Prost tvrdí, že Renault na rozdiel od Mercedesu nepotrebuje titul
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Pondelok, 8. február 2016, 15:16

Alain Prost dlhé roky spolupracuje s Renaultom a dalo sa predpokladať, že automobilka mu dá pozíciu aj pri formulovaní svojho nového formulového tímu. Napokon sa tak ale nestalo a ostáva pôsobiť len v pozícii veľvyslanca značky, pričom možno bude mať bližšie k Formule E ako k Formule 1. V F1 však získal štyri majstrovské tituly a jej vývoj naďalej pozorne sleduje.

"Vráťme sa o pár rokov späť, kedy mali všetci výrobcovia automobilov viac-menej rovnaký motor," odpovedal Prost na otázku Auto Motor und Sportu či Formula 1 potrebuje hybridnú techniku. "Automobilové spoločnosti následne povedali, že ak nebudú môcť ukázať svoje kompetencie v oblastiach, ktoré sú relevantné na automobilovom trhu, odídu. Chceli dokázať, že sú lepšie ako konkurencia. Mnohí sa teraz sťažujú na dominanciu Mercedesu, ale buďme úprimní: odviedli najlepšiu prácu a zaslúžia si víťaziť. Vo Formule 1 niekedy musíte akceptovať, že niekto iný je lepší."

"Viem, že mnohí fanúšikovia si želajú návrat éry V8, ale to by bol nesprávny signál. Formula 1 musí ukazovať nové technológie. Azda je možné dosiahnuť kompromis medzi tým, čo si želajú fanúšikovia a čo chcú alebo potrebujú výrobcovia. Potrebujeme nové pravidlá, ale nie len v jednej oblasti. Musí ísť o celkový koncept auta, motoru a pravidiel. Ak by sme zmenili len motor, bolo by to nebezpečné. Jeden týždeň sa hádame o motoroch, druhý o pneumatikách, tretí o autách. Takto to nejde. Musíme pracovať na balíku ako celku," skonštatoval Francúz.

Renault bude v F1 v pozícii továrenského tímu pôsobiť tretíkrát. V priebehu troch rokov by chcel bojovať o pódiá a v priebehu piatich o titul. "Prvýkrát máme plnú podporu vedenia," pripomenul Alain Prost. "Vedenie stojí za projektom; na prvom mieste náš prezident Carlos Ghosn. Pri prezentácii ste mohli vidieť, ako veľmi sa s projektom zžil. V minulosti to takto nebolo. Ani keď bol Renault majstrom sveta. V posledných dvoch mesiacoch som na tom tvrdo pracoval. Nemalo by význam pustiť sa do takéhoto dobrodružstva, ak by neťahali všetci za jeden koniec povrazu. Máme pripravený aj celkový plán. Všetky divízie Renaultu v jednotlivých krajinách to podporujú, marketing je na to nastavený. Máme logický športový program s prepojením na sériovú výrobu."

Zaujímavé slová padli po otázke, čo sa stane, ak Renault nezíska titul. "Pre Renault nie je nevyhnutné byť majstrom sveta," zdôraznil Prost. "Musíme však mať na to, aby sme bojovali o špičku. Ľudia po celom svete musia mať pocit, že Renault je top-tím. Pre Mercedes alebo Audi je víťazenie omnoho dôležitejšie. Ide im len o to. Pre nás je majstrovský titul len bonus."

"Máme pripravený deväťročný plán a každý v tejto firme o tom vie. Nie je možné, aby sme v tomto roku jazdili vpredu. Každý pozná minuloročný osud stajne. Musíme do toho investovať veľké množstvo práce a všetko opäť postaviť na nohy. Ľuďom nechceme klamať. Hlavne začiatok sezóny bude ťažký. Čaká nás vývojový proces, ktorý potrvá dva či tri roky. Musíme byť trpezliví a aj takí budeme. Otázka však stojí aj tak, či s nami budú mať trpezlivosť i médiá a verejnosť. Preto je hlavne teraz na začiatku správna komunikácia mimoriadne dôležitá," dodal Alain Prost.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Ostro sledovaný duel medzi majstrovskou Nitrou a Košicami ponúkol divákom všetko, čo by mal pravý šláger obsahovať.
"Veríme, že ide len o prechodný jav. Potrebujeme sa dať ako tím rýchlo dohromady a vrátiť sa na víťaznú cestu," uvedomuje si najproduktívnejší hráč Tipsport ligy Tomáš Surový.
Výsledky večerných /nočných/ zápasov NHL
Kopecký: „Sme v situácii, keď už nesmieme odchádzať s prázdnymi rukami. Či už to bude jeden, dva či tri body, musíme ich hromadiť. Najlepšie už v Bielorusku, potom po zvyšok tripu a najmä v desaťzápasovej domácej sérii...“
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Derby chýbali fanúšikovia i srdce, Mikovič: Zažil som iný Slovan (video)
„Tréner mi pred stretnutím posielal videá predchádzajúcich penált Slovana. Vedel som, kam Priskin kopal tie ostatné. Na základe toho som sa rozhodol a, samozrejme, mal som i šťastie,“ opísal možno kľúčový moment gólman Jakubech
foto
Šulla: Tiež by ste nechodili bez peňazí do práce s radosťou
"Sľúbili nám, že vždy, keď budú mať peniaze, tak nám ich po častiach pošlú. Stále čakáme, uvidíme, ako to dopadne do konca roka," povedal Šulla
foto
V Michalovciach sa hrať nebude
Posledný zápas 18. kola Fortuna ligy medzi MFK Zemplín Michalovce a MFK Ružomberok sa pre nespôsobilý terén neodohrá v plánovanom termíne v nedeľu 4. decembra
foto
„Dedo“ odišiel na večný odpočinok
"Rokovali sme s riaditeľom NTC Poprad. Zatiaľ všetko smeruje k tomu, že sa dohodneme a na jar budeme mať domovský stánok pod Tatrami," prezradil generálny manažér zelenobielych Marek Trávniček
 

    Magazín F1.sk

    Šéfovia tímov zvolili za najlepšieho jazdca Hamiltona, druhý skončil Verstappen!
    Šéfovia jednotlivých tímov Formuly 1 zvolili vo výročnej ankete Autosportu za najlepšieho jazdca Lewisa Hamiltona. Na druhom mieste sa objavilo meno rastúcej hviezdy Maxa Verstappena, nový majster sveta Nico Rosberg skončil až tretí.
    Fotogaléria: Ferrari, Mercedes a Red Bull naposledy preverili vyvíjané pneumatiky
    Ferrari v utorok nasadilo Kimiho Räikkönena, Mercedes do auta posadil Lewisa Hamiltona a neskôr Pascala Wehrleina, v Red Bulle by mali alternovať Daniel Ricciardo a Max Verstappen.
    FIA potvrdila finálny kalendár pre rok 2017
    Formula 1 sa vďaka aktuálnemu kroku vyhne termínovej kolízii s 24-hodinovkou v Le Mans a Veľká cena Európy v Baku bude posunutá o sedem dní. Ideálne je to aj z toho pohľadu, že z Kanady sa zástupcovia tímov nebudú musieť náhliť.
    Nico Rosberg sa svojim rodičom poďakoval dojímavým videom
    Nico Rosberg pri príležitosti získania majstrovského titulu uverejnil aj dojímavé video s komentárom "Danke Mama und Papa ❤❤", ktoré hovorí za všetko.
    Pirelli predstavilo pneumatiky pre rok 2017: To sú gumiská...
    "Dostali sme jasné ciele: autá by mali byť na okruhu v Barcelone oproti minulému roku o štyri až päť sekúnd na kolo rýchlejšie," pripomenul športový šéf Pirelli Paul Hembery.
    Najmilší rozhovor Lewisa Hamiltona: Odpovede na otázky malej Chloe
    Jazdci F1 si počas svojej kariéry odbijú množstvo rozhovorov, ktoré väčšinou vyzerajú takmer úplne rovnako. Mercedes sa však rozhodol pripraviť Lewisovi Hamiltonovi milý rozhovor s otázkami, na ktoré neodpovedá každý deň.
    Aki Hintsa: Formula 1 je najfascinujúcejším laboratóriom
    Aki Hintsa sa v priebehu minulého roku dozvedel, že jeho zdravotný stav je veľmi vážny. Ničila ho postupujúca rakovina a podľa lekárov mu ostávali posledné dva mesiace života. Toto obdobie napokon natiahol na viac ako rok, no mocnejšiemu živlu sa neubránil. Zomrel v utorok 15. novembra 2016.

    Archív správ

    December 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 31  

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 74 ms. :: Country :: Region :: City