Briatoremu súčasná F1 nechýba, tá stará však áno
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Utorok, 9. február 2016, 17:50

Flavio Briatore strávil vo Formule 1 veľa rokov a dá sa povedať, že sa nezmazateľne zapísal do jej dejín. Najskôr získal dva tituly s Michaelom Schumacherom, potom pridal ďalšie dva i s Fernandom Alonsom a s kráľovskou motoristickou triedou sa rozlúčil po škandále zvanom "crash-gate" spojenom s Veľkou cenou Singapuru 2008. Nelsinho Piquet úmyselne havaroval, aby Fernando Alonso vyhral. "Keď ste bojovník a začínate od nuly, máte problém s médiami," reagoval Briatore na to, že novinári jeho meno často spájali s rôznymi škandálmi a do dnešných dní ho nemajú radi. "V médiách je množstvo závistlivcov a neprajníkov."

Šesťdesiatpäťročný podnikateľ si zaspomínal na to, ako vo Formule 1 začínal. Spojil sa s Lucianom Benettonom a v 90. rokoch začal viesť jeho tím. "Keď sme s Benettonom začínali, tak sa každý smial, pretože Benetton bol výrobca tričiek," pripomenul Talian v rozhovore pre Arabian Business. "Vstúpil do veľmi technologického prostredia s géniami z oblasti inžinierstva. Ale dlho sa nesmiali, pretože sme začali vyhrávať. Odrazu sa všetci smiali o čosi menej."

Pri progrese zohral významnú úlohu aj Michael Schumacher. "Vytvorili sme dobrý tím. Mali sme dobrého jazdca Michaela Schumachera a to isté platilo neskôr aj pri Fernandovi Alonsovi. Rovnaký film s iným hercom, ak chcete... A aká bola moja metóda? Bol to len pocit. Keď som Michaela videl prvýkrát, videl som skutočne zlostného chlapca. Ale aj veľmi plachého. Pamätám sa na to, že prvýkrát som ho stretol v Londýne. A aj keď som prvýkrát stretol Fernanda, tak som bol v Londýne. Ten bol príliš plachý aj na to, aby povedal dobré ráno alebo dobrú noc. Ale cítite to. Cítite niečo zvnútra a keď s nimi začnete komunikovať, okamžite sa zmenia," pokračoval Briatore, podľa ktorého bolo potrebné hovoriť o jazdení či o rýchlosti: "A okamžite sa v ich vnútri prebudilo zviera. Oheň. Ich talent je nákazlivý."

Flavio hovoril aj o spomínanom singapurskom škandále, ktorý prepukol až rok po podujatí. Dostal doživotný zákaz pôsobiť v športe, ale napokon bol po rokoch anulovaný. "Dnes už nemám zákaz a ak by som chcel, do Formuly 1 by som mohol prísť hneď zajtra ráno. No nechýba mi. Chýba mi len stará Formula 1," povedal Flavio Briatore, podľa ktorého je súčasný šport len "PlayStation pre inžinierov. Každý zabúda na fanúšikov a na šou. Je to len cvičisko pre inžinierov a už to nie je sexy. Chýba tomu kúzlo. Keď vidíte inžinierov vysvetľovať v TV úžasnú spojku, nikoho to nezaujíma. Ľudí zaujíma jazdec, hviezda. Keď dnes chce byť niekto rýchly, potrebuje, aby ho zafinancovala banka. Každý dáva peniaze do auta. Všetko je kritické. Dotknete sa bielej čiary a máte trest. Nemáte správny motor, ste potrestaní."

"Myslím si, že skôr či neskôr sa to zmení, pretože takto to nikam nevedie Pre ľudí to nie je zaujímavé. Chýba tomu gladiátorský faktor. Jazdci musia bojovať. Potrebujeme rivalitu jazdcov ako medzi Sennom a Prostom, medzi Mansellom a Schumacherom. Toto chcú ľudia vidieť," skonštatoval Flavio Briatore, aby si na záver interview uctil pár zaujímavých osobností, s ktorými mal tú česť stretnúť sa či spolupracovať: "Po Mandelovi som stretol ešte dvoch fantastických ľudí, s ktorými som spolupracoval. Jedným je Luciano Benetton. Benetton je súčasť mojej rodiny. Komunikujeme každý deň. Druhým je Bernie Ecclestone. Bernie je génius. A aj Benetton je génius: mal som teda to štastie, že som mohol spolupracovať s dvoma géniami."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Malé ihrisko, najlepší hráči a hneď v septembri. Neviem si predstaviť, ako sa človek hneď musí adaptovať na to, aby bol pripravený," myslí si Hossa
Výber Európy začne prípravu na Svetový pohár 2016 v hokeji 4. septembra v Quebecu. Na piatkovej tlačovej konferencii v Trenčíne to oznámil generálny manažér tímu Miroslav Šatan
"Som nadšený, že môžem byť ďalší rok súčasťou organizácie NY Rangers," uviedol Hrivík
"V mojom veku môžem povedať len toľko, že táto sezóna je posledná. Avšak všetko sa uvidí na jej konci. Ja chcem hrať hokej čo najdlhšie," uviedol Kroták
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
ViOn dokonale zaskočil masjtra z Trenčína! (video)
Peter Gergely: "Dôležitým momentom bol zákrok Kováča v úvode, keď chytil veľkú šancu. Počítali sme s tým, že súper mal päť ťažkých zápasov v nohách. Chceli sme to využiť"
foto
Žilina rozobrala Prešov, ten je stále bez gólu (video)
Adrián Guľa: "Chlapci hrali s vášňou, chutil im futbal, podporili ich fanúšikovia, ktorým ďakujem a uhrali čisté konto, takže gratulujem"
foto
Senica s prvou výhrou, Michalovce s prvou prehrou (video)
Miroslav Mentel: "V prvom polčase sme boli dominantnejší, išla nám hra, dali sme pekné góly. Súper bol v druhom polčase aktívnejší, hralo sa na našej polovici"
 

    Magazín F1.sk

    Ferrari potvrdilo odchod Jamesa Allisona
    To, o čom sa špekulovalo už niekoľko týždňov, je napokon realita: Ferrari potvrdilo, že technický riaditeľ James Allison opúšťa Maranello. Angličan prežil veľmi ťažké obdobie, zomrela mu manželka Rebecca a dlhšie avizoval, že sa chce vrátiť domov k trom deťom.
    Martin Trenkler: Víkend na Hungaroringu
    Slovenský fotograf Martin Trenkler navštívil víkendové podujatie na Hungaroringu a my vám ponúkame pohľady na Veľkú cenu Maďarska 2016 prostredníctvom jeho objektívu.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City