beta verzia
 
 
 
Renault predstavil R.S. 16
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Wednesday, 3. February 2016, 13:52

Renault v stredu popoludní predstavil nové auto R.S. 16, s ktorým o necelé tri týždne vstúpi do testov, a súčasne potvrdil, že tím sa bude volať Renault Sport Formula One Team. Z nového monopostu sme však v podstate nič nevideli a do veľkej miery ide o prestriekané minuloročné auto E23.

Prezidentom Renaultu Sport Racing bude Jérôme Stoll, výkonným riaditeľom bude Cyril Abiteboul, pretekárskym riaditeľom Fréderic Vasseur a technickým šéfom Bob Bell. Pod posledne menovaného budú spadať technický šéf pre šasi Nick Chester a pre motor Rémi Taffin.

Oficiálnymi pretekármi budú Jolyon Palmer a Kevin Magnussen, testovacím jazdcom Esteban Ocon. Ako sme vás už informovali, Pastor Maldonado napriek zmluve stajňu opustil. Jeho sponzor PDVSA totiž neuhradil dohodnuté splátky.

Čo je zaujímavé, Renault plánuje zdvojnásobiť výskumno-vývojový rozpočet Renaultu Sport, vďaka čomu by sa mal zlepšiť technologický presun do cestných automobilov. Prekvapením je farebná kombinácia, aj keď náhľad uverejnený deň pred predstavením ju naznačoval. Auto je do veľkej miery čierne a má len málo žltých doplnkov. Dostupné informácie však hovoria, že ide len o prechodné lakovanie a do začiatku sezóny sa zmení.

Tím sa oproti posledným rokom, kedy vystupoval pod hlavičkou Lotusu, vzdal označenia E nachádzajúcom sa na autách vyrobených v Enstone. Názov R.S. 16 je z tohto pohľadu takisto novinka: v roku 2011 bol stroj tohto tímu označený ako R31. Vyzerá to tak, že stajňa chce dať zabudnúť na minulosť a začať celkom od začiatku. Aj ciele hovoriace o útoku na pódium až v horizonte troch rokov naznačujú, že kompetentných čaká veľké množstvo práce.

Tlačové stanovisko tímu informuje o tom, že športové oddelenie Renaultu bude rozdelené na Renault Sport Racing, kam budú patriť motoristické aktivity týkajúce sa tímov Renault Sport Formula One Team, Renault e.dams a sérií Formula Renault 2.0, Renault Sport R.S.01 Trophy, ale bude tu spadať aj výroba zákazníckych pretekárskych strojov a program rely. Táto zložka bude sídliť v Enstone vo Veľkej Británii a vo Viry–Châtillon vo Francúzsku.

Druhou časťou bude Renault Sport Cars, ktoré môžeme označiť ako evolúciu spoločnosti Renault Sport Technologies. Tu bude spadať výroba športových áut ako Mégane R.S. a Clio R.S., ale napríklad aj odvetvie GT s novým Mégane GT. Obe vetvy sa majú pokusiť o dokonalú spoluprácu a maximalizáciu technických a komerčných synergií. Prvá demonštrácia tejto kooperácie vraj bude predstavená na májovej Veľkej cene Monaka.

"Formula 1 je veľkou súčasťou nášho úsilia zameraného na zvýšenie povedomia o Renaulte," povedal najvyššie postavený muž spoločnosti Carlos Ghosn. "A to hlavne na trhoch, kde je Renault nováčikom. Súčasne nám to pomôže podporiť transfer technológií z trate do našich cestných áut."

Spoločnosť Renault Sport Cars bude viesť výkonný riaditeľ Patrice Ratti a marketingovým šéfom bude Guillaume Boisseau.

"Jadrom pretekárskych aktivít bude novo vytvorený tím Renault Sport Formula One," stojí v stanovisku Renaultu. "Nový súťažný stroj pre F1 pozostáva zo šasi Renault R.S. 16 vyvinutom a vyrobenom v Enstone, a z pohonnej jednotky Renault R.E. 16, ktorá bude naďalej vyvíjaná vo Viry-Châtillon."

Renault potvrdil pokračovanie technickej spolupráce so spoločnosťou Total, ale zaujal hlavne návrat značky Infiniti, ktorá patrí do aliancie Renault-Nissan, ale doposiaľ bola hlavným partnerom Red Bullu. Na aute okrem toho nájdeme aj logá spoločností Bell & Ross, Devialet, Bestseller, Microsoft či EMC.

Tím bude aj naďalej spolupracovať s Gravity Motorsport spadajúcou pod Genii Capital Group. Tieto firmy budú mať vo formulovom tíme minoritný podiel; dlhodobo ich zastupuje doterajší majiteľ stajne Gérard Lopez, ktorý bude nevýkonným riaditeľom tímu. Renault okrem toho založil aj akadémiu Renault Sport Academy, ktorej cieľom bude objavovať mladé talenty a prípadne ich priniesť až do Formuly 1. "Týmto oznámením sa motoršport opäť raz stáva integrálnou súčasťou identity značky Renault a jej DNA," dodáva vyhlásenie Renaultu Sport.

"Z časového hľadiska je to strednodobý projekt: poznáme naše ciele pre najbližšie dva až tri roky," povedal Fréderic Vasseur. "Ale súčasne vieme aj to, že určité výsledky musia prísť už aj v prvom roku. Všetko je to jedinečná výzva tak pre mňa, ako aj pre všetkých spolupracovníkov. Je to veľký krok a dobre poznám motiváciu našich spolupracovníkov vo Viry-Châtillon a v Enstone. Všetci ťahajú za jeden koniec povrazu. Formula 1 je špičkou inžinierskeho umenia a naša úloha spočíva aj v tom, aby sme všetky ostatné projekty Renaultu podporili technológiou vyvinutou v F1."

"Vieme, že keď tím zvíťazí, je to v aute, ale keď prehrá, môže za to motor," vtipne skonštatoval Carlos Ghosn narážajúc na doterajšiu spoluprácu s Red Bullom. Ďalej vysvetľoval: "Práve to je jedna z príčin, vďaka ktorej sme si uvedomili, že na vyťaženie maxima musíme mať kompletný tím. Keď ste len dodávateľom motorov, tak veľa investujete..."

"Na motore inak intenzívne pracujeme a sledujeme jeho vývoj. Pre sezónu máme pripravených veľa vecí. Vieme však, že začíname s hendikepom na najlepších. Podľa nás však máme potrebný talent, chuť i skúsenosti na to, aby sme stiahli stratu. Chvíľu to možno potrvá, ale stiahneme ju. Nie sme tu preto, aby sme sa zúčastnili - sme tu preto, aby sme bojovali a zvíťazili. V roku 2016 sa tak ale nestane. Nemyslime na zázraky," dodal Francúz.

Video z odhalenia:

Fotogaléria:



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Zatiaľ čo desaťročný Alex Zálešák mieril vo štvrtok do školy po vysvedčenie a tešil sa zo záveru ďalšieho školského roka, pribíjal jeho otec na stenu klinec.
"Liga majstrov je pre nás veľkým lákadlom," hovorí v rozhovore pre hokej.sk Lukáš Jurík
„Na Slovensku je veľa trénerov, najmä po krčmách. Ja ale viem, aké to je, byť na mieste hráča a musieť sa rozhodnúť v danom zlomku sekundy," vraví Tomáš Zigo pre hokej.sk
Necelé dva dni pred otvorením trhu s voľnými hráčmi sa udiala v zámorskej hokejovej NHL jedna z najzaujímavejších transakcií za uplynulé roky.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Súboj gigantov Nemecka a Talianska v repríze semifinále EURO 2012
Mario Gomez: "Aj keby som nastúpil iba na tri minúty, odovzdám maximum. Zaujíma ma jedine celkové prvenstvo. Zatiaľ prežívame dobré EURO, no aby bolo skvelé, potrebujeme ho doviesť do víťazného konca"
foto
Historický úspech Walesu, "čierny kôň" z Belgicka končí! (video)
Hal Robson-Kanu: "Dosiahli sme niečo, na čom sme šesť-sedem rokov tvrdo pracovali. Všetci si zaslúžia poklonu. Dnešok si vychutnáme a potom sa začneme pripravovať na ďalší zápas"
foto
Najprekvapujúcejší prestup leta? Rundić mení Trenčín za Slovan!
"O Milana bol na prestupovom trhu veľký záujem, či už zo strany Trenčína o predĺženie zmluvy, ale aj z viacerých zahraničných klubov, ktoré ho dlhodobo sledovali," povedal Ivan Kmotrík ml.
foto
Tujvel opúšťa DAC, Neymar zostáva v Barcelone, Real lanári Alabu
Prestupové špekulácie dňa (piatok, 1. júl 2016)
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.
    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!
    FIA potvrdila, že Alonso zažil pri nehode až tri extrémne preťaženia
    V novom magazíne Auto sa objavili zaujímavé informácie týkajúce sa nehody Fernanda Alonsa. Bola vôbec prvou, ktorú nasnímali nové 'high-speed' kamery.
    Sorrell chce v F1 virtuálnu realitu a odkazuje: Treba ísť tam, kde je rast
    "Ako som povedal na začiatku, všetko je to boj o čas, ktorí ľudia majú. Dnes máte milióny možností, ako ho stráviť. Práve v tom je asi najväčší rozdiel oproti roku 1968," usmial sa Martin Sorrell.
    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City