Vettel: Vždy má cenu zajazdiť si a vždy je to zábava
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Utorok, 26. január 2016, 17:06

Sebastian Vettel odjazdil počas utorňajších testov na okruhu Paula Ricarda celkovo 134 okruhov. V rámci nich si vyskúšal doterajšie gumy do dažďa, prototypy a v závere aj intermediálky. Netušil kedy s čím jazdí, ale má dostatok skúseností a niečo vedel vytušiť. Po skončení dňa to aj priznal.

"Vždy má cenu zajazdiť si s autom a vždy je to zábava. Mali sme stanovený testovací program, vyskúšali sme mnoho prototypov: boli to rôzne gumy a tak sme dosiahli aj rôzne výsledky. Napokon netušíme, ktoré pneumatiky budú v budúcnosti využívané a ktoré nie," povedal štvornásobný majster sveta pred prítomnými novinármi. "Testy sú dosť 'slepé', ale môžeme nadobudnúť hrubú predstavu o tom, s čím akurát jazdíme - minuloročné gumy totiž poznáme. Nakoniec ale netušíme, čo sa teraz stane. S niektorými sadami sa pochopiteľne cítite v rôznych oblastiach trate lepšie. Existujú teda nejaké výsledky, ale teraz je na Pirelli, ako s nimi naloží."

"Na trati dnes bolo menej vody ako včera, ale podmienky boli mimoriadne konzistentné. Mali sme gumy do dažďa a v závere aj intermediálky, aby sme mali predstavu o optimálnom okamihu prezutia. Keď je suchšie, tak to už s monzúnkami nie je ideálne, čo je pochopiteľné - no neviem či ste videli časy, ale bolo to konzistentné," skonštatoval Vettel.

Nemecký pretekár následne priznal, že už videl nové Ferrari určené pre rok 2016. Teda minimálne jeho návrh. "Postupne ho začíname skladať. Áno, videl som, ako by malo vyzerať, ale kompletne postavené som ho ešte nevidel," usmial sa pretekár tímu so sídlom v Maranelle, ktorý prezradil aj svoje ďalšie plány: "Budem sa pripravovať. Párkrát budem v Maranelle, kde ma čaká viacero úloh. Budem sa venovať simulátoru, budem sa pokúšať dostať do formy a zbaviť sa každého kilogramu navyše, ktorý sa udržal ešte od Vianoc."

Prezident Ferrari Sergio Marchionne žiadal víťazstvo už na prvých pretekoch v Melbourne, ale Vettel to vníma pokojnejšie. "Nepotrebujeme, aby nám prezident hovoril, že máme vyhrať. Je totiž prirodzené, že všetci chceme zvíťaziť. Náš tím je pomerne veľký a pracuje v ňom mnoho ľudí. Nech sa opýtate kohokoľvek, povie vám, že našim cieľom je vyhrať. Na druhej strane ale vieme, že je to veľmi ambiciózne a v minulom roku sme strácali dosť veľa. V priebehu sezóny sme ale odviedli dobrú prácu a dostali sme sa bližšie," vyjadril sa Sebastian Vettel. "Austrália je len jedna veľká cena z 21: ak tam zvíťazíte, tak je to skvelé, ale ak aj nie, treba skončiť čo najbližšie najvyššieho stupienka a pozbierať čo najviac bodov. Rok totiž bude veľmi dlhý."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Výsledky zápasov ôsmeho kola prvej ligy
"Momentálne sme veľmi nahnevaní, čo je dobrá vec. Zároveň sme sebavedomí z toho, čo sme dnes videli, čo však ešte zvyšuje našu frustráciu. Som presvedčený, že v druhom finálovom dueli zabojujeme viac," odkázal tréner Krueger
Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "tešiť" na otcovské výčitky.
"Vzhľadom na nepresvedčivé výkony sa vedenie klubu okamžite rozhodlo prerušiť spoluprácu s pánom Chudým," potvrdil generálny manažér Michal Tóth
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Bayern nestačil na taktiku Atletica, Hamšík skóroval pri výhre SSC (video)
Sumáre stredajších zápasov druhého kola skupinovej fázy Ligy majstrov 2016/17
foto
VIDEO: Poprad povedie František Šturma: Máme vysoké ciele
Niekdajší kouč MFK Zemplín Michalovce nahradil na lavičke odvolaného Pavla Mlynára, ktorý vo funkcii skončil po remíze s Lokomotívou Košice v Družstevnej pri Hornáde
 

    Magazín F1.sk

    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City