beta verzia
 
 
 
Briatoremu súčasná F1 nechýba, tá stará však áno
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Utorok, 9. február 2016, 17:50

Flavio Briatore strávil vo Formule 1 veľa rokov a dá sa povedať, že sa nezmazateľne zapísal do jej dejín. Najskôr získal dva tituly s Michaelom Schumacherom, potom pridal ďalšie dva i s Fernandom Alonsom a s kráľovskou motoristickou triedou sa rozlúčil po škandále zvanom "crash-gate" spojenom s Veľkou cenou Singapuru 2008. Nelsinho Piquet úmyselne havaroval, aby Fernando Alonso vyhral. "Keď ste bojovník a začínate od nuly, máte problém s médiami," reagoval Briatore na to, že novinári jeho meno často spájali s rôznymi škandálmi a do dnešných dní ho nemajú radi. "V médiách je množstvo závistlivcov a neprajníkov."

Šesťdesiatpäťročný podnikateľ si zaspomínal na to, ako vo Formule 1 začínal. Spojil sa s Lucianom Benettonom a v 90. rokoch začal viesť jeho tím. "Keď sme s Benettonom začínali, tak sa každý smial, pretože Benetton bol výrobca tričiek," pripomenul Talian v rozhovore pre Arabian Business. "Vstúpil do veľmi technologického prostredia s géniami z oblasti inžinierstva. Ale dlho sa nesmiali, pretože sme začali vyhrávať. Odrazu sa všetci smiali o čosi menej."

Pri progrese zohral významnú úlohu aj Michael Schumacher. "Vytvorili sme dobrý tím. Mali sme dobrého jazdca Michaela Schumachera a to isté platilo neskôr aj pri Fernandovi Alonsovi. Rovnaký film s iným hercom, ak chcete... A aká bola moja metóda? Bol to len pocit. Keď som Michaela videl prvýkrát, videl som skutočne zlostného chlapca. Ale aj veľmi plachého. Pamätám sa na to, že prvýkrát som ho stretol v Londýne. A aj keď som prvýkrát stretol Fernanda, tak som bol v Londýne. Ten bol príliš plachý aj na to, aby povedal dobré ráno alebo dobrú noc. Ale cítite to. Cítite niečo zvnútra a keď s nimi začnete komunikovať, okamžite sa zmenia," pokračoval Briatore, podľa ktorého bolo potrebné hovoriť o jazdení či o rýchlosti: "A okamžite sa v ich vnútri prebudilo zviera. Oheň. Ich talent je nákazlivý."

Flavio hovoril aj o spomínanom singapurskom škandále, ktorý prepukol až rok po podujatí. Dostal doživotný zákaz pôsobiť v športe, ale napokon bol po rokoch anulovaný. "Dnes už nemám zákaz a ak by som chcel, do Formuly 1 by som mohol prísť hneď zajtra ráno. No nechýba mi. Chýba mi len stará Formula 1," povedal Flavio Briatore, podľa ktorého je súčasný šport len "PlayStation pre inžinierov. Každý zabúda na fanúšikov a na šou. Je to len cvičisko pre inžinierov a už to nie je sexy. Chýba tomu kúzlo. Keď vidíte inžinierov vysvetľovať v TV úžasnú spojku, nikoho to nezaujíma. Ľudí zaujíma jazdec, hviezda. Keď dnes chce byť niekto rýchly, potrebuje, aby ho zafinancovala banka. Každý dáva peniaze do auta. Všetko je kritické. Dotknete sa bielej čiary a máte trest. Nemáte správny motor, ste potrestaní."

"Myslím si, že skôr či neskôr sa to zmení, pretože takto to nikam nevedie Pre ľudí to nie je zaujímavé. Chýba tomu gladiátorský faktor. Jazdci musia bojovať. Potrebujeme rivalitu jazdcov ako medzi Sennom a Prostom, medzi Mansellom a Schumacherom. Toto chcú ľudia vidieť," skonštatoval Flavio Briatore, aby si na záver interview uctil pár zaujímavých osobností, s ktorými mal tú česť stretnúť sa či spolupracovať: "Po Mandelovi som stretol ešte dvoch fantastických ľudí, s ktorými som spolupracoval. Jedným je Luciano Benetton. Benetton je súčasť mojej rodiny. Komunikujeme každý deň. Druhým je Bernie Ecclestone. Bernie je génius. A aj Benetton je génius: mal som teda to štastie, že som mohol spolupracovať s dvoma géniami."



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Výkonný výbor Slovenského zväzu ľadového hokeja (SZĽH) a vedenie reprezentácie v stredu stručne zhodnotili účinkovanie národného tímu na MS v Rusku.
Jediný slovenský zástupca v Kontinentálnej hokejovej lige HC Slovan Bratislava siahol na vstupnom drafte KHL po štyroch rodákoch spod Tatier.
O víťazovi finále Východnej konferencie play off zámorskej NHL rozhodne až siedmy zápas. V tom šiestom v noci na stredu triumfoval Pittsburgh Penguins na ľade Tampy Bay Lightning 5:2 a vyrovnal tak stav série na 3:3.
Slovenskí hokejisti sa na budúcoročných MS v hokeji predstavia v základnej A-skupine aj s Rusmi a Švédmi.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Dobrotka na ceste do zahraničia, lige chýbajú skúsení hráči
"Získali sme najmenej bodov, dostali sme najviac gólov, čo logicky vyústilo do posledného miesta," triezvo zhodnotil skalickú sezónu v rozhovore pre PROFUTBAL.sk Dobrotka
foto
Štadión v Trenčíne sa v septembri stavať nezačne
"Veľa vecí je už vydiskutovaných, v krátkej dobe sa ten proces opäť spustí a vydáme územné rozhodnutie na prvú etapu," uviedol pre spomenutý zdroj primátor Trenčína Richard Rybníček
foto
Van Kessel zmenil pozíciu a zrazu bol nezastaviteľný
Podľa našich zdrojov má o neho eminentný záujem belgický vicemajster Anderlecht Brusel. „Nič o tom neviem. Anderlecht je výborný klub. Z Holandska by som to mal blízko,“ komentoval v krátkosti Van Kessel
foto
Rozpačitá sezóna zakončená úspechom, zo štadióna „andelov“ sa stáva nedobytná pevnosť
Pre Spartak Trnava sa sezóna 2015/2016 vyvíjala turbulentne. Klub pokrstil nový štadión, no tréneri sa na ňom často striedali. Ako zhodnotil posledný ročník Boris Godál?
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.
    Od Panisovho monackého víťazstva uplynulo už dvadsať rokov!
    "Po najlepšom čase z 'warmupu' som si začal veriť, a keď začalo pršať, tak ešte viac: Milujem dážď! Bol som celkom pokojný a koncentrovaný, lebo som niečo tušil. Ťažko to vysvetliť. Bolo to však niečo, čo som cítil..." spomína Olivier Panis.
    Ťažká havária v F3 bez obetí, Li má však viacero zlomenín (VIDEO)
    "Chcem sa poďakovať FIA, Dallare, Carlinu Racing a všetkým, ktorí tak zapracovali na zvýšení bezpečnosti v pretekárskom športe," reagoval Ryan Tveter. "Pretože práve vďaka ním tu ešte sme."
    Helmut Marko: Najväčší expert na talenty?
    "Nemáme zasa až také tvrdé a prísne pravidlá. Jazdci len potrebujú odviesť výkon," skonštatoval Helmut Marko.
    Ako sa vyvíjala váha monopostov?
    "Toto už nie je taká Formula 1, akú som spoznal. Keď som začínal, tak boli autá ešte ľahké a bola to jazda na ostrí noža," sťažuje sa Lewis Hamilton.
    Dva tímy našli spôsob umelého zníženia tlaku v pneumatikách
    Prišlo sa na to, že dva tímy našli pravdepodobne legálny trik, ako natlakovanie umelo znížiť. Pri meraní na štarte je všetko v poriadku, ale po rozjazde auta tlak poklesne, čo monoposty zrýchli až o štyri desatiny sekundy na kolo.

    Archív správ

    Máj 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
                1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31          

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 39 ms. :: Country :: Region :: City