Ferrari pripravuje pomerne radikálne zmeny pohonnej jednotky
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Wednesday, 10. February 2016, 15:48

Prostredníctvom našej rubriky Pitstop sme vás už informovali o tom, že nové Ferrari bolo v utorok prvýkrát naštartované. Pohonná jednotka sa podľa dostupných informácií dočkala viacerých zmien a výrobcovi pochopiteľne ide hlavne o to, aby sa jej výkon vyrovnal doposiaľ dominantnému Mercedesu. Agregáty oboch zoskupení boli a aj budú koncipované o niečo inak, ale technici Ferrari veria, že našli dostatočné množstvo vylepšení.

"Moderná turboéra V6 ukázala, že bez dobrého motora neexistuje prílišná nádej vyzvať dominantný tím Mercedesu," trefne konštatuje redaktor Motorsport.com Franco Nugnes, ktorý však súčasne pridáva informáciu o "radikálnej zmene pohonnej jednotky" Ferrari, ktorá by sa vďaka úpravám mohla prehupnúť cez výkonnostnú úroveň 900 koní. Mercedes ju už zlomil a odborníci Renaultu pre porovnanie očakávajú, že v tomto roku budú na úrovni približne 875 koní.

V úvode tohto týždňa sme vám priniesli aj slová športového riaditeľa Ferrari Massima Rivolu, ktorý bol z motorového hľadiska takisto optimisticky naladený. "V minulom roku sme dosiahli pár pekných výsledkov a vyzerá to tak, že nový projekt sa narodil ako zdravý. Od Ferrari teraz všetci očakávajú veľké majstrovstvá. Čo sa týka pohonnej jednotky, som presvedčený o tom, že výrobcovia motora odviedli svoju prácu a pripravili agregát, ktorý sa výkonnostne dotiahol na Mercedes-Benz. Po stránke šasi takisto dúfame, že sme našli konkurencieschopnosť, ktorá nám ešte chýbala," zneli Talianove vyjadrenia.

Nové šasi nesie kódové označenie 667 a predpokladá sa, že bude disponovať kratším nosom ako doposiaľ: vraj by to malo byť niečo medzi minuloročnými riešeniami Mercedesu a Toro Rosso. Veľmi významnou zmenou bude úprava predných závesov, ktoré budú s tlačnou vzperou. Bočnice by mali byť nižšie a zadná časť "coca-colovej fľaše" by mala byť užšia.

Motorsport.com priniesol aj exkluzívnu ilustráciu technického odborníka Giorgia Piolu, ktorá naznačuje pomerne veľkú revolúciu. Talian je známy tým, že v jednotlivých stajniach má mimoriadne dobré kontakty, vďaka ktorým sa dokáže dostať aj k čiastočne tajným informáciám. Všetko ale pochopiteľne neodhalí.

Pozrime sa na prehľad zmien (čísla ukazuje ilustrácia):

1. veľký medzichladič, ktorý bol v minuloročnom SF15-T umiestnený vnútri rady valcov V6 turba, bol pred rokom 2016 z výkonnostných príčin zväčšený. Ferrari totiž v záujme zvýšenia výkonu potrebuje viac čerstvého vzduchu zásobujúceho motor. V záujme toho, aby nebolo nutné robiť kompromisy, bol medzichladič rozdelený na dve časti. Väčšia časť bude umiestnená vnútri šasi nad palivovou nádržou, druhá sa bude nachádzať v ľavej bočnici.

2. jednotka MGU-H je podľa všetkého jediný komponent, ktorý ostane na rovnakej pozícii ako v minulom roku.

3. jednotka MGU-K, ktorá bola využívaná aj ako oddeľovač od prevodovky, bude presunutá k ľavej rade V6 a teda do pozície, ktorú pre tento účel využívali aj ostatní výrobcovia.

4. predizajnovaná bola aj olejová nádrž. V šasi 667 bude nižšia a o niečo širšia. Auto by to malo pomôcť z hľadiska ťažiska.

5. motor Ferrari pre rok 2016 by mal disponovať aj variabilným sacím potrubím, ktoré Ferrari v minulom roku vzhľadom na prítomnosť medzichladiča v rámci véčkového bloku nemohlo využívať. Zmena by sa mala postarať o umožnenie lepšej kvality spaľovacieho procesu vďaka lepšiemu vyladeniu zmesi vzduchu a paliva v spaľovacej komore.

6. spojka, ktorá bola v motore 059/4, bola presunutá dovnútra do prevodovej skrine. Spojovací hriadeľ by mal byť napojený na kľukový.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

„Tento tím ukázal hlavne v poslednej tretine veľký charakter a veľkú túžbu po víťazstve. Verím, že nám to pomôže v ďalšom období prípravy hlavne po morálnej stránke," uviedol Rostislav Čada pre hokej.sk
"Utvorili sme niekoľko šancí, ktoré sme, žiaľ, nepremenili. Jeden strelený gól nestačí na víťazstvo na ľade tak favorizovaného tímu. Škvrnou súboja je zranenie Radka Smoleňáka," povedal Říha
"Z pôvodne piatich nominovaných sparťanov nám Pražania uvoľnili dvoch hráčov, Liberec pre maródku neuvoľnil ďalších dvoch a trojica Luža, Hlinka a Zigo odcestovala na prvý trip v sezóne so Slovanom," vysvetlil Švehla
"Je veľmi pekné uspieť v hlavnej kategórii ankety Hokejista roka. Predo mnou ju získalo veľa kvalitných hráčov, je to pre mňa česť a pocta. Tvrdá práca sa vyplatila. Gratulujem aj ostatným nominovaným," povedal Andrej Sekera
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Pivarník je napriek vypadnutiu Plzne spokojný
"Bol to náš najlepší výkon, ktorý sa blížil k ideálu. Vieme, že sme sa dopúšťali chýb, ale museli sme riskovať. Verím, že dokážeme ísť touto cestou a naďalej budeme predvádzať takéto výkony," povedal Pivarník
foto
Spallettiho sklamali nedisciplinovaní Rimania (video)
„Obe červené karty by som označil za naivné, vlani sme zápasy končili pravidelne v plnom počte. Prehrali sme nesmierne dôležitý zápas, ktorý ovplyvní ďalší chod celej sezóny. Budeme sa s tým musieť vysporiadať,“ Spalletti
foto
Štadión bude, cieľom je vytvoriť sebestačný klub, odkazuje La Ling
"Cieľom je hrať dobrý futbal a baviť fanúšikov. Fanúšikov, ktorí stoja pri nás, keď vyhrávate, ale aj keď prichádzajú prehry. Musíme stáť nohami pevne na zemi, musíme byť stále realistami," hovorí La Ling
foto
Nadupaná "dvadsaťjednotka", v septembri proti Nemecku a Cypru
Reprezentačnú "dvadsaťjednotku" čaká finiš kvalifikácie na záverečný turnaj ME 2017, kam sa môže priamo prebojovať, ak zvíťazí vo svojej ôsmej kvalifikačnej skupine
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hľadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš ľuďom prezradiť, že šéfuješ bordelu. Musíš predstierať, že je to hotel a bordel prevádzkovať v pivnici."
    Lauda a jeho lekár spomínajú na osudný rok 1976
    "Raz som bol taký slabý, že som sa videl padať dozadu do hlbokej diery. Cítil som teplo a pomyslel som si: Teraz zomieraš! Ja som však nechcel zomrieť, chcel som žiť. A preto som bojoval," hovorí Niki Lauda.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City