Andretti: Zlaté časy Formuly 1 sú práve teraz
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Štvrtok, 11. február 2016, 10:10

Formula 1 je v často kritizovaná, ale nemožno povedať, že je to len situácia z posledných rokov. Fanúšikovia majú po každých slabších pretekoch tendenciu hovoriť, že v minulosti to bolo iné a lepšie, ale nudnejšie podujatia bez množstva manévrov tu predsa boli vždy. Napokon si na ne ale nepamätáme a v hlavách nám ostali len najkrajšie preteky.

Mario Andretti získal majstrovský titul ešte v roku 1978 a šport sleduje už niekoľko desaťročí. Sám sa súčasnej kritike čuduje. "Pochopiteľne, že vždy tu boli tradicionalisti, ktorí hovorili, že predtým bolo všetko lepšie," povedal Američan v rozhovore pre El País. "Ale ja som človek, ktorý sa radšej pozerá dopredu a hovorím: zlaté časy Formuly 1 sú práve teraz."

"Formulu 1 na svete ešte nikdy nesledovalo viac ľudí a technika je skutočne fascinujúca. Podľa mňa je vývoj pretekárskeho športu fantastický. Čo by som dal za to, aby som mohol byť o štyridsať rokov mladší a ešte jazdiť!" vyjadril sa 75-ročný Andretti.

Pretekárska legenda ale súčasne uznala, že existujú aj veci, ktoré sa dajú zlepšiť. "Každý jazdec by mal rád k dispozícii väčšie množstvo motorového výkonu. To však pretekári hovoria vždy a bolo to tak už aj za mojich čias! Pochopiteľne, že aj fanúšikovia by radi videli rýchlejšie autá, ale celkovo je jednotlivé epochy ťažké porovnávať."

"Áno, aj ja si myslím, že motory zo 70. a 80. rokov zneli ako operná hudba," pousmial sa Mario Andretti. "Ale beh času nemôžeme zastaviť. Motory sú dnes efektívnejšie a automobiloví výrobcovia chcú také pohonné jednotky, ktoré tendencie sériovej výroby prezentujú aj v športe. Takto sme sa dostali k dnešným hybridným motorom."

 "Teraz sa hovorí o tom, že autá budú od roku 2017 ťažšie zvládateľné a viac sa presadia talentovanejší jazdci. Podľa mňa je to dobré. Súčasne nemôžeme zabúdať na to, pre koho to všetko robíme: pre fanúšikov. Formula 1 sa musí zlepšiť z hľadiska práce s verejnosťou, potrebný je lepší prístup pre médiá. Jazdci musia byť dostupnejší," skonštatoval Andretti.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Malé ihrisko, najlepší hráči a hneď v septembri. Neviem si predstaviť, ako sa človek hneď musí adaptovať na to, aby bol pripravený," myslí si Hossa
Výber Európy začne prípravu na Svetový pohár 2016 v hokeji 4. septembra v Quebecu. Na piatkovej tlačovej konferencii v Trenčíne to oznámil generálny manažér tímu Miroslav Šatan
"Som nadšený, že môžem byť ďalší rok súčasťou organizácie NY Rangers," uviedol Hrivík
"V mojom veku môžem povedať len toľko, že táto sezóna je posledná. Avšak všetko sa uvidí na jej konci. Ja chcem hrať hokej čo najdlhšie," uviedol Kroták
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Žilina kráča za tromi bodmi, Prešov stále čaká na ligový gól
MŠK Žilina - 1. FC Tatran Prešov 2:0 po prvom polčase
foto
Senica chce zaknihovať prvé víťazstvo, zatiaľ sa jej to darí
FK Senica - MFK Zemplín Michalovce 2:0 po prvom polčase
foto
ViOn vedie nad oslabeným Trenčínom
ViOn Zlaté Moravce-Vráble - AS Trenčín 1:0 po prvom polčase
 

    Magazín F1.sk

    Ferrari potvrdilo odchod Jamesa Allisona
    To, o čom sa špekulovalo už niekoľko týždňov, je napokon realita: Ferrari potvrdilo, že technický riaditeľ James Allison opúšťa Maranello. Angličan prežil veľmi ťažké obdobie, zomrela mu manželka Rebecca a dlhšie avizoval, že sa chce vrátiť domov k trom deťom.
    Martin Trenkler: Víkend na Hungaroringu
    Slovenský fotograf Martin Trenkler navštívil víkendové podujatie na Hungaroringu a my vám ponúkame pohľady na Veľkú cenu Maďarska 2016 prostredníctvom jeho objektívu.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 7 ms. :: Country :: Region :: City