beta verzia
 
 
 
Ferrari pripravuje pomerne radikálne zmeny pohonnej jednotky
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Wednesday, 10. February 2016, 15:48

Prostredníctvom našej rubriky Pitstop sme vás už informovali o tom, že nové Ferrari bolo v utorok prvýkrát naštartované. Pohonná jednotka sa podľa dostupných informácií dočkala viacerých zmien a výrobcovi pochopiteľne ide hlavne o to, aby sa jej výkon vyrovnal doposiaľ dominantnému Mercedesu. Agregáty oboch zoskupení boli a aj budú koncipované o niečo inak, ale technici Ferrari veria, že našli dostatočné množstvo vylepšení.

"Moderná turboéra V6 ukázala, že bez dobrého motora neexistuje prílišná nádej vyzvať dominantný tím Mercedesu," trefne konštatuje redaktor Motorsport.com Franco Nugnes, ktorý však súčasne pridáva informáciu o "radikálnej zmene pohonnej jednotky" Ferrari, ktorá by sa vďaka úpravám mohla prehupnúť cez výkonnostnú úroveň 900 koní. Mercedes ju už zlomil a odborníci Renaultu pre porovnanie očakávajú, že v tomto roku budú na úrovni približne 875 koní.

V úvode tohto týždňa sme vám priniesli aj slová športového riaditeľa Ferrari Massima Rivolu, ktorý bol z motorového hľadiska takisto optimisticky naladený. "V minulom roku sme dosiahli pár pekných výsledkov a vyzerá to tak, že nový projekt sa narodil ako zdravý. Od Ferrari teraz všetci očakávajú veľké majstrovstvá. Čo sa týka pohonnej jednotky, som presvedčený o tom, že výrobcovia motora odviedli svoju prácu a pripravili agregát, ktorý sa výkonnostne dotiahol na Mercedes-Benz. Po stránke šasi takisto dúfame, že sme našli konkurencieschopnosť, ktorá nám ešte chýbala," zneli Talianove vyjadrenia.

Nové šasi nesie kódové označenie 667 a predpokladá sa, že bude disponovať kratším nosom ako doposiaľ: vraj by to malo byť niečo medzi minuloročnými riešeniami Mercedesu a Toro Rosso. Veľmi významnou zmenou bude úprava predných závesov, ktoré budú s tlačnou vzperou. Bočnice by mali byť nižšie a zadná časť "coca-colovej fľaše" by mala byť užšia.

Motorsport.com priniesol aj exkluzívnu ilustráciu technického odborníka Giorgia Piolu, ktorá naznačuje pomerne veľkú revolúciu. Talian je známy tým, že v jednotlivých stajniach má mimoriadne dobré kontakty, vďaka ktorým sa dokáže dostať aj k čiastočne tajným informáciám. Všetko ale pochopiteľne neodhalí.

Pozrime sa na prehľad zmien (čísla ukazuje ilustrácia):

1. veľký medzichladič, ktorý bol v minuloročnom SF15-T umiestnený vnútri rady valcov V6 turba, bol pred rokom 2016 z výkonnostných príčin zväčšený. Ferrari totiž v záujme zvýšenia výkonu potrebuje viac čerstvého vzduchu zásobujúceho motor. V záujme toho, aby nebolo nutné robiť kompromisy, bol medzichladič rozdelený na dve časti. Väčšia časť bude umiestnená vnútri šasi nad palivovou nádržou, druhá sa bude nachádzať v ľavej bočnici.

2. jednotka MGU-H je podľa všetkého jediný komponent, ktorý ostane na rovnakej pozícii ako v minulom roku.

3. jednotka MGU-K, ktorá bola využívaná aj ako oddeľovač od prevodovky, bude presunutá k ľavej rade V6 a teda do pozície, ktorú pre tento účel využívali aj ostatní výrobcovia.

4. predizajnovaná bola aj olejová nádrž. V šasi 667 bude nižšia a o niečo širšia. Auto by to malo pomôcť z hľadiska ťažiska.

5. motor Ferrari pre rok 2016 by mal disponovať aj variabilným sacím potrubím, ktoré Ferrari v minulom roku vzhľadom na prítomnosť medzichladiča v rámci véčkového bloku nemohlo využívať. Zmena by sa mala postarať o umožnenie lepšej kvality spaľovacieho procesu vďaka lepšiemu vyladeniu zmesi vzduchu a paliva v spaľovacej komore.

6. spojka, ktorá bola v motore 059/4, bola presunutá dovnútra do prevodovej skrine. Spojovací hriadeľ by mal byť napojený na kľukový.



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Jedenásťmesačné pracovné obdobie SZĽH bolo pre Igora Nemečka najťažšie v živote. Zväzového šéfa napriek tomu potešilo, že turbulentné mesiace úspešne vyvrcholili piatkovým rokovaním Rady SZĽH o zmene stanov, čím dodržal svoj verejný sľub.
"Pre náš tím je to extrémne dôležitý hráč. Do poslednej chvíle sme si nemysleli, že sa tak stane, ale jeho rozhodnutím bolo nastúpiť na siedmy zápas," uviedol tréner John Cooper.
Hokejisti Pittsburghu postúpili do finále zámorskej NHL. V rozhodujúcom siedmom dueli finále play off Východnej konferencie zdolali Tampu Bay 2:1 a sériu vyhrali 4:3 na zápasy.
V roku 1997 zaregistroval Google svoju doménu a v rovnakom čase debutoval v drese San José Sharks 18-ročný Patrick Marleau.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Čo van Gaal urobiť mal a Mourinho musí (video)
Celý svet, vrátane neprajníkov, vníma Mourinha ako garanciu úspechu, ktorý nenásytní „červení diabli“ tak potrebujú. Stane sa po Busbym a Fergusonovi tretím právoplatným Bossom Manchestru?
foto
Pintér hodnotí sezónu pozitívne, rád by sa posunul vyššie
„U nás asi ľudia na futbal nikdy neprídu. Nanajvýš na Trnavu, Slovan či na Žilinu. Inak bude návšteva vždy slabá. Neviem, je to asi mentalitou ľudí...“ zamyslel sa odchovanec ViOn-u
foto
Veľký prievan v Slovane, tu sú prvé zmeny!
"Ako som nedávno povedal, nebudeme prihliadať na meno či skúsenosti, rozhodujú totiž kritériá. Tí, ktorí ich nesplnili, budú jednoducho umiestnení na transfer listinu,“ prezradil Ivan Kmotrík ml.
foto
3b Hviezdy ligy 2016: Hlasuj za najlepších hráčov a vyhraj skvelé ceny!
Redakcia PROFUTBAL.sk a spoločnosť 3b pripravili po skončení sezóny 2015/2016 jedinečnú anketu „3b Hviezdy ligy 2016 – rozhodnite o svojich hviezdach“. Práve vy môžete určiť, ktorí hráči boli tento rok najlepší v I. a II. lige!
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.
    Od Panisovho monackého víťazstva uplynulo už dvadsať rokov!
    "Po najlepšom čase z 'warmupu' som si začal veriť, a keď začalo pršať, tak ešte viac: Milujem dážď! Bol som celkom pokojný a koncentrovaný, lebo som niečo tušil. Ťažko to vysvetliť. Bolo to však niečo, čo som cítil..." spomína Olivier Panis.
    Ťažká havária v F3 bez obetí, Li má však viacero zlomenín (VIDEO)
    "Chcem sa poďakovať FIA, Dallare, Carlinu Racing a všetkým, ktorí tak zapracovali na zvýšení bezpečnosti v pretekárskom športe," reagoval Ryan Tveter. "Pretože práve vďaka ním tu ešte sme."
    Helmut Marko: Najväčší expert na talenty?
    "Nemáme zasa až také tvrdé a prísne pravidlá. Jazdci len potrebujú odviesť výkon," skonštatoval Helmut Marko.
    Ako sa vyvíjala váha monopostov?
    "Toto už nie je taká Formula 1, akú som spoznal. Keď som začínal, tak boli autá ešte ľahké a bola to jazda na ostrí noža," sťažuje sa Lewis Hamilton.
    Dva tímy našli spôsob umelého zníženia tlaku v pneumatikách
    Prišlo sa na to, že dva tímy našli pravdepodobne legálny trik, ako natlakovanie umelo znížiť. Pri meraní na štarte je všetko v poriadku, ale po rozjazde auta tlak poklesne, čo monoposty zrýchli až o štyri desatiny sekundy na kolo.

    Archív správ

    Máj 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
                1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31          

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 41 ms. :: Country :: Region :: City