Palmer: Maldonado nie je zlý jazdec
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Utorok, 9. február 2016, 15:36

Jolyon Palmer vyhral v roku 2014 sériu GP2 a po sezóne v pozícii rezervného a testovacieho jazdca Lotusu sa dočkal veľkej šance. V tomto ročníku bude hájiť farby tímu Renault, v ktorom nahradil odchádzajúceho Romaina Grosjeana. Pôvodne mal byť jeho kolegom Pastor Maldonado, ale aj ten napokon skončil a na jeho miesto nastúpil Kevin Magnussen.

"Nie je to zlý jazdec," povedal Palmer pre Guardian na margo Maldonada. "Pamätajme, že vyhral sériu GP2 a vyhral aj veľkú cenu. V priebehu minulej sezóny bol mnohokrát blízko Romaina Grosjeana. Bolo to však o tom, že v dôležitých okamihoch spravil chyby. Práve v tom mal Romain výhodu. Myslím si, že Kevin bude silnejšou a konzistentnejšou výzvou. V McLarene si bol s Jensonom (Buttonom, pozn. red.) veľmi vyrovnaný. Pre mňa je to teda dobrý referenčný bod."

Syn bývalého pretekára F1 sa však neorientuje len na dánskeho kolegu: "Chcem byť vyrovnaný najlepším jazdcom sveta. Mojou silou boli vždy súboje koleso na koleso; práve toto je moja obľúbená súčasť pretekárskeho športu a práve toto mi počas minuloročného testovania chýbalo. Už sa neviem dočkať začiatku, pretože zima bola veľmi dlhá."

V minulom roku sme v športe mali sedemnásťročného nováčika Maxa Verstappena, Palmer bude tentoraz debutovať ako 25-ročný. Za sebou má toho už podstatne viac. "Som taký skúsený nováčik," usmial sa Jolyon Palmer. "Po čase strávenom v GP2 a testovaní sa cítim byť v dobrej forme. Mám dobré skúsenosti."

Keď si to porovnáme s jeho otcom Jonathanom, tak ten v športe začínal vo veku takmer 27 rokov. Vo farbách Williamsu nastúpil v Brands Hatch. "Jolyon sem prichádza v správny čas," skonštatoval Palmer starší. "Formula 1 nie je len o tom, aby bol niekto rýchly. Je to o skúsenosti, sebavedomí, vyzretosti a o robení správnych rozhodnutí. Jolyon je pretekár naháňajúci hrôzu. Jeho pretekárska sila je vynikajúca; hlavne z hľadiska predbiehania. Len zriedka robí chyby. Jeho silou je aj výnimočná schopnosť čítať preteky a myslieť na stratégiu. Zo strategického hľadiska je veľmi silný."

Vo Formule 1 sme mali už viacero otcov a synov, či už to boli Verstappenovci, Rosbergovci, Piquetovci, Hillovci alebo Villeneuvovci. Vždy sa hovorilo o tom, že mladík to má vďaka menu ľahšie. "Ale ja dobre viem, aké ťažké bolo dostať sa sem," bránil sa Jolyon Palmer. "Boli aj jazdci, ktorých otcovia boli úspešnejší ako ten môj, no nezvládli to. A pokúšali sa... Tímy F1 vás nevezmú len vďaka menu. Počas svojej kariéry som sa nikdy nevidel ako Jonathanov syn, aj keď si to ostatní ľudia pochopiteľne mysleli."

Angličan začal so súťažením pomerne neskoro. Motokáram sa podľa vlastných slov venoval až od trinástich rokov. "Lewis (Hamilton, pozn. red.) začínal keď mal osem a Kevin (Magnussen, pozn. red.) keď mal približne štyri," pripomenul Palmer, ktorý bol podľa vlastných slov dobrý aj v tenise a hrával aj futbal, aj keď len na dedinskej úrovni. Jeho vášňou bol však vždy motoršport.

V minulom roku prežil Jolyon s Lotusom ťažké časy a aj v aktuálnom rozhovore pripomenul obrovské finančné problémy. V Maďarsku došli tímu neskoro pneumatiky, ale najhoršie bolo Japonsko. "V utorok už bolo jasné, že budeme mať problémy a v stredu nám nakoniec nedorazila veľká časť materiálu. Bolo tam mokro a nemali sme svoje priestory, no vždy sme dokázali postaviť obe autá na trať," skonštatoval jazdec z Horshamu, ktorý sa vyjadril aj k presedlaniu z motorov Mercedes na Renault: "V minulom roku sme mali v podobe Mercedesu najsilnejší motor. Renault bol až tretí. Pred Hondou."

"Mercedes mal bezpochyby najlepší motor. Za nimi je Ferrari. Ale podobne ako tieto dva tímy aj my budeme ťažiť z veľmi úzkej spolupráce medzi našimi motorovými ľuďmi a zástupcami šasi. Som rád, že pri motoroch Renault ostane aj Red Bull. Tí sa totiž veľmi snažia, aby z tohto agregátu dostali maximum. Keď máte dva tímy, naučíte sa dvojnásobok. Toto bude napokon rok prestavby, rok stavania základov. Je to začiatok dlhodobého projektu," dodal Jolyon Palmer.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Výsledky zápasov ôsmeho kola prvej ligy
"Momentálne sme veľmi nahnevaní, čo je dobrá vec. Zároveň sme sebavedomí z toho, čo sme dnes videli, čo však ešte zvyšuje našu frustráciu. Som presvedčený, že v druhom finálovom dueli zabojujeme viac," odkázal tréner Krueger
Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "tešiť" na otcovské výčitky.
"Vzhľadom na nepresvedčivé výkony sa vedenie klubu okamžite rozhodlo prerušiť spoluprácu s pánom Chudým," potvrdil generálny manažér Michal Tóth
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Neapol skvelou hodinkou zmietol Benficu, Hamšík: Nádherný večer (video)
"Duel sme mali fantasticky rozohraný, po necelej hodinke sme viedli štvorgólovým rozdielom. Akurát škoda, že sme v závere dvakrát inkasovali. Bol to nádherný večer na San Paolo, kde bola fantastická atmosféra," vyznal sa Hamšík
foto
DAC vybavil postup už do polčasu, Šabala: Začína sa skutočný boj o trofej (video)
„Stretnutie sme si prehrali v prvých tridsiatich minútach. Dostali sma dva zbytočné góly zo štandardiek a to rozhodlo,“ komentoval hrajúci tréner domácich Miroslav Latiak
foto
Plzeň si ide do Viedne po odplatu, Stoch, Škrtel a Mak proti Holanďanom
"Pamätám sa na to, určite sme mali na víťazstvo. Do zápasu s Austriou dáme všetko a snaď tentoraz budeme oslavovať zisk troch bodov," vyzval obranca David Limberský
foto
VIDEO: Poprad povedie František Šturma: Máme vysoké ciele
Niekdajší kouč MFK Zemplín Michalovce nahradil na lavičke odvolaného Pavla Mlynára, ktorý vo funkcii skončil po remíze s Lokomotívou Košice v Družstevnej pri Hornáde
 

    Magazín F1.sk

    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City