordel prevádzkovať v pivnici."
    Lauda a jeho lekár spomínajú na osudný rok 1976
    "Raz som bol taký slabý, že som sa videl padať dozadu do hlbokej diery. Cítil som teplo a pomyslel som si: Teraz zomieraš! Ja som však nechcel zomrieť, chcel som žiť. A preto som bojoval," hovorí Niki Lauda.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City