Briatoremu súčasná F1 nechýba, tá stará však áno
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Utorok, 9. február 2016, 17:50

Flavio Briatore strávil vo Formule 1 veľa rokov a dá sa povedať, že sa nezmazateľne zapísal do jej dejín. Najskôr získal dva tituly s Michaelom Schumacherom, potom pridal ďalšie dva i s Fernandom Alonsom a s kráľovskou motoristickou triedou sa rozlúčil po škandále zvanom "crash-gate" spojenom s Veľkou cenou Singapuru 2008. Nelsinho Piquet úmyselne havaroval, aby Fernando Alonso vyhral. "Keď ste bojovník a začínate od nuly, máte problém s médiami," reagoval Briatore na to, že novinári jeho meno často spájali s rôznymi škandálmi a do dnešných dní ho nemajú radi. "V médiách je množstvo závistlivcov a neprajníkov."

Šesťdesiatpäťročný podnikateľ si zaspomínal na to, ako vo Formule 1 začínal. Spojil sa s Lucianom Benettonom a v 90. rokoch začal viesť jeho tím. "Keď sme s Benettonom začínali, tak sa každý smial, pretože Benetton bol výrobca tričiek," pripomenul Talian v rozhovore pre Arabian Business. "Vstúpil do veľmi technologického prostredia s géniami z oblasti inžinierstva. Ale dlho sa nesmiali, pretože sme začali vyhrávať. Odrazu sa všetci smiali o čosi menej."

Pri progrese zohral významnú úlohu aj Michael Schumacher. "Vytvorili sme dobrý tím. Mali sme dobrého jazdca Michaela Schumachera a to isté platilo neskôr aj pri Fernandovi Alonsovi. Rovnaký film s iným hercom, ak chcete... A aká bola moja metóda? Bol to len pocit. Keď som Michaela videl prvýkrát, videl som skutočne zlostného chlapca. Ale aj veľmi plachého. Pamätám sa na to, že prvýkrát som ho stretol v Londýne. A aj keď som prvýkrát stretol Fernanda, tak som bol v Londýne. Ten bol príliš plachý aj na to, aby povedal dobré ráno alebo dobrú noc. Ale cítite to. Cítite niečo zvnútra a keď s nimi začnete komunikovať, okamžite sa zmenia," pokračoval Briatore, podľa ktorého bolo potrebné hovoriť o jazdení či o rýchlosti: "A okamžite sa v ich vnútri prebudilo zviera. Oheň. Ich talent je nákazlivý."

Flavio hovoril aj o spomínanom singapurskom škandále, ktorý prepukol až rok po podujatí. Dostal doživotný zákaz pôsobiť v športe, ale napokon bol po rokoch anulovaný. "Dnes už nemám zákaz a ak by som chcel, do Formuly 1 by som mohol prísť hneď zajtra ráno. No nechýba mi. Chýba mi len stará Formula 1," povedal Flavio Briatore, podľa ktorého je súčasný šport len "PlayStation pre inžinierov. Každý zabúda na fanúšikov a na šou. Je to len cvičisko pre inžinierov a už to nie je sexy. Chýba tomu kúzlo. Keď vidíte inžinierov vysvetľovať v TV úžasnú spojku, nikoho to nezaujíma. Ľudí zaujíma jazdec, hviezda. Keď dnes chce byť niekto rýchly, potrebuje, aby ho zafinancovala banka. Každý dáva peniaze do auta. Všetko je kritické. Dotknete sa bielej čiary a máte trest. Nemáte správny motor, ste potrestaní."

"Myslím si, že skôr či neskôr sa to zmení, pretože takto to nikam nevedie Pre ľudí to nie je zaujímavé. Chýba tomu gladiátorský faktor. Jazdci musia bojovať. Potrebujeme rivalitu jazdcov ako medzi Sennom a Prostom, medzi Mansellom a Schumacherom. Toto chcú ľudia vidieť," skonštatoval Flavio Briatore, aby si na záver interview uctil pár zaujímavých osobností, s ktorými mal tú česť stretnúť sa či spolupracovať: "Po Mandelovi som stretol ešte dvoch fantastických ľudí, s ktorými som spolupracoval. Jedným je Luciano Benetton. Benetton je súčasť mojej rodiny. Komunikujeme každý deň. Druhým je Bernie Ecclestone. Bernie je génius. A aj Benetton je génius: mal som teda to štastie, že som mohol spolupracovať s dvoma géniami."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Vzhľadom na nepresvedčivé výkony sa vedenie klubu okamžite rozhodlo prerušiť spoluprácu s pánom Chudým," potvrdil generálny manažér Michal Tóth
Štefan Fabian vstúpil do sezóny po červenom koberci. Na záver letného Tatranského pohára na ňom preberal ocenenie pre najlepšieho obrancu turnaja, pred nedeľňajším zápasom proti Zvolenu si pre zmenu užíval ovácie publika pri pózovaní s dresom s číslom 900 na chrbte.
"Sme šťastní a ohromne potešení tým, čo sme dosiahli. Myslím si, že nikto netipoval našu účasť vo finále. Pravdepodobnosť bola 33 k 1 a práve preto si teraz vychutnávame skvelé pocity," radoval sa Marián Hossa
"Zachytal som si veru poriadne, ale so šťastím sme ten krehký náskok ubránili. Škoda vylúčení zo záveru zápasu. Tam nás poriadne zavreli a lietalo to tam z jednej i druhej strany," hovorí Jan Chábera
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Ďalšia citeľná rana pre slovenskú defenzívu
Zranenia vyradili z hry aj ďalších defenzívnych hráčov Norberta Gyömbéra a Viktora Pečovského, na dlhšiu dobu je mimo hry aj ofenzívny univerzál Ondrej Duda. V Slovinsku pre trest nebude hrať kapitán Martin Škrtel
foto
Neskoro, ale predsa, Németh: Tento tím má kvalitu
"Som presvedčený o tom, že víťazstvo v Prešove nám pomôže. Mužstvo má oveľa vyššiu kvalitu než ukazuje postavenie v tabuľke, verím, že ďalšie stretnutia to potvrdia," povedal tréner Németh
foto
Pavel Hapal nominoval, chýba urobiť posledný krok
Z dvoch zápasov na víťazstvo v skupine a istotu priameho postupu mu stačí získať jeden bod
foto
Všetko najlepšie, cisár
Francesco Totti: „Narodil som sa ako Riman a ako Riman aj zomriem. Nikdy neopustím svoj klub a svoje mesto. Čo sme urobili v živote, pretrvá večne...“
 

    Magazín F1.sk

    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.
    Bude to už len horšie
    "Zavádzanie "červených zón" pre fotografov začalo dávno, no z roka na rok je to horšie a horšie. Protestovať nepomôže, každý sa bojí o svoju akreditáciu," píše Martin Trenkler.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City