Evolúcia alebo revolúcia: Ako sa rozhodli v Mercedese?
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Piatok, 12. február 2016, 17:21

Mercedes v posledných dvoch rokoch dominoval a za toto obdobie vyhral 32 z 38 veľkých cien. Monopost tejto stajne mal značnú výkonnostnú výhodu a predpokladá sa, že by si ju mohol udržať aj v blížiacom sa ročníku. Počas zimy jeho ľudia intenzívne pracovali na ďalších novinkách.

"Organizácia je zohraná, infraštruktúra je v poriadku, zdroje sú správne delené a máme relatívne stabilné pravidlá," skonštatoval športový šéf Mercedesu Toto Wolff v rozhovore pre Auto Motor und Sport. "Problém, ktorý to so sebou prináša je ten, že krivka učenia je čoraz plochšia. Keď sa pravidlá nemenia, tak je čoraz ťažšie získavať čas k dobru. Tak z hľadiska šasi, ako aj z hľadiska motora. Treba sa postarať o to, aby bolo vývojové smerovanie v poriadku. Ale som optimista a verím, že sa uberáme správnym smerom."

Na otázku, či bude nové auto evolúciou alebo revolúciou, mal Wolff aj vzhľadom na predchádzajúce slová jasnú odpoveď: "Stabilné pravidlá spôsobili, že viditeľné zmeny prídu len v malom počte oblastí. Je dôležité pochopiť to. V minulosti sme videli dostatok príkladov, kedy sa tímy pri nemenných pravidlách pokúšali o veľké novinky a nie len o evolúciu. Často s dobrou vierou, že sú na konci vývojového smeru a musia sa ubrať novými cestami, aby z auta vyťažili viac potenciálu. Myslím si, že McLarenu sa to stalo medzi rokmi 2012 a 2013..."

"Ale aby som to skrátil: naše auto je evolúciou postavenou na základe minuloročného modelu s nejakým tým iným novým a zaujímavým konceptom. Keďže sme však zatiaľ nevideli konkurenciu, tak je ťažké odhadovať, aké odstupy uvidíme," povedal Rakúšan a ďalej upresňoval: "Neubrali sme sa celkom novým vývojovým chodníkom, ale na druhej strane sme neboli ani super-konzervatívni. Pokúšali sme sa vyvážiť evolúciu a revolúciu. V tomto duchu sme na jeseň 2015 pracovali aj počas posledných pretekov sezóny. Veľa sme sa naučili napríklad z hľadiska mechanického nastavenia. Toto potečie priamo do auta pre rok 2016."

Jeden z vrcholných predstaviteľov nemeckého tímu potvrdil, že monopost W07 zvládol všetky crash-testy FIA, čo ale podľa neho v dnešnej dobe vôbec nie je samozrejmosť. Súčasne prezradil, že počas prvých testov v Barcelone možno neuvidíme žiadne veľkolepé novinky. "To by museli byť experti, čo by ich videli. Od druhých barcelonských testov však na aute pribudne taká či onaká novinka, ktorá sa postará o zjavný rozdiel," poznamenal Wolff, ktorý teda staví na podobnú stratégiu ako pred rokom. "Počas prvých testov pôjde o zber dát, verifikovanie údajov z veterného tunela, o preverenie chladenia a hydrauliky a o odjazdenie kilometrov. Počas druhých barcelonských testov potom spravíme krok smerom k lepšiemu času na kolo."

Mercedes spravil zaujímavý ťah už v priebehu minulého ročníka. V Monze nasadil motorové vylepšenie určené vlastne až pre tento rok. "Pre nás to bolo veľmi dobré. Mohli sme vidieť určité slabiny a preveriť si niektoré vývojové smery. Či to bude stačiť, uvidíme. V tomto smere sa vždy pohybujeme na tenkej hranici medzi nárastom výkonu a spoľahlivosťou. Je to oko ihly, do ktorého sa musíme trafiť. Treba nájsť správnu kombináciu. Aj tentoraz v priebehu roka uvidíme vývojové kroky, ale až potom, keď nám všetko poistia zodpovedajúce kilometre na pretekárskej trati. Testovacie stanovisko je jedna vec, ale nenahradí odjazdenú vzdialenosť na trati s viacerými autami viacerých tímov. Preveríme výkonnostné limity, ale nechceme hneď v úvode upadnúť do problémov so spoľahlivosťou."

V minulom roku bolo v kalendári devätnásť podujatí a tímy dostali k dispozícii štyri pohonné jednotky na každé auto, tentoraz to bude 21 podujatí a tým pádom bude možné beztrestne nasadiť aj piaty agregát. "A to sú značné náklady," skonštatoval Toto Wolff, ktorý však neprezradil žetónovú stratégiu Mercedesu: "Nepoznám aktuálny stav..." Isté je však to, že každý motor bude musieť absolvovať menšie množstvo podujatí a teoreticky bude môcť ísť viac na limite. Z pohľadu fanúšika to nemusí byť zlé.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Andrej Kmeč: "Bolo vidieť na chalanoch, že mali chuť. Chceli pred domácimi divákmi vybojovať prvé víťazstvo v Lige majstrov"
"Toto je môj, dá sa povedať, že odrazový mostík do sveta. Je veľmi pekné a milé od vedenia a trénerov, že mi ponúkajú nejakú zmluvu. Ja by som veľmi rád pomohol hráčom Popradu, ale vidím to tak, že pôjdem niekam na sever,“ povedal
„Mal som ponuky aj z Čiech, kde som mohol ostať. Množstvo ponúk som mal aj zo Slovenska,“ povedal v rozhovore pre HOKEJ.sk krídelník Tomáš Sýkora
"U Hudáčkovcov je svadba každý rok a do Harichoviec tak jazdím pravidelne," rozosmial sa sympatický český obranca Petr Zámorský. "Už som tam skoro ako doma. Dokonca už rozumiem aj východniarskemu nárečiu."
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
V najväčšom slovenskom derby gól nepadol, zápas ozdobili trnavskí fanúšikovia (video)
Miroslav Karhan: "Súperovi sme darovali prvý polčas. V druhom dejstve sme mali viac z hry, duelu chýbali góly, lebo šance boli na oboch stranách"
foto
Podbrezová v závere zachraňovala zápas, ViOn si vezie domov bod (video)
Marek Fabuľa: "Hráči išli na maximum, predviedli poctivú robotu, ale súper dokázal využívať každú chybu. Hráčom nič nemôžem vyčítať"
foto
Ružomberok nedal Michalovciam žiadnu šancu (video)
Norbert Hrnčár: "Druhý polčas sme to rozbehali, okrem pekných gólov mužstvo malo ešte veľa dobrých šancí. Z víťazstva máme radosť"
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Najlepšie vyjadrenia Enza Ferrariho (ANKETA)
    "Pretekárske autá nie sú krásne ani škaredé. Krásnymi sa stanú vtedy, keď vyhrajú," povedal kedysi Ferrari.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hľadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš ľuďom prezradiť, že šéfuješ bordelu. Musíš predstierať, že je to hotel a bordel prevádzkovať v pivnici."
    Lauda a jeho lekár spomínajú na osudný rok 1976
    "Raz som bol taký slabý, že som sa videl padať dozadu do hlbokej diery. Cítil som teplo a pomyslel som si: Teraz zomieraš! Ja som však nechcel zomrieť, chcel som žiť. A preto som bojoval," hovorí Niki Lauda.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 22 ms. :: Country :: Region :: City