Ecclestone "na milión percent" súhlasí s trvanlivejšími pneumatikami
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Štvrtok, 28. január 2016, 10:13

Bernie Ecclestone prekvapujúco podporil snahu jazdcov o pneumatiky, ktoré toho vydržia omnoho viac. V minulosti bol jedným z tých, ktorí sa chceli súčasným spôsobom postarať o zlepšenie šou a raz aj oficiálnym listom vyzval, aby Pirelli nikto nekritizoval. Prešlo však niekoľko rokov a ukázalo sa, že tieto gumy na šport ako taký nevrhajú najlepšie svetlo. Bernie vidí, že väčšina jazdcov chce zmenu a postavil sa na ich stranu. Vraj s tým súhlasí " na milión percent"

"Pirelli som to už aj povedal," skonštatoval v rozhovore pre BBC, ale súčasne sa postavil na stranu Pirelli: "Napokon ide o to, že práve Pirelli dodáva pneumatiky a práve s nimi napokon musíme súťažiť. Jazdci by s Pirelli mali spolupracovať a obutie perfekcionalizovať."

Len pred niekoľkými dňami sme vás informovali o slovách riaditeľa Asociácie pretekárov (GPDA) Alexa Wurza. Ten takisto žiadal o pneumatiky, s ktorými sa dá maximálne útočiť. Vďaka novým gumám by mohli byť autá značne rýchlejšie a fanúšikovia spokojnejší - aj keď iné pohľady hovoria o tom, že človek z tribúny nebude mať šancu postrehnúť žiadnu zmenu. Každopádne, keď budú autá rýchlejšie a viac na limite, slabší jazdci môžu kopiť chyby.

BBC informuje, že 2. februára sa v sídle Pirelli v Miláne uskutoční stretnutie, ktoré rozhodne o budúcom postupe. "Keď chcú jazdci niečo zmeniť, môžu to zmeniť. A keď chcú tímy niečo zmeniť, môžu to zmeniť. Bude tam aj prezident Pirelli, nie len nejaký poslíček."

Pneumatiky pre rok 2016 sa však zmeny nedočkajú, tie sú už nadizajnované. Teoreticky by však mohli pomôcť prijaté zmeny a skutočnosť, že jazdci i tímy budú mať väčší výber zmesí. "Potrebujeme jasné smerovanie," upozorňuje pred budúcnosťou šéf Pirelli pre motoršport Paul Hembery. "Pre napredovanie súčasne potrebujeme výdatné testy akýchkoľvek riešení."

Problém je však s tým, že na testoch je veľmi ťažké dohodnúť sa. Sú drahé a času je málo. "Potrebujem niekoho, kto bude s autom jazdiť na limite a poskytne dobré odpovede," reagoval na túto tému Ecclestone, ktorý by chcel pre testy tie najlepšie tímy s najlepšími jazdcami. "Pirelli so mnou stopercentne súhlasí. Práve o to aj žiadali: o špičkové tímy so špičkovými jazdcami. Nechcú tím či jazdca, ktorý ich gumy nepreverí až na limit."

Ecclestone potvrdil, že aj keď FIA ešte novú zmluvu nepotvrdila, Pirelli ostane v športe aj v rokoch 2017 až 2019. "Dohodli sme sa. Neviem či som to podpísal, alebo to bolo podpísané. Medzi prezidentom Pirelli a mnou je však vtipné to, že si na to podáme ruky. A je to ako podpis. Pokiaľ sa teda nemýlim..."

A čo Michelin? "Chceli prísť do F1. Ale chceli nám veľmi presne nariadiť, ako by to malo fungovať," pousmial sa Bernie Ecclestone na záver rozhovoru. Týmito slovami jasne naznačil, že Pirelli je ochotné spraviť to, čo bude Formula 1 chcieť. A aj preto v športe ostane.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Pre divákov to bolo pekné, ale nemôžeme dostať doma šesť gólov. To jednoducho nejde. S piatimi gólmi musíme doma vyhrávať. Vzadu to jednoducho nie je ono," hovorí Juraj Majdan
"Miestami sme sa na seba s chalanmi z Košíc pozerali a nechápavo krútili hlavami. Toľko šancí sa často nevidí a všetci sme si to užívali. Tréneri z nás ale asi šediveli," pousmial sa Marek Slovák
Prvú vážnejšiu príležitosť Bratislavčanov i celého zápasu mal Valský, ale Taylor v domácej bránke bol pozorný. Potom sa do šance prebojoval aj Nedorost, ani on však neotvoril skóre. Na opačnom konci zahrozil Perkovich
"Nechcem tu polemizovať o rozhodovaní arbitrov počas zápasu, ale to vylúčenie Kopitara... V zápase sme videli viac takýchto situácií. To rozhodnutie bolo zlomovým bodom zápasu," povedal tréner Krueger
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Tévez sa "vyhráža" ukončením kariéry, agent: Carlos je Carlos (video)
“Sú chvíle, keď je rozvášnený a robí takéto zbrklé rozhodnutia založené na jeho momentálnych pocitoch. Ak “vychladne“ a s pokojom povie, že je unavený a končí, až vtedy to bude myslieť naozaj vážne,“ povedal Joorabchian
foto
Preview: Podbrezová ide k lídrovi bodovať, Slovan musí zabrať naplno
„Na žilinskej umelej tráve to bude veľmi náročné. Majú dobré mužstvo, no my sme zatiaľ neprehrali. Od prvej minúty si budeme zakladať na dobrej defenzíve, verím, že si vypracujeme nejaké šance,“ povedal Patrik Vajda
foto
Scholes vyzdvihuje Liverpool: Môžu získať titul
"Trochu sa obávam o ich defenzívu, na druhej strane, v ofenzíve sú nezastaviteľní, čo dokazujú v každom jednom zápase. Vyzerajú, že dokážu kedykoľvek skórovať," pochválil útočnú hru Liverpoolu Scholes
foto
Balaj po Málage: Pred takou skvelou kulisou som ešte nehral (video)
„Po futbalovej stránke sa mi páči Mario Balotelli. Nemôžem povedať, že mám vysnívaný konkrétny klub. Momentálne musím na sebe tvrdo pracovať tuto v Nitre, neskôr sa budeme môcť baviť o tejto téme konkrétnejšie,“ zamyslel sa Filip Balaj
 

    Magazín F1.sk

    Chcete byť mechanikom v F1? Pripravte sa aj na 22-hodinové šichty
    "Je to poriadne stresujúca práca, no keď všetko vychádza, je to naozaj neuveriteľné. Keď prídu do boxov dve autá naraz a vy tých druhých porazíte práve vďaka zastávke v boxoch, celý tím má byť na čo hrdý," hovorí v otvorenom rozhovore Kenny Handkammer, bývalý šéfmechanik Red Bullu.
    Zvieratá na pretekárskej trati: Čo všetko už navštívilo súťažné okruhy? (VIDEO)
    Počas víkendu v Singapure sa na súťažnej trati objavil varan. História Formuly 1 pamätá veľké množstvo podobných prípadov.
    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    "Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý."
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.

    Archív správ

    Október 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
              1 2
    3 4 5 6 7 8 9
    10 11 12 13 14 15 16
    17 18 19 20 21 22 23
    24 25 26 27 28 29 30
    31            

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City