Bolo predstavenie Renaultu sklamanie?
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Thursday, 4. February 2016, 09:08

Renault pripravil na stredu 3. februára veľkú slávnosť. Avizoval ju dlho dopredu a vo svojom technologickom centre v Guyancourte napokon prekvapujúco predstavil aj nový monopost RS16, ktorý po úvodnom príhovore šéfa spoločnosti Carlosa Ghosna odkryli noví jazdci Jolyon Palmer, Kevin Magnussen a Esteban Ocon. Bolo to značné prekvapenie, pretože sa očakávalo len staré auto s novým lakovaním.

Po úvodnom haló však druhý pohľad naznačil, že vlastne vôbec nejde o nové auto, ale len o prestriekaný minuloročný Lotus E23 s minimálnymi úpravami. No a keď kompetentní prezradili, že ani lakovanie nie je finálne, bolo po paráde. Viacerí novinári netajili sklamanie z toho, že sme sa vlastne nič nedozvedeli. Joe Saward má ale iný názor.

"Áno, pre závislákov F1 to bolo tak, že okrem nového jazdca a novej tímovej štruktúry sme sa nič nedozvedeli - ale aj to je veľa," skonštatoval Saward vo svojom blogu. "Auto nebolo nové. Ako by aj mohlo? Nové auto je ešte v procese stavby a napreduje podľa mimoriadne prísneho plánu: ak má byť pripravené včas. Rozhodnutie týkajúce sa zmeny motora prišlo neskoro, takže to bolo nevyhnutné."

"Videli sme iné lakovanie, ale zdá sa, že to nebude finálny look pre sezónu. Ale zasa: Prečo by mal byť? Renault sa potrebuje postarať o to, aby mal správny výzor pre ďalšie roky a nie pre upršaný deň v Guyancourte. Spomínaní závisláci ale akosi zabúdajú na to, že tu ide o niečo väčšie. Pre F1 to bola veľká správa. Dočkali sme sa potvrdenia, že veľký výrobca automobilov sa rozhodol brodiť sa športom. To je skvelá správa. Potvrdilo sa, že Formula 1 ostáva úchvatnou cestou pre výrobcov automobilov v snahe presadiť sa na trhu," dodal Joe Saward.

Nadšenie neskrývali ani vedúci predstavitelia Renaultu. "Stratégia Renaultu je už vyše storočie zameraná na motoršport a vyťaženie výhod z neho pre zlepšenie predaja cestných áut," povedal prezident Renaultu Sport Racing Jérome Stoll. "Rozhodnutie vrátiť sa v pozícii majiteľa tímu je založené na solídnej a dobre premyslenej podnikateľskej stratégii, o ktorej sme presvedčení, že prinesie dlhodobé výhody tak pre Renault, ako aj pre ďalších členov aliancie Renault-Nissan."

"Výhody F1 sú nepopierateľné: jednak ide o prístup k obrovskému celosvetovému televíznemu a online publiku, o obrovský potenciál rastu, o prístup k rýchlo sa rozvíjajúcim trhom či o dynamické súťaženie s niektorými zo svetových lídrov medzi výrobcami," pokračoval ďalej Francúz, ktorý pripomenul, že milióny zákazníkov Renaultu si užívajú výhody turba, palivovej efektívnosti či sofistikovaných elektrických automobilov, ktorých základ bol položený práve v súťažnom športe. "Teraz môžeme prostredníctvom Renaultu Sport Racing zájsť ešte ďalej a venovať sa oblastiam ako aerodynamika, reakcia jazdca či zlepšenie závesov. Príležitosti sú takmer nekonečné..."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "tešiť" na otcovské výčitky.
Vladimír Országh: "Bola to pre nás povinná jazda, ale nebolo to jednoduché. Zápas sme však zvládli podľa predstáv a hlavne bez stresov"
"Vzhľadom na nepresvedčivé výkony sa vedenie klubu okamžite rozhodlo prerušiť spoluprácu s pánom Chudým," potvrdil generálny manažér Michal Tóth
Štefan Fabian vstúpil do sezóny po červenom koberci. Na záver letného Tatranského pohára na ňom preberal ocenenie pre najlepšieho obrancu turnaja, pred nedeľňajším zápasom proti Zvolenu si pre zmenu užíval ovácie publika pri pózovaní s dresom s číslom 900 na chrbte.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Strhujúci zápas v Dortmunde, Juventus aj Leicester víťazne (video)
Výsledky utorňajších zápasov druhého kola skupinovej fázy Ligy majstrov
foto
Allardyce po škandále skončil, Anglicko má nového trénera!
Sam Allardyce vydržal vo funkcii trénera anglickej reprezentácie len 67 dní. Z funkcie sa rozhodol odstúpiť po prevalení korupčných praktík
foto
Guľa do Sparty nepôjde, majiteľ Žiliny ho odmietol uvoľniť
"Vedia, že mám kontrakt, a preto najskôr skontaktovali pána majiteľa. Prvý krok spočíva v tom, aby klub povedal, či áno alebo nie," povedal Guľa
 

    Magazín F1.sk

    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.
    Bude to už len horšie
    "Zavádzanie "červených zón" pre fotografov začalo dávno, no z roka na rok je to horšie a horšie. Protestovať nepomôže, každý sa bojí o svoju akreditáciu," píše Martin Trenkler.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City