Pedro de la Rosa: Ďakujem McLarenu
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Utorok, 9. február 2016, 11:31

Len nedávno sme vám priniesli článok o tom, ako sa Pedro de la Rosa dostal do McLarenu (čítaj TU!). V blogu pre oficiálnu stránku McLarenu sa venoval rokovaniam s členmi tímu a testovacej práci, no to nebolo všetko, čo so stajňou zažil. V pokračovaní svojho rozprávania sa venoval aj súťažným príležitostiam, ktorých sa vo Wokingu dočkal.

"Vlastne som si nikdy nemyslel, že dostanem šancu súťažiť - až ma o to požiadali v Bahrajne 2005, kedy sa Juan Pablo (Montoya, pozn. red.) zranil," zaspomínal si de la Rosa. "Alex (Wurz - pozn. red.) sa do auta nepomestil, pretože bolo postavené na Kimiho (Räikkönena, pozn. red.) a Juana Pabla. Mal problém s hasiacim prístrojom, ktorý mu narážal do lakťa. Všetko by bolo nutné predizajnovať, takže som dostal šancu. No a tieto preteky pre mňa boli fakt dobré. Kvalifikácia bola vtedy zložená z dvoch častí a keď niekto neabsolvoval predchádzajúce preteky, musel prísť na trať ako prvý. Musel som sa teda predstaviť na nevyjazdenom okruhu. Kimiho som však v kvalifikácii aj tak zdolal, skončil som ôsmy. On bol o miesto za mnou. V pretekoch som nakoniec skončil piaty a zaznamenal som najrýchlejšie kolo."

Barcelončan má pocit, že po tomto vystúpení sa zmenil názor tímu na jeho schopnosti. "Práve preto som v roku 2006 po odchode Juana Pabla dostal príležitosť nahradiť ho. Bol to prvý rok motorov V8 a Mercedes výkonnostne zaostával. Najlepšie sme na tom boli v Monaku a v Maďarsku, kde nešlo o výkon. Auto bolo ale fajn a myslím si, že mi to išlo celkom dobre. Druhé miesto z Maďarska bolo fantastické a niekedy som si s inžiniermi o tom aj zažartoval, pretože sme mohli vyhrať. Keď Kimi havaroval, tak na trať prišlo safety car a museli sme prísť do boxov. Dali mi palivo až do konca, ale potom prestalo pršať, trať preschla a potreboval som prezuť na gumy do sucha. Ale už som mal palivo na celý stint. Jenson bol s Hondou doslova nikde, ale vďaka safety caru sa vrátil do hry a vyhral. Získal som však pódium, čo bolo fantastické. To nám už nikto nevezme."

De la Rosu s odstupom času mrzí skutočnosť, že tím ho potvrdzoval len víkend po víkende. Nedal mu vopred vedieť, že bude nastupovať pravidelne. "Bolo to obdobie kedy Lewis (Hamilton, pozn. red.) viedol v GP2 a veľa sa špekulovalo o tom, že nastúpi miesto mňa," pripomenul Pedro. "Táto situácia sa mi pochopiteľne nepozdávala. Pre svoj tím nakoniec vždy odvediete maximum, no v určitom okamihu som bol pod príliš veľkým tlakom. Cítil som, že inak už do auta v ďalšom podujatí nezasadnem. Podľa mňa som to na trati potom preháňal. Tušil som, že Lewis ma nahradí. Napokon som to ale zvládol až do posledných pretekov v Brazílii, no mohlo to byť aj lepšie."

Hamilton dostal pre rok 2007 súťažné miesto, no jeho predchodcu to nesklamalo. Bol šampiónom GP2 a dalo sa to pochopiť. Jeho kolegom bol Fernando Alonso: čerstvý dvojnásobný majster sveta. "Moje najväčšie sklamanie prišlo v roku 2008. Až do konca sezóny 2007, kedy Fernando z tímu odišiel, existovala veľká šanca na to, že budem partnerom Lewisa. Tím však potom na poslednú sekundu vzal Heikkiho Kovalainena. To ma riadne prekvapilo a bol to mínus mojej kariéry. Myslel som si, že to miesto dostanem. Dokonca som sa pre Rona (Dennisa, pozn. red.) aj ostrihal celkom na krátko, ale nepomohlo to!"

"Ale záver sezóny 2008 patrí medzi vrcholy mojej kariéry v McLarene. Po sklamaní z roku 2007, kedy nám titul ušiel o jeden bod, bolo fantastické vidieť Lewisa vyhrať po dramatickom finále sezóny v Brazílii. Bol to neuveriteľný moment. Istým spôsobom som to cítil tak, akoby som jazdil s autom. Preteky som komentoval pre španielsku televíziu a v poslednom kole som ani nehovoril, pretože som bol taký nervózny!" pripomenul de la Rosa, ktorému McLaren v roku 2010 umožnil hosťovať v tíme Sauber: "Mohli ma zablokovať, ale nespravili tak. Ak by povedali, že mám ostať, ostal by som. Bol som k ním mimoriadne lojálny a rovnako aj oni ku mne."

"V roku 2011 som sa potom vrátil. V tom okamihu však začali byť počty testovacích dní čoraz limitovanejšie a omnoho dôležitejší začal byť simulátor. V závere sezóny som potom Ronovi povedal, že odídem do HRT. On podľa mňa ani nevedel, že ten tím existuje!" zasmial sa Pedro de la Rosa, ktorý je podľa vlastných slov na dlhodobé zotrvanie v McLarene mimoriadne hrdý: "Mohol som pracovať s fantastickými mechanikmi a inžiniermi. Od skvelých jazdcov ako Fernando, Lewis, Kimi, Juan Pablo a DC sa navyše vždy viete niečo naučiť. A aj od Alexa. Veľa som sa od neho naučil a je to môj skvelý kamarát a človek, ktorého fakt rešpektujem."

"Na moje obdobie strávené v McLarene mám fantastické spomienky. Keď si spomeniem na to, že v roku 2008 som nedostal miesto, alebo keď ma v roku 2005 po Bahrajne nahradil Alex, tak som bol pochopiteľne poriadne nahnevaný! Ale keď sa poobhliadnem, nemám s tým problém. Vnímam to celkom uvoľnene. Môžem povedať len jedno: Ďakujem McLarenu. Dnes som omnoho kompletnejší pretekár a omnoho kompletnejšia osoba, ako som bol v roku 2003," dodal Pedro de la Rosa.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Milan Staš: "Zápas sme prehrali už v prvej tretine, keď to, čo sme si povedali, zostalo iba v šatni. Pohodlné vedenie domácich 3:0 bolo ťažké otočiť"
"Životná úroveň je tu vysoká, no ľudia sú zároveň veľmi priateľskí. Ak niečo potrebujete, tak vám to darujú," hovorí zo svojej osobnej skúsenosti Roman Karaffa
"Po dvoch tretinách za bezgólového stavu sme si v šatni povedali, že od začiatku záverečného dejstva do toho naplno vletíme s cieľom získať dva body. Myslím, že sme odviedli skvelú prácu," povedal Halák po 40. shutoute v kariére
Výsledky zápasov 28. kola Budiš prvej hokejovej ligy
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Aguero vs. Costa: súboj najlepších strelcov
Celá futbalová verejnosť, nielen v Anglicku, je plná očakávaní pred blížiacim sa šlágrom. Proti sebe sa postavia dva tímy z čela tabuľky
foto
VIDEO: Najbizarnejšie "vylúčenie" v histórii
Ťažko polemizovať, či to bola náhoda, alebo nie. Pravdou je, že sa už zdalo, že lopta vyjde za bránkovú čiarku, no nestalo sa tak. A faktom je, že mladý podávač lôpt je fanúšikom domáceho celku
foto
Tréner Švédov: Slováci veľkou neznámou, teším sa na žltú stenu
"Víťaz otváracieho stretnutia získa veľkú šancu na postup do semifinále. Mám rád slovenský futbal, žije sa tam týmto športom," prezradil o Slovensku legendárny Zbigniew Boniek
foto
VIDEO: Trnavčania sa vyjadrili k stavu trávnika
"Dlhodobo nespĺňa kritéria kvality hracej plochy so štyrmi hviezdičkami. Trávnik má nízku hodnotu šmykovej pevnosti a hĺbku zakorenenia celého koreňového profilu," konštatoval športovo - technický riaditeľ City Areny Branislav Kriška
 

    Magazín F1.sk

    Šéfovia tímov zvolili za najlepšieho jazdca Hamiltona, druhý skončil Verstappen!
    Šéfovia jednotlivých tímov Formuly 1 zvolili vo výročnej ankete Autosportu za najlepšieho jazdca Lewisa Hamiltona. Na druhom mieste sa objavilo meno rastúcej hviezdy Maxa Verstappena, nový majster sveta Nico Rosberg skončil až tretí.
    Fotogaléria: Ferrari, Mercedes a Red Bull naposledy preverili vyvíjané pneumatiky
    Ferrari v utorok nasadilo Kimiho Räikkönena, Mercedes do auta posadil Lewisa Hamiltona a neskôr Pascala Wehrleina, v Red Bulle by mali alternovať Daniel Ricciardo a Max Verstappen.
    FIA potvrdila finálny kalendár pre rok 2017
    Formula 1 sa vďaka aktuálnemu kroku vyhne termínovej kolízii s 24-hodinovkou v Le Mans a Veľká cena Európy v Baku bude posunutá o sedem dní. Ideálne je to aj z toho pohľadu, že z Kanady sa zástupcovia tímov nebudú musieť náhliť.
    Nico Rosberg sa svojim rodičom poďakoval dojímavým videom
    Nico Rosberg pri príležitosti získania majstrovského titulu uverejnil aj dojímavé video s komentárom "Danke Mama und Papa ❤❤", ktoré hovorí za všetko.
    Pirelli predstavilo pneumatiky pre rok 2017: To sú gumiská...
    "Dostali sme jasné ciele: autá by mali byť na okruhu v Barcelone oproti minulému roku o štyri až päť sekúnd na kolo rýchlejšie," pripomenul športový šéf Pirelli Paul Hembery.
    Najmilší rozhovor Lewisa Hamiltona: Odpovede na otázky malej Chloe
    Jazdci F1 si počas svojej kariéry odbijú množstvo rozhovorov, ktoré väčšinou vyzerajú takmer úplne rovnako. Mercedes sa však rozhodol pripraviť Lewisovi Hamiltonovi milý rozhovor s otázkami, na ktoré neodpovedá každý deň.
    Aki Hintsa: Formula 1 je najfascinujúcejším laboratóriom
    Aki Hintsa sa v priebehu minulého roku dozvedel, že jeho zdravotný stav je veľmi vážny. Ničila ho postupujúca rakovina a podľa lekárov mu ostávali posledné dva mesiace života. Toto obdobie napokon natiahol na viac ako rok, no mocnejšiemu živlu sa neubránil. Zomrel v utorok 15. novembra 2016.

    Archív správ

    December 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 31  

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 13 ms. :: Country :: Region :: City