Ako bude vyzerať auto budúcnosti?
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Utorok, 2. február 2016, 16:20

V závere minulého týždňa sa v Londýne stretli technickí odborníci jednotlivých tímov, ktorí rokovali o tom, ako by mohlo vyzerať auto budúcnosti. Na scénu ho chcú priniesť už v roku 2017, ibaže to nebude jednoduché: na to, aby sa tak stalo, je potrebné dohodnúť sa do začiatku marca. Do tohto okamihu totiž na odhlasovanie zmeny stačí obyčajná väčšina, potom už bude musieť ísť o jednohlasnú zhodu.

V priebehu víkendu už viacero zdrojov informovalo o tom, že konsenzus sa nenašiel a existuje viacero rôznych predstáv o budúcnosti. Auto Bild Motorsport teraz pridal informáciu, že ďalšie stretnutie sa uskutoční niekedy medzi 22. a 25. februárom, teda počas prvých testov v Barcelone. Potom by sme sa mali dozvedieť viac.

Zrejmé je to, že Red Bull chce naďalej presadzovať výrazné aerodynamické zmeny a silnejší prítlak. Tím by sa rád sčasti vrátil k obdobiu rokov 2010 až 2013, kedy získal štyri majstrovské tituly po sebe. Mercedes a Ferrari sú však proti a nechcú žiadny agresívny koncept. Tieto stajne sú na tom v súčasnosti lepšie a netúžia prísť o získanú výhodu. "Mercedes nahovára Ferrari, že ak súhlasia so zmenou, Red Bull ich predbehne," cituje ABMS zdroj z prostredia Red Bullu.

Ibaže ono je to všetko pravdepodobne komplikovanejšie. Viacerí technickí odborníci tvrdia, že ak bude aerodynamika omnoho dominantnejšia a autá výrazne rýchlejšie, predbiehanie bude opäť ťažšie. Lepšia aerodynamika a širšie pneumatiky sa okrem toho postarajú o lepšie jazdné vlastnosti auta a teoreticky by sme mohli vidieť menej jazdeckých chýb, čo by situácii takisto neprospelo.

Spomínaný zdroj oslovil talianskeho dizajnéra menom Paolo Filisetti, ktorý načrtol, ako by mal vyzerať nový monopost pre rok 2017, prípadne 2018.

Prvá zmena by sa mala týkať už predného krídla, ktoré by malo byť postavené inak ako v súčasnosti. Malo by byť deltového tvaru, pričom špička by mala prečnievať až o dvadsať centimetrov. Krídlo bude navyše široké 180 centimetrov, čo je o pätnásť viac ako v súčasnosti. Vďaka tomu by malo vyzerať agresívnejšie, ale platí aj to, že čím je širšie, tým náchylnejšie bude na zvírený vzduch spôsobený autom vpredu. Predbiehaniu to takto pochopiteľne nepomôže.

Okrem toho sa hovorí aj o návrate deflektorov, ktoré sa postarajú o zlepšenie toku vzduchu pozdĺž bočníc. Samotné bočnice by mali byť o niečo užšie a šírka karosérie by mala predstavovať 140 centimetrov. Podlaha však bude mať až 180 centimetrov, takže oproti bočniciam bude na každej strane prečnievať až o dvadsať centimetrov. Tieto kroky by mali zlepšiť aerodynamiku i maximálnu rýchlosť.

Celková šírka auta ale nebude 180 centimetrov, pretože za podlahu budú ešte prečnievať pneumatiky; pôjde teda o rovné dva metre. Predné sady narastú zo šírky 270 na 320 milimetrov a zadné z 325 na 405 milimetrov. Toto sa postará o zlepšenie mechanického gripu a priľnavosti v zákrutách.

Zmeny by sa mali dotknúť aj oblasti difúzora, ktorý bude začínať hlbšie pod autom vo výške nápravy. Celý difúzorový kanál by mal byť dlhší, ale momentálne ešte nie je zrejmé, v akej výške bude končiť. Čím vyššie, tým lepší prítlak bude mať auto. Na druhej strane však takto monopost vyprodukuje viac "zlého vzduchu", na ktorý doplatí stroj jazdiaci vzadu.

Auto Bild Motorsport hovorí aj o návrate spodnej časti zadného krídla, tzv. beam wing. Ide o podpornú časť zadného krídla, ktorá zlepšuje stabilitu a efektívnosť zadnej partie auta. Zlepší sa prítlak, ale opäť to nie je dobré pre nasledujúce autá.

Zadné krídlo by malo byť položené nižšie, pričom jeho maximálna výška klesne z 94 na 80 centimetrov. Tento krok by mal znížiť efektívnosť zadného krídla. To však bude umiestnené viac vzadu a bude aj širšie; podľa všetkého narastie z 80 na 95 centimetrov.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

„Tento tím ukázal hlavne v poslednej tretine veľký charakter a veľkú túžbu po víťazstve. Verím, že nám to pomôže v ďalšom období prípravy hlavne po morálnej stránke," uviedol Rostislav Čada pre hokej.sk
"Utvorili sme niekoľko šancí, ktoré sme, žiaľ, nepremenili. Jeden strelený gól nestačí na víťazstvo na ľade tak favorizovaného tímu. Škvrnou súboja je zranenie Radka Smoleňáka," povedal Říha
"Z pôvodne piatich nominovaných sparťanov nám Pražania uvoľnili dvoch hráčov, Liberec pre maródku neuvoľnil ďalších dvoch a trojica Luža, Hlinka a Zigo odcestovala na prvý trip v sezóne so Slovanom," vysvetlil Švehla
"Je veľmi pekné uspieť v hlavnej kategórii ankety Hokejista roka. Predo mnou ju získalo veľa kvalitných hráčov, je to pre mňa česť a pocta. Tvrdá práca sa vyplatila. Gratulujem aj ostatným nominovaným," povedal Andrej Sekera
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Pivarník je napriek vypadnutiu Plzne spokojný
"Bol to náš najlepší výkon, ktorý sa blížil k ideálu. Vieme, že sme sa dopúšťali chýb, ale museli sme riskovať. Verím, že dokážeme ísť touto cestou a naďalej budeme predvádzať takéto výkony," povedal Pivarník
foto
Spallettiho sklamali nedisciplinovaní Rimania (video)
„Obe červené karty by som označil za naivné, vlani sme zápasy končili pravidelne v plnom počte. Prehrali sme nesmierne dôležitý zápas, ktorý ovplyvní ďalší chod celej sezóny. Budeme sa s tým musieť vysporiadať,“ Spalletti
foto
Štadión bude, cieľom je vytvoriť sebestačný klub, odkazuje La Ling
"Cieľom je hrať dobrý futbal a baviť fanúšikov. Fanúšikov, ktorí stoja pri nás, keď vyhrávate, ale aj keď prichádzajú prehry. Musíme stáť nohami pevne na zemi, musíme byť stále realistami," hovorí La Ling
foto
Nadupaná "dvadsaťjednotka", v septembri proti Nemecku a Cypru
Reprezentačnú "dvadsaťjednotku" čaká finiš kvalifikácie na záverečný turnaj ME 2017, kam sa môže priamo prebojovať, ak zvíťazí vo svojej ôsmej kvalifikačnej skupine
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hľadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš ľuďom prezradiť, že šéfuješ bordelu. Musíš predstierať, že je to hotel a bordel prevádzkovať v pivnici."
    Lauda a jeho lekár spomínajú na osudný rok 1976
    "Raz som bol taký slabý, že som sa videl padať dozadu do hlbokej diery. Cítil som teplo a pomyslel som si: Teraz zomieraš! Ja som však nechcel zomrieť, chcel som žiť. A preto som bojoval," hovorí Niki Lauda.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City