Haas si Formulu 1 užíva: Ako telenovela
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Piatok, 29. január 2016, 16:14

Už len niečo vyše troch týždňov ostáva do premiéry tímu Haas na trati. Stane sa tak 22. februára v Barcelone a o necelý mesiac na to už budú Romain Grosjean a Esteban Gutiérrez súťažiť na Veľkej cene Austrálie. Táto stajňa zvolila pri vstupe do Formuly 1 netradičný model: rozhodla sa pre spoluprácu s Ferrari, pričom od tohto tímu chce odkúpiť všetko, čo bude možné. No a majiteľ tímu Gene Haas chce touto cestou propagovať svoju spoločnosť Haas Automation.

"Čím väčšie povedomie dosiahneme, tým známejšia bude naša značka a tým viac strojov predáme," skonštatoval Haas v rozhovore pre Sport Business Daily. "Takú úroveň povedomia, akú máme dnes, si neviete kúpiť len prostredníctvom reklamy a pomôže to predávať náš produkt aj vo zvyšnej časti sveta. NASCAR je v USA veľmi dominantnou sériou a polovica našej produkcie je momentálne spotrebovaná v Spojených štátoch."

Američan súčasne potvrdil, že formulový projekt už teraz prináša pozitíva. "Náš odkaz posúvame do sveta. Bol som na pretekoch v Mexico City, kde sme pocítili neuveriteľný záujem. Nikdy som nevidel také množstvo fanúšikov. Teda jedine na pretekoch ako Indy 500 alebo Daytona 500, teda na dvoch prémiových podujatiach. No teraz som to videl aj v Mexiku, kde takisto predávame veľa výrobkov. Vnímam veľké nadšenie pre Formulu 1 - hlavne mimo Spojených štátov. Ak by sme podobný entuziazmus nabudili aj v USA, tak by nám to pomohlo aj s predajom tu doma. Reklamou by som si takúto publicitu nemal šancu kúpiť."

Auto už prešlo nárazovými testami a momentálne je vo fáze príprav na testy, ktoré prebehnú od 22. do 25. februára a od 1. do 4. marca. "Už by sme ho radi videli. V posledných týždňoch dávame dokopy všetky jednotlivé kúsky a potom vyskladáme celé auto. Medzitým každý deň čítam aktuálne správičky z Formuly 1. Vždy je v tom nejaká dráma a je zábavné čítať to. Ako telenovela."

Tím bol okrem iného niektorými médiami skritizovaný za to, že neplánuje žiadne veľkolepé predstavenie auta. Podľa dostupných informácií ho chce na trať priniesť až v pondelok tesne pred začiatkom jázd na okruhu Catalunya. Nie je to škoda? Veď sa pripravuje takmer dva roky a neuchmatne si taký mediálny priestor, ako by mohol... "Dnes už nie je čas na veľké predstavovanie. To boli staré dobré časy," odvetil Gene Haas, aby súčasne prezradil nečakanú novinku: "Niekde v Taliansku ale zorganizujeme fotografický deň a ľudia auto uvidia. Aj ja by som ho už rád videl."

"Gutiérrez bol testovacím jazdcom Ferrari, je zvyknutý na ich simulátory i na vybavenie Ferrari," prešiel Haas k jazdeckej problematike. "Zajazdil si s niektorými autami Ferrari a tak bude mať trochu náskok. Grosjean je zasa súčasný jazdec F1, ktorý je lepšie zoznámený s okruhmi, požiadavkami a pneumatikovými stratégiami. My zatiaľ tieto vedomosti nemáme. Väčšina tímov si preteky po pretekoch robí zápisky, aktualizuje ich rok po roku a potom tieto poznámky sleduje. My takýto poznámkovník ešte nemáme, musíme si ho pripraviť. Práve v tomto smere bude mať Romain výhodu. Gutiérrez bude mať zasa výhodu z hľadiska výbavy, s ktorou je už viac zžitý. Chlapci budú schopní dopĺňať sa a takto nám pomôžu vytvoriť lepší balík."

A očakávania? "Budeme zbierať skúsenosti. Na túto párty prídeme bez toho, aby sme vedeli, aká vlastne je. Mohli sme sedieť a pozorovať ostatných, ale je to niečo iné, ako sa jej priamo zúčastniť. Bude to skúsenosť. Podľa mňa sme pripravení a zvládneme to dobre, ale musíme sa učiť. Môžete čítať a komunikovať s ostatnými, ale výzvou je až to, či to napokon budete schopní spraviť. Som si istý, že sa dopustíme ton rôznych chýb, budeme ich opravovať a na ďalšie preteky budeme pripravení čoraz lepšie. Keď zvládneme 21 pretekov, budeme mať za sebou celý rok. Náš poznámkový blok už bude plný toho, čo potrebujeme vedieť. A budeme ešte lepší," dodal Gene Haas.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Nejaké rezervy tam ešte určite budú, ale dovolím si povedať, že po korčuliarskej stránke som sa vo Fínsku zlepšil. Dokonca som tam mal aj individuálne tréningy s krasokorčuliarskou trénerkou," hovorí D. Boldižár pre hokej.sk
"Musíte si veriť. Musíte sa k zápasu správne nastaviť. Hrá sa na dva víťazné duely, takže sa musíme zajtra plne skoncentrovať a vydať zo seba všetko," vyzval slovenský obor Zdeno Chára
"Teraz sa nám lúčil Jurko Kuric, tak nás na rozlúčku potešil kurčiatkami. Milan Jurčina nám pred svojim odchodom nechal v šatni po rumbe a lízatku. Vždy si tam niečo nájdeme. Sme tam jedna partia a spoločne ťaháme za jeden povraz," hovorí pre hokej.sk Martin Kriška.
Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "tešiť" na otcovské výčitky.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Sparta zdolala Inter, Liberec v bránke s Dúbravkom prehral (video)
Výsledky štvrtkových zápasov druhého kola skupinovej fázy Európskej ligy 2016/2017
foto
Boris Bališ: Výborne funguje zmes mladých a skúsených hráčov
„Síce sme sa ťažšie rozbiehali, ale dostali sme sa na víťaznú vlnu a nálada je naozaj skvelá. Najbližšie nás čakajú štyri náročné zápasy, ak ich zvládneme, môžeme byť pokojne aj prví,“ verí Bališ
foto
Nitra sa vyrovnala španielskemu majstrovi, Kuruc: Môžeme hrať lepšie (video)
„Keby sme nadviazali na ligové výkony, zápas by bol pre divákov ešte zaujímavejší. Neboli sme slabším mužstvom, no musím povedať, že sme sa neprezentovali úplne takou hrou, akou sme chceli," konštatoval tréner Nitranov Kuruc
foto
Neapol skvelou hodinkou zmietol Benficu, Hamšík: Nádherný večer (video)
"Duel sme mali fantasticky rozohraný, po necelej hodinke sme viedli štvorgólovým rozdielom. Akurát škoda, že sme v závere dvakrát inkasovali. Bol to nádherný večer na San Paolo, kde bola fantastická atmosféra," vyznal sa Hamšík
 

    Magazín F1.sk

    Chcete byť mechanikom v F1? Pripravte sa aj na 22-hodinové šichty
    "Je to poriadne stresujúca práca, no keď všetko vychádza, je to naozaj neuveriteľné. Keď prídu do boxov dve autá naraz a vy tých druhých porazíte práve vďaka zastávke v boxoch, celý tím má byť na čo hrdý," hovorí v otvorenom rozhovore Kenny Handkammer, bývalý šéfmechanik Red Bullu.
    Zvieratá na pretekárskej trati: Čo všetko už navštívilo súťažné okruhy? (VIDEO)
    Počas víkendu v Singapure sa na súťažnej trati objavil varan. História Formuly 1 pamätá veľké množstvo podobných prípadov.
    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    "Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý."
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City