Prost tvrdí, že Renault na rozdiel od Mercedesu nepotrebuje titul
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Pondelok, 8. február 2016, 15:16

Alain Prost dlhé roky spolupracuje s Renaultom a dalo sa predpokladať, že automobilka mu dá pozíciu aj pri formulovaní svojho nového formulového tímu. Napokon sa tak ale nestalo a ostáva pôsobiť len v pozícii veľvyslanca značky, pričom možno bude mať bližšie k Formule E ako k Formule 1. V F1 však získal štyri majstrovské tituly a jej vývoj naďalej pozorne sleduje.

"Vráťme sa o pár rokov späť, kedy mali všetci výrobcovia automobilov viac-menej rovnaký motor," odpovedal Prost na otázku Auto Motor und Sportu či Formula 1 potrebuje hybridnú techniku. "Automobilové spoločnosti následne povedali, že ak nebudú môcť ukázať svoje kompetencie v oblastiach, ktoré sú relevantné na automobilovom trhu, odídu. Chceli dokázať, že sú lepšie ako konkurencia. Mnohí sa teraz sťažujú na dominanciu Mercedesu, ale buďme úprimní: odviedli najlepšiu prácu a zaslúžia si víťaziť. Vo Formule 1 niekedy musíte akceptovať, že niekto iný je lepší."

"Viem, že mnohí fanúšikovia si želajú návrat éry V8, ale to by bol nesprávny signál. Formula 1 musí ukazovať nové technológie. Azda je možné dosiahnuť kompromis medzi tým, čo si želajú fanúšikovia a čo chcú alebo potrebujú výrobcovia. Potrebujeme nové pravidlá, ale nie len v jednej oblasti. Musí ísť o celkový koncept auta, motoru a pravidiel. Ak by sme zmenili len motor, bolo by to nebezpečné. Jeden týždeň sa hádame o motoroch, druhý o pneumatikách, tretí o autách. Takto to nejde. Musíme pracovať na balíku ako celku," skonštatoval Francúz.

Renault bude v F1 v pozícii továrenského tímu pôsobiť tretíkrát. V priebehu troch rokov by chcel bojovať o pódiá a v priebehu piatich o titul. "Prvýkrát máme plnú podporu vedenia," pripomenul Alain Prost. "Vedenie stojí za projektom; na prvom mieste náš prezident Carlos Ghosn. Pri prezentácii ste mohli vidieť, ako veľmi sa s projektom zžil. V minulosti to takto nebolo. Ani keď bol Renault majstrom sveta. V posledných dvoch mesiacoch som na tom tvrdo pracoval. Nemalo by význam pustiť sa do takéhoto dobrodružstva, ak by neťahali všetci za jeden koniec povrazu. Máme pripravený aj celkový plán. Všetky divízie Renaultu v jednotlivých krajinách to podporujú, marketing je na to nastavený. Máme logický športový program s prepojením na sériovú výrobu."

Zaujímavé slová padli po otázke, čo sa stane, ak Renault nezíska titul. "Pre Renault nie je nevyhnutné byť majstrom sveta," zdôraznil Prost. "Musíme však mať na to, aby sme bojovali o špičku. Ľudia po celom svete musia mať pocit, že Renault je top-tím. Pre Mercedes alebo Audi je víťazenie omnoho dôležitejšie. Ide im len o to. Pre nás je majstrovský titul len bonus."

"Máme pripravený deväťročný plán a každý v tejto firme o tom vie. Nie je možné, aby sme v tomto roku jazdili vpredu. Každý pozná minuloročný osud stajne. Musíme do toho investovať veľké množstvo práce a všetko opäť postaviť na nohy. Ľuďom nechceme klamať. Hlavne začiatok sezóny bude ťažký. Čaká nás vývojový proces, ktorý potrvá dva či tri roky. Musíme byť trpezliví a aj takí budeme. Otázka však stojí aj tak, či s nami budú mať trpezlivosť i médiá a verejnosť. Preto je hlavne teraz na začiatku správna komunikácia mimoriadne dôležitá," dodal Alain Prost.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

„Bol som prekvapený, koľko ich došlo až sem na Slovensko. Veľmi si to tu užívajú a aj sa ma pýtali, ako je možné, že vo Švédsku stojí pivo osem eur a tu euro,“ pousmial sa Libor Hudáček.
Miloš Říha: "Druhý zápas po sebe vonku, druhá prehra. Začiatok sme prespali, urobili sme niekoľko chýb, po ktorých sme inkasovali"
"Som rád, že nám vyšiel vstup do sezóny a že si chalani obhájili svoje miesta. Bol to ťažký zápas proti silnému súperovi, ktorý má za sebou viac odohratých duelov. V niektorých momentoch to bolo aj cítiť," povedal Cíger
Málo vídaný obrat v podaní hokejistov HC Košice na ľade Linzu oživil postupovú šancu slovenského tímu zo skupinovej fázy Ligy majstrov. Keď už sa zdalo, že táto šanca pomaličky vyhasína, zodvihol z ľadu bojovú zástavu Marek Bartánus
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Trenčín si zlepšil renomé, no zázrak sa nekoná
Martin Ševela: "Výkon bol naozaj výborný a sympatický. Nemusíme sa zaň hanbiť. Hráčom som povedal, že ideme na víťazstvo a to sme splnili"
foto
Dunajská Streda stále posledná, so Senicou len bezgólová remíza (video)
Krisztián Németh: "Mali sme osemnásť striel, ale v súčasnosti nám nepadá. Sme sklamaní, stratili sme dôležité body"
foto
Stoch gólom pomohol Fenerbahce k výhre, postúpil aj Liberec (video)
Výsledky odvetných zápasov play off Európskej ligy 2016/2017
foto
Obhajca Real Madrid v skupine i proti BVB, Hamšíkov Neapol má Benficu
Thomas Tuchel: "Hrať proti Realu je už pre Dortmund takpovediac klasika. Tešíme sa na obhajcu titulu"
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Najlepšie vyjadrenia Enza Ferrariho (ANKETA)
    "Pretekárske autá nie sú krásne ani škaredé. Krásnymi sa stanú vtedy, keď vyhrajú," povedal kedysi Ferrari.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hľadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš ľuďom prezradiť, že šéfuješ bordelu. Musíš predstierať, že je to hotel a bordel prevádzkovať v pivnici."
    Lauda a jeho lekár spomínajú na osudný rok 1976
    "Raz som bol taký slabý, že som sa videl padať dozadu do hlbokej diery. Cítil som teplo a pomyslel som si: Teraz zomieraš! Ja som však nechcel zomrieť, chcel som žiť. A preto som bojoval," hovorí Niki Lauda.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 22 ms. :: Country :: Region :: City