Prost tvrdí, že Renault na rozdiel od Mercedesu nepotrebuje titul
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Pondelok, 8. február 2016, 15:16

Alain Prost dlhé roky spolupracuje s Renaultom a dalo sa predpokladať, že automobilka mu dá pozíciu aj pri formulovaní svojho nového formulového tímu. Napokon sa tak ale nestalo a ostáva pôsobiť len v pozícii veľvyslanca značky, pričom možno bude mať bližšie k Formule E ako k Formule 1. V F1 však získal štyri majstrovské tituly a jej vývoj naďalej pozorne sleduje.

"Vráťme sa o pár rokov späť, kedy mali všetci výrobcovia automobilov viac-menej rovnaký motor," odpovedal Prost na otázku Auto Motor und Sportu či Formula 1 potrebuje hybridnú techniku. "Automobilové spoločnosti následne povedali, že ak nebudú môcť ukázať svoje kompetencie v oblastiach, ktoré sú relevantné na automobilovom trhu, odídu. Chceli dokázať, že sú lepšie ako konkurencia. Mnohí sa teraz sťažujú na dominanciu Mercedesu, ale buďme úprimní: odviedli najlepšiu prácu a zaslúžia si víťaziť. Vo Formule 1 niekedy musíte akceptovať, že niekto iný je lepší."

"Viem, že mnohí fanúšikovia si želajú návrat éry V8, ale to by bol nesprávny signál. Formula 1 musí ukazovať nové technológie. Azda je možné dosiahnuť kompromis medzi tým, čo si želajú fanúšikovia a čo chcú alebo potrebujú výrobcovia. Potrebujeme nové pravidlá, ale nie len v jednej oblasti. Musí ísť o celkový koncept auta, motoru a pravidiel. Ak by sme zmenili len motor, bolo by to nebezpečné. Jeden týždeň sa hádame o motoroch, druhý o pneumatikách, tretí o autách. Takto to nejde. Musíme pracovať na balíku ako celku," skonštatoval Francúz.

Renault bude v F1 v pozícii továrenského tímu pôsobiť tretíkrát. V priebehu troch rokov by chcel bojovať o pódiá a v priebehu piatich o titul. "Prvýkrát máme plnú podporu vedenia," pripomenul Alain Prost. "Vedenie stojí za projektom; na prvom mieste náš prezident Carlos Ghosn. Pri prezentácii ste mohli vidieť, ako veľmi sa s projektom zžil. V minulosti to takto nebolo. Ani keď bol Renault majstrom sveta. V posledných dvoch mesiacoch som na tom tvrdo pracoval. Nemalo by význam pustiť sa do takéhoto dobrodružstva, ak by neťahali všetci za jeden koniec povrazu. Máme pripravený aj celkový plán. Všetky divízie Renaultu v jednotlivých krajinách to podporujú, marketing je na to nastavený. Máme logický športový program s prepojením na sériovú výrobu."

Zaujímavé slová padli po otázke, čo sa stane, ak Renault nezíska titul. "Pre Renault nie je nevyhnutné byť majstrom sveta," zdôraznil Prost. "Musíme však mať na to, aby sme bojovali o špičku. Ľudia po celom svete musia mať pocit, že Renault je top-tím. Pre Mercedes alebo Audi je víťazenie omnoho dôležitejšie. Ide im len o to. Pre nás je majstrovský titul len bonus."

"Máme pripravený deväťročný plán a každý v tejto firme o tom vie. Nie je možné, aby sme v tomto roku jazdili vpredu. Každý pozná minuloročný osud stajne. Musíme do toho investovať veľké množstvo práce a všetko opäť postaviť na nohy. Ľuďom nechceme klamať. Hlavne začiatok sezóny bude ťažký. Čaká nás vývojový proces, ktorý potrvá dva či tri roky. Musíme byť trpezliví a aj takí budeme. Otázka však stojí aj tak, či s nami budú mať trpezlivosť i médiá a verejnosť. Preto je hlavne teraz na začiatku správna komunikácia mimoriadne dôležitá," dodal Alain Prost.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Dva zápasy siedmeho kola Tipsport ligy majú jasných favoritov. V Košiciach i Nitre sa očakávajú jasné záležitosti domácich.
Kanadskí hokejisti postúpili do finále Svetového pohára v Toronte. V noci na nedeľu potvrdili úlohu najväčšieho favorita turnaja a v dramatickom prvom semifinále vyradili Rusko po triumfe 5:3.
Miloš Říha: "Som rád, že sme dnes vyhrali. Myslím, že zaslúžene. Hrali sme trpezlivo, disciplinovane až do konca zápasu. Mrzí ma veľa vylúčení"
Zvolenskí hokejisti nastupovali na zápas proti Košiciam už bez trojice Michal Juraško, Juraj Jurík, Denis Rehák a keď prehrávali po dvanástich minútach o dva góly, zdalo sa, že nimi stredajšie udalosti poriadne otriasli.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Tourého agent priostruje: Guardiola stojí ako človek za h***o
"Dobre, Guardiola vyhral nejaké zápasy v tejto sezóne, takže všetci vidia len jeho fantastický futbal. Ale jeho osobnosť nie je ani náhodou skvelá. Opakujem správu, ktorá sa šíri z Barcelony a Bayernu. Veľa ľudí ho neznáša," odkazuje Seluk
foto
Majster porazil vicemajstra, Kleščík: Zdvihne nám to sebavedomie (video)
„Konečne sme mali aj my troška šťastia. V závere nám síce pri Kubíkovej šanci zatrnulo, ale všetko skvele vyriešil Šemrinec,“ tešil sa kapitán Peter Kleščík
foto
Keby mohol rozhodca striedať... (video)
„Aj rozhodca má právo na zlý deň. Keby to bolo možné, ja by som ho vystriedal možno v piatej minúte, Miro Mentel v ôsmej,“ povedal po zápase Karhan
foto
Žilina zdolala ViOn, hororové zranenie Pečovského! (video)
Adrián Guľa: "Mužstvo ukázalo silu aj po vynútených striedaniach Pečovského a Mazáňa. Z víťazstva sa samozrejme tešíme, ale dnes nám chýba tá emócia ako inokedy"
 

    Magazín F1.sk

    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.
    Bude to už len horšie
    "Zavádzanie "červených zón" pre fotografov začalo dávno, no z roka na rok je to horšie a horšie. Protestovať nepomôže, každý sa bojí o svoju akreditáciu," píše Martin Trenkler.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 402 ms. :: Country :: Region :: City