Evolúcia alebo revolúcia: Ako sa rozhodli v Mercedese?
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Piatok, 12. február 2016, 17:21

Mercedes v posledných dvoch rokoch dominoval a za toto obdobie vyhral 32 z 38 veľkých cien. Monopost tejto stajne mal značnú výkonnostnú výhodu a predpokladá sa, že by si ju mohol udržať aj v blížiacom sa ročníku. Počas zimy jeho ľudia intenzívne pracovali na ďalších novinkách.

"Organizácia je zohraná, infraštruktúra je v poriadku, zdroje sú správne delené a máme relatívne stabilné pravidlá," skonštatoval športový šéf Mercedesu Toto Wolff v rozhovore pre Auto Motor und Sport. "Problém, ktorý to so sebou prináša je ten, že krivka učenia je čoraz plochšia. Keď sa pravidlá nemenia, tak je čoraz ťažšie získavať čas k dobru. Tak z hľadiska šasi, ako aj z hľadiska motora. Treba sa postarať o to, aby bolo vývojové smerovanie v poriadku. Ale som optimista a verím, že sa uberáme správnym smerom."

Na otázku, či bude nové auto evolúciou alebo revolúciou, mal Wolff aj vzhľadom na predchádzajúce slová jasnú odpoveď: "Stabilné pravidlá spôsobili, že viditeľné zmeny prídu len v malom počte oblastí. Je dôležité pochopiť to. V minulosti sme videli dostatok príkladov, kedy sa tímy pri nemenných pravidlách pokúšali o veľké novinky a nie len o evolúciu. Často s dobrou vierou, že sú na konci vývojového smeru a musia sa ubrať novými cestami, aby z auta vyťažili viac potenciálu. Myslím si, že McLarenu sa to stalo medzi rokmi 2012 a 2013..."

"Ale aby som to skrátil: naše auto je evolúciou postavenou na základe minuloročného modelu s nejakým tým iným novým a zaujímavým konceptom. Keďže sme však zatiaľ nevideli konkurenciu, tak je ťažké odhadovať, aké odstupy uvidíme," povedal Rakúšan a ďalej upresňoval: "Neubrali sme sa celkom novým vývojovým chodníkom, ale na druhej strane sme neboli ani super-konzervatívni. Pokúšali sme sa vyvážiť evolúciu a revolúciu. V tomto duchu sme na jeseň 2015 pracovali aj počas posledných pretekov sezóny. Veľa sme sa naučili napríklad z hľadiska mechanického nastavenia. Toto potečie priamo do auta pre rok 2016."

Jeden z vrcholných predstaviteľov nemeckého tímu potvrdil, že monopost W07 zvládol všetky crash-testy FIA, čo ale podľa neho v dnešnej dobe vôbec nie je samozrejmosť. Súčasne prezradil, že počas prvých testov v Barcelone možno neuvidíme žiadne veľkolepé novinky. "To by museli byť experti, čo by ich videli. Od druhých barcelonských testov však na aute pribudne taká či onaká novinka, ktorá sa postará o zjavný rozdiel," poznamenal Wolff, ktorý teda staví na podobnú stratégiu ako pred rokom. "Počas prvých testov pôjde o zber dát, verifikovanie údajov z veterného tunela, o preverenie chladenia a hydrauliky a o odjazdenie kilometrov. Počas druhých barcelonských testov potom spravíme krok smerom k lepšiemu času na kolo."

Mercedes spravil zaujímavý ťah už v priebehu minulého ročníka. V Monze nasadil motorové vylepšenie určené vlastne až pre tento rok. "Pre nás to bolo veľmi dobré. Mohli sme vidieť určité slabiny a preveriť si niektoré vývojové smery. Či to bude stačiť, uvidíme. V tomto smere sa vždy pohybujeme na tenkej hranici medzi nárastom výkonu a spoľahlivosťou. Je to oko ihly, do ktorého sa musíme trafiť. Treba nájsť správnu kombináciu. Aj tentoraz v priebehu roka uvidíme vývojové kroky, ale až potom, keď nám všetko poistia zodpovedajúce kilometre na pretekárskej trati. Testovacie stanovisko je jedna vec, ale nenahradí odjazdenú vzdialenosť na trati s viacerými autami viacerých tímov. Preveríme výkonnostné limity, ale nechceme hneď v úvode upadnúť do problémov so spoľahlivosťou."

V minulom roku bolo v kalendári devätnásť podujatí a tímy dostali k dispozícii štyri pohonné jednotky na každé auto, tentoraz to bude 21 podujatí a tým pádom bude možné beztrestne nasadiť aj piaty agregát. "A to sú značné náklady," skonštatoval Toto Wolff, ktorý však neprezradil žetónovú stratégiu Mercedesu: "Nepoznám aktuálny stav..." Isté je však to, že každý motor bude musieť absolvovať menšie množstvo podujatí a teoreticky bude môcť ísť viac na limite. Z pohľadu fanúšika to nemusí byť zlé.



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Ja som sa už v minulosti vyjadril, že kariéru dokončím v Poprade, čiže týmto podpisom sa žiadne prekvapenie nekonalo," uviedol Kroták
Cestou angažovania zámorských hráčov do najvyššej domácej súťaže sa vybrala už aj Dukla Trenčín.
Nováčik hokejovej Tipsport ligy HC Nové Zámky vykročil do letnej prípravy na historicky prvú sezónu medzi slovenskou elitou.
Tohtoročná dovolenka pri mori bola pre útočníka Martina Belluša príjemnejšia, než kedykoľvek predtým. Chvíle na lehátku totiž trávil s čistou hlavou a vedomím, že v novej sezóne ho čaká Amerika.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Podbrezová napriek prevahe remizovala s Myjavou
Marek Fabuľa: "Počas celého zápasu sme boli dominantní a mali sme veľké, viac než stopercentné šance. Žiaľ chýbalo nám potrebné šťastie. Chlapcov musím pochváliť"
foto
Trenčín suverénne zdolal Senicu (video)
Martin Ševela: "Chalani hrali individuálne. Rozoberieme si to, zregenerujeme a už teraz sa budeme pripravovať na Ligu majstrov"
foto
Žilina si pripísala prvé víťazstvo, Ružomberku dva góly na body nestačili (video)
Adrián Guľa: "Výborná atmosféra, nadštandardný zápas, päť gólov. Z našej strany to chcelo uzavrieť zápas o niečo skôr, ale aj o tom je futbal"
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.
    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City