Ghosn o dominancii Mercedesu: Nič netrvá večne
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Pondelok, 8. február 2016, 16:45

Šéf koncernu Renault Carlos Ghosn sa pomerne výrazne postavil za formulový projekt tejto značky, aj keď v minulosti nezvykol javiť veľký záujem o kráľovskú motoristickú triedu. Francúzska spoločnosť ale pripravila veľmi zaujímavý projekt a to, čo sa naučí v sériách Formula 1 a Formula E, plánuje intenzívne využívať aj pri výrobe cestných automobilov.

Ghosn chce uspieť, ale ako zdôraznil, o veciach v rámci tímu neplánuje rozhodovať. "Jazdcov nebudem vyberať," skonštatoval Ghosn, ktorého slová priniesla stránka Motorsport.com. "Jedna z podmienok, ktorú chcem zdôrazniť je tá, že chcem, aby bol šéf tímu zodpovedný za výsledky. A ak chcem, aby bol za ne zodpovedný, tak musí rozhodovať o technológii, pilotoch a podobne. Nechcem, aby mi napokon povedal, že to nemohol spraviť, pretože ja som vybral jazdcov. Vyberá si všetko čo potrebuje a čo je podľa neho nutné pre konkurencieschopnosť. To je všetko čo chcem."

Vedenie automobilky chce v priebehu troch rokov získavať pódiá a v priebehu piatich sezón bojovať o titul. "Jedna z príčin, pre ktorú si dávame dostatok času je tá, že chceme pevný progres. To znamená, že po kroku vpred musí nasledovať ďalší krok vpred a nie dva kroky vzad. Preto našim ľuďom dávam čas na postavenie veľmi silného tímu so silnou technológiou, silným motorom, silným autom a dobrými jazdcami. Hovoríme o silnom marketingovom snažení, v rámci ktorého potrvá naša ofenzíva mnoho rokov. Nie je to teda len o tom, aby auto fungovalo jeden rok a potom sa prepadneme. Je to o tom, aby sme vždy boli konkurencieschopní."

V súčasnosti v F1 dominuje Mercedes, ale to sa môže čoskoro zmeniť. "Pred troma rokmi platilo, že Red Bull dominoval päť rokov. Každý sa pýtal 'Bože môj, čo sa to deje?' Ale prišla zmena. A zmeny tu budú aj naďalej. Napokon je to všetko o technológii, ľuďoch, jazdcoch, tréneroch, technikoch. Nečakajte, že niečo potrvá večne. Všetko má svoj začiatok i koniec," dodal Carlos Ghosn, ktorý by bol rád, ak by Mercedes z trónu zosadilo práve jeho zoskupenie.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

HC Slovan Bratislava - Torpedo Nižnij Novgorod 3:2 (0:0, 1:1, 2:1)
Jeden z najlepších strelcov slovenskej hokejovej histórie Peter Bondra obliekal počas výlukovej sezóny 2004-05 popradský dres. O dekádu neskôr ho na seba navliekli aj jeho synovia David a Nicholas.
V Severnej Amerike bežná prax, na Slovensku novinka. V Poprade sa rozhodli doplniť základ svojho tímu pre nové sezóny o hokejistov, ktorých vyselektuje predsezónny skúšobný kemp. Záujem o pôsobenie v tíme Kamzíkov prekonal očakávania.
"Niekedy musí nastať aj obmena kádra, takže uvidíme ako to bude šliapať v príprave a podľa toho sa rozhodneme kto zostane a kto odíde z hráčov na skúške, respektíve z našich odchovancov," uviedol Turek
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Dúbravka v Liberci, Pogba sa údajne dohodol s "diablami", Bonucci zostane v Juventuse
Prestupové špekulácie dňa (štvrtok, 28. júl 2016)
foto
Chovan si nepripúšťal dôležitosť zápasu: Je len polčas, chceme postúpiť! (video)
„O tom, že pôjdem do brány, som sa dozvedel až na príprave v deň zápasu. Mám dvadsať rokov, chytať v takom veku v pohárovej Európe je veľká vec. Som za to rád,“ povedal po zápase rodák z Partizánskeho
foto
Rekord je vraj na svete, Pogba do Man United, agent dostane dvadsať miliónov!
Juventus dostane za 23-ročného Pogbu 92 miliónov britských libier, ďalších dvadsať miliónov poputuje jeho agentovi Minovi Raiolovi
foto
Trenčín nevyužil šance a prehral, Ševela: Všetko je otvorené
"Vieme, že Legia je väčší klub ako my, ale to nič neznamená. V odvete sa pokúsime vyhrať a zabojovať o postup," uviedol Bero
 

    Magazín F1.sk

    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.
    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City