Pedro de la Rosa: Ďakujem McLarenu
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Utorok, 9. február 2016, 11:31

Len nedávno sme vám priniesli článok o tom, ako sa Pedro de la Rosa dostal do McLarenu (čítaj TU!). V blogu pre oficiálnu stránku McLarenu sa venoval rokovaniam s členmi tímu a testovacej práci, no to nebolo všetko, čo so stajňou zažil. V pokračovaní svojho rozprávania sa venoval aj súťažným príležitostiam, ktorých sa vo Wokingu dočkal.

"Vlastne som si nikdy nemyslel, že dostanem šancu súťažiť - až ma o to požiadali v Bahrajne 2005, kedy sa Juan Pablo (Montoya, pozn. red.) zranil," zaspomínal si de la Rosa. "Alex (Wurz - pozn. red.) sa do auta nepomestil, pretože bolo postavené na Kimiho (Räikkönena, pozn. red.) a Juana Pabla. Mal problém s hasiacim prístrojom, ktorý mu narážal do lakťa. Všetko by bolo nutné predizajnovať, takže som dostal šancu. No a tieto preteky pre mňa boli fakt dobré. Kvalifikácia bola vtedy zložená z dvoch častí a keď niekto neabsolvoval predchádzajúce preteky, musel prísť na trať ako prvý. Musel som sa teda predstaviť na nevyjazdenom okruhu. Kimiho som však v kvalifikácii aj tak zdolal, skončil som ôsmy. On bol o miesto za mnou. V pretekoch som nakoniec skončil piaty a zaznamenal som najrýchlejšie kolo."

Barcelončan má pocit, že po tomto vystúpení sa zmenil názor tímu na jeho schopnosti. "Práve preto som v roku 2006 po odchode Juana Pabla dostal príležitosť nahradiť ho. Bol to prvý rok motorov V8 a Mercedes výkonnostne zaostával. Najlepšie sme na tom boli v Monaku a v Maďarsku, kde nešlo o výkon. Auto bolo ale fajn a myslím si, že mi to išlo celkom dobre. Druhé miesto z Maďarska bolo fantastické a niekedy som si s inžiniermi o tom aj zažartoval, pretože sme mohli vyhrať. Keď Kimi havaroval, tak na trať prišlo safety car a museli sme prísť do boxov. Dali mi palivo až do konca, ale potom prestalo pršať, trať preschla a potreboval som prezuť na gumy do sucha. Ale už som mal palivo na celý stint. Jenson bol s Hondou doslova nikde, ale vďaka safety caru sa vrátil do hry a vyhral. Získal som však pódium, čo bolo fantastické. To nám už nikto nevezme."

De la Rosu s odstupom času mrzí skutočnosť, že tím ho potvrdzoval len víkend po víkende. Nedal mu vopred vedieť, že bude nastupovať pravidelne. "Bolo to obdobie kedy Lewis (Hamilton, pozn. red.) viedol v GP2 a veľa sa špekulovalo o tom, že nastúpi miesto mňa," pripomenul Pedro. "Táto situácia sa mi pochopiteľne nepozdávala. Pre svoj tím nakoniec vždy odvediete maximum, no v určitom okamihu som bol pod príliš veľkým tlakom. Cítil som, že inak už do auta v ďalšom podujatí nezasadnem. Podľa mňa som to na trati potom preháňal. Tušil som, že Lewis ma nahradí. Napokon som to ale zvládol až do posledných pretekov v Brazílii, no mohlo to byť aj lepšie."

Hamilton dostal pre rok 2007 súťažné miesto, no jeho predchodcu to nesklamalo. Bol šampiónom GP2 a dalo sa to pochopiť. Jeho kolegom bol Fernando Alonso: čerstvý dvojnásobný majster sveta. "Moje najväčšie sklamanie prišlo v roku 2008. Až do konca sezóny 2007, kedy Fernando z tímu odišiel, existovala veľká šanca na to, že budem partnerom Lewisa. Tím však potom na poslednú sekundu vzal Heikkiho Kovalainena. To ma riadne prekvapilo a bol to mínus mojej kariéry. Myslel som si, že to miesto dostanem. Dokonca som sa pre Rona (Dennisa, pozn. red.) aj ostrihal celkom na krátko, ale nepomohlo to!"

"Ale záver sezóny 2008 patrí medzi vrcholy mojej kariéry v McLarene. Po sklamaní z roku 2007, kedy nám titul ušiel o jeden bod, bolo fantastické vidieť Lewisa vyhrať po dramatickom finále sezóny v Brazílii. Bol to neuveriteľný moment. Istým spôsobom som to cítil tak, akoby som jazdil s autom. Preteky som komentoval pre španielsku televíziu a v poslednom kole som ani nehovoril, pretože som bol taký nervózny!" pripomenul de la Rosa, ktorému McLaren v roku 2010 umožnil hosťovať v tíme Sauber: "Mohli ma zablokovať, ale nespravili tak. Ak by povedali, že mám ostať, ostal by som. Bol som k ním mimoriadne lojálny a rovnako aj oni ku mne."

"V roku 2011 som sa potom vrátil. V tom okamihu však začali byť počty testovacích dní čoraz limitovanejšie a omnoho dôležitejší začal byť simulátor. V závere sezóny som potom Ronovi povedal, že odídem do HRT. On podľa mňa ani nevedel, že ten tím existuje!" zasmial sa Pedro de la Rosa, ktorý je podľa vlastných slov na dlhodobé zotrvanie v McLarene mimoriadne hrdý: "Mohol som pracovať s fantastickými mechanikmi a inžiniermi. Od skvelých jazdcov ako Fernando, Lewis, Kimi, Juan Pablo a DC sa navyše vždy viete niečo naučiť. A aj od Alexa. Veľa som sa od neho naučil a je to môj skvelý kamarát a človek, ktorého fakt rešpektujem."

"Na moje obdobie strávené v McLarene mám fantastické spomienky. Keď si spomeniem na to, že v roku 2008 som nedostal miesto, alebo keď ma v roku 2005 po Bahrajne nahradil Alex, tak som bol pochopiteľne poriadne nahnevaný! Ale keď sa poobhliadnem, nemám s tým problém. Vnímam to celkom uvoľnene. Môžem povedať len jedno: Ďakujem McLarenu. Dnes som omnoho kompletnejší pretekár a omnoho kompletnejšia osoba, ako som bol v roku 2003," dodal Pedro de la Rosa.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Som rád, že nám vyšiel vstup do sezóny a že si chalani obhájili svoje miesta. Bol to ťažký zápas proti silnému súperovi, ktorý má za sebou viac odohratých duelov. V niektorých momentoch to bolo aj cítiť," povedal Cíger
Málo vídaný obrat v podaní hokejistov HC Košice na ľade Linzu oživil postupovú šancu slovenského tímu zo skupinovej fázy Ligy majstrov. Keď už sa zdalo, že táto šanca pomaličky vyhasína, zodvihol z ľadu bojovú zástavu Marek Bartánus
„Tento tím ukázal hlavne v poslednej tretine veľký charakter a veľkú túžbu po víťazstve. Verím, že nám to pomôže v ďalšom období prípravy hlavne po morálnej stránke," uviedol Rostislav Čada pre hokej.sk
"Utvorili sme niekoľko šancí, ktoré sme, žiaľ, nepremenili. Jeden strelený gól nestačí na víťazstvo na ľade tak favorizovaného tímu. Škvrnou súboja je zranenie Radka Smoleňáka," povedal Říha
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Bundesligový komentátor Vagaský: Tradícia, fanúšikovia, dynamický futbal
"Rešpektujem dôvody voľby každého fanúšika, teda to, že si každý vyberie to svoje. Či už tradíciu v Serii A, techniku La Ligy alebo kúzlo ligotavej Premier League. Mne sa však v Bundeslige zosobňuje všetko z týchto troch líg," Vagaský
foto
Guľa: Podbrezová je na čele zaslúžene, Slovan ma nekontaktoval
„Som vždy šťastný za hráčov, ktorých mám, pokiaľ sú ochotní dennodenne prijímať podnety. Sme však i naďalej aktívni, máme v hľadáčiku jednu-dve posily,“ povedal po prvej tohtosezónnej prehre tréner Žiliny
foto
Trenčín bude hrať vo Viedni s motiváciou a na víťazstvo (video)
"Naše mladé mužstvo dostane veľkú školu. Nadobudneme skúsenosti, ktoré sa výborne hodia aj do Fortuna ligy alebo v prípadných budúcich bojoch na medzinárodnej scéne," povedal Ševela
foto
FC Kodaň s Gregušom vďaka Santanderovi do skupinovej fázy
"Bol to zrejme najdôležitejší gól v mojej kariére. Ak by sa nám nepodarilo vyrovnať, v predĺžení by sa mohlo stať hocičo. APOEL v odvete demonštroval svoju silu, no postúpili sme zaslúžene," verí útočník Santander
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Najlepšie vyjadrenia Enza Ferrariho (ANKETA)
    "Pretekárske autá nie sú krásne ani škaredé. Krásnymi sa stanú vtedy, keď vyhrajú," povedal kedysi Ferrari.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hľadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš ľuďom prezradiť, že šéfuješ bordelu. Musíš predstierať, že je to hotel a bordel prevádzkovať v pivnici."
    Lauda a jeho lekár spomínajú na osudný rok 1976
    "Raz som bol taký slabý, že som sa videl padať dozadu do hlbokej diery. Cítil som teplo a pomyslel som si: Teraz zomieraš! Ja som však nechcel zomrieť, chcel som žiť. A preto som bojoval," hovorí Niki Lauda.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City