beta verzia
 
 
 
Ako bude vyzerať auto budúcnosti?
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Utorok, 2. február 2016, 16:20

V závere minulého týždňa sa v Londýne stretli technickí odborníci jednotlivých tímov, ktorí rokovali o tom, ako by mohlo vyzerať auto budúcnosti. Na scénu ho chcú priniesť už v roku 2017, ibaže to nebude jednoduché: na to, aby sa tak stalo, je potrebné dohodnúť sa do začiatku marca. Do tohto okamihu totiž na odhlasovanie zmeny stačí obyčajná väčšina, potom už bude musieť ísť o jednohlasnú zhodu.

V priebehu víkendu už viacero zdrojov informovalo o tom, že konsenzus sa nenašiel a existuje viacero rôznych predstáv o budúcnosti. Auto Bild Motorsport teraz pridal informáciu, že ďalšie stretnutie sa uskutoční niekedy medzi 22. a 25. februárom, teda počas prvých testov v Barcelone. Potom by sme sa mali dozvedieť viac.

Zrejmé je to, že Red Bull chce naďalej presadzovať výrazné aerodynamické zmeny a silnejší prítlak. Tím by sa rád sčasti vrátil k obdobiu rokov 2010 až 2013, kedy získal štyri majstrovské tituly po sebe. Mercedes a Ferrari sú však proti a nechcú žiadny agresívny koncept. Tieto stajne sú na tom v súčasnosti lepšie a netúžia prísť o získanú výhodu. "Mercedes nahovára Ferrari, že ak súhlasia so zmenou, Red Bull ich predbehne," cituje ABMS zdroj z prostredia Red Bullu.

Ibaže ono je to všetko pravdepodobne komplikovanejšie. Viacerí technickí odborníci tvrdia, že ak bude aerodynamika omnoho dominantnejšia a autá výrazne rýchlejšie, predbiehanie bude opäť ťažšie. Lepšia aerodynamika a širšie pneumatiky sa okrem toho postarajú o lepšie jazdné vlastnosti auta a teoreticky by sme mohli vidieť menej jazdeckých chýb, čo by situácii takisto neprospelo.

Spomínaný zdroj oslovil talianskeho dizajnéra menom Paolo Filisetti, ktorý načrtol, ako by mal vyzerať nový monopost pre rok 2017, prípadne 2018.

Prvá zmena by sa mala týkať už predného krídla, ktoré by malo byť postavené inak ako v súčasnosti. Malo by byť deltového tvaru, pričom špička by mala prečnievať až o dvadsať centimetrov. Krídlo bude navyše široké 180 centimetrov, čo je o pätnásť viac ako v súčasnosti. Vďaka tomu by malo vyzerať agresívnejšie, ale platí aj to, že čím je širšie, tým náchylnejšie bude na zvírený vzduch spôsobený autom vpredu. Predbiehaniu to takto pochopiteľne nepomôže.

Okrem toho sa hovorí aj o návrate deflektorov, ktoré sa postarajú o zlepšenie toku vzduchu pozdĺž bočníc. Samotné bočnice by mali byť o niečo užšie a šírka karosérie by mala predstavovať 140 centimetrov. Podlaha však bude mať až 180 centimetrov, takže oproti bočniciam bude na každej strane prečnievať až o dvadsať centimetrov. Tieto kroky by mali zlepšiť aerodynamiku i maximálnu rýchlosť.

Celková šírka auta ale nebude 180 centimetrov, pretože za podlahu budú ešte prečnievať pneumatiky; pôjde teda o rovné dva metre. Predné sady narastú zo šírky 270 na 320 milimetrov a zadné z 325 na 405 milimetrov. Toto sa postará o zlepšenie mechanického gripu a priľnavosti v zákrutách.

Zmeny by sa mali dotknúť aj oblasti difúzora, ktorý bude začínať hlbšie pod autom vo výške nápravy. Celý difúzorový kanál by mal byť dlhší, ale momentálne ešte nie je zrejmé, v akej výške bude končiť. Čím vyššie, tým lepší prítlak bude mať auto. Na druhej strane však takto monopost vyprodukuje viac "zlého vzduchu", na ktorý doplatí stroj jazdiaci vzadu.

Auto Bild Motorsport hovorí aj o návrate spodnej časti zadného krídla, tzv. beam wing. Ide o podpornú časť zadného krídla, ktorá zlepšuje stabilitu a efektívnosť zadnej partie auta. Zlepší sa prítlak, ale opäť to nie je dobré pre nasledujúce autá.

Zadné krídlo by malo byť položené nižšie, pričom jeho maximálna výška klesne z 94 na 80 centimetrov. Tento krok by mal znížiť efektívnosť zadného krídla. To však bude umiestnené viac vzadu a bude aj širšie; podľa všetkého narastie z 80 na 95 centimetrov.



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Keď som počul, že zahlásili moje meno, bolo to neuveriteľné. Splnil sa mi sen. Je to pre mňa výnimočný moment, aj pre moju rodinu a priateľov, niečo, na čo si budem pamätať do konca života," uviedol Matthews
„V lige hrá veľmi veľa Kanaďanov, tí sú preferovaní. Hrá sa potom ich štýlom hry, pretože ide nie len o hráčov, ale aj o trénerov," konštatuje Marek Biro o EBEL v rozhovore pre hokej.sk
„Možno v mojej hre nebolo cítiť veľký pokrok, ale ja osobne sa cítim dozretejšie. Táto sezóna mi veľa dala a ja pevne verím, že v budúcej sezóne z toho budem čerpať a posuniem sa výkonnostne opäť o krok dopredu,“povedal Mislav Rosandič
Útočník Chicaga Patrick Kane sa stal hlavnou hviezdou slávnostného galavečera v Las Vegas, na ktorom sa odovzdávali individuálne ocenenia za sezónu 2015/2016 v zámorskej hokejovej NHL.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Chorváti majú pred Portugalskom rešpekt, no poznajú svoju silu
„Skupinu sme absolvovali úspešne. Nejestvuje preto dôvod, pre ktorý by sme nemali do duelu vstúpiť s dôverou v samých seba a s odhodlaním," povedal chorvátsky tréner Ante Čačič
foto
Najhoršia jedenástka skupinovej fázy EURO 2016
Viacerí hviezdni hráči by určite najradšej zabudli na svoje pôsobenie na ME. Mnohé výkony ďaleko zaostali za očakávaniami
foto
Bénesov rekordný prestup zo Slovenska, viac než päť miliónov!
"Pýtal sa nás aj FC Bazilej, nie je to náhoda, keďže práve odtiaľ vyšiel Xhaka. Zaujímal sa tiež londýnsky Arsenal, museli sme však reálne pripustiť, že by sme tam nemali šancu nastupovať," uviedol Csontó
foto
Prestupy reprezentantov: Záujem o Hubočana, Ďuricu, Škrtela i Weissa
"Určite doladíme prestup Tomáša Hubočana, Jána Ďuricu, Matúša Bera, v hre je Martin Škrtel a možná je aj zmena dresu u Vladimíra Weissa," prezradil otvorene 42-ročný hráčsky agent
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!
    FIA potvrdila, že Alonso zažil pri nehode až tri extrémne preťaženia
    V novom magazíne Auto sa objavili zaujímavé informácie týkajúce sa nehody Fernanda Alonsa. Bola vôbec prvou, ktorú nasnímali nové 'high-speed' kamery.
    Sorrell chce v F1 virtuálnu realitu a odkazuje: Treba ísť tam, kde je rast
    "Ako som povedal na začiatku, všetko je to boj o čas, ktorí ľudia majú. Dnes máte milióny možností, ako ho stráviť. Práve v tom je asi najväčší rozdiel oproti roku 1968," usmial sa Martin Sorrell.
    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.
    Od Panisovho monackého víťazstva uplynulo už dvadsať rokov!
    "Po najlepšom čase z 'warmupu' som si začal veriť, a keď začalo pršať, tak ešte viac: Milujem dážď! Bol som celkom pokojný a koncentrovaný, lebo som niečo tušil. Ťažko to vysvetliť. Bolo to však niečo, čo som cítil..." spomína Olivier Panis.

    Archív správ

    Jún 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
        1 2 3 4 5
    6 7 8 9 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27 28 29 30      

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 141 ms. :: Country :: Region :: City