Ghosn o dominancii Mercedesu: Nič netrvá večne
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Pondelok, 8. február 2016, 16:45

Šéf koncernu Renault Carlos Ghosn sa pomerne výrazne postavil za formulový projekt tejto značky, aj keď v minulosti nezvykol javiť veľký záujem o kráľovskú motoristickú triedu. Francúzska spoločnosť ale pripravila veľmi zaujímavý projekt a to, čo sa naučí v sériách Formula 1 a Formula E, plánuje intenzívne využívať aj pri výrobe cestných automobilov.

Ghosn chce uspieť, ale ako zdôraznil, o veciach v rámci tímu neplánuje rozhodovať. "Jazdcov nebudem vyberať," skonštatoval Ghosn, ktorého slová priniesla stránka Motorsport.com. "Jedna z podmienok, ktorú chcem zdôrazniť je tá, že chcem, aby bol šéf tímu zodpovedný za výsledky. A ak chcem, aby bol za ne zodpovedný, tak musí rozhodovať o technológii, pilotoch a podobne. Nechcem, aby mi napokon povedal, že to nemohol spraviť, pretože ja som vybral jazdcov. Vyberá si všetko čo potrebuje a čo je podľa neho nutné pre konkurencieschopnosť. To je všetko čo chcem."

Vedenie automobilky chce v priebehu troch rokov získavať pódiá a v priebehu piatich sezón bojovať o titul. "Jedna z príčin, pre ktorú si dávame dostatok času je tá, že chceme pevný progres. To znamená, že po kroku vpred musí nasledovať ďalší krok vpred a nie dva kroky vzad. Preto našim ľuďom dávam čas na postavenie veľmi silného tímu so silnou technológiou, silným motorom, silným autom a dobrými jazdcami. Hovoríme o silnom marketingovom snažení, v rámci ktorého potrvá naša ofenzíva mnoho rokov. Nie je to teda len o tom, aby auto fungovalo jeden rok a potom sa prepadneme. Je to o tom, aby sme vždy boli konkurencieschopní."

V súčasnosti v F1 dominuje Mercedes, ale to sa môže čoskoro zmeniť. "Pred troma rokmi platilo, že Red Bull dominoval päť rokov. Každý sa pýtal 'Bože môj, čo sa to deje?' Ale prišla zmena. A zmeny tu budú aj naďalej. Napokon je to všetko o technológii, ľuďoch, jazdcoch, tréneroch, technikoch. Nečakajte, že niečo potrvá večne. Všetko má svoj začiatok i koniec," dodal Carlos Ghosn, ktorý by bol rád, ak by Mercedes z trónu zosadilo práve jeho zoskupenie.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Výsledky zápasov ôsmeho kola prvej ligy
"Momentálne sme veľmi nahnevaní, čo je dobrá vec. Zároveň sme sebavedomí z toho, čo sme dnes videli, čo však ešte zvyšuje našu frustráciu. Som presvedčený, že v druhom finálovom dueli zabojujeme viac," odkázal tréner Krueger
Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "tešiť" na otcovské výčitky.
"Vzhľadom na nepresvedčivé výkony sa vedenie klubu okamžite rozhodlo prerušiť spoluprácu s pánom Chudým," potvrdil generálny manažér Michal Tóth
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Neapol vedie vďaka Hamšíkovi nad Benficou
Polčasové sumáre stredajších zápasov druhého kola Ligy majstrov
foto
VIDEO: Poprad povedie František Šturma: Máme vysoké ciele
Niekdajší kouč MFK Zemplín Michalovce nahradil na lavičke odvolaného Pavla Mlynára, ktorý vo funkcii skončil po remíze s Lokomotívou Košice v Družstevnej pri Hornáde
 

    Magazín F1.sk

    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City