Od roku 2017 končí žetónový systém!
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Streda, 3. február 2016, 20:39

Od roku 2014 je pohonné jednotky možné vyvíjať len za pomoci žetónov. Pravidlá boli napísané tak, že pred sezónou musí byť agregát homologovaný a akoby zmrazený, pričom každú ďalšiu zmenu je možné vykonať len vďaka "tokenom". Ak by chcel výrobca vymeniť všetky súčiastky jednotky, potreboval by 66 žetónov. FIA to ale nastavila tak, že po prvom roku bude mať každý k dispozícii 32 žetónov, potom 25, 20 a vždy menej a menej.

Objavila sa však diera v pravidlách a prišiel súhlas na sezónny vývoj, ktorý sme prvýkrát registrovali v roku 2015. To znamená, že továreň nemusela všetky žetóny minúť medzi sezónami, ale niečo si mohla odložiť na priebeh ročníka. Toto platí aj teraz v roku 2016, pričom nastala zmena: každý dostal 32 žetónov ako v prvej zime. Nie len 25, ako to pôvodne diktovali pravidlá.

Motorsport.com však teraz informuje o tom, že od roku 2017 tento žetónový systém vôbec nebude platiť a každý bude môcť vyvíjať čo len chce a koľko len chce. Ukázalo sa totiž, že táto novinka vôbec neprispela k šetreniu a výrobcovia napriek tomu míňali obrovské peniaze. Súhlasili však s tým, že odberateľom budú agregáty dodávať za jednotnú cenu pravdepodobne vo výške dvanásť miliónov eur; tým pádom je jasné, že svoje náklady neprenesú na ostatné stajne. FIA im preto rozviazala ruky.

"Áno, žetónový systém bude odstránený," potvrdil v stredu Cyril Abiteboul z Renaultu. "Jednou z príčin, pre ktorú sme s tým súhlasili, je to, že potrebujeme vyrovnanejší výkon jednotlivých motorov. Formula 1, ktorá je diktovaná výkonom motora, nie je dobrá pre nikoho."

"Sami môžete vidieť, že to nie je dobré pre Mercedes, Renault a ani pre Ferrari. Všetci máme záujem zmeniť to," dodal Cyril Abiteboul, ktorý zdôraznil, že pre verejnosť to bolo zbytočne zmätočné: "Preto sme sa rozhodli pre odstránenie žetónového systému."

Malej zmeny sa systém dočkal už pre rok 2016. Niektoré súčiastky mali byť totiž definitívne zmrazené a nemalo byť možné meniť ich. FIA však súhlasila, že zoznam takýchto súčiastok sa ruší a meniť je možné úplne všetko.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Zachytal som si veru poriadne, ale so šťastím sme ten krehký náskok ubránili. Škoda vylúčení zo záveru zápasu. Tam nás poriadne zavreli a lietalo to tam z jednej i druhej strany," hovorí Jan Chábera
Tomáš Tatar: "Je to paráda. Neviem to poriadne opísať. Celý čas sme si verili, bojovali jeden za druhého. Kolektív v kabíne je skutočne skvelý. Postúpili sme do finále a zavreli ústa tým, ktorí nám nepriali "
"Myslím si, že je to spôsobené aj obmenou kádra. Prišli noví hráči a chvíľku potrvá, kým sa zohráme. Som však presvedčený o tom, že keď sa to ustáli, tak pôjdeme v tabuľke hore," hovorí s optimizmom v hlase 31-ročný center.
Hneď od úvodného buly mohli diváci na štadióne sledovať zaujímavý hokej dvoch nováčikov Tipsport Ligy. V prvej minúte mal obrovskú šancu hosťujúci Paulovič, ktorý sa rútil sám na domáceho brankára
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
„Železiari“ sfúkli Liptákov z ihriska, čaká ich najťažší test (video, foto)
"Čaká nás mesiac na ihriskách súperov, potom doma privítame majstra. Bude to veľmi namáhavé. Veľká skúška, ale ja verím, že sa budeme tešiť aj po zápasoch vonku," burcuje do boja kormidelník Marek Fabuľa
foto
Ukážková dráma v Michalovciach, bod nechcel ani jeden (video)
"Je to najkrajší pocit, keď strelíte víťazný gól v nadstavenom čase. Super. Zaslúžili sme si to, o to viac, že sme hrali pred domácimi fanúšikmi, ktorí boli fantastickí," neskrýval radosť Oliver Podhorin
foto
Hnev Ronalda, podpora matky (video)
“V utorok hráme opäť a Ronaldo si tiež musí občas oddychnúť. To bol jediný dôvod, pretože hral dobre. Nechal som ho uvažovať nad utorňajším zápasom,“ argumentoval francúzsky kormidelník
foto
Keby mohol rozhodca striedať... (video)
„Aj rozhodca má právo na zlý deň. Keby to bolo možné, ja by som ho vystriedal možno v piatej minúte, Miro Mentel v ôsmej,“ povedal po zápase Karhan
 

    Magazín F1.sk

    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.
    Bude to už len horšie
    "Zavádzanie "červených zón" pre fotografov začalo dávno, no z roka na rok je to horšie a horšie. Protestovať nepomôže, každý sa bojí o svoju akreditáciu," píše Martin Trenkler.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City