Heidfeld sa čuduje kritizovaniu Formuly 1
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Sobota, 13. február 2016, 18:52

Nick Heidfeld si nemyslí, že Formula 1 je na tom tak zle, ako sa miestami hovorí. Negativita bola s touto sériou spojená azda vždy, ale od roku 2014 sa tieto nálady ešte vystupňovali. Autá sú vraj tiché a motory prišli o charakteristický zvuk, kritizovali sa aj pneumatiky či dominancia jedného tímu.

Bývalý pretekár to ale vidí inak. "V prvom rade si myslím, že Formula 1 sa potrebuje dostať z tejto negatívnej špirály, v ktorej sa nachádza a podľa mňa na to neexistuje dôvod," povedal Heidfeld v rozhovore pre Motorsport.com. "Pochopiteľne, že veci je vždy možné zlepšiť, ale F1 nie je taká zlá, ako sa ju niektorí ľudia snažia vykresliť. Naďalej má fantastické autá s fantastickými jazdcami a dobrý pretekársky šport."

Nemec pripomenul, že aj v histórii športu sme mali obdobia, kedy dominoval niektorý z tímov. Súčasná nadvláda Mercedesu je to isté. "Odkedy existovala F1, tak sa našli dominujúce tímy," skonštatoval absolvent 186 súťažných víkendov, ktorý ale našiel aj veci, ktoré mu vadia: "Mne osobne chýba zvuk a aj predbiehanie je s DRS príliš umelé. Aspoň sa predbieha, ale niekedy niekedy niekto na rovinke predbehne a dokonca sa ešte aj zaradí pred súpera. Pritom by sa tak malo stať len na jej konci, vkĺznuť pred súpera a tak predbehnúť. Toto z môjho pohľadu trochu chýba."

Pretekár série Formula E si myslí, že Formula 1 by mala dať väčšiu prioritu mechanickému gripu, vďaka čomu by sa autá dali lepšie nasledovať: "Ten podľa mňa pretekárskemu športu vždy pomôže. A hlavne preto, lebo pri nasledovaní iného auta v špinavom vzduchu sa stráca aerodynamický grip. Správne by teda bolo mať mechanický grip a viac gripu zo strany pneumatík."

"Súčasne by to zlepšilo bezpečnosť: hlavne ten pneumatikový grip," poznamenal Nick Heidfeld. "Keď auto generuje viac gripu vďaka aerodynamike, dostanete šmyk a pôjdete bokom alebo dozadu, tak všetko to stratíte. Ale keď máte väčšie pneumatiky, ktoré ponúkajú viac gripu, tak je to bezpečnejšie a súčasne lepšie pre pretekanie sa."

Quick Nick počas svojej kariéry získal celkovo trinásť pódií, ale nevyhral ani jedno podujatie. "Nebol som plne spokojný. Bolo ale skvelé dostať šancu byť v F1 tak dlho. Moje obdobie som si veľmi užil. Bolo skvelé jazdiť s týmito autami a pracovať s jednotlivými tímami. Ale ako športovec chcete vyhrať. Mojim cieľom po príchode do Formule 1 bolo získať titul, ale napokon nemám ani jediné víťazstvo. Pochopiteľne to ľutujem, ale odviedol som to najlepšie, čo som vedel a aj tak som si to užil," dodal Heidfeld.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Nejaké rezervy tam ešte určite budú, ale dovolím si povedať, že po korčuliarskej stránke som sa vo Fínsku zlepšil. Dokonca som tam mal aj individuálne tréningy s krasokorčuliarskou trénerkou," hovorí D. Boldižár pre hokej.sk
"Musíte si veriť. Musíte sa k zápasu správne nastaviť. Hrá sa na dva víťazné duely, takže sa musíme zajtra plne skoncentrovať a vydať zo seba všetko," vyzval slovenský obor Zdeno Chára
"Teraz sa nám lúčil Jurko Kuric, tak nás na rozlúčku potešil kurčiatkami. Milan Jurčina nám pred svojim odchodom nechal v šatni po rumbe a lízatku. Vždy si tam niečo nájdeme. Sme tam jedna partia a spoločne ťaháme za jeden povraz," hovorí pre hokej.sk Martin Kriška.
Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "tešiť" na otcovské výčitky.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Boris Bališ: Výborne funguje zmes mladých a skúsených hráčov
„Síce sme sa ťažšie rozbiehali, ale dostali sme sa na víťaznú vlnu a nálada je naozaj skvelá. Najbližšie nás čakajú štyri náročné zápasy, ak ich zvládneme, môžeme byť pokojne aj prví,“ verí Bališ
foto
Nitra sa vyrovnala španielskemu majstrovi, Kuruc: Môžeme hrať lepšie (video)
„Keby sme nadviazali na ligové výkony, zápas by bol pre divákov ešte zaujímavejší. Neboli sme slabším mužstvom, no musím povedať, že sme sa neprezentovali úplne takou hrou, akou sme chceli," konštatoval tréner Nitranov Kuruc
foto
Neapol skvelou hodinkou zmietol Benficu, Hamšík: Nádherný večer (video)
"Duel sme mali fantasticky rozohraný, po necelej hodinke sme viedli štvorgólovým rozdielom. Akurát škoda, že sme v závere dvakrát inkasovali. Bol to nádherný večer na San Paolo, kde bola fantastická atmosféra," vyznal sa Hamšík
foto
DAC vybavil postup už do polčasu, Šabala: Začína sa skutočný boj o trofej (video)
„Stretnutie sme si prehrali v prvých tridsiatich minútach. Dostali sma dva zbytočné góly zo štandardiek a to rozhodlo,“ komentoval hrajúci tréner domácich Miroslav Latiak
 

    Magazín F1.sk

    Chcete byť mechanikom v F1? Pripravte sa aj na 22-hodinové šichty
    "Je to poriadne stresujúca práca, no keď všetko vychádza, je to naozaj neuveriteľné. Keď prídu do boxov dve autá naraz a vy tých druhých porazíte práve vďaka zastávke v boxoch, celý tím má byť na čo hrdý," hovorí v otvorenom rozhovore Kenny Handkammer, bývalý šéfmechanik Red Bullu.
    Zvieratá na pretekárskej trati: Čo všetko už navštívilo súťažné okruhy? (VIDEO)
    Počas víkendu v Singapure sa na súťažnej trati objavil varan. História Formuly 1 pamätá veľké množstvo podobných prípadov.
    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    "Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý."
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 13 ms. :: Country :: Region :: City