Renault predstavil R.S. 16
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Wednesday, 3. February 2016, 13:52

Renault v stredu popoludní predstavil nové auto R.S. 16, s ktorým o necelé tri týždne vstúpi do testov, a súčasne potvrdil, že tím sa bude volať Renault Sport Formula One Team. Z nového monopostu sme však v podstate nič nevideli a do veľkej miery ide o prestriekané minuloročné auto E23.

Prezidentom Renaultu Sport Racing bude Jérôme Stoll, výkonným riaditeľom bude Cyril Abiteboul, pretekárskym riaditeľom Fréderic Vasseur a technickým šéfom Bob Bell. Pod posledne menovaného budú spadať technický šéf pre šasi Nick Chester a pre motor Rémi Taffin.

Oficiálnymi pretekármi budú Jolyon Palmer a Kevin Magnussen, testovacím jazdcom Esteban Ocon. Ako sme vás už informovali, Pastor Maldonado napriek zmluve stajňu opustil. Jeho sponzor PDVSA totiž neuhradil dohodnuté splátky.

Čo je zaujímavé, Renault plánuje zdvojnásobiť výskumno-vývojový rozpočet Renaultu Sport, vďaka čomu by sa mal zlepšiť technologický presun do cestných automobilov. Prekvapením je farebná kombinácia, aj keď náhľad uverejnený deň pred predstavením ju naznačoval. Auto je do veľkej miery čierne a má len málo žltých doplnkov. Dostupné informácie však hovoria, že ide len o prechodné lakovanie a do začiatku sezóny sa zmení.

Tím sa oproti posledným rokom, kedy vystupoval pod hlavičkou Lotusu, vzdal označenia E nachádzajúcom sa na autách vyrobených v Enstone. Názov R.S. 16 je z tohto pohľadu takisto novinka: v roku 2011 bol stroj tohto tímu označený ako R31. Vyzerá to tak, že stajňa chce dať zabudnúť na minulosť a začať celkom od začiatku. Aj ciele hovoriace o útoku na pódium až v horizonte troch rokov naznačujú, že kompetentných čaká veľké množstvo práce.

Tlačové stanovisko tímu informuje o tom, že športové oddelenie Renaultu bude rozdelené na Renault Sport Racing, kam budú patriť motoristické aktivity týkajúce sa tímov Renault Sport Formula One Team, Renault e.dams a sérií Formula Renault 2.0, Renault Sport R.S.01 Trophy, ale bude tu spadať aj výroba zákazníckych pretekárskych strojov a program rely. Táto zložka bude sídliť v Enstone vo Veľkej Británii a vo Viry–Châtillon vo Francúzsku.

Druhou časťou bude Renault Sport Cars, ktoré môžeme označiť ako evolúciu spoločnosti Renault Sport Technologies. Tu bude spadať výroba športových áut ako Mégane R.S. a Clio R.S., ale napríklad aj odvetvie GT s novým Mégane GT. Obe vetvy sa majú pokusiť o dokonalú spoluprácu a maximalizáciu technických a komerčných synergií. Prvá demonštrácia tejto kooperácie vraj bude predstavená na májovej Veľkej cene Monaka.

"Formula 1 je veľkou súčasťou nášho úsilia zameraného na zvýšenie povedomia o Renaulte," povedal najvyššie postavený muž spoločnosti Carlos Ghosn. "A to hlavne na trhoch, kde je Renault nováčikom. Súčasne nám to pomôže podporiť transfer technológií z trate do našich cestných áut."

Spoločnosť Renault Sport Cars bude viesť výkonný riaditeľ Patrice Ratti a marketingovým šéfom bude Guillaume Boisseau.

"Jadrom pretekárskych aktivít bude novo vytvorený tím Renault Sport Formula One," stojí v stanovisku Renaultu. "Nový súťažný stroj pre F1 pozostáva zo šasi Renault R.S. 16 vyvinutom a vyrobenom v Enstone, a z pohonnej jednotky Renault R.E. 16, ktorá bude naďalej vyvíjaná vo Viry-Châtillon."

Renault potvrdil pokračovanie technickej spolupráce so spoločnosťou Total, ale zaujal hlavne návrat značky Infiniti, ktorá patrí do aliancie Renault-Nissan, ale doposiaľ bola hlavným partnerom Red Bullu. Na aute okrem toho nájdeme aj logá spoločností Bell & Ross, Devialet, Bestseller, Microsoft či EMC.

Tím bude aj naďalej spolupracovať s Gravity Motorsport spadajúcou pod Genii Capital Group. Tieto firmy budú mať vo formulovom tíme minoritný podiel; dlhodobo ich zastupuje doterajší majiteľ stajne Gérard Lopez, ktorý bude nevýkonným riaditeľom tímu. Renault okrem toho založil aj akadémiu Renault Sport Academy, ktorej cieľom bude objavovať mladé talenty a prípadne ich priniesť až do Formuly 1. "Týmto oznámením sa motoršport opäť raz stáva integrálnou súčasťou identity značky Renault a jej DNA," dodáva vyhlásenie Renaultu Sport.

"Z časového hľadiska je to strednodobý projekt: poznáme naše ciele pre najbližšie dva až tri roky," povedal Fréderic Vasseur. "Ale súčasne vieme aj to, že určité výsledky musia prísť už aj v prvom roku. Všetko je to jedinečná výzva tak pre mňa, ako aj pre všetkých spolupracovníkov. Je to veľký krok a dobre poznám motiváciu našich spolupracovníkov vo Viry-Châtillon a v Enstone. Všetci ťahajú za jeden koniec povrazu. Formula 1 je špičkou inžinierskeho umenia a naša úloha spočíva aj v tom, aby sme všetky ostatné projekty Renaultu podporili technológiou vyvinutou v F1."

"Vieme, že keď tím zvíťazí, je to v aute, ale keď prehrá, môže za to motor," vtipne skonštatoval Carlos Ghosn narážajúc na doterajšiu spoluprácu s Red Bullom. Ďalej vysvetľoval: "Práve to je jedna z príčin, vďaka ktorej sme si uvedomili, že na vyťaženie maxima musíme mať kompletný tím. Keď ste len dodávateľom motorov, tak veľa investujete..."

"Na motore inak intenzívne pracujeme a sledujeme jeho vývoj. Pre sezónu máme pripravených veľa vecí. Vieme však, že začíname s hendikepom na najlepších. Podľa nás však máme potrebný talent, chuť i skúsenosti na to, aby sme stiahli stratu. Chvíľu to možno potrvá, ale stiahneme ju. Nie sme tu preto, aby sme sa zúčastnili - sme tu preto, aby sme bojovali a zvíťazili. V roku 2016 sa tak ale nestane. Nemyslime na zázraky," dodal Francúz.

Video z odhalenia:

Fotogaléria:



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Momentálne sme veľmi nahnevaní, čo je dobrá vec. Zároveň sme sebavedomí z toho, čo sme dnes videli, čo však ešte zvyšuje našu frustráciu. Som presvedčený, že v druhom finálovom dueli zabojujeme viac," odkázal tréner Krueger
Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "tešiť" na otcovské výčitky.
"Vzhľadom na nepresvedčivé výkony sa vedenie klubu okamžite rozhodlo prerušiť spoluprácu s pánom Chudým," potvrdil generálny manažér Michal Tóth
Štefan Fabian vstúpil do sezóny po červenom koberci. Na záver letného Tatranského pohára na ňom preberal ocenenie pre najlepšieho obrancu turnaja, pred nedeľňajším zápasom proti Zvolenu si pre zmenu užíval ovácie publika pri pózovaní s dresom s číslom 900 na chrbte.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Zidane: Zaslúžili sme si viac, Navas: Bola to chyba (video)
"Dvakrát zmazať náskok tímu akým je Real Madrid je skvelý pocit. Určite to našej kabíne opäť zdvihne sebavedomie a posunieme sa o kúsok ďalej," povedal po zápase autor vyrovnávajúceho gólu André Schürrle
foto
Lipany zabrnkali na nervy „šošonom“, Holúbek: Chceme vyhrať pohár (video)
"Fantastickí ľudia, dobrý futbal. Škoda, že nám to nevyšlo. Súper mal lepšie štandardky, v závere nám už možno chýbalo aj trochu viac síl. Prehra takto na konci mrzí dvojnásobne," smúti gólman Odevy Peter Bartoš
foto
Bayern proti najlepšej obrane na svete, Hamšíkovci privítajú Benficu
"Najdôležitejšie bude nájsť kľúč k prekonaniu ich obrany, ktorú považujem za najlepšiu na svete. Z posledných 23 duelov v Lige majstrov si Atlético šestnásťkrát udržalo čisté konto," povedal Thiago Alcantara
foto
Allardyce po škandále skončil, Anglicko má nového trénera!
Sam Allardyce vydržal vo funkcii trénera anglickej reprezentácie len 67 dní. Z funkcie sa rozhodol odstúpiť po prevalení korupčných praktík
 

    Magazín F1.sk

    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 7 ms. :: Country :: Region :: City