Heidfeld sa čuduje kritizovaniu Formuly 1
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Sobota, 13. február 2016, 18:52

Nick Heidfeld si nemyslí, že Formula 1 je na tom tak zle, ako sa miestami hovorí. Negativita bola s touto sériou spojená azda vždy, ale od roku 2014 sa tieto nálady ešte vystupňovali. Autá sú vraj tiché a motory prišli o charakteristický zvuk, kritizovali sa aj pneumatiky či dominancia jedného tímu.

Bývalý pretekár to ale vidí inak. "V prvom rade si myslím, že Formula 1 sa potrebuje dostať z tejto negatívnej špirály, v ktorej sa nachádza a podľa mňa na to neexistuje dôvod," povedal Heidfeld v rozhovore pre Motorsport.com. "Pochopiteľne, že veci je vždy možné zlepšiť, ale F1 nie je taká zlá, ako sa ju niektorí ľudia snažia vykresliť. Naďalej má fantastické autá s fantastickými jazdcami a dobrý pretekársky šport."

Nemec pripomenul, že aj v histórii športu sme mali obdobia, kedy dominoval niektorý z tímov. Súčasná nadvláda Mercedesu je to isté. "Odkedy existovala F1, tak sa našli dominujúce tímy," skonštatoval absolvent 186 súťažných víkendov, ktorý ale našiel aj veci, ktoré mu vadia: "Mne osobne chýba zvuk a aj predbiehanie je s DRS príliš umelé. Aspoň sa predbieha, ale niekedy niekedy niekto na rovinke predbehne a dokonca sa ešte aj zaradí pred súpera. Pritom by sa tak malo stať len na jej konci, vkĺznuť pred súpera a tak predbehnúť. Toto z môjho pohľadu trochu chýba."

Pretekár série Formula E si myslí, že Formula 1 by mala dať väčšiu prioritu mechanickému gripu, vďaka čomu by sa autá dali lepšie nasledovať: "Ten podľa mňa pretekárskemu športu vždy pomôže. A hlavne preto, lebo pri nasledovaní iného auta v špinavom vzduchu sa stráca aerodynamický grip. Správne by teda bolo mať mechanický grip a viac gripu zo strany pneumatík."

"Súčasne by to zlepšilo bezpečnosť: hlavne ten pneumatikový grip," poznamenal Nick Heidfeld. "Keď auto generuje viac gripu vďaka aerodynamike, dostanete šmyk a pôjdete bokom alebo dozadu, tak všetko to stratíte. Ale keď máte väčšie pneumatiky, ktoré ponúkajú viac gripu, tak je to bezpečnejšie a súčasne lepšie pre pretekanie sa."

Quick Nick počas svojej kariéry získal celkovo trinásť pódií, ale nevyhral ani jedno podujatie. "Nebol som plne spokojný. Bolo ale skvelé dostať šancu byť v F1 tak dlho. Moje obdobie som si veľmi užil. Bolo skvelé jazdiť s týmito autami a pracovať s jednotlivými tímami. Ale ako športovec chcete vyhrať. Mojim cieľom po príchode do Formule 1 bolo získať titul, ale napokon nemám ani jediné víťazstvo. Pochopiteľne to ľutujem, ale odviedol som to najlepšie, čo som vedel a aj tak som si to užil," dodal Heidfeld.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Malé ihrisko, najlepší hráči a hneď v septembri. Neviem si predstaviť, ako sa človek hneď musí adaptovať na to, aby bol pripravený," myslí si Hossa
Výber Európy začne prípravu na Svetový pohár 2016 v hokeji 4. septembra v Quebecu. Na piatkovej tlačovej konferencii v Trenčíne to oznámil generálny manažér tímu Miroslav Šatan
"Som nadšený, že môžem byť ďalší rok súčasťou organizácie NY Rangers," uviedol Hrivík
"V mojom veku môžem povedať len toľko, že táto sezóna je posledná. Avšak všetko sa uvidí na jej konci. Ja chcem hrať hokej čo najdlhšie," uviedol Kroták
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Žilina chce zakončiť domácu sériu výhrou nad nováčikom, Hlohovský: Nebude to jednoduché (video)
"Nie sme spokojní s počtom inkasovaných gólov, takže osobná zodpovednosť hráčov podporená systémovými prvkami musí byť výraznejšie viditeľná v majstrovskom zápase," povedal Guľa
foto
Talentovaný Jakubech naplno zažiaril: Nebolo to len o mne (video)
"Naši fanúšikovia sú úžasní. To, ako dokážu vycestovať za klubom je fantastické. Úžasné, niečo neopísateľné. Veľmi im ďakujeme za to, že prišli za nami v takom počte až do Viedne," nechal sa počuť mladý brankár Spartaka
foto
Chaotická druhá liga štartuje, kiežby radšej končila...
Nedá nám to, no musíme to zopakovať – Kocúrkovo ako vyšité! Nech už je tu sezóna 2017/2018, aby sa tento výsmech, pretože súčasnú druhú ligu inak nazvať nemôžeme, definitívne skončí
 

    Magazín F1.sk

    Ferrari potvrdilo odchod Jamesa Allisona
    To, o čom sa špekulovalo už niekoľko týždňov, je napokon realita: Ferrari potvrdilo, že technický riaditeľ James Allison opúšťa Maranello. Angličan prežil veľmi ťažké obdobie, zomrela mu manželka Rebecca a dlhšie avizoval, že sa chce vrátiť domov k trom deťom.
    Martin Trenkler: Víkend na Hungaroringu
    Slovenský fotograf Martin Trenkler navštívil víkendové podujatie na Hungaroringu a my vám ponúkame pohľady na Veľkú cenu Maďarska 2016 prostredníctvom jeho objektívu.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City