Ferrari pripravuje pomerne radikálne zmeny pohonnej jednotky
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Wednesday, 10. February 2016, 15:48

Prostredníctvom našej rubriky Pitstop sme vás už informovali o tom, že nové Ferrari bolo v utorok prvýkrát naštartované. Pohonná jednotka sa podľa dostupných informácií dočkala viacerých zmien a výrobcovi pochopiteľne ide hlavne o to, aby sa jej výkon vyrovnal doposiaľ dominantnému Mercedesu. Agregáty oboch zoskupení boli a aj budú koncipované o niečo inak, ale technici Ferrari veria, že našli dostatočné množstvo vylepšení.

"Moderná turboéra V6 ukázala, že bez dobrého motora neexistuje prílišná nádej vyzvať dominantný tím Mercedesu," trefne konštatuje redaktor Motorsport.com Franco Nugnes, ktorý však súčasne pridáva informáciu o "radikálnej zmene pohonnej jednotky" Ferrari, ktorá by sa vďaka úpravám mohla prehupnúť cez výkonnostnú úroveň 900 koní. Mercedes ju už zlomil a odborníci Renaultu pre porovnanie očakávajú, že v tomto roku budú na úrovni približne 875 koní.

V úvode tohto týždňa sme vám priniesli aj slová športového riaditeľa Ferrari Massima Rivolu, ktorý bol z motorového hľadiska takisto optimisticky naladený. "V minulom roku sme dosiahli pár pekných výsledkov a vyzerá to tak, že nový projekt sa narodil ako zdravý. Od Ferrari teraz všetci očakávajú veľké majstrovstvá. Čo sa týka pohonnej jednotky, som presvedčený o tom, že výrobcovia motora odviedli svoju prácu a pripravili agregát, ktorý sa výkonnostne dotiahol na Mercedes-Benz. Po stránke šasi takisto dúfame, že sme našli konkurencieschopnosť, ktorá nám ešte chýbala," zneli Talianove vyjadrenia.

Nové šasi nesie kódové označenie 667 a predpokladá sa, že bude disponovať kratším nosom ako doposiaľ: vraj by to malo byť niečo medzi minuloročnými riešeniami Mercedesu a Toro Rosso. Veľmi významnou zmenou bude úprava predných závesov, ktoré budú s tlačnou vzperou. Bočnice by mali byť nižšie a zadná časť "coca-colovej fľaše" by mala byť užšia.

Motorsport.com priniesol aj exkluzívnu ilustráciu technického odborníka Giorgia Piolu, ktorá naznačuje pomerne veľkú revolúciu. Talian je známy tým, že v jednotlivých stajniach má mimoriadne dobré kontakty, vďaka ktorým sa dokáže dostať aj k čiastočne tajným informáciám. Všetko ale pochopiteľne neodhalí.

Pozrime sa na prehľad zmien (čísla ukazuje ilustrácia):

1. veľký medzichladič, ktorý bol v minuloročnom SF15-T umiestnený vnútri rady valcov V6 turba, bol pred rokom 2016 z výkonnostných príčin zväčšený. Ferrari totiž v záujme zvýšenia výkonu potrebuje viac čerstvého vzduchu zásobujúceho motor. V záujme toho, aby nebolo nutné robiť kompromisy, bol medzichladič rozdelený na dve časti. Väčšia časť bude umiestnená vnútri šasi nad palivovou nádržou, druhá sa bude nachádzať v ľavej bočnici.

2. jednotka MGU-H je podľa všetkého jediný komponent, ktorý ostane na rovnakej pozícii ako v minulom roku.

3. jednotka MGU-K, ktorá bola využívaná aj ako oddeľovač od prevodovky, bude presunutá k ľavej rade V6 a teda do pozície, ktorú pre tento účel využívali aj ostatní výrobcovia.

4. predizajnovaná bola aj olejová nádrž. V šasi 667 bude nižšia a o niečo širšia. Auto by to malo pomôcť z hľadiska ťažiska.

5. motor Ferrari pre rok 2016 by mal disponovať aj variabilným sacím potrubím, ktoré Ferrari v minulom roku vzhľadom na prítomnosť medzichladiča v rámci véčkového bloku nemohlo využívať. Zmena by sa mala postarať o umožnenie lepšej kvality spaľovacieho procesu vďaka lepšiemu vyladeniu zmesi vzduchu a paliva v spaľovacej komore.

6. spojka, ktorá bola v motore 059/4, bola presunutá dovnútra do prevodovej skrine. Spojovací hriadeľ by mal byť napojený na kľukový.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Výsledky zápasov ôsmeho kola prvej ligy
"Momentálne sme veľmi nahnevaní, čo je dobrá vec. Zároveň sme sebavedomí z toho, čo sme dnes videli, čo však ešte zvyšuje našu frustráciu. Som presvedčený, že v druhom finálovom dueli zabojujeme viac," odkázal tréner Krueger
Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "tešiť" na otcovské výčitky.
"Vzhľadom na nepresvedčivé výkony sa vedenie klubu okamžite rozhodlo prerušiť spoluprácu s pánom Chudým," potvrdil generálny manažér Michal Tóth
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Bayern nestačil na taktiku Atletica, Hamšík skóroval pri výhre SSC (video)
Sumáre stredajších zápasov druhého kola skupinovej fázy Ligy majstrov 2016/17
foto
VIDEO: Poprad povedie František Šturma: Máme vysoké ciele
Niekdajší kouč MFK Zemplín Michalovce nahradil na lavičke odvolaného Pavla Mlynára, ktorý vo funkcii skončil po remíze s Lokomotívou Košice v Družstevnej pri Hornáde
 

    Magazín F1.sk

    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 392 ms. :: Country :: Region :: City