Bolo predstavenie Renaultu sklamanie?
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Thursday, 4. February 2016, 09:08

Renault pripravil na stredu 3. februára veľkú slávnosť. Avizoval ju dlho dopredu a vo svojom technologickom centre v Guyancourte napokon prekvapujúco predstavil aj nový monopost RS16, ktorý po úvodnom príhovore šéfa spoločnosti Carlosa Ghosna odkryli noví jazdci Jolyon Palmer, Kevin Magnussen a Esteban Ocon. Bolo to značné prekvapenie, pretože sa očakávalo len staré auto s novým lakovaním.

Po úvodnom haló však druhý pohľad naznačil, že vlastne vôbec nejde o nové auto, ale len o prestriekaný minuloročný Lotus E23 s minimálnymi úpravami. No a keď kompetentní prezradili, že ani lakovanie nie je finálne, bolo po paráde. Viacerí novinári netajili sklamanie z toho, že sme sa vlastne nič nedozvedeli. Joe Saward má ale iný názor.

"Áno, pre závislákov F1 to bolo tak, že okrem nového jazdca a novej tímovej štruktúry sme sa nič nedozvedeli - ale aj to je veľa," skonštatoval Saward vo svojom blogu. "Auto nebolo nové. Ako by aj mohlo? Nové auto je ešte v procese stavby a napreduje podľa mimoriadne prísneho plánu: ak má byť pripravené včas. Rozhodnutie týkajúce sa zmeny motora prišlo neskoro, takže to bolo nevyhnutné."

"Videli sme iné lakovanie, ale zdá sa, že to nebude finálny look pre sezónu. Ale zasa: Prečo by mal byť? Renault sa potrebuje postarať o to, aby mal správny výzor pre ďalšie roky a nie pre upršaný deň v Guyancourte. Spomínaní závisláci ale akosi zabúdajú na to, že tu ide o niečo väčšie. Pre F1 to bola veľká správa. Dočkali sme sa potvrdenia, že veľký výrobca automobilov sa rozhodol brodiť sa športom. To je skvelá správa. Potvrdilo sa, že Formula 1 ostáva úchvatnou cestou pre výrobcov automobilov v snahe presadiť sa na trhu," dodal Joe Saward.

Nadšenie neskrývali ani vedúci predstavitelia Renaultu. "Stratégia Renaultu je už vyše storočie zameraná na motoršport a vyťaženie výhod z neho pre zlepšenie predaja cestných áut," povedal prezident Renaultu Sport Racing Jérome Stoll. "Rozhodnutie vrátiť sa v pozícii majiteľa tímu je založené na solídnej a dobre premyslenej podnikateľskej stratégii, o ktorej sme presvedčení, že prinesie dlhodobé výhody tak pre Renault, ako aj pre ďalších členov aliancie Renault-Nissan."

"Výhody F1 sú nepopierateľné: jednak ide o prístup k obrovskému celosvetovému televíznemu a online publiku, o obrovský potenciál rastu, o prístup k rýchlo sa rozvíjajúcim trhom či o dynamické súťaženie s niektorými zo svetových lídrov medzi výrobcami," pokračoval ďalej Francúz, ktorý pripomenul, že milióny zákazníkov Renaultu si užívajú výhody turba, palivovej efektívnosti či sofistikovaných elektrických automobilov, ktorých základ bol položený práve v súťažnom športe. "Teraz môžeme prostredníctvom Renaultu Sport Racing zájsť ešte ďalej a venovať sa oblastiam ako aerodynamika, reakcia jazdca či zlepšenie závesov. Príležitosti sú takmer nekonečné..."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Malé ihrisko, najlepší hráči a hneď v septembri. Neviem si predstaviť, ako sa človek hneď musí adaptovať na to, aby bol pripravený," myslí si Hossa
Výber Európy začne prípravu na Svetový pohár 2016 v hokeji 4. septembra v Quebecu. Na piatkovej tlačovej konferencii v Trenčíne to oznámil generálny manažér tímu Miroslav Šatan
"Som nadšený, že môžem byť ďalší rok súčasťou organizácie NY Rangers," uviedol Hrivík
"V mojom veku môžem povedať len toľko, že táto sezóna je posledná. Avšak všetko sa uvidí na jej konci. Ja chcem hrať hokej čo najdlhšie," uviedol Kroták
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Žilina chce zakončiť domácu sériu výhrou nad nováčikom, Hlohovský: Nebude to jednoduché (video)
"Nie sme spokojní s počtom inkasovaných gólov, takže osobná zodpovednosť hráčov podporená systémovými prvkami musí byť výraznejšie viditeľná v majstrovskom zápase," povedal Guľa
foto
Talentovaný Jakubech naplno zažiaril: Nebolo to len o mne (video)
"Naši fanúšikovia sú úžasní. To, ako dokážu vycestovať za klubom je fantastické. Úžasné, niečo neopísateľné. Veľmi im ďakujeme za to, že prišli za nami v takom počte až do Viedne," nechal sa počuť mladý brankár Spartaka
foto
Chaotická druhá liga štartuje, kiežby radšej končila...
Nedá nám to, no musíme to zopakovať – Kocúrkovo ako vyšité! Nech už je tu sezóna 2017/2018, aby sa tento výsmech, pretože súčasnú druhú ligu inak nazvať nemôžeme, definitívne skončí
 

    Magazín F1.sk

    Ferrari potvrdilo odchod Jamesa Allisona
    To, o čom sa špekulovalo už niekoľko týždňov, je napokon realita: Ferrari potvrdilo, že technický riaditeľ James Allison opúšťa Maranello. Angličan prežil veľmi ťažké obdobie, zomrela mu manželka Rebecca a dlhšie avizoval, že sa chce vrátiť domov k trom deťom.
    Martin Trenkler: Víkend na Hungaroringu
    Slovenský fotograf Martin Trenkler navštívil víkendové podujatie na Hungaroringu a my vám ponúkame pohľady na Veľkú cenu Maďarska 2016 prostredníctvom jeho objektívu.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City