beta verzia
 
 
 
Pedro de la Rosa: Ďakujem McLarenu
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Utorok, 9. február 2016, 11:31

Len nedávno sme vám priniesli článok o tom, ako sa Pedro de la Rosa dostal do McLarenu (čítaj TU!). V blogu pre oficiálnu stránku McLarenu sa venoval rokovaniam s členmi tímu a testovacej práci, no to nebolo všetko, čo so stajňou zažil. V pokračovaní svojho rozprávania sa venoval aj súťažným príležitostiam, ktorých sa vo Wokingu dočkal.

"Vlastne som si nikdy nemyslel, že dostanem šancu súťažiť - až ma o to požiadali v Bahrajne 2005, kedy sa Juan Pablo (Montoya, pozn. red.) zranil," zaspomínal si de la Rosa. "Alex (Wurz - pozn. red.) sa do auta nepomestil, pretože bolo postavené na Kimiho (Räikkönena, pozn. red.) a Juana Pabla. Mal problém s hasiacim prístrojom, ktorý mu narážal do lakťa. Všetko by bolo nutné predizajnovať, takže som dostal šancu. No a tieto preteky pre mňa boli fakt dobré. Kvalifikácia bola vtedy zložená z dvoch častí a keď niekto neabsolvoval predchádzajúce preteky, musel prísť na trať ako prvý. Musel som sa teda predstaviť na nevyjazdenom okruhu. Kimiho som však v kvalifikácii aj tak zdolal, skončil som ôsmy. On bol o miesto za mnou. V pretekoch som nakoniec skončil piaty a zaznamenal som najrýchlejšie kolo."

Barcelončan má pocit, že po tomto vystúpení sa zmenil názor tímu na jeho schopnosti. "Práve preto som v roku 2006 po odchode Juana Pabla dostal príležitosť nahradiť ho. Bol to prvý rok motorov V8 a Mercedes výkonnostne zaostával. Najlepšie sme na tom boli v Monaku a v Maďarsku, kde nešlo o výkon. Auto bolo ale fajn a myslím si, že mi to išlo celkom dobre. Druhé miesto z Maďarska bolo fantastické a niekedy som si s inžiniermi o tom aj zažartoval, pretože sme mohli vyhrať. Keď Kimi havaroval, tak na trať prišlo safety car a museli sme prísť do boxov. Dali mi palivo až do konca, ale potom prestalo pršať, trať preschla a potreboval som prezuť na gumy do sucha. Ale už som mal palivo na celý stint. Jenson bol s Hondou doslova nikde, ale vďaka safety caru sa vrátil do hry a vyhral. Získal som však pódium, čo bolo fantastické. To nám už nikto nevezme."

De la Rosu s odstupom času mrzí skutočnosť, že tím ho potvrdzoval len víkend po víkende. Nedal mu vopred vedieť, že bude nastupovať pravidelne. "Bolo to obdobie kedy Lewis (Hamilton, pozn. red.) viedol v GP2 a veľa sa špekulovalo o tom, že nastúpi miesto mňa," pripomenul Pedro. "Táto situácia sa mi pochopiteľne nepozdávala. Pre svoj tím nakoniec vždy odvediete maximum, no v určitom okamihu som bol pod príliš veľkým tlakom. Cítil som, že inak už do auta v ďalšom podujatí nezasadnem. Podľa mňa som to na trati potom preháňal. Tušil som, že Lewis ma nahradí. Napokon som to ale zvládol až do posledných pretekov v Brazílii, no mohlo to byť aj lepšie."

Hamilton dostal pre rok 2007 súťažné miesto, no jeho predchodcu to nesklamalo. Bol šampiónom GP2 a dalo sa to pochopiť. Jeho kolegom bol Fernando Alonso: čerstvý dvojnásobný majster sveta. "Moje najväčšie sklamanie prišlo v roku 2008. Až do konca sezóny 2007, kedy Fernando z tímu odišiel, existovala veľká šanca na to, že budem partnerom Lewisa. Tím však potom na poslednú sekundu vzal Heikkiho Kovalainena. To ma riadne prekvapilo a bol to mínus mojej kariéry. Myslel som si, že to miesto dostanem. Dokonca som sa pre Rona (Dennisa, pozn. red.) aj ostrihal celkom na krátko, ale nepomohlo to!"

"Ale záver sezóny 2008 patrí medzi vrcholy mojej kariéry v McLarene. Po sklamaní z roku 2007, kedy nám titul ušiel o jeden bod, bolo fantastické vidieť Lewisa vyhrať po dramatickom finále sezóny v Brazílii. Bol to neuveriteľný moment. Istým spôsobom som to cítil tak, akoby som jazdil s autom. Preteky som komentoval pre španielsku televíziu a v poslednom kole som ani nehovoril, pretože som bol taký nervózny!" pripomenul de la Rosa, ktorému McLaren v roku 2010 umožnil hosťovať v tíme Sauber: "Mohli ma zablokovať, ale nespravili tak. Ak by povedali, že mám ostať, ostal by som. Bol som k ním mimoriadne lojálny a rovnako aj oni ku mne."

"V roku 2011 som sa potom vrátil. V tom okamihu však začali byť počty testovacích dní čoraz limitovanejšie a omnoho dôležitejší začal byť simulátor. V závere sezóny som potom Ronovi povedal, že odídem do HRT. On podľa mňa ani nevedel, že ten tím existuje!" zasmial sa Pedro de la Rosa, ktorý je podľa vlastných slov na dlhodobé zotrvanie v McLarene mimoriadne hrdý: "Mohol som pracovať s fantastickými mechanikmi a inžiniermi. Od skvelých jazdcov ako Fernando, Lewis, Kimi, Juan Pablo a DC sa navyše vždy viete niečo naučiť. A aj od Alexa. Veľa som sa od neho naučil a je to môj skvelý kamarát a človek, ktorého fakt rešpektujem."

"Na moje obdobie strávené v McLarene mám fantastické spomienky. Keď si spomeniem na to, že v roku 2008 som nedostal miesto, alebo keď ma v roku 2005 po Bahrajne nahradil Alex, tak som bol pochopiteľne poriadne nahnevaný! Ale keď sa poobhliadnem, nemám s tým problém. Vnímam to celkom uvoľnene. Môžem povedať len jedno: Ďakujem McLarenu. Dnes som omnoho kompletnejší pretekár a omnoho kompletnejšia osoba, ako som bol v roku 2003," dodal Pedro de la Rosa.



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Účastníci medzinárodného košického florbalového turnaja Cassovia Open sledujú so zvedavosťou, ktože to proti nim na palubovke nastupuje. V extralige sa s ním nestretávajú, jeho tvár je im ale povedomá.
Jedenásťmesačné pracovné obdobie SZĽH bolo pre Igora Nemečka najťažšie v živote. Zväzového šéfa napriek tomu potešilo, že turbulentné mesiace úspešne vyvrcholili piatkovým rokovaním Rady SZĽH o zmene stanov, čím dodržal svoj verejný sľub.
"Pre náš tím je to extrémne dôležitý hráč. Do poslednej chvíle sme si nemysleli, že sa tak stane, ale jeho rozhodnutím bolo nastúpiť na siedmy zápas," uviedol tréner John Cooper.
Hokejisti Pittsburghu postúpili do finále zámorskej NHL. V rozhodujúcom siedmom dueli finále play off Východnej konferencie zdolali Tampu Bay 2:1 a sériu vyhrali 4:3 na zápasy.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Jedenásta trofej pre Real, Ronaldo: Vedel som, že dám víťazný pokus (video)
Zinedine Zidane: "Rozstrel mohol kľudne dopadnúť opačne, tam je to najmä o šťastí. Gratulujem svojim hráčom, ale gratulujem aj Atleticu, bol to skvelý súper"
foto
Prešov nevyužil šancu, VSS má všetko vo svojich rukách!
II. Liga - sumár vysledkov zápasov 32. kola
foto
3b Hviezdy ligy 2016: Hlasuj za najlepších hráčov a vyhraj skvelé ceny!
Redakcia PROFUTBAL.sk a spoločnosť 3b pripravili po skončení sezóny 2015/2016 jedinečnú anketu „3b Hviezdy ligy 2016 – rozhodnite o svojich hviezdach“. Práve vy môžete určiť, ktorí hráči boli tento rok najlepší v I. a II. lige!
foto
Dobrotka na ceste do zahraničia, lige chýbajú skúsení hráči
"Získali sme najmenej bodov, dostali sme najviac gólov, čo logicky vyústilo do posledného miesta," triezvo zhodnotil skalickú sezónu v rozhovore pre PROFUTBAL.sk Dobrotka
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.
    Od Panisovho monackého víťazstva uplynulo už dvadsať rokov!
    "Po najlepšom čase z 'warmupu' som si začal veriť, a keď začalo pršať, tak ešte viac: Milujem dážď! Bol som celkom pokojný a koncentrovaný, lebo som niečo tušil. Ťažko to vysvetliť. Bolo to však niečo, čo som cítil..." spomína Olivier Panis.
    Ťažká havária v F3 bez obetí, Li má však viacero zlomenín (VIDEO)
    "Chcem sa poďakovať FIA, Dallare, Carlinu Racing a všetkým, ktorí tak zapracovali na zvýšení bezpečnosti v pretekárskom športe," reagoval Ryan Tveter. "Pretože práve vďaka ním tu ešte sme."
    Helmut Marko: Najväčší expert na talenty?
    "Nemáme zasa až také tvrdé a prísne pravidlá. Jazdci len potrebujú odviesť výkon," skonštatoval Helmut Marko.
    Ako sa vyvíjala váha monopostov?
    "Toto už nie je taká Formula 1, akú som spoznal. Keď som začínal, tak boli autá ešte ľahké a bola to jazda na ostrí noža," sťažuje sa Lewis Hamilton.
    Dva tímy našli spôsob umelého zníženia tlaku v pneumatikách
    Prišlo sa na to, že dva tímy našli pravdepodobne legálny trik, ako natlakovanie umelo znížiť. Pri meraní na štarte je všetko v poriadku, ale po rozjazde auta tlak poklesne, čo monoposty zrýchli až o štyri desatiny sekundy na kolo.

    Archív správ

    Máj 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
                1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31          

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 40 ms. :: Country :: Region :: City