Ako bude vyzerať auto budúcnosti?
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Utorok, 2. február 2016, 16:20

V závere minulého týždňa sa v Londýne stretli technickí odborníci jednotlivých tímov, ktorí rokovali o tom, ako by mohlo vyzerať auto budúcnosti. Na scénu ho chcú priniesť už v roku 2017, ibaže to nebude jednoduché: na to, aby sa tak stalo, je potrebné dohodnúť sa do začiatku marca. Do tohto okamihu totiž na odhlasovanie zmeny stačí obyčajná väčšina, potom už bude musieť ísť o jednohlasnú zhodu.

V priebehu víkendu už viacero zdrojov informovalo o tom, že konsenzus sa nenašiel a existuje viacero rôznych predstáv o budúcnosti. Auto Bild Motorsport teraz pridal informáciu, že ďalšie stretnutie sa uskutoční niekedy medzi 22. a 25. februárom, teda počas prvých testov v Barcelone. Potom by sme sa mali dozvedieť viac.

Zrejmé je to, že Red Bull chce naďalej presadzovať výrazné aerodynamické zmeny a silnejší prítlak. Tím by sa rád sčasti vrátil k obdobiu rokov 2010 až 2013, kedy získal štyri majstrovské tituly po sebe. Mercedes a Ferrari sú však proti a nechcú žiadny agresívny koncept. Tieto stajne sú na tom v súčasnosti lepšie a netúžia prísť o získanú výhodu. "Mercedes nahovára Ferrari, že ak súhlasia so zmenou, Red Bull ich predbehne," cituje ABMS zdroj z prostredia Red Bullu.

Ibaže ono je to všetko pravdepodobne komplikovanejšie. Viacerí technickí odborníci tvrdia, že ak bude aerodynamika omnoho dominantnejšia a autá výrazne rýchlejšie, predbiehanie bude opäť ťažšie. Lepšia aerodynamika a širšie pneumatiky sa okrem toho postarajú o lepšie jazdné vlastnosti auta a teoreticky by sme mohli vidieť menej jazdeckých chýb, čo by situácii takisto neprospelo.

Spomínaný zdroj oslovil talianskeho dizajnéra menom Paolo Filisetti, ktorý načrtol, ako by mal vyzerať nový monopost pre rok 2017, prípadne 2018.

Prvá zmena by sa mala týkať už predného krídla, ktoré by malo byť postavené inak ako v súčasnosti. Malo by byť deltového tvaru, pričom špička by mala prečnievať až o dvadsať centimetrov. Krídlo bude navyše široké 180 centimetrov, čo je o pätnásť viac ako v súčasnosti. Vďaka tomu by malo vyzerať agresívnejšie, ale platí aj to, že čím je širšie, tým náchylnejšie bude na zvírený vzduch spôsobený autom vpredu. Predbiehaniu to takto pochopiteľne nepomôže.

Okrem toho sa hovorí aj o návrate deflektorov, ktoré sa postarajú o zlepšenie toku vzduchu pozdĺž bočníc. Samotné bočnice by mali byť o niečo užšie a šírka karosérie by mala predstavovať 140 centimetrov. Podlaha však bude mať až 180 centimetrov, takže oproti bočniciam bude na každej strane prečnievať až o dvadsať centimetrov. Tieto kroky by mali zlepšiť aerodynamiku i maximálnu rýchlosť.

Celková šírka auta ale nebude 180 centimetrov, pretože za podlahu budú ešte prečnievať pneumatiky; pôjde teda o rovné dva metre. Predné sady narastú zo šírky 270 na 320 milimetrov a zadné z 325 na 405 milimetrov. Toto sa postará o zlepšenie mechanického gripu a priľnavosti v zákrutách.

Zmeny by sa mali dotknúť aj oblasti difúzora, ktorý bude začínať hlbšie pod autom vo výške nápravy. Celý difúzorový kanál by mal byť dlhší, ale momentálne ešte nie je zrejmé, v akej výške bude končiť. Čím vyššie, tým lepší prítlak bude mať auto. Na druhej strane však takto monopost vyprodukuje viac "zlého vzduchu", na ktorý doplatí stroj jazdiaci vzadu.

Auto Bild Motorsport hovorí aj o návrate spodnej časti zadného krídla, tzv. beam wing. Ide o podpornú časť zadného krídla, ktorá zlepšuje stabilitu a efektívnosť zadnej partie auta. Zlepší sa prítlak, ale opäť to nie je dobré pre nasledujúce autá.

Zadné krídlo by malo byť položené nižšie, pričom jeho maximálna výška klesne z 94 na 80 centimetrov. Tento krok by mal znížiť efektívnosť zadného krídla. To však bude umiestnené viac vzadu a bude aj širšie; podľa všetkého narastie z 80 na 95 centimetrov.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Osobne mi pripomína švajčiarske hodinky či dobre naolejované Maserati. Lepším príkladom je možno Tesla. Odvádza veľmi kvalitnú prácu a to pritom bez veľkých rečí a relatívne potichu," hovorí Ritch Winter
Nedeľňajšie 29. kolo Tipsport ligy púta pozornosť predovšetkým priamym súbojom o prvé miesto tabuľky, v ktorom na seba narazia pod Urpínom Banská Bystrica a Košice. Čo ďalšie ponúka dnešný program?
"Prvá päťka predviedla posledné minúty dobrý hokej, zomkla súpera, mala tlak, ďalšie šance. Škoda, že to tam nepadlo, za záver by sme si bodík určite zaslúžili," uviedol Říha
"Stúpame každým kolom a týmto tempom sme za chvíľu na prvom mieste," rozosmial sa popradský útočník Peter Lichanec.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Ružomberok využil trápenie Senice, oba celky sa chcú na jar zlepšiť (video)
"Rok 2016 nebol úspešný. Na jar sme nevyhrali jediný zápas, v jesennej časti nového ročníka len tri duely," bilancoval brankár Šulla a dodal: "Jesennú časť sme si predstavovali úplne inak"
foto
Prešov vydoloval cenný bod bez Ashirua, Jantek: Morálne sklamal (video, foto)
"Bod určite poteší. Chalani zamakali, myslím si, že na každom poste sme odviedli dobrú prácu. Stál proti nám nepríjemný súper. Sme radi, že si na záver jesene vezieme domov bod z Podbrezovej," povedal Talian
foto
Nervozita na kopaniciach a lúčiaci sa Černáček (video)
„Najviac mi bude chýbať zápasový adrenalín, ktorý som zažíval od útleho detstva. Netuším, ako ho nahradím,“ priznal Černáček
foto
Real natiahol sériu bez prehry na 35 zápasov, Zidane velebil Ramosa
"Sergio je výnimočný hráč a pravý kapitán. Nebolo to prvýkrát, čo nám v závere zachránil body. Je to duša nášho tímu," uviedol Zidane
 

    Magazín F1.sk

    Súboj titanov: Hamiltonovci vs. antiHamiltonovci
    "Lewis Hamilton bude musieť najbližší rok pretrpieť iba s honorom vicemajstra. Určite ho to riadne žerie, praví šampióni predsa neznášajú prehry. Táto bola rozhodne poučná," píše Števo Eisele.
    Na slávnostnom gala FIA sa rozdávali ocenenia (FOTO, VIDEO)
    Za Formulu 1 boli ocenení Nico Rosberg, Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo, ale trofeje dostali aj Max Verstappen a Lance Stroll.
    Rosbergov odchod zaplavil sociálne siete: Tu sú najlepšie reakcie!
    Nico Rosberg prilákal ešte väčšiu pozornosť ako pred piatimi dňami, keď sa tešil z majstrovského titulu a dlho na seba nenechali čakať ani reakcie sociálnych sietí.
    Nico Rosberg šokoval motoristický svet: Ukončil kariéru!
    V piatok sa vo Viedni uskutočnila narýchlo zvolaná tlačová konferencia. Uviedol ju prezident FIA Jean Todt, ktorý po chvíli odovzdal slovo Nicovi Rosbergovi. Ten povedal slová, ktoré šokovali celý motoristický svet.
    Šéfovia tímov zvolili za najlepšieho jazdca Hamiltona, druhý skončil Verstappen!
    Šéfovia jednotlivých tímov Formuly 1 zvolili vo výročnej ankete Autosportu za najlepšieho jazdca Lewisa Hamiltona. Na druhom mieste sa objavilo meno rastúcej hviezdy Maxa Verstappena, nový majster sveta Nico Rosberg skončil až tretí.
    FIA potvrdila finálny kalendár pre rok 2017
    Formula 1 sa vďaka aktuálnemu kroku vyhne termínovej kolízii s 24-hodinovkou v Le Mans a Veľká cena Európy v Baku bude posunutá o sedem dní. Ideálne je to aj z toho pohľadu, že z Kanady sa zástupcovia tímov nebudú musieť náhliť.
    Paráda! Tipsport ponúka vstupný bonus až 2 000 EUR!
    Tipovanie v Tipsporte sa skutočne oplatí. Najpestrejšia ponuka stávkových príležitostí, tisíce priamych prenosov na unikátnej športovej televízii TV Tipsport, tipovanie bez manipulačného poplatku na internete, predčasné vyplatenie tiketu a mnohé ďalšie výhody.

    Archív správ

    December 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 31  

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 7 ms. :: Country :: Region :: City