Renault si dopraje čas: Boj o titul má prísť v piatom roku
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Thursday, 4. February 2016, 09:57

Renault definitívne potvrdil návrat v pozícii továrenského tímu, ale všetkým jeho predstaviteľom je jasné, že to nebude jednoduché. Po minuloročných problémoch Lotusu je stajňa vo vývojovej strate a najvyšší predstaviteľ Renaultu Carlos Ghosn očakáva, že jej zmazanie chvíľu potrvá.

"Vieme, že to bude ťažké," povedal Ghosn v technologickom centre v Guyancourte. "Súťažíme totiž proti niekoľkým top-tímom. Potrvá dva alebo tri roky, aby sme boli v solídnom boji o pódium. Intenzívne pracujeme na motore a uvedomujeme si, že začíname s hendikepom: hlavne teda v porovnaní s víťazom."

Francúz ale súčasne verí, že v jeho tíme sú potrebný talent, chuť i skúsenosti a stiahnutie straty je z dlhodobého hľadiska možné. "Nie sme tu preto, aby sme sa len zúčastňovali. Sme tu preto, aby sme súťažili na najvyššej úrovni a aby sme eventuálne vyhrali. Chceme sa postarať o to, že vždy, keď budú preteky odštartované, bude Renault uchádzačom o víťazstvo. Taký je náš cieľ. V roku 2016 sa tak ale nestane, to by bol zázrak," skonštatoval Carlos Ghosn.

Pretekársky šéf tímu Fréderic Vasseur je podobne naladený. Uvedomuje si, že to nebude jednoduché, ale chce bojovať. "Musíme maximálne zaberať z hľadiska spoľahlivosti, šasi, motora, mechaniky," vyjadril sa v stredu v Paríži. "Situáciu dobre poznáme. Spoločnosť sme prevzali 19. decembra. Nebudeme na deviatom, siedmom alebo piatom mieste. Prvým cieľom musí byť postavenie silného tímu a vytvorenie dobrého základu pre ďalšie roky."

"Keď sa pozriete na Red Bull, trvalo im to päť rokov. Mercedesu takisto päť rokov," pripomenul Cyril Abiteboul. "Tak prečo hovoríte, že máme malé ambície? Podľa mňa máme reálne ambície. Nemôžeme sem prísť a hovoriť, že v tomto roku budeme získavať pódiá. To je absolútne nemožné. Pre náš program sme sa rozhodli 8. decembra a prevzatie sme dokončili myslím po 18. decembri. Nie je možné v tomto roku bojovať o pódiá. Ale všetko, čo v tomto roku spravíme, môže byť základom výkonu v sezónach 2017 a 2018. Podľa mňa je rozhodne možné, že v roku 2018 vybojujeme pódium."

Ciele pre tento rok vraj neboli stanovené. "Nie, nemáme žiadne kvantifikované ciele. Nemáme. Chceme ale vyzerať obstojne, spoľahlivo a chceme vedieť pracovať s platformou, na ktorej je auto postavené - tak z pohľadu motora, ako aj z pohľadu šasi," pokračoval Abiteboul. "Chceme kilometre pre tím, jazdcov i pre každého. Potrebujeme totiž dáta, vďaka ktorým budeme stavať auto pre roky 2017 a 2018."

"Nechceme však hlavybôľ alebo problémy. Enstone sme už požiadali o pomerne konzervatívne riešenia a konzervatívny prístup. To isté platí o Viry. Podľa nás vieme, čo musíme robiť. Neuponáhľame nové veci, ktoré nebudú pripravené. Musíme byť opatrní," zdôraznil Cyril Abiteboul. "Ale pozor: keď povieme, že pre rok 2016 nemáme cieľ a máme len cieľ pre rok 2017, interne to nevyšle dobrú správu. Budeme mať cieľ, ale nebude to pódium a ani titul."

"Musím nasledovať plán stanovený šéfom. Na pódium musíme byť pripravení v tretej sezóne a na boj o titul v piatej," dodal Cyril Abiteboul.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Som nadšený, že môžem byť ďalší rok súčasťou organizácie NY Rangers," uviedol Hrivík
"V mojom veku môžem povedať len toľko, že táto sezóna je posledná. Avšak všetko sa uvidí na jej konci. Ja chcem hrať hokej čo najdlhšie," uviedol Kroták
HC Slovan Bratislava - Torpedo Nižnij Novgorod 3:2 (0:0, 1:1, 2:1)
Jeden z najlepších strelcov slovenskej hokejovej histórie Peter Bondra obliekal počas výlukovej sezóny 2004-05 popradský dres. O dekádu neskôr ho na seba navliekli aj jeho synovia David a Nicholas.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Talentovaný Jakubech naplno zažiaril: Nebolo to len o mne (video)
"Naši fanúšikovia sú úžasní. To, ako dokážu vycestovať za klubom je fantastické. Úžasné, niečo neopísateľné. Veľmi im ďakujeme za to, že prišli za nami v takom počte až do Viedne," nechal sa počuť mladý brankár Spartaka
foto
Tomáš Malec mieri do nórskeho Lillestrømu
„Vnímam to pozitívne, som rád, že som tu a že som sa vrátil do Nórska. Verím, že tímu pomôžem hlavne gólmi. Majú dobrý tím a v tabuľke patria rozhodne vyššie. Teším sa už na nedeľu a verím, že dostanem šancu,“ povedal šťastný Malec
foto
Chaotická druhá liga štartuje, kiežby radšej končila...
Nedá nám to, no musíme to zopakovať – Kocúrkovo ako vyšité! Nech už je tu sezóna 2017/2018, aby sa tento výsmech, pretože súčasnú druhú ligu inak nazvať nemôžeme, definitívne skončí
foto
Preview: Senica a ViOn o prvý bod, Prešov sa pokúsi streliť gól
Tretie kolo Fortuna ligy sa odohrá v troch hracích dňoch, Dunajská Streda si s Myjavou zmeria sily netradične až v utorok
 

    Magazín F1.sk

    Ferrari potvrdilo odchod Jamesa Allisona
    To, o čom sa špekulovalo už niekoľko týždňov, je napokon realita: Ferrari potvrdilo, že technický riaditeľ James Allison opúšťa Maranello. Angličan prežil veľmi ťažké obdobie, zomrela mu manželka Rebecca a dlhšie avizoval, že sa chce vrátiť domov k trom deťom.
    Martin Trenkler: Víkend na Hungaroringu
    Slovenský fotograf Martin Trenkler navštívil víkendové podujatie na Hungaroringu a my vám ponúkame pohľady na Veľkú cenu Maďarska 2016 prostredníctvom jeho objektívu.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City