Heidfeld sa čuduje kritizovaniu Formuly 1
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Sobota, 13. február 2016, 18:52

Nick Heidfeld si nemyslí, že Formula 1 je na tom tak zle, ako sa miestami hovorí. Negativita bola s touto sériou spojená azda vždy, ale od roku 2014 sa tieto nálady ešte vystupňovali. Autá sú vraj tiché a motory prišli o charakteristický zvuk, kritizovali sa aj pneumatiky či dominancia jedného tímu.

Bývalý pretekár to ale vidí inak. "V prvom rade si myslím, že Formula 1 sa potrebuje dostať z tejto negatívnej špirály, v ktorej sa nachádza a podľa mňa na to neexistuje dôvod," povedal Heidfeld v rozhovore pre Motorsport.com. "Pochopiteľne, že veci je vždy možné zlepšiť, ale F1 nie je taká zlá, ako sa ju niektorí ľudia snažia vykresliť. Naďalej má fantastické autá s fantastickými jazdcami a dobrý pretekársky šport."

Nemec pripomenul, že aj v histórii športu sme mali obdobia, kedy dominoval niektorý z tímov. Súčasná nadvláda Mercedesu je to isté. "Odkedy existovala F1, tak sa našli dominujúce tímy," skonštatoval absolvent 186 súťažných víkendov, ktorý ale našiel aj veci, ktoré mu vadia: "Mne osobne chýba zvuk a aj predbiehanie je s DRS príliš umelé. Aspoň sa predbieha, ale niekedy niekedy niekto na rovinke predbehne a dokonca sa ešte aj zaradí pred súpera. Pritom by sa tak malo stať len na jej konci, vkĺznuť pred súpera a tak predbehnúť. Toto z môjho pohľadu trochu chýba."

Pretekár série Formula E si myslí, že Formula 1 by mala dať väčšiu prioritu mechanickému gripu, vďaka čomu by sa autá dali lepšie nasledovať: "Ten podľa mňa pretekárskemu športu vždy pomôže. A hlavne preto, lebo pri nasledovaní iného auta v špinavom vzduchu sa stráca aerodynamický grip. Správne by teda bolo mať mechanický grip a viac gripu zo strany pneumatík."

"Súčasne by to zlepšilo bezpečnosť: hlavne ten pneumatikový grip," poznamenal Nick Heidfeld. "Keď auto generuje viac gripu vďaka aerodynamike, dostanete šmyk a pôjdete bokom alebo dozadu, tak všetko to stratíte. Ale keď máte väčšie pneumatiky, ktoré ponúkajú viac gripu, tak je to bezpečnejšie a súčasne lepšie pre pretekanie sa."

Quick Nick počas svojej kariéry získal celkovo trinásť pódií, ale nevyhral ani jedno podujatie. "Nebol som plne spokojný. Bolo ale skvelé dostať šancu byť v F1 tak dlho. Moje obdobie som si veľmi užil. Bolo skvelé jazdiť s týmito autami a pracovať s jednotlivými tímami. Ale ako športovec chcete vyhrať. Mojim cieľom po príchode do Formule 1 bolo získať titul, ale napokon nemám ani jediné víťazstvo. Pochopiteľne to ľutujem, ale odviedol som to najlepšie, čo som vedel a aj tak som si to užil," dodal Heidfeld.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Milan Staš: "Zápas sme prehrali už v prvej tretine, keď to, čo sme si povedali, zostalo iba v šatni. Pohodlné vedenie domácich 3:0 bolo ťažké otočiť"
"Životná úroveň je tu vysoká, no ľudia sú zároveň veľmi priateľskí. Ak niečo potrebujete, tak vám to darujú," hovorí zo svojej osobnej skúsenosti Roman Karaffa
"Po dvoch tretinách za bezgólového stavu sme si v šatni povedali, že od začiatku záverečného dejstva do toho naplno vletíme s cieľom získať dva body. Myslím, že sme odviedli skvelú prácu," povedal Halák po 40. shutoute v kariére
Výsledky zápasov 28. kola Budiš prvej hokejovej ligy
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Aguero vs. Costa: súboj najlepších strelcov
Celá futbalová verejnosť, nielen v Anglicku, je plná očakávaní pred blížiacim sa šlágrom. Proti sebe sa postavia dva tímy z čela tabuľky
foto
VIDEO: Najbizarnejšie "vylúčenie" v histórii
Ťažko polemizovať, či to bola náhoda, alebo nie. Pravdou je, že sa už zdalo, že lopta vyjde za bránkovú čiarku, no nestalo sa tak. A faktom je, že mladý podávač lôpt je fanúšikom domáceho celku
foto
Tréner Švédov: Slováci veľkou neznámou, teším sa na žltú stenu
"Víťaz otváracieho stretnutia získa veľkú šancu na postup do semifinále. Mám rád slovenský futbal, žije sa tam týmto športom," prezradil o Slovensku legendárny Zbigniew Boniek
foto
VIDEO: Trnavčania sa vyjadrili k stavu trávnika
"Dlhodobo nespĺňa kritéria kvality hracej plochy so štyrmi hviezdičkami. Trávnik má nízku hodnotu šmykovej pevnosti a hĺbku zakorenenia celého koreňového profilu," konštatoval športovo - technický riaditeľ City Areny Branislav Kriška
 

    Magazín F1.sk

    Šéfovia tímov zvolili za najlepšieho jazdca Hamiltona, druhý skončil Verstappen!
    Šéfovia jednotlivých tímov Formuly 1 zvolili vo výročnej ankete Autosportu za najlepšieho jazdca Lewisa Hamiltona. Na druhom mieste sa objavilo meno rastúcej hviezdy Maxa Verstappena, nový majster sveta Nico Rosberg skončil až tretí.
    Fotogaléria: Ferrari, Mercedes a Red Bull naposledy preverili vyvíjané pneumatiky
    Ferrari v utorok nasadilo Kimiho Räikkönena, Mercedes do auta posadil Lewisa Hamiltona a neskôr Pascala Wehrleina, v Red Bulle by mali alternovať Daniel Ricciardo a Max Verstappen.
    FIA potvrdila finálny kalendár pre rok 2017
    Formula 1 sa vďaka aktuálnemu kroku vyhne termínovej kolízii s 24-hodinovkou v Le Mans a Veľká cena Európy v Baku bude posunutá o sedem dní. Ideálne je to aj z toho pohľadu, že z Kanady sa zástupcovia tímov nebudú musieť náhliť.
    Nico Rosberg sa svojim rodičom poďakoval dojímavým videom
    Nico Rosberg pri príležitosti získania majstrovského titulu uverejnil aj dojímavé video s komentárom "Danke Mama und Papa ❤❤", ktoré hovorí za všetko.
    Pirelli predstavilo pneumatiky pre rok 2017: To sú gumiská...
    "Dostali sme jasné ciele: autá by mali byť na okruhu v Barcelone oproti minulému roku o štyri až päť sekúnd na kolo rýchlejšie," pripomenul športový šéf Pirelli Paul Hembery.
    Najmilší rozhovor Lewisa Hamiltona: Odpovede na otázky malej Chloe
    Jazdci F1 si počas svojej kariéry odbijú množstvo rozhovorov, ktoré väčšinou vyzerajú takmer úplne rovnako. Mercedes sa však rozhodol pripraviť Lewisovi Hamiltonovi milý rozhovor s otázkami, na ktoré neodpovedá každý deň.
    Aki Hintsa: Formula 1 je najfascinujúcejším laboratóriom
    Aki Hintsa sa v priebehu minulého roku dozvedel, že jeho zdravotný stav je veľmi vážny. Ničila ho postupujúca rakovina a podľa lekárov mu ostávali posledné dva mesiace života. Toto obdobie napokon natiahol na viac ako rok, no mocnejšiemu živlu sa neubránil. Zomrel v utorok 15. novembra 2016.

    Archív správ

    December 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 31  

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 7 ms. :: Country :: Region :: City