Evolúcia alebo revolúcia: Ako sa rozhodli v Mercedese?
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Piatok, 12. február 2016, 17:21

Mercedes v posledných dvoch rokoch dominoval a za toto obdobie vyhral 32 z 38 veľkých cien. Monopost tejto stajne mal značnú výkonnostnú výhodu a predpokladá sa, že by si ju mohol udržať aj v blížiacom sa ročníku. Počas zimy jeho ľudia intenzívne pracovali na ďalších novinkách.

"Organizácia je zohraná, infraštruktúra je v poriadku, zdroje sú správne delené a máme relatívne stabilné pravidlá," skonštatoval športový šéf Mercedesu Toto Wolff v rozhovore pre Auto Motor und Sport. "Problém, ktorý to so sebou prináša je ten, že krivka učenia je čoraz plochšia. Keď sa pravidlá nemenia, tak je čoraz ťažšie získavať čas k dobru. Tak z hľadiska šasi, ako aj z hľadiska motora. Treba sa postarať o to, aby bolo vývojové smerovanie v poriadku. Ale som optimista a verím, že sa uberáme správnym smerom."

Na otázku, či bude nové auto evolúciou alebo revolúciou, mal Wolff aj vzhľadom na predchádzajúce slová jasnú odpoveď: "Stabilné pravidlá spôsobili, že viditeľné zmeny prídu len v malom počte oblastí. Je dôležité pochopiť to. V minulosti sme videli dostatok príkladov, kedy sa tímy pri nemenných pravidlách pokúšali o veľké novinky a nie len o evolúciu. Často s dobrou vierou, že sú na konci vývojového smeru a musia sa ubrať novými cestami, aby z auta vyťažili viac potenciálu. Myslím si, že McLarenu sa to stalo medzi rokmi 2012 a 2013..."

"Ale aby som to skrátil: naše auto je evolúciou postavenou na základe minuloročného modelu s nejakým tým iným novým a zaujímavým konceptom. Keďže sme však zatiaľ nevideli konkurenciu, tak je ťažké odhadovať, aké odstupy uvidíme," povedal Rakúšan a ďalej upresňoval: "Neubrali sme sa celkom novým vývojovým chodníkom, ale na druhej strane sme neboli ani super-konzervatívni. Pokúšali sme sa vyvážiť evolúciu a revolúciu. V tomto duchu sme na jeseň 2015 pracovali aj počas posledných pretekov sezóny. Veľa sme sa naučili napríklad z hľadiska mechanického nastavenia. Toto potečie priamo do auta pre rok 2016."

Jeden z vrcholných predstaviteľov nemeckého tímu potvrdil, že monopost W07 zvládol všetky crash-testy FIA, čo ale podľa neho v dnešnej dobe vôbec nie je samozrejmosť. Súčasne prezradil, že počas prvých testov v Barcelone možno neuvidíme žiadne veľkolepé novinky. "To by museli byť experti, čo by ich videli. Od druhých barcelonských testov však na aute pribudne taká či onaká novinka, ktorá sa postará o zjavný rozdiel," poznamenal Wolff, ktorý teda staví na podobnú stratégiu ako pred rokom. "Počas prvých testov pôjde o zber dát, verifikovanie údajov z veterného tunela, o preverenie chladenia a hydrauliky a o odjazdenie kilometrov. Počas druhých barcelonských testov potom spravíme krok smerom k lepšiemu času na kolo."

Mercedes spravil zaujímavý ťah už v priebehu minulého ročníka. V Monze nasadil motorové vylepšenie určené vlastne až pre tento rok. "Pre nás to bolo veľmi dobré. Mohli sme vidieť určité slabiny a preveriť si niektoré vývojové smery. Či to bude stačiť, uvidíme. V tomto smere sa vždy pohybujeme na tenkej hranici medzi nárastom výkonu a spoľahlivosťou. Je to oko ihly, do ktorého sa musíme trafiť. Treba nájsť správnu kombináciu. Aj tentoraz v priebehu roka uvidíme vývojové kroky, ale až potom, keď nám všetko poistia zodpovedajúce kilometre na pretekárskej trati. Testovacie stanovisko je jedna vec, ale nenahradí odjazdenú vzdialenosť na trati s viacerými autami viacerých tímov. Preveríme výkonnostné limity, ale nechceme hneď v úvode upadnúť do problémov so spoľahlivosťou."

V minulom roku bolo v kalendári devätnásť podujatí a tímy dostali k dispozícii štyri pohonné jednotky na každé auto, tentoraz to bude 21 podujatí a tým pádom bude možné beztrestne nasadiť aj piaty agregát. "A to sú značné náklady," skonštatoval Toto Wolff, ktorý však neprezradil žetónovú stratégiu Mercedesu: "Nepoznám aktuálny stav..." Isté je však to, že každý motor bude musieť absolvovať menšie množstvo podujatí a teoreticky bude môcť ísť viac na limite. Z pohľadu fanúšika to nemusí byť zlé.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Štefan Fabian vstúpil do sezóny po červenom koberci. Na záver letného Tatranského pohára na ňom preberal ocenenie pre najlepšieho obrancu turnaja, pred nedeľňajším zápasom proti Zvolenu si pre zmenu užíval ovácie publika pri pózovaní s dresom s číslom 900 na chrbte.
"Sme šťastní a ohromne potešení tým, čo sme dosiahli. Myslím si, že nikto netipoval našu účasť vo finále. Pravdepodobnosť bola 33 k 1 a práve preto si teraz vychutnávame skvelé pocity," radoval sa Marián Hossa
"Zachytal som si veru poriadne, ale so šťastím sme ten krehký náskok ubránili. Škoda vylúčení zo záveru zápasu. Tam nás poriadne zavreli a lietalo to tam z jednej i druhej strany," hovorí Jan Chábera
"Myslím si, že je to spôsobené aj obmenou kádra. Prišli noví hráči a chvíľku potrvá, kým sa zohráme. Som však presvedčený o tom, že keď sa to ustáli, tak pôjdeme v tabuľke hore," hovorí s optimizmom v hlase 31-ročný center.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Pavel Hapal nominoval, chýba urobiť posledný krok
Z dvoch zápasov na víťazstvo v skupine a istotu priameho postupu mu stačí získať jeden bod
foto
Všetko najlepšie, cisár
„Túžil som po poslednom predĺžení zmluvy. Reprezentuje realizáciu môjho celoživotného sna – nosiť v kariére jediný dres,“ vyjadril sa pre klubový web po podpise zmluvy Totti, ktorý ako chlapec na štadióne AS podával lopty
foto
Šláger v Dortmunde, domáca premiéra Leicestru (video)
"Zápas s Realom bude mať špeciálny náboj. Proti Freiburgu mi fanúšikovia pripravili krásne privítanie a vyprevadili ma z ihriska búrlivým potleskom. Rád by som sa im teraz odvďačil gólom do siete obhajcu titulu," povedal Götze
foto
Defenzívne opory "šošonov" podstúpili operáciu, zranenia sú vážne
"Čakalo sa, že sadra by mohla ísť dole po dvoch týždňoch, teraz však bude Viktorova ľavačka v sadre minimálne šesť týždňov," prezradil rehabilitačno-kondičný tréner Milan Ťapay
 

    Magazín F1.sk

    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.
    Bude to už len horšie
    "Zavádzanie "červených zón" pre fotografov začalo dávno, no z roka na rok je to horšie a horšie. Protestovať nepomôže, každý sa bojí o svoju akreditáciu," píše Martin Trenkler.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City