beta verzia
 
 
 
Ferrari pripravuje pomerne radikálne zmeny pohonnej jednotky
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Wednesday, 10. February 2016, 15:48

Prostredníctvom našej rubriky Pitstop sme vás už informovali o tom, že nové Ferrari bolo v utorok prvýkrát naštartované. Pohonná jednotka sa podľa dostupných informácií dočkala viacerých zmien a výrobcovi pochopiteľne ide hlavne o to, aby sa jej výkon vyrovnal doposiaľ dominantnému Mercedesu. Agregáty oboch zoskupení boli a aj budú koncipované o niečo inak, ale technici Ferrari veria, že našli dostatočné množstvo vylepšení.

"Moderná turboéra V6 ukázala, že bez dobrého motora neexistuje prílišná nádej vyzvať dominantný tím Mercedesu," trefne konštatuje redaktor Motorsport.com Franco Nugnes, ktorý však súčasne pridáva informáciu o "radikálnej zmene pohonnej jednotky" Ferrari, ktorá by sa vďaka úpravám mohla prehupnúť cez výkonnostnú úroveň 900 koní. Mercedes ju už zlomil a odborníci Renaultu pre porovnanie očakávajú, že v tomto roku budú na úrovni približne 875 koní.

V úvode tohto týždňa sme vám priniesli aj slová športového riaditeľa Ferrari Massima Rivolu, ktorý bol z motorového hľadiska takisto optimisticky naladený. "V minulom roku sme dosiahli pár pekných výsledkov a vyzerá to tak, že nový projekt sa narodil ako zdravý. Od Ferrari teraz všetci očakávajú veľké majstrovstvá. Čo sa týka pohonnej jednotky, som presvedčený o tom, že výrobcovia motora odviedli svoju prácu a pripravili agregát, ktorý sa výkonnostne dotiahol na Mercedes-Benz. Po stránke šasi takisto dúfame, že sme našli konkurencieschopnosť, ktorá nám ešte chýbala," zneli Talianove vyjadrenia.

Nové šasi nesie kódové označenie 667 a predpokladá sa, že bude disponovať kratším nosom ako doposiaľ: vraj by to malo byť niečo medzi minuloročnými riešeniami Mercedesu a Toro Rosso. Veľmi významnou zmenou bude úprava predných závesov, ktoré budú s tlačnou vzperou. Bočnice by mali byť nižšie a zadná časť "coca-colovej fľaše" by mala byť užšia.

Motorsport.com priniesol aj exkluzívnu ilustráciu technického odborníka Giorgia Piolu, ktorá naznačuje pomerne veľkú revolúciu. Talian je známy tým, že v jednotlivých stajniach má mimoriadne dobré kontakty, vďaka ktorým sa dokáže dostať aj k čiastočne tajným informáciám. Všetko ale pochopiteľne neodhalí.

Pozrime sa na prehľad zmien (čísla ukazuje ilustrácia):

1. veľký medzichladič, ktorý bol v minuloročnom SF15-T umiestnený vnútri rady valcov V6 turba, bol pred rokom 2016 z výkonnostných príčin zväčšený. Ferrari totiž v záujme zvýšenia výkonu potrebuje viac čerstvého vzduchu zásobujúceho motor. V záujme toho, aby nebolo nutné robiť kompromisy, bol medzichladič rozdelený na dve časti. Väčšia časť bude umiestnená vnútri šasi nad palivovou nádržou, druhá sa bude nachádzať v ľavej bočnici.

2. jednotka MGU-H je podľa všetkého jediný komponent, ktorý ostane na rovnakej pozícii ako v minulom roku.

3. jednotka MGU-K, ktorá bola využívaná aj ako oddeľovač od prevodovky, bude presunutá k ľavej rade V6 a teda do pozície, ktorú pre tento účel využívali aj ostatní výrobcovia.

4. predizajnovaná bola aj olejová nádrž. V šasi 667 bude nižšia a o niečo širšia. Auto by to malo pomôcť z hľadiska ťažiska.

5. motor Ferrari pre rok 2016 by mal disponovať aj variabilným sacím potrubím, ktoré Ferrari v minulom roku vzhľadom na prítomnosť medzichladiča v rámci véčkového bloku nemohlo využívať. Zmena by sa mala postarať o umožnenie lepšej kvality spaľovacieho procesu vďaka lepšiemu vyladeniu zmesi vzduchu a paliva v spaľovacej komore.

6. spojka, ktorá bola v motore 059/4, bola presunutá dovnútra do prevodovej skrine. Spojovací hriadeľ by mal byť napojený na kľukový.



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Keith Yandle či Alex Goligoski už stihli vymeniť status neobmedzených voľných agentov za podpísanú zmluvu, no na letnom trhu ostáva stále poriadna várka voľných hráčov.
Slovenská hokejová reprezentácia odštartuje nastávajúcu sezónu netradične skoro.
"Ja som za sebou dvere nezabuchol a uvidíme či mi dá košický klub niekedy v budúcnosti šancu. Ja osobne by som s návratom domov problém nemal. Teraz sa ale sústredím na novú výzvu a chcem tam urobiť dobré meno nášmu hokeju," hovorí R. Jenčík pre hokej.sk
"Keď som počul, že zahlásili moje meno, bolo to neuveriteľné. Splnil sa mi sen. Je to pre mňa výnimočný moment, aj pre moju rodinu a priateľov, niečo, na čo si budem pamätať do konca života," uviedol Matthews
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Kto povedie Španielsko? Nájsť nového trénera je priam nadľudská úloha
Del Bosque to síce ešte oficiálne nepotvrdil, no nie je žiadnym tajomstvom, že 65-ročný rodák zo Salamancy nebude po osemfinálovej prehre s Talianskom pokračovať na lavičke „La Furia Roja"
foto
Trnava chce opäť postúpiť cez Hibernians, začne bez divákov
"Fanúšikovia celú sezónu stáli za nami, tešili sa na európsky pohár a teraz ho neuvidia. Urobíme všetko, aby sme postúpili do druhého predkola," uviedol Karhan
foto
Osem francúzskych polčasov
Koľko sme toho na EURO 2016 naozaj ukázali? Pozrime sa na to rečou čísel. Tie, samozrejme, nie sú všetko. Umelecký dojem z našej hry bol však približne zodpovedajúci štatistikám
foto
Prečo sa Anglicko porúčalo zo šampionátu predčasne? Tu je desať dôvodov!
Anglicko opustilo EURO 2016 neslávnym spôsobom, keď v pondelok večer podľahlo Islandu 1:2. Akých chýb sa hrdý Albión na čele s trénerom Hodgsonom dopustil?
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!
    FIA potvrdila, že Alonso zažil pri nehode až tri extrémne preťaženia
    V novom magazíne Auto sa objavili zaujímavé informácie týkajúce sa nehody Fernanda Alonsa. Bola vôbec prvou, ktorú nasnímali nové 'high-speed' kamery.
    Sorrell chce v F1 virtuálnu realitu a odkazuje: Treba ísť tam, kde je rast
    "Ako som povedal na začiatku, všetko je to boj o čas, ktorí ľudia majú. Dnes máte milióny možností, ako ho stráviť. Práve v tom je asi najväčší rozdiel oproti roku 1968," usmial sa Martin Sorrell.
    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.
    Od Panisovho monackého víťazstva uplynulo už dvadsať rokov!
    "Po najlepšom čase z 'warmupu' som si začal veriť, a keď začalo pršať, tak ešte viac: Milujem dážď! Bol som celkom pokojný a koncentrovaný, lebo som niečo tušil. Ťažko to vysvetliť. Bolo to však niečo, čo som cítil..." spomína Olivier Panis.

    Archív správ

    Jún 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
        1 2 3 4 5
    6 7 8 9 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27 28 29 30      

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City