Pedro de la Rosa: Ďakujem McLarenu
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Utorok, 9. február 2016, 11:31

Len nedávno sme vám priniesli článok o tom, ako sa Pedro de la Rosa dostal do McLarenu (čítaj TU!). V blogu pre oficiálnu stránku McLarenu sa venoval rokovaniam s členmi tímu a testovacej práci, no to nebolo všetko, čo so stajňou zažil. V pokračovaní svojho rozprávania sa venoval aj súťažným príležitostiam, ktorých sa vo Wokingu dočkal.

"Vlastne som si nikdy nemyslel, že dostanem šancu súťažiť - až ma o to požiadali v Bahrajne 2005, kedy sa Juan Pablo (Montoya, pozn. red.) zranil," zaspomínal si de la Rosa. "Alex (Wurz - pozn. red.) sa do auta nepomestil, pretože bolo postavené na Kimiho (Räikkönena, pozn. red.) a Juana Pabla. Mal problém s hasiacim prístrojom, ktorý mu narážal do lakťa. Všetko by bolo nutné predizajnovať, takže som dostal šancu. No a tieto preteky pre mňa boli fakt dobré. Kvalifikácia bola vtedy zložená z dvoch častí a keď niekto neabsolvoval predchádzajúce preteky, musel prísť na trať ako prvý. Musel som sa teda predstaviť na nevyjazdenom okruhu. Kimiho som však v kvalifikácii aj tak zdolal, skončil som ôsmy. On bol o miesto za mnou. V pretekoch som nakoniec skončil piaty a zaznamenal som najrýchlejšie kolo."

Barcelončan má pocit, že po tomto vystúpení sa zmenil názor tímu na jeho schopnosti. "Práve preto som v roku 2006 po odchode Juana Pabla dostal príležitosť nahradiť ho. Bol to prvý rok motorov V8 a Mercedes výkonnostne zaostával. Najlepšie sme na tom boli v Monaku a v Maďarsku, kde nešlo o výkon. Auto bolo ale fajn a myslím si, že mi to išlo celkom dobre. Druhé miesto z Maďarska bolo fantastické a niekedy som si s inžiniermi o tom aj zažartoval, pretože sme mohli vyhrať. Keď Kimi havaroval, tak na trať prišlo safety car a museli sme prísť do boxov. Dali mi palivo až do konca, ale potom prestalo pršať, trať preschla a potreboval som prezuť na gumy do sucha. Ale už som mal palivo na celý stint. Jenson bol s Hondou doslova nikde, ale vďaka safety caru sa vrátil do hry a vyhral. Získal som však pódium, čo bolo fantastické. To nám už nikto nevezme."

De la Rosu s odstupom času mrzí skutočnosť, že tím ho potvrdzoval len víkend po víkende. Nedal mu vopred vedieť, že bude nastupovať pravidelne. "Bolo to obdobie kedy Lewis (Hamilton, pozn. red.) viedol v GP2 a veľa sa špekulovalo o tom, že nastúpi miesto mňa," pripomenul Pedro. "Táto situácia sa mi pochopiteľne nepozdávala. Pre svoj tím nakoniec vždy odvediete maximum, no v určitom okamihu som bol pod príliš veľkým tlakom. Cítil som, že inak už do auta v ďalšom podujatí nezasadnem. Podľa mňa som to na trati potom preháňal. Tušil som, že Lewis ma nahradí. Napokon som to ale zvládol až do posledných pretekov v Brazílii, no mohlo to byť aj lepšie."

Hamilton dostal pre rok 2007 súťažné miesto, no jeho predchodcu to nesklamalo. Bol šampiónom GP2 a dalo sa to pochopiť. Jeho kolegom bol Fernando Alonso: čerstvý dvojnásobný majster sveta. "Moje najväčšie sklamanie prišlo v roku 2008. Až do konca sezóny 2007, kedy Fernando z tímu odišiel, existovala veľká šanca na to, že budem partnerom Lewisa. Tím však potom na poslednú sekundu vzal Heikkiho Kovalainena. To ma riadne prekvapilo a bol to mínus mojej kariéry. Myslel som si, že to miesto dostanem. Dokonca som sa pre Rona (Dennisa, pozn. red.) aj ostrihal celkom na krátko, ale nepomohlo to!"

"Ale záver sezóny 2008 patrí medzi vrcholy mojej kariéry v McLarene. Po sklamaní z roku 2007, kedy nám titul ušiel o jeden bod, bolo fantastické vidieť Lewisa vyhrať po dramatickom finále sezóny v Brazílii. Bol to neuveriteľný moment. Istým spôsobom som to cítil tak, akoby som jazdil s autom. Preteky som komentoval pre španielsku televíziu a v poslednom kole som ani nehovoril, pretože som bol taký nervózny!" pripomenul de la Rosa, ktorému McLaren v roku 2010 umožnil hosťovať v tíme Sauber: "Mohli ma zablokovať, ale nespravili tak. Ak by povedali, že mám ostať, ostal by som. Bol som k ním mimoriadne lojálny a rovnako aj oni ku mne."

"V roku 2011 som sa potom vrátil. V tom okamihu však začali byť počty testovacích dní čoraz limitovanejšie a omnoho dôležitejší začal byť simulátor. V závere sezóny som potom Ronovi povedal, že odídem do HRT. On podľa mňa ani nevedel, že ten tím existuje!" zasmial sa Pedro de la Rosa, ktorý je podľa vlastných slov na dlhodobé zotrvanie v McLarene mimoriadne hrdý: "Mohol som pracovať s fantastickými mechanikmi a inžiniermi. Od skvelých jazdcov ako Fernando, Lewis, Kimi, Juan Pablo a DC sa navyše vždy viete niečo naučiť. A aj od Alexa. Veľa som sa od neho naučil a je to môj skvelý kamarát a človek, ktorého fakt rešpektujem."

"Na moje obdobie strávené v McLarene mám fantastické spomienky. Keď si spomeniem na to, že v roku 2008 som nedostal miesto, alebo keď ma v roku 2005 po Bahrajne nahradil Alex, tak som bol pochopiteľne poriadne nahnevaný! Ale keď sa poobhliadnem, nemám s tým problém. Vnímam to celkom uvoľnene. Môžem povedať len jedno: Ďakujem McLarenu. Dnes som omnoho kompletnejší pretekár a omnoho kompletnejšia osoba, ako som bol v roku 2003," dodal Pedro de la Rosa.



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Zámorské posily prídu až prvý augustový týždeň a pripoja sa k nám. Všetci hráči, ktorých sme avizovali, že máme pod zmluvou, na ľade boli," dodal Kobezda
Vicemajster z vlaňajšej sezóny najvyššej slovenskej hokejovej súťaže HC '05 iClinic Banská Bystrica získal do svojho mužstva na novú sezónu najproduktívnejšieho obrancu ECHL Mathewa Maioneho.
Pod novým trénerským tandemom Pavol Paukovček - Juraj Halaj vykorčuľovali v pondelok na ľad aj hokejisti MHC Martin.
"S Košicami sme boli v kontakte dlhší čas a napokon sme sa dopracovali ku konkrétnej ponuke. Nemal som nad čím váhať, pretože ide o špičkový a ambiciózny klub. Hokej predsa hráme práve preto, aby sme hrali o najvyššie priečky a vyhrávali trofeje," uviedol M. Kopřiva
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Dajte mi kurčatá, napíšte mi cez WhatsApp a budem reprezentovať, odkazuje Akinfenwa
"Poviem to nahlas – som dostupný pre potreby Anglicka, ale iba ak pred zápasom budú podávané kurčatá," odkázal Allardyceovi Akinfenwa
foto
FOTO: Silný lejak ukončil zápas Sloveniek s Nórkami, zápas sa dohrávať nebude
"Je to historický bod v prvom rade, teraz to len spracovávam. Dievčatá tento verdikt zatiaľ nevedia. Určite sa z toho budeme tešiť," vyjadril sa Petrovič
foto
Sterilné, no bojovné derby (video)
"Mali sme tam nejaké náznaky brejkov, no rýchlo sme strácali lopty. Riešili sme to vždy zbrklo. Súper toho tiež veľa nemal. Asi zaslúžená remíza," priznal ofenzívny záložník Michaloviec Dominik Kunca
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.
    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City