beta verzia
 
 
 
Evolúcia alebo revolúcia: Ako sa rozhodli v Mercedese?
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Piatok, 12. február 2016, 17:21

Mercedes v posledných dvoch rokoch dominoval a za toto obdobie vyhral 32 z 38 veľkých cien. Monopost tejto stajne mal značnú výkonnostnú výhodu a predpokladá sa, že by si ju mohol udržať aj v blížiacom sa ročníku. Počas zimy jeho ľudia intenzívne pracovali na ďalších novinkách.

"Organizácia je zohraná, infraštruktúra je v poriadku, zdroje sú správne delené a máme relatívne stabilné pravidlá," skonštatoval športový šéf Mercedesu Toto Wolff v rozhovore pre Auto Motor und Sport. "Problém, ktorý to so sebou prináša je ten, že krivka učenia je čoraz plochšia. Keď sa pravidlá nemenia, tak je čoraz ťažšie získavať čas k dobru. Tak z hľadiska šasi, ako aj z hľadiska motora. Treba sa postarať o to, aby bolo vývojové smerovanie v poriadku. Ale som optimista a verím, že sa uberáme správnym smerom."

Na otázku, či bude nové auto evolúciou alebo revolúciou, mal Wolff aj vzhľadom na predchádzajúce slová jasnú odpoveď: "Stabilné pravidlá spôsobili, že viditeľné zmeny prídu len v malom počte oblastí. Je dôležité pochopiť to. V minulosti sme videli dostatok príkladov, kedy sa tímy pri nemenných pravidlách pokúšali o veľké novinky a nie len o evolúciu. Často s dobrou vierou, že sú na konci vývojového smeru a musia sa ubrať novými cestami, aby z auta vyťažili viac potenciálu. Myslím si, že McLarenu sa to stalo medzi rokmi 2012 a 2013..."

"Ale aby som to skrátil: naše auto je evolúciou postavenou na základe minuloročného modelu s nejakým tým iným novým a zaujímavým konceptom. Keďže sme však zatiaľ nevideli konkurenciu, tak je ťažké odhadovať, aké odstupy uvidíme," povedal Rakúšan a ďalej upresňoval: "Neubrali sme sa celkom novým vývojovým chodníkom, ale na druhej strane sme neboli ani super-konzervatívni. Pokúšali sme sa vyvážiť evolúciu a revolúciu. V tomto duchu sme na jeseň 2015 pracovali aj počas posledných pretekov sezóny. Veľa sme sa naučili napríklad z hľadiska mechanického nastavenia. Toto potečie priamo do auta pre rok 2016."

Jeden z vrcholných predstaviteľov nemeckého tímu potvrdil, že monopost W07 zvládol všetky crash-testy FIA, čo ale podľa neho v dnešnej dobe vôbec nie je samozrejmosť. Súčasne prezradil, že počas prvých testov v Barcelone možno neuvidíme žiadne veľkolepé novinky. "To by museli byť experti, čo by ich videli. Od druhých barcelonských testov však na aute pribudne taká či onaká novinka, ktorá sa postará o zjavný rozdiel," poznamenal Wolff, ktorý teda staví na podobnú stratégiu ako pred rokom. "Počas prvých testov pôjde o zber dát, verifikovanie údajov z veterného tunela, o preverenie chladenia a hydrauliky a o odjazdenie kilometrov. Počas druhých barcelonských testov potom spravíme krok smerom k lepšiemu času na kolo."

Mercedes spravil zaujímavý ťah už v priebehu minulého ročníka. V Monze nasadil motorové vylepšenie určené vlastne až pre tento rok. "Pre nás to bolo veľmi dobré. Mohli sme vidieť určité slabiny a preveriť si niektoré vývojové smery. Či to bude stačiť, uvidíme. V tomto smere sa vždy pohybujeme na tenkej hranici medzi nárastom výkonu a spoľahlivosťou. Je to oko ihly, do ktorého sa musíme trafiť. Treba nájsť správnu kombináciu. Aj tentoraz v priebehu roka uvidíme vývojové kroky, ale až potom, keď nám všetko poistia zodpovedajúce kilometre na pretekárskej trati. Testovacie stanovisko je jedna vec, ale nenahradí odjazdenú vzdialenosť na trati s viacerými autami viacerých tímov. Preveríme výkonnostné limity, ale nechceme hneď v úvode upadnúť do problémov so spoľahlivosťou."

V minulom roku bolo v kalendári devätnásť podujatí a tímy dostali k dispozícii štyri pohonné jednotky na každé auto, tentoraz to bude 21 podujatí a tým pádom bude možné beztrestne nasadiť aj piaty agregát. "A to sú značné náklady," skonštatoval Toto Wolff, ktorý však neprezradil žetónovú stratégiu Mercedesu: "Nepoznám aktuálny stav..." Isté je však to, že každý motor bude musieť absolvovať menšie množstvo podujatí a teoreticky bude môcť ísť viac na limite. Z pohľadu fanúšika to nemusí byť zlé.



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Jedenásťmesačné pracovné obdobie SZĽH bolo pre Igora Nemečka najťažšie v živote. Zväzového šéfa napriek tomu potešilo, že turbulentné mesiace úspešne vyvrcholili piatkovým rokovaním Rady SZĽH o zmene stanov, čím dodržal svoj verejný sľub.
"Pre náš tím je to extrémne dôležitý hráč. Do poslednej chvíle sme si nemysleli, že sa tak stane, ale jeho rozhodnutím bolo nastúpiť na siedmy zápas," uviedol tréner John Cooper.
Hokejisti Pittsburghu postúpili do finále zámorskej NHL. V rozhodujúcom siedmom dueli finále play off Východnej konferencie zdolali Tampu Bay 2:1 a sériu vyhrali 4:3 na zápasy.
V roku 1997 zaregistroval Google svoju doménu a v rovnakom čase debutoval v drese San José Sharks 18-ročný Patrick Marleau.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
VIDEO: Finálové prekliatie Atlética Madrid, Real oslavuje jedenásty triumf v Lige šampiónov!
Real Madrid - Atletico Madrid 1:1 (1:1, 1:0), 5:3 v rozstrele z 11 m
foto
Prešov nevyužil šancu, jedno kolo pred koncom na čele VSS!
II. Liga - sumár vysledkov zápasov 32. kola
foto
Kozák pred Nemcami: Ak nebudeme pripravení, naložia nám
"Hráči sa každým tréningom dostávajú do iného, lepšieho stavu. To je normálne. Vyvrcholením bude až šampionát. Ako sme sa tu pripravili, ukáže až samotný šampionát," dodal Kozák
foto
3b Hviezdy ligy 2016: Hlasuj za najlepších hráčov a vyhraj skvelé ceny!
Redakcia PROFUTBAL.sk a spoločnosť 3b pripravili po skončení sezóny 2015/2016 jedinečnú anketu „3b Hviezdy ligy 2016 – rozhodnite o svojich hviezdach“. Práve vy môžete určiť, ktorí hráči boli tento rok najlepší v I. a II. lige!
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.
    Od Panisovho monackého víťazstva uplynulo už dvadsať rokov!
    "Po najlepšom čase z 'warmupu' som si začal veriť, a keď začalo pršať, tak ešte viac: Milujem dážď! Bol som celkom pokojný a koncentrovaný, lebo som niečo tušil. Ťažko to vysvetliť. Bolo to však niečo, čo som cítil..." spomína Olivier Panis.
    Ťažká havária v F3 bez obetí, Li má však viacero zlomenín (VIDEO)
    "Chcem sa poďakovať FIA, Dallare, Carlinu Racing a všetkým, ktorí tak zapracovali na zvýšení bezpečnosti v pretekárskom športe," reagoval Ryan Tveter. "Pretože práve vďaka ním tu ešte sme."
    Helmut Marko: Najväčší expert na talenty?
    "Nemáme zasa až také tvrdé a prísne pravidlá. Jazdci len potrebujú odviesť výkon," skonštatoval Helmut Marko.
    Ako sa vyvíjala váha monopostov?
    "Toto už nie je taká Formula 1, akú som spoznal. Keď som začínal, tak boli autá ešte ľahké a bola to jazda na ostrí noža," sťažuje sa Lewis Hamilton.
    Dva tímy našli spôsob umelého zníženia tlaku v pneumatikách
    Prišlo sa na to, že dva tímy našli pravdepodobne legálny trik, ako natlakovanie umelo znížiť. Pri meraní na štarte je všetko v poriadku, ale po rozjazde auta tlak poklesne, čo monoposty zrýchli až o štyri desatiny sekundy na kolo.

    Archív správ

    Máj 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
                1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31          

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 38 ms. :: Country :: Region :: City