Grosjean si už nové auto Haasu skúsil na simulátore
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Utorok, 9. február 2016, 15:58

Romain Grosjean sa udomácňuje v tíme Haas a v aktuálnom rozhovore pre L'Equipe priznal, že má za sebou už aj prvé jazdy na simulátore. Americký tím zatiaž dáva do poriadku auto postavené na základe šasi značky Dallara a na budúci týždeň ho plánuje prvýkrát naštartova.

Francúz je z hžadiska prvých dojmov týkajúcich sa virtuálneho auta opatrný. "Pocity boli celkom dobré, aj keď najskôr bolo potrebné vyrieši mnoho malých technických problémov ako reakciu plynu, rekuperáciu energie pri brzdení a podobné veci," prezradil 29-ročný pretekár. "Keď sme to všetko vyriešili, vedeli sme dobre jazdi. Umožnilo nám to pracova na primárnych nastaveniach auta týkajúcich sa bŕzd, reakcie plynového pedála či diferenciálu, ale i na tom, aký má rozdiel v jazdnej výške vplyv na aerodynamiku a aké je to v porovnaní s prepočtami z veterného tunela."

Grosjean si je ale napokon vedomý aj toho, že skúsenosti zo simulátora sa počas prvého výjazdu na trati vôbec nemusia potvrdi. "Simulátor je vždy len smerovací nástroj, ale myslím si, že základ auta vyzerá dobre. Teraz už vieme, že simulátor korešponduje s veterným tunelom, ale rozdiely, ktoré nájdeme v realite, sú niekedy napriek tomu obrovské. V Lotuse to bolo napríklad tak, že auto sa pri porovnaní trate a simulátora dramaticky menilo," dodal Romain Grosjean.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Teraz sa nám lúčil Jurko Kuric, tak nás na rozlúčku potešil kurčiatkami. Milan Jurčina nám pred svojim odchodom nechal v šatni po rumbe a lízatku. Vždy si tam niečo nájdeme. Sme tam jedna partia a spoločne aháme za jeden povraz," hovorí pre hokej.sk Martin Kriška.
Výsledky zápasov ôsmeho kola prvej ligy
"Momentálne sme vežmi nahnevaní, čo je dobrá vec. Zároveň sme sebavedomí z toho, čo sme dnes videli, čo však ešte zvyšuje našu frustráciu. Som presvedčený, že v druhom finálovom dueli zabojujeme viac," odkázal tréner Krueger
Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "teši" na otcovské výčitky.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Nitra sa vyrovnala španielskemu majstrovi, Kuruc: Môžeme hra lepšie (video)
„Keby sme nadviazali na ligové výkony, zápas by bol pre divákov ešte zaujímavejší. Neboli sme slabším mužstvom, no musím poveda, že sme sa neprezentovali úplne takou hrou, akou sme chceli," konštatoval tréner Nitranov Kuruc
foto
Neapol skvelou hodinkou zmietol Benficu, Hamšík: Nádherný večer (video)
"Duel sme mali fantasticky rozohraný, po necelej hodinke sme viedli štvorgólovým rozdielom. Akurát škoda, že sme v závere dvakrát inkasovali. Bol to nádherný večer na San Paolo, kde bola fantastická atmosféra," vyznal sa Hamšík
foto
DAC vybavil postup už do polčasu, Šabala: Začína sa skutočný boj o trofej (video)
„Stretnutie sme si prehrali v prvých tridsiatich minútach. Dostali sma dva zbytočné góly zo štandardiek a to rozhodlo,“ komentoval hrajúci tréner domácich Miroslav Latiak
foto
Plzeň si ide do Viedne po odplatu, Stoch, Škrtel a Mak proti Holanďanom
"Pamätám sa na to, určite sme mali na víazstvo. Do zápasu s Austriou dáme všetko a snaď tentoraz budeme oslavova zisk troch bodov," vyzval obranca David Limberský
 

    Magazín F1.sk

    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopitežne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desa sekúnd," hovorí absolvent 300 vežkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to vežmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádza vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadi diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovie každému, no musíte pochopi, čo všetci chcú, a na základe toho hžada správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú by byrokratické, no nemôžeme tu ani ma diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveritežný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieri. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách vežmi ažké," hovorí sedemnásročný Nikolas Szabó pre F1.sk.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhžadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 8 ms. :: Country :: Region :: City