beta verzia
 
 
 
Briatoremu súčasná F1 nechýba, tá stará však áno
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Utorok, 9. február 2016, 17:50

Flavio Briatore strávil vo Formule 1 veľa rokov a dá sa povedať, že sa nezmazateľne zapísal do jej dejín. Najskôr získal dva tituly s Michaelom Schumacherom, potom pridal ďalšie dva i s Fernandom Alonsom a s kráľovskou motoristickou triedou sa rozlúčil po škandále zvanom "crash-gate" spojenom s Veľkou cenou Singapuru 2008. Nelsinho Piquet úmyselne havaroval, aby Fernando Alonso vyhral. "Keď ste bojovník a začínate od nuly, máte problém s médiami," reagoval Briatore na to, že novinári jeho meno často spájali s rôznymi škandálmi a do dnešných dní ho nemajú radi. "V médiách je množstvo závistlivcov a neprajníkov."

Šesťdesiatpäťročný podnikateľ si zaspomínal na to, ako vo Formule 1 začínal. Spojil sa s Lucianom Benettonom a v 90. rokoch začal viesť jeho tím. "Keď sme s Benettonom začínali, tak sa každý smial, pretože Benetton bol výrobca tričiek," pripomenul Talian v rozhovore pre Arabian Business. "Vstúpil do veľmi technologického prostredia s géniami z oblasti inžinierstva. Ale dlho sa nesmiali, pretože sme začali vyhrávať. Odrazu sa všetci smiali o čosi menej."

Pri progrese zohral významnú úlohu aj Michael Schumacher. "Vytvorili sme dobrý tím. Mali sme dobrého jazdca Michaela Schumachera a to isté platilo neskôr aj pri Fernandovi Alonsovi. Rovnaký film s iným hercom, ak chcete... A aká bola moja metóda? Bol to len pocit. Keď som Michaela videl prvýkrát, videl som skutočne zlostného chlapca. Ale aj veľmi plachého. Pamätám sa na to, že prvýkrát som ho stretol v Londýne. A aj keď som prvýkrát stretol Fernanda, tak som bol v Londýne. Ten bol príliš plachý aj na to, aby povedal dobré ráno alebo dobrú noc. Ale cítite to. Cítite niečo zvnútra a keď s nimi začnete komunikovať, okamžite sa zmenia," pokračoval Briatore, podľa ktorého bolo potrebné hovoriť o jazdení či o rýchlosti: "A okamžite sa v ich vnútri prebudilo zviera. Oheň. Ich talent je nákazlivý."

Flavio hovoril aj o spomínanom singapurskom škandále, ktorý prepukol až rok po podujatí. Dostal doživotný zákaz pôsobiť v športe, ale napokon bol po rokoch anulovaný. "Dnes už nemám zákaz a ak by som chcel, do Formuly 1 by som mohol prísť hneď zajtra ráno. No nechýba mi. Chýba mi len stará Formula 1," povedal Flavio Briatore, podľa ktorého je súčasný šport len "PlayStation pre inžinierov. Každý zabúda na fanúšikov a na šou. Je to len cvičisko pre inžinierov a už to nie je sexy. Chýba tomu kúzlo. Keď vidíte inžinierov vysvetľovať v TV úžasnú spojku, nikoho to nezaujíma. Ľudí zaujíma jazdec, hviezda. Keď dnes chce byť niekto rýchly, potrebuje, aby ho zafinancovala banka. Každý dáva peniaze do auta. Všetko je kritické. Dotknete sa bielej čiary a máte trest. Nemáte správny motor, ste potrestaní."

"Myslím si, že skôr či neskôr sa to zmení, pretože takto to nikam nevedie Pre ľudí to nie je zaujímavé. Chýba tomu gladiátorský faktor. Jazdci musia bojovať. Potrebujeme rivalitu jazdcov ako medzi Sennom a Prostom, medzi Mansellom a Schumacherom. Toto chcú ľudia vidieť," skonštatoval Flavio Briatore, aby si na záver interview uctil pár zaujímavých osobností, s ktorými mal tú česť stretnúť sa či spolupracovať: "Po Mandelovi som stretol ešte dvoch fantastických ľudí, s ktorými som spolupracoval. Jedným je Luciano Benetton. Benetton je súčasť mojej rodiny. Komunikujeme každý deň. Druhým je Bernie Ecclestone. Bernie je génius. A aj Benetton je génius: mal som teda to štastie, že som mohol spolupracovať s dvoma géniami."



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Keď som počul, že zahlásili moje meno, bolo to neuveriteľné. Splnil sa mi sen. Je to pre mňa výnimočný moment, aj pre moju rodinu a priateľov, niečo, na čo si budem pamätať do konca života," uviedol Matthews
„V lige hrá veľmi veľa Kanaďanov, tí sú preferovaní. Hrá sa potom ich štýlom hry, pretože ide nie len o hráčov, ale aj o trénerov," konštatuje Marek Biro o EBEL v rozhovore pre hokej.sk
„Možno v mojej hre nebolo cítiť veľký pokrok, ale ja osobne sa cítim dozretejšie. Táto sezóna mi veľa dala a ja pevne verím, že v budúcej sezóne z toho budem čerpať a posuniem sa výkonnostne opäť o krok dopredu,“povedal Mislav Rosandič
Útočník Chicaga Patrick Kane sa stal hlavnou hviezdou slávnostného galavečera v Las Vegas, na ktorom sa odovzdávali individuálne ocenenia za sezónu 2015/2016 v zámorskej hokejovej NHL.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Portugalčania v predĺžení šokovali Chorvátov! (video)
Reprezentanti Portugalska zvíťazili v osemfinálovom zápase ME vo Francúzsku nad Chorvátskom 1:0 po predĺžení a postúpili medzi osem najlepších tímov turnaja. Zápas bol chudobný na veľké gólové šance
foto
Löw o Slovákoch: Sú oveľa silnejší ako Severní Íri
"Slovensko je iný súper ako Severné Írsko. Myslím si, že sú oveľa silnejší. Majú dobrú obranu, a preto nebudeme mať taký priestor ako proti Severnému Írsku," povedal lodivod favorita
foto
Bero nechce v zahraničí vysedávať na lavičke, sníva o Premier League
"Verím, že to rozhodnutie príde ešte pred prvým zápasom v Lige majstrov. Keď budem stále v napätí, nie je pre mňa jednoduché sa dať mentálne dokopy. Verím, že sa to vyrieši v najbližších dňoch," prezradil Bero
foto
Kozák sľubuje kolektívny výkon a tvrdí: Aj Nemci majú slabiny...
"Je pre nás obrovská výzva popasovať sa s nimi o dobrý výsledok. Uvidíme, ako to dopadne, ale som presvedčený, že hráči k tomu pristúpia maximálne zodpovedne," povedal Kozák
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!
    FIA potvrdila, že Alonso zažil pri nehode až tri extrémne preťaženia
    V novom magazíne Auto sa objavili zaujímavé informácie týkajúce sa nehody Fernanda Alonsa. Bola vôbec prvou, ktorú nasnímali nové 'high-speed' kamery.
    Sorrell chce v F1 virtuálnu realitu a odkazuje: Treba ísť tam, kde je rast
    "Ako som povedal na začiatku, všetko je to boj o čas, ktorí ľudia majú. Dnes máte milióny možností, ako ho stráviť. Práve v tom je asi najväčší rozdiel oproti roku 1968," usmial sa Martin Sorrell.
    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.
    Od Panisovho monackého víťazstva uplynulo už dvadsať rokov!
    "Po najlepšom čase z 'warmupu' som si začal veriť, a keď začalo pršať, tak ešte viac: Milujem dážď! Bol som celkom pokojný a koncentrovaný, lebo som niečo tušil. Ťažko to vysvetliť. Bolo to však niečo, čo som cítil..." spomína Olivier Panis.

    Archív správ

    Jún 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
        1 2 3 4 5
    6 7 8 9 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27 28 29 30      

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City