Renault avizuje svoj najväčší motorový krok
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Thursday, 4. February 2016, 11:20

Najvýkonnejšiu pohonnú jednotku mal v minulom roku Mercedes, za ktorým s neveľkou stratou nasledovalo Ferrari. Horšie to už bolo s Renaultom a úplne najhoršie s Hondou, takže dve posledne menované spoločnosti potrebujú poriadne zabrať. Kompetentní z Viry-Chatillon tvrdia, že so svojim motorom dosiahli veľké pokroky.

"Otázka ale stojí tak, aké to bude v porovnaní s ostatnými," vyjadril sa výkonný riaditeľ Renaultu Sport Cyril Abiteboul pre Motorsport.com. "Pôjde o to, čo v porovnaní s nami spravili v Mercedese, Ferrari a v Honde. Pre nás to ale bude veľký krok. Bude to najväčší krok od okamihu zavedenia nových pravidiel."

Táto veta síce znie sľubne, ale nemusí nič znamenať. Predsa len Renault bol podľa niektorých vyjadrení v roku 2015 horší ako rok predtým, takže Abiteboulovo tvrdenie môže byť pomerne ľahko pravdivé a v konečnom dôsledku nemusí na trati nič znamenať.

Za vývoj motorov je v spoločnosti zodpovedný Rémi Taffin. "Pohonná jednotka, ktorú nasadíme v Melbourne, je pokračovaním práce začatej v minulom roku. Niektoré doplnky posúvajú koncept o čosi ďalej," potvrdil Francúz. "Pracujeme ale aj na iných oblastiach a v priebehu sezóny tak prídu ďalšie doladenia. Avšak už aj to, čo uvidíme v Melbourne, bude oproti koncu roka 2015 značný krok vpred. Na sezónu 2016 ale musíme pozerať ako na ukladanie základov pre 2017. Vtedy už očakávame vyzretejšie partnerstvo."

"Keď si spomenieme na rok 2015, tak v jeho závere sme predstavili niekoľko nových konceptov - pohonnú jednotku špecifikácie D. Aj keď sme v tom čase nevyužili všetky vyvinuté koncepty, testy na trati v Brazílii nám dali veľmi cenné informácie. Pracovali sme hlavne na spaľovacej komore a turbe. Takto sme chceli priniesť dodatočný výkon bez toho, aby sme kompromitovali spoľahlivosť," dodal Rémi Taffin.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Malé ihrisko, najlepší hráči a hneď v septembri. Neviem si predstaviť, ako sa človek hneď musí adaptovať na to, aby bol pripravený," myslí si Hossa
Výber Európy začne prípravu na Svetový pohár 2016 v hokeji 4. septembra v Quebecu. Na piatkovej tlačovej konferencii v Trenčíne to oznámil generálny manažér tímu Miroslav Šatan
"Som nadšený, že môžem byť ďalší rok súčasťou organizácie NY Rangers," uviedol Hrivík
"V mojom veku môžem povedať len toľko, že táto sezóna je posledná. Avšak všetko sa uvidí na jej konci. Ja chcem hrať hokej čo najdlhšie," uviedol Kroták
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
ViOn dokonale zaskočil masjtra z Trenčína! (video)
Peter Gergely: "Dôležitým momentom bol zákrok Kováča v úvode, keď chytil veľkú šancu. Počítali sme s tým, že súper mal päť ťažkých zápasov v nohách. Chceli sme to využiť"
foto
Žilina rozobrala Prešov, ten je stále bez gólu (video)
Adrián Guľa: "Chlapci hrali s vášňou, chutil im futbal, podporili ich fanúšikovia, ktorým ďakujem a uhrali čisté konto, takže gratulujem"
foto
Senica s prvou výhrou, Michalovce s prvou prehrou (video)
Miroslav Mentel: "V prvom polčase sme boli dominantnejší, išla nám hra, dali sme pekné góly. Súper bol v druhom polčase aktívnejší, hralo sa na našej polovici"
 

    Magazín F1.sk

    Ferrari potvrdilo odchod Jamesa Allisona
    To, o čom sa špekulovalo už niekoľko týždňov, je napokon realita: Ferrari potvrdilo, že technický riaditeľ James Allison opúšťa Maranello. Angličan prežil veľmi ťažké obdobie, zomrela mu manželka Rebecca a dlhšie avizoval, že sa chce vrátiť domov k trom deťom.
    Martin Trenkler: Víkend na Hungaroringu
    Slovenský fotograf Martin Trenkler navštívil víkendové podujatie na Hungaroringu a my vám ponúkame pohľady na Veľkú cenu Maďarska 2016 prostredníctvom jeho objektívu.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City