Pedro de la Rosa: Ďakujem McLarenu
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Utorok, 9. február 2016, 11:31

Len nedávno sme vám priniesli článok o tom, ako sa Pedro de la Rosa dostal do McLarenu (čítaj TU!). V blogu pre oficiálnu stránku McLarenu sa venoval rokovaniam s členmi tímu a testovacej práci, no to nebolo všetko, čo so stajňou zažil. V pokračovaní svojho rozprávania sa venoval aj súťažným príležitostiam, ktorých sa vo Wokingu dočkal.

"Vlastne som si nikdy nemyslel, že dostanem šancu súťažiť - až ma o to požiadali v Bahrajne 2005, kedy sa Juan Pablo (Montoya, pozn. red.) zranil," zaspomínal si de la Rosa. "Alex (Wurz - pozn. red.) sa do auta nepomestil, pretože bolo postavené na Kimiho (Räikkönena, pozn. red.) a Juana Pabla. Mal problém s hasiacim prístrojom, ktorý mu narážal do lakťa. Všetko by bolo nutné predizajnovať, takže som dostal šancu. No a tieto preteky pre mňa boli fakt dobré. Kvalifikácia bola vtedy zložená z dvoch častí a keď niekto neabsolvoval predchádzajúce preteky, musel prísť na trať ako prvý. Musel som sa teda predstaviť na nevyjazdenom okruhu. Kimiho som však v kvalifikácii aj tak zdolal, skončil som ôsmy. On bol o miesto za mnou. V pretekoch som nakoniec skončil piaty a zaznamenal som najrýchlejšie kolo."

Barcelončan má pocit, že po tomto vystúpení sa zmenil názor tímu na jeho schopnosti. "Práve preto som v roku 2006 po odchode Juana Pabla dostal príležitosť nahradiť ho. Bol to prvý rok motorov V8 a Mercedes výkonnostne zaostával. Najlepšie sme na tom boli v Monaku a v Maďarsku, kde nešlo o výkon. Auto bolo ale fajn a myslím si, že mi to išlo celkom dobre. Druhé miesto z Maďarska bolo fantastické a niekedy som si s inžiniermi o tom aj zažartoval, pretože sme mohli vyhrať. Keď Kimi havaroval, tak na trať prišlo safety car a museli sme prísť do boxov. Dali mi palivo až do konca, ale potom prestalo pršať, trať preschla a potreboval som prezuť na gumy do sucha. Ale už som mal palivo na celý stint. Jenson bol s Hondou doslova nikde, ale vďaka safety caru sa vrátil do hry a vyhral. Získal som však pódium, čo bolo fantastické. To nám už nikto nevezme."

De la Rosu s odstupom času mrzí skutočnosť, že tím ho potvrdzoval len víkend po víkende. Nedal mu vopred vedieť, že bude nastupovať pravidelne. "Bolo to obdobie kedy Lewis (Hamilton, pozn. red.) viedol v GP2 a veľa sa špekulovalo o tom, že nastúpi miesto mňa," pripomenul Pedro. "Táto situácia sa mi pochopiteľne nepozdávala. Pre svoj tím nakoniec vždy odvediete maximum, no v určitom okamihu som bol pod príliš veľkým tlakom. Cítil som, že inak už do auta v ďalšom podujatí nezasadnem. Podľa mňa som to na trati potom preháňal. Tušil som, že Lewis ma nahradí. Napokon som to ale zvládol až do posledných pretekov v Brazílii, no mohlo to byť aj lepšie."

Hamilton dostal pre rok 2007 súťažné miesto, no jeho predchodcu to nesklamalo. Bol šampiónom GP2 a dalo sa to pochopiť. Jeho kolegom bol Fernando Alonso: čerstvý dvojnásobný majster sveta. "Moje najväčšie sklamanie prišlo v roku 2008. Až do konca sezóny 2007, kedy Fernando z tímu odišiel, existovala veľká šanca na to, že budem partnerom Lewisa. Tím však potom na poslednú sekundu vzal Heikkiho Kovalainena. To ma riadne prekvapilo a bol to mínus mojej kariéry. Myslel som si, že to miesto dostanem. Dokonca som sa pre Rona (Dennisa, pozn. red.) aj ostrihal celkom na krátko, ale nepomohlo to!"

"Ale záver sezóny 2008 patrí medzi vrcholy mojej kariéry v McLarene. Po sklamaní z roku 2007, kedy nám titul ušiel o jeden bod, bolo fantastické vidieť Lewisa vyhrať po dramatickom finále sezóny v Brazílii. Bol to neuveriteľný moment. Istým spôsobom som to cítil tak, akoby som jazdil s autom. Preteky som komentoval pre španielsku televíziu a v poslednom kole som ani nehovoril, pretože som bol taký nervózny!" pripomenul de la Rosa, ktorému McLaren v roku 2010 umožnil hosťovať v tíme Sauber: "Mohli ma zablokovať, ale nespravili tak. Ak by povedali, že mám ostať, ostal by som. Bol som k ním mimoriadne lojálny a rovnako aj oni ku mne."

"V roku 2011 som sa potom vrátil. V tom okamihu však začali byť počty testovacích dní čoraz limitovanejšie a omnoho dôležitejší začal byť simulátor. V závere sezóny som potom Ronovi povedal, že odídem do HRT. On podľa mňa ani nevedel, že ten tím existuje!" zasmial sa Pedro de la Rosa, ktorý je podľa vlastných slov na dlhodobé zotrvanie v McLarene mimoriadne hrdý: "Mohol som pracovať s fantastickými mechanikmi a inžiniermi. Od skvelých jazdcov ako Fernando, Lewis, Kimi, Juan Pablo a DC sa navyše vždy viete niečo naučiť. A aj od Alexa. Veľa som sa od neho naučil a je to môj skvelý kamarát a človek, ktorého fakt rešpektujem."

"Na moje obdobie strávené v McLarene mám fantastické spomienky. Keď si spomeniem na to, že v roku 2008 som nedostal miesto, alebo keď ma v roku 2005 po Bahrajne nahradil Alex, tak som bol pochopiteľne poriadne nahnevaný! Ale keď sa poobhliadnem, nemám s tým problém. Vnímam to celkom uvoľnene. Môžem povedať len jedno: Ďakujem McLarenu. Dnes som omnoho kompletnejší pretekár a omnoho kompletnejšia osoba, ako som bol v roku 2003," dodal Pedro de la Rosa.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Výsledky zápasov ôsmeho kola prvej ligy
"Momentálne sme veľmi nahnevaní, čo je dobrá vec. Zároveň sme sebavedomí z toho, čo sme dnes videli, čo však ešte zvyšuje našu frustráciu. Som presvedčený, že v druhom finálovom dueli zabojujeme viac," odkázal tréner Krueger
Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "tešiť" na otcovské výčitky.
"Vzhľadom na nepresvedčivé výkony sa vedenie klubu okamžite rozhodlo prerušiť spoluprácu s pánom Chudým," potvrdil generálny manažér Michal Tóth
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Bayern nestačil na taktiku Atletica, Hamšík skóroval pri výhre SSC (video)
Sumáre stredajších zápasov druhého kola skupinovej fázy Ligy majstrov 2016/17
foto
VIDEO: Poprad povedie František Šturma: Máme vysoké ciele
Niekdajší kouč MFK Zemplín Michalovce nahradil na lavičke odvolaného Pavla Mlynára, ktorý vo funkcii skončil po remíze s Lokomotívou Košice v Družstevnej pri Hornáde
 

    Magazín F1.sk

    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City