Renault predstavil R.S. 16
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Wednesday, 3. February 2016, 13:52

Renault v stredu popoludní predstavil nové auto R.S. 16, s ktorým o necelé tri týždne vstúpi do testov, a súčasne potvrdil, že tím sa bude volať Renault Sport Formula One Team. Z nového monopostu sme však v podstate nič nevideli a do veľkej miery ide o prestriekané minuloročné auto E23.

Prezidentom Renaultu Sport Racing bude Jérôme Stoll, výkonným riaditeľom bude Cyril Abiteboul, pretekárskym riaditeľom Fréderic Vasseur a technickým šéfom Bob Bell. Pod posledne menovaného budú spadať technický šéf pre šasi Nick Chester a pre motor Rémi Taffin.

Oficiálnymi pretekármi budú Jolyon Palmer a Kevin Magnussen, testovacím jazdcom Esteban Ocon. Ako sme vás už informovali, Pastor Maldonado napriek zmluve stajňu opustil. Jeho sponzor PDVSA totiž neuhradil dohodnuté splátky.

Čo je zaujímavé, Renault plánuje zdvojnásobiť výskumno-vývojový rozpočet Renaultu Sport, vďaka čomu by sa mal zlepšiť technologický presun do cestných automobilov. Prekvapením je farebná kombinácia, aj keď náhľad uverejnený deň pred predstavením ju naznačoval. Auto je do veľkej miery čierne a má len málo žltých doplnkov. Dostupné informácie však hovoria, že ide len o prechodné lakovanie a do začiatku sezóny sa zmení.

Tím sa oproti posledným rokom, kedy vystupoval pod hlavičkou Lotusu, vzdal označenia E nachádzajúcom sa na autách vyrobených v Enstone. Názov R.S. 16 je z tohto pohľadu takisto novinka: v roku 2011 bol stroj tohto tímu označený ako R31. Vyzerá to tak, že stajňa chce dať zabudnúť na minulosť a začať celkom od začiatku. Aj ciele hovoriace o útoku na pódium až v horizonte troch rokov naznačujú, že kompetentných čaká veľké množstvo práce.

Tlačové stanovisko tímu informuje o tom, že športové oddelenie Renaultu bude rozdelené na Renault Sport Racing, kam budú patriť motoristické aktivity týkajúce sa tímov Renault Sport Formula One Team, Renault e.dams a sérií Formula Renault 2.0, Renault Sport R.S.01 Trophy, ale bude tu spadať aj výroba zákazníckych pretekárskych strojov a program rely. Táto zložka bude sídliť v Enstone vo Veľkej Británii a vo Viry–Châtillon vo Francúzsku.

Druhou časťou bude Renault Sport Cars, ktoré môžeme označiť ako evolúciu spoločnosti Renault Sport Technologies. Tu bude spadať výroba športových áut ako Mégane R.S. a Clio R.S., ale napríklad aj odvetvie GT s novým Mégane GT. Obe vetvy sa majú pokusiť o dokonalú spoluprácu a maximalizáciu technických a komerčných synergií. Prvá demonštrácia tejto kooperácie vraj bude predstavená na májovej Veľkej cene Monaka.

"Formula 1 je veľkou súčasťou nášho úsilia zameraného na zvýšenie povedomia o Renaulte," povedal najvyššie postavený muž spoločnosti Carlos Ghosn. "A to hlavne na trhoch, kde je Renault nováčikom. Súčasne nám to pomôže podporiť transfer technológií z trate do našich cestných áut."

Spoločnosť Renault Sport Cars bude viesť výkonný riaditeľ Patrice Ratti a marketingovým šéfom bude Guillaume Boisseau.

"Jadrom pretekárskych aktivít bude novo vytvorený tím Renault Sport Formula One," stojí v stanovisku Renaultu. "Nový súťažný stroj pre F1 pozostáva zo šasi Renault R.S. 16 vyvinutom a vyrobenom v Enstone, a z pohonnej jednotky Renault R.E. 16, ktorá bude naďalej vyvíjaná vo Viry-Châtillon."

Renault potvrdil pokračovanie technickej spolupráce so spoločnosťou Total, ale zaujal hlavne návrat značky Infiniti, ktorá patrí do aliancie Renault-Nissan, ale doposiaľ bola hlavným partnerom Red Bullu. Na aute okrem toho nájdeme aj logá spoločností Bell & Ross, Devialet, Bestseller, Microsoft či EMC.

Tím bude aj naďalej spolupracovať s Gravity Motorsport spadajúcou pod Genii Capital Group. Tieto firmy budú mať vo formulovom tíme minoritný podiel; dlhodobo ich zastupuje doterajší majiteľ stajne Gérard Lopez, ktorý bude nevýkonným riaditeľom tímu. Renault okrem toho založil aj akadémiu Renault Sport Academy, ktorej cieľom bude objavovať mladé talenty a prípadne ich priniesť až do Formuly 1. "Týmto oznámením sa motoršport opäť raz stáva integrálnou súčasťou identity značky Renault a jej DNA," dodáva vyhlásenie Renaultu Sport.

"Z časového hľadiska je to strednodobý projekt: poznáme naše ciele pre najbližšie dva až tri roky," povedal Fréderic Vasseur. "Ale súčasne vieme aj to, že určité výsledky musia prísť už aj v prvom roku. Všetko je to jedinečná výzva tak pre mňa, ako aj pre všetkých spolupracovníkov. Je to veľký krok a dobre poznám motiváciu našich spolupracovníkov vo Viry-Châtillon a v Enstone. Všetci ťahajú za jeden koniec povrazu. Formula 1 je špičkou inžinierskeho umenia a naša úloha spočíva aj v tom, aby sme všetky ostatné projekty Renaultu podporili technológiou vyvinutou v F1."

"Vieme, že keď tím zvíťazí, je to v aute, ale keď prehrá, môže za to motor," vtipne skonštatoval Carlos Ghosn narážajúc na doterajšiu spoluprácu s Red Bullom. Ďalej vysvetľoval: "Práve to je jedna z príčin, vďaka ktorej sme si uvedomili, že na vyťaženie maxima musíme mať kompletný tím. Keď ste len dodávateľom motorov, tak veľa investujete..."

"Na motore inak intenzívne pracujeme a sledujeme jeho vývoj. Pre sezónu máme pripravených veľa vecí. Vieme však, že začíname s hendikepom na najlepších. Podľa nás však máme potrebný talent, chuť i skúsenosti na to, aby sme stiahli stratu. Chvíľu to možno potrvá, ale stiahneme ju. Nie sme tu preto, aby sme sa zúčastnili - sme tu preto, aby sme bojovali a zvíťazili. V roku 2016 sa tak ale nestane. Nemyslime na zázraky," dodal Francúz.

Video z odhalenia:

Fotogaléria:



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Malé ihrisko, najlepší hráči a hneď v septembri. Neviem si predstaviť, ako sa človek hneď musí adaptovať na to, aby bol pripravený," myslí si Hossa
Výber Európy začne prípravu na Svetový pohár 2016 v hokeji 4. septembra v Quebecu. Na piatkovej tlačovej konferencii v Trenčíne to oznámil generálny manažér tímu Miroslav Šatan
"Som nadšený, že môžem byť ďalší rok súčasťou organizácie NY Rangers," uviedol Hrivík
"V mojom veku môžem povedať len toľko, že táto sezóna je posledná. Avšak všetko sa uvidí na jej konci. Ja chcem hrať hokej čo najdlhšie," uviedol Kroták
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Žilina chce zakončiť domácu sériu výhrou nad nováčikom, Hlohovský: Nebude to jednoduché (video)
"Nie sme spokojní s počtom inkasovaných gólov, takže osobná zodpovednosť hráčov podporená systémovými prvkami musí byť výraznejšie viditeľná v majstrovskom zápase," povedal Guľa
foto
Talentovaný Jakubech naplno zažiaril: Nebolo to len o mne (video)
"Naši fanúšikovia sú úžasní. To, ako dokážu vycestovať za klubom je fantastické. Úžasné, niečo neopísateľné. Veľmi im ďakujeme za to, že prišli za nami v takom počte až do Viedne," nechal sa počuť mladý brankár Spartaka
foto
Chaotická druhá liga štartuje, kiežby radšej končila...
Nedá nám to, no musíme to zopakovať – Kocúrkovo ako vyšité! Nech už je tu sezóna 2017/2018, aby sa tento výsmech, pretože súčasnú druhú ligu inak nazvať nemôžeme, definitívne skončí
 

    Magazín F1.sk

    Ferrari potvrdilo odchod Jamesa Allisona
    To, o čom sa špekulovalo už niekoľko týždňov, je napokon realita: Ferrari potvrdilo, že technický riaditeľ James Allison opúšťa Maranello. Angličan prežil veľmi ťažké obdobie, zomrela mu manželka Rebecca a dlhšie avizoval, že sa chce vrátiť domov k trom deťom.
    Martin Trenkler: Víkend na Hungaroringu
    Slovenský fotograf Martin Trenkler navštívil víkendové podujatie na Hungaroringu a my vám ponúkame pohľady na Veľkú cenu Maďarska 2016 prostredníctvom jeho objektívu.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City