Wehrlein: Mali by sme byť schopní bojovať o body
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Streda, 10. február 2016, 12:30

Manor Racing v stredu presne na poludnie vydal tlačové stanovisko, ktorým potvrdil podpísanie zmluvy s úradujúcim šampiónom DTM a juniorom Mercedesu Pascalom Wehrleinom. Pretekár z nemeckého Sigmaringenu je vo veku 21 rokov celkovo 21. potvrdeným jazdcom pre blížiaci sa šampionát. Jazdiť bude s monopostom Manor Racing MRT05.

"Pascal je výrazný jazdec s veľmi sľubnou budúcnosťou a my v Manore Racing sme radi, že ho máme na palube," povedal majiteľ stajne Stephen Fitzpatrick. "Sme malý tím, ktorý v tejto sezóne čaká veľká výzva, takže sme sa rozhodli pre jazdca s talentom a hladom, ktoré sa dokážu vyrovnať našim vlastným traťovým ambíciám."

"Pascal už dokázal zaujať počas testov pre Mercedes a Force Indiu, pričom sa presadil aj dominantnými výkonmi v DTM, čo viedlo k jeho minuloročnému majstrovskému triumfu. Tím Manor Racing je perfektný pre to, aby Pascalovi pomohol v prvej sezóne zanechať veľký dojem. Tešíme sa na to!" dodal Brit.

Podobne nadšený bol pochopiteľne aj Wehrlein, ktorý bude môcť spraviť prvé kroky smerom k veľkej budúcnosti. "Manor Racing je skvelé miesto pre začiatok mojej pretekárskej kariéry v F1," vyjadril sa. "Som veľmi rád, že tu môžem byť. Ide o malý a totálne koncentrovaný tím. Dúfam, že už čoskoro spoznám všetkých našich ľudí."

"Bude to moja prvá sezóna v F1 a mojim cieľom bude pomôcť Stephenovi a chlapcom dosiahnuť ich ciele. Čaká nás ťažká výzva, ale myslím si, že by sme mali byť schopní bojovať o body. Bude to fajn zábava," skonštatoval Pascal Wehrlein, ktorý sa následne poďakoval Mercedesu-Benz a Totovi Wolffovi: "Ďakujem za neuveriteľnú podporu a pomoc pri dosiahnutí môjho cieľa. Teraz je už na mne chopiť sa príležitosti a predviesť očakávané výkony."

Dostupné informácie dlho naznačovali, že Manor chce za sezónu od jazdca okolo pätnásť miliónov dolárov. Dá sa teda predpokladať, že Mercedes poskytol stajni približne takúto zľavu z dodávky pohonných jednotiek. Hlavným kandidátom na miesto Wehrleinovho kolegu je Rio Haryanto, za ktorého by takúto sumu mala uhradiť indonézska vláda spolu s jeho sponzormi. Šancu však živia aj Alexander Rossi či Will Stevens.

Pascal Wehrlein získal v roku 2011 titul v ADAC Formel Masters, aby následne pôsobil v európskej F3. Od septembra roku 2014 je rezervným jazdcom Mercedesu, s ktorým v minulom roku vyhral sériu DTM. Nemecká automobilka si ho vychováva pre budúce súťažné nasadenie vo vlastnej stajni. To je však možno vzdialené ešte niekoľko rokov a objavili sa informácie o tom, že pre sezónu 2017 by mohol byť odparkovaný napríklad vo Williamse.

Dodajme, že Wehrlein bude súťažiť s číslom 94, ktoré symbolizuje rok jeho narodenia a používal ho aj v DTM. Počas testovacích nasadení F1 sme ho registrovali s číslami 24 (Mercedes) a 34 (Force India).



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Dva zápasy siedmeho kola Tipsport ligy majú jasných favoritov. V Košiciach i Nitre sa očakávajú jasné záležitosti domácich.
Kanadskí hokejisti postúpili do finále Svetového pohára v Toronte. V noci na nedeľu potvrdili úlohu najväčšieho favorita turnaja a v dramatickom prvom semifinále vyradili Rusko po triumfe 5:3.
Miloš Říha: "Som rád, že sme dnes vyhrali. Myslím, že zaslúžene. Hrali sme trpezlivo, disciplinovane až do konca zápasu. Mrzí ma veľa vylúčení"
Zvolenskí hokejisti nastupovali na zápas proti Košiciam už bez trojice Michal Juraško, Juraj Jurík, Denis Rehák a keď prehrávali po dvanástich minútach o dva góly, zdalo sa, že nimi stredajšie udalosti poriadne otriasli.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Suverénny Southampton, City naďalej bez straty bodu (video)
Výsledky stretnutí šiesteho kola anglickej Premier League
foto
Tourého agent priostruje: Guardiola stojí ako človek za h***o
"Dobre, Guardiola vyhral nejaké zápasy v tejto sezóne, takže všetci vidia len jeho fantastický futbal. Ale jeho osobnosť nie je ani náhodou skvelá. Opakujem správu, ktorá sa šíri z Barcelony a Bayernu. Veľa ľudí ho neznáša," odkazuje Seluk
foto
Majster porazil vicemajstra, Kleščík: Zdvihne nám to sebavedomie (video)
„Konečne sme mali aj my troška šťastia. V závere nám síce pri Kubíkovej šanci zatrnulo, ale všetko skvele vyriešil Šemrinec,“ tešil sa kapitán Peter Kleščík
foto
Keby mohol rozhodca striedať... (video)
„Aj rozhodca má právo na zlý deň. Keby to bolo možné, ja by som ho vystriedal možno v piatej minúte, Miro Mentel v ôsmej,“ povedal po zápase Karhan
 

    Magazín F1.sk

    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.
    Bude to už len horšie
    "Zavádzanie "červených zón" pre fotografov začalo dávno, no z roka na rok je to horšie a horšie. Protestovať nepomôže, každý sa bojí o svoju akreditáciu," píše Martin Trenkler.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 8 ms. :: Country :: Region :: City